Multimédia základní informace Co to jsou „multimédia“?   multi: více   média: tisk (text, obrázky), rozhlas (zvuk), televize (video), internet 

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Multimédia ve vzdělávání VIDEO Litomyšl.
Advertisements

Multimédia.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 32 AnotaceFree.
Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: David Holubec NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_INF Vzdělávací oblast: informatika Ročník: 9. Číslo projektu:
Multimédia základní informace Co to jsou „multimédia“?   multi: více   média: tisk (text, obrázky), rozhlas (zvuk), televize (video), internet 
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Počítačová grafika Úvod do základů počítačové grafiky.
DUM- digitální učební materiál. Co je to? ● nejčastěji pracovní list, prezentace, video audio ukázka ● nenahrazuje výuku ! - pouze doplňuje a podporuje.
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_03_16_monitor. Monitor Základní výstupní elektronické zařízení sloužící k zobrazování textových a grafických informací.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Movie Maker uložení a sdílení filmů Co se všechno naučíme???
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_12_INOVACE_II.ICT4 Vytvořeno:2.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_18_PORTY.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zvuková karta Číslo DUM: III/2/VT/2/1/10 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
Snímek 1 PowerPoint2OP381 Manažerská informatika 1 2OP381 Manažerská informatika 1 Microsoft PowerPoint 2016 – 2. část.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_I.ICT3 Vytvořeno:3. 7.
Inf Formáty zvukových souborů a videosouborů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Jak na Video do Powerpointu Marek Stehlík, ÚK PřF MU
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM USB mikroskop.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_5B_INF3_16_ Téma: pro 4.,5.ročník ZŠ, vytvořeno:
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_07_16_nejpoužívanější programy.
Tvorba WWW stránek. Obsah Princip fungování WWW Současné trendy Zásady tvorby WWW stránek Netiketa.
KOMPRESE. Co to je komprese? Je způsob zakódování datového souboru (text, hudba, video atd.) do podoby, kdy velikost souboru je menší než před kompresí.
ANOTACE MATERIÁL SLOUŽÍ K SEZNÁMENÍ S VKLÁDÁNÍM OBRÁZKŮ PŘI TVORBĚ INTERNETOVÉ STRÁNKY.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_15_Sítě_internet2 TEMA:HARDWARE A SOFTWARE.
= Sada diapozitivů (snímků), které se promítají na promítacím přístroji (zpětném projektoru). Jednotlivé snímky se zobrazují v určitém pořadí a umožňují.
Způsoby připojení k internetu
Širokoúhlá prezentace
HTML a CSS Rostislav Miarka.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
Základní pojmy pro práci s OS Windows
Internet.
MULTIMEDIÁLNÍ FORMÁTY
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zvuková karta
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Software počítače – opakování
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Grafické programy - opakování
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Batové dávky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vojtěch Mrózek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Petr Novák
INTERNET Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ORGANIZACE DAT V POČÍTAČI
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zábava na internetu
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Video a fotografie z mikroskopu
Digitální zpracování zvuku a videa
Počítačová grafika a vizualizace I „Komprese a formáty souborů“
VY_32_INOVACE_13_MII_PYTHAGOROVA VĚTA
Informatika – Grafika.
Přenos záznamu do PC Analogový záznam Michal Pelikán.
Pozn. Zaměřeno na práci v MS PowerPoint
GPRS, EDGE, CDMA, WiFi, vytáčené připojení, linka euro ISDN, ADSL
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
Tvorba webových stránek - úvod
Ing. Jiří Šilhán ECM.
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Venuše Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Multimédia základní informace.
Opakování učiva pro 7. ročník
Transkript prezentace:

Multimédia základní informace

Co to jsou „multimédia“?   multi: více   média: tisk (text, obrázky), rozhlas (zvuk), televize (video), internet   multimédia: spojení textu, obrázků, zvuků, animací a videa za účelem zprostředkování informací. Multimédia

Video – základní pojmy  rozlišení  počet pixelů obrazu (šířka x výška), často se uvádí jen jedno číslo – výška Televize:  norma PAL: 720 x 576 px  full-HD: 1920 x 1080 px  snímková frekvence  fps, počet snímků za vteřinu (frames per second)  PAL: 25 fps neprokládaně ( progresive, p) nebo 50 fps prokládaně (interlaced, i)  poměr stran (aspect ratio)  typicky 4:3 nebo 16:9 (podle rozlišení)

Video – základní pojmy Příklady:  720p  obraz vysoký 720 px, neprokládaný  u širokoúhlého videa (16:9) je šířka 720/9*16 = 1280 px  u klasického videa (4:3) je šířka 720/3*4 = 960 px  360i  obraz vysoký 360 px, prokládaný  u širokoúhlého videa (16:9) je šířka 360/9*16 = 640 px  u klasického videa (4:3) je šířka 360/3*4 = 480 px  Pozn.: pokud má okno přehrávače jiné rozměry, zbylé (případně vypouštěné) pixely se dopočítávají

Video – základní pojmy Streaming (streamování)  Stream = (datový) tok  Technologie umožňující souvislý tok dat mezi zdrojem a koncovým uživatelem  Hlavně přenos audiovizuálních dat po Internetu (webcasting); audio stream, video stream, …  Data lze prohlížet již během stahování – tj. není třeba stáhnout celý soubor a PAK ho teprve začít prohlížet.  Dvě varianty:  Streamování v reálném čase (internetová rádia a televize)  Video on demand (např. YouTube, Stream.cz apod.)  Streamovací server – finančně i technologicky náročné

Video – základní pojmy kontejner (nepřesně též formát)  Spojuje do jednoho souboru různé streamy. Kontejnery se liší v tom, jaké typy streamů a v jakém formátu podporují.  Mezi nejznámější kontejnery patří: AVI, MPEG, WMV, MKV, MP4, OGM, MOV, ASF nebo RM. kodeky (kodéry/dekodéry; samotným dekodérům se též říká filtry)  umožňují kódovat a dekódovat jednotlivé streamy  video kodeky jsou např. DivX, XviD, MPEG-4, Quick Time, Real Time …

Zdroje, citace   AUTOR NEUVEDEN. Gymnasium Zlín [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:   AUTOR NEUVEDEN. Wikipedie.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: