Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/03.0057 Portál eVIM Teplota a její měření.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Materiál slouží žákům k seznámení s měřením teploty, s pomůckami, kterými teplotu měříme a s nejznámějšími teplotními stupnicemi.
Advertisements

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM NAPĚTÍ A ODPOR.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZAPOJENÍ REZISTORŮ ZA SEBOU.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_53 Jméno autora: Mgr. Roman.
charakteristika tepelného stavu hmoty vlastnost předmětů a okolí (člověk vnímá jako studené, teplé či horké) souvisí s kinetickou energií částic látky.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_F6-003 Předmět FYZIKA 6.ROČNÍK.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_F6-002 Předmět FYZIKA.ROČNÍK.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_01 Název materiáluTeplota.
Vlastnosti látek − hustota Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM REZISTORY VEDLE SEBE PARALELNĚ.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 6.ROČNÍK.
Z MĚNY SKUPENSTVÍ Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
Anotace : Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k rozšíření učiva o síle jako odvozené fyzikální veličině. Žák si připomene a prohloubí.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák naváže na znalosti, které získal o hustotě v prvouce a přírodovědě.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Blanka Krejsová Název : VY_52_INOVACE_35_Teplota.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_22_JF MĚŘENÍ PŘÍRODOVĚDA PRO 4
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_MERENI_OBJEMU_TELES Název materiálu:
Teplota teplota je fyzikální veličina, kterou značíme t
Určení měrných skupenských tepel vody
1. Popiš co vidíš a odhadni teplotu na obrázku?
Základy rovnovážné termodynamiky
Změna objemu při změně teploty těles
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_53
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Změny skupenství látky
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_47_F6
Tání a tuhnutí Tání je děj, při kterém se pevná látka mění v kapalinu.
TEPLOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_12_29.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Portál eVIM ELEKTRICKÝ PROUD.
Elektřina VY_32_INOVACE_05-29 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
Teplota a měření Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vlastnosti látek − hustota
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Objemové změny těles s teplotou
Hustota-výpočet objemu
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Teplota – souhrnná cvičení II.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_08
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_12_INOVACE_14_Teplota a čas
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_05
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Hustota-výpočet objemu
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
Fyzika pro 8. ročník (IV. díl)
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Fyzika 2.E 4. hodina.
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
Vlastnosti látek − hustota
VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_22_JF MĚŘENÍ PŘÍRODOVĚDA PRO 4
Mocniny Rozvinutý zápis čísla
Teplota, měření teploty
Transkript prezentace:

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Teplota a její měření

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Teplota je fyzikální veličina. Popisuje stav tělesa. Jednotkou je Celsiův stupeň ( o C) t( o C) T(K) Základní body Celsiovy stupnice: 0 o C – teplota tajícího ledu 100 o C – bod varu vody -273,15 Celsiova stupnice Kelvinova stupnice 273,15 373,15

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Kelvinova stupnice: jednotka je kelvin (K) (základní fyzikální jednotka) 0 K odpovídá nejnižší možné teplotě: – 273,15 °C Teplotní rozdíl 1°C odpovídá 1 K Teplota se mění při zahřátí nebo ochlazení tělesa. Souvisí s rychlostí pohybu atomů. Čím rychleji se atomy pohybují, tím je teplota větší.

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Anders Celsius švédský matematik a fyzik. Je po něm pojmenovaná základní teplotní stupnice. 0°C označil teplotu vroucí vody 100°C – teplotu tajícího ledu

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Teplotu měříme teploměry. Nejčastěji užívané: rtuťové lihové Jsou založeny na objemové roztažnosti kapalin

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Bimetalový teploměr je založen na délkové roztažnosti kovů.

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Laboratorní práce Teplota Cíl: Naučit se měřit teplotním čidlem od firmy Vernier seznámit se s programem Logger Pro.

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Pomůcky: Laboratorní stojan, plynový kahan, žáruvzdorná síťka, trojnožka, kádinka, skleněná tyčinka, zápalky, počítač, teploměr GoTemp.

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Schema aparatury:

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Postup práce: 1.Sestavte pokus podle předchozího schématu. 2.Do kádinky nalijte ml studené vody. 3.Teploměr GoTemp připojte pomocí USB vstupu do počítače.

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Nastavte: měření časové závislosti, dobu měření na 300 s a 1 měření za sekundu

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Po zapálení kahanu spusťte měření tlačítkem 6.Během měření neustále promíchávejte vodu tyčinkou 4.Po uběhnutí asi 200 s vypněte kahan. 5.Měření se automaticky zastaví po 300 s.

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Uložte si naměřené údaje do složky Dokumenty. 7.Při ukládání postupujte takto: stiskněte tačítko Soubor - uložit jako, v dialogovém okně, které se Vám objeví, nazvěte váš soubor a uložte do složky Dokumenty. Následně si vámi uložený soubor odešlete na váš

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Použitá literatura: 1.Fyzika pro základní školy a víceletá gymnázia, Martin Macháček, Prométheus Praha Fyzika učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus Fyzika pracovní sešit pro základní školy a víceletá gymnázia s přílohou Přehled učiva, Nakladatelství Fraus Fyzika pro 6.ročník základní školy, studijní část A, Státní pedagogické nakladatelství Praha 1981