1 Standardy kvality ve službách sociální prevence Mgr. Petr Hanuš 11.11. 2010.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Advertisements

Zdravé pracoviště bez rozdílu věku MVD, 28. dubna 2016 ing. Radka Sokolová, místopředsedkyně ČMKOS, místopředsedkyně Rady vlády pro BOZP
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Srpen 2013 Společné setkání Komunitní plánování v Děčíně Projekt „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně, CZ.1.04/3.1.03/ Listopad.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Standardy kvality sociálních služeb. soubory měřitelných a ověřitelných kritérií, které popisují, jak má vypadat kvalitní sociální služba. Jsou použitelné.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Problémy v zadávaní 3. Dotazy.
Moje představa o koordinované rehabilitaci Bc. Václav KRÁSA Předseda NRZP ČR.
IP Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Jihlava 25. listopadu 2014.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
ASEBS, 4. sem..  Široké chápání profesní sebeobrany a jejího projektování  Samostatná práce  Schopnost integrovat znalosti  Pochopení problému v širších.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe) Ing. Josef Žid.
Novela školského zákona v návaznosti na předškolní vzdělávání a školní stravování Bc. Eva Martinková, odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ ČESKÉ BUDĚJOVICE ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autor bakalářské práce: Jitka Macháčková Vedoucí bakalářské práce: Ing.
Individuálně, ale společně a jinak
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
Situace na trhu práce v JmK a veřejná služba
Pojem přeměna obchodní společnosti
Tematicky zaměřený kulatý stůl
Projekt odboru personálního Ministerstva vnitra Akceptace specifických potřeb zaměstnanců a zaměstnankyň MV: nástroj ke zvýšení efektivity práce MV ČR.
Procesní management v oddělení logistiky
Jak ulehčit mladým rodičům – denní péče o děti z pohledu zaměstnavatelů a rodičovských iniciativ Rosa Hochschwarzer Zemské sdružení.
KVALITA – BEZPEČNOST - EFEKTIVITA
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Lidé, kteří pečují o své blízké s postižením
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
NÁLEŽITOSTI OBCHODNÍHO DOPISU 1
Úvodní setkání s poskytovateli sociálních služeb –
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Plánování rozvoje sociálních služeb v ČR a další perspektivy jeho vývoje Ústí nad Labem
Příspěvek na konferenci
Vlastnosti trojúhelníku
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Územně analytické podklady obcí ÚÚP a „jeho“ údaje o území Brno, 6
Vykazování postupu nebo stavu
Vliv reklamy na společnost
Ošetřovatelský proces v primární péči
ČINNOST UNO OK V OBDOBÍ 2014+
ŘÍZENÍ VÝROBY A KVALITY
Sociální práce a veřejné opatrovnictví
Školní poradenské pracoviště
SOS-Kinder- und Jugendhilfen
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Rozvoj portálů cestovního ruchu
Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb.
Centralizované rozvojové projekty 2017
INFORMACE TAJEMNÍKA PROFESNÍCH UNIÍ
Prodeji produktu nebo služby
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Kontakt dětí v PP s původní rodinou
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
PROCES STANDARDIZACE SOCIÁLNÍ PRÁCE V LOVOSICÍCH
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Zkušenosti z inspekcí kvality sociálních služeb
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v Území ORP Plzeň
Život bez střeva , Praha.
AUTOR: Mgr. Erika Hovorková TEMA: VY_32_INOVACE_15_Lidské tělo II.
Nabízené služby společnosti
NABÍDKA ŠKOLENÍ CE 2017 / 18 Q2.
Transkript prezentace:

1 Standardy kvality ve službách sociální prevence Mgr. Petr Hanuš

2 Standardy kvality Systém kvality stále přináší mnoho otázek. –Nejsou standardy jiné pro péči a pro prevenci? –Jsou standardy kvality něco mimořádného? –Nenahradí druhové standardy obecné? –Mohu splnit standardy technicky? –Mohu splnit standardy dodavatelsky? –Musím do přípravy zapojit všechny pracovníky? –Kolik kilogramů musí mít dokumentace abychom splnili standardy? –Musíme individuálně plánovat, když klient nechce?

3 Jsou standardy kvality něco mimořádného? Standardy jsou otázkami, které si pokládáme při každodenní práci, jsou obecné a lze si je položit a také si na ně odpovědět u každé služby. Podobné otázky si kladou manažeři ve všech odvětvích lidské činnosti.

4 Nejsou standardy jiné pro péči a pro prevenci? odpověď : Ne Standardy jsou podnětem k přemýšlení nad procesy, které jsou pro sociální služby obecné.

5 Nenahradí druhové standardy obecné? Odpověď: Ne Co druhové standardy tedy nabízí: –Rozšíření obecných standardů o další upravující daný druh služby. –Doplnění obecných standardů v oblasti kritérií tak, aby to navedlo na soulad s daným standardem jako s celkem.

6 Mohu „splnit“ standardy technicky? Odpověď: NE –K poskytování sociálních služeb existuje široká nabídka pomůcek (například PC programů). –Některé jsou nabízeny klamavou reklamou – pozor! –Zakoupením programu, stejně jako tužky, souladu se standardy nedocílíte. –To neznamená, že jsou tyto pomůcky zakázány.

Kdo píše standardy? –Mohu splnit standardy dodavatelsky? Odpovědí na otázky standardů je komplex poskytování sociální služby – tedy detailní obraz této společnosti. Kdo se podílí na poskytování služby? Je to pracovník nebo dodavatel vnitřních předpisů a dalších písemností? –Musím do přípravy zapojit všechny pracovníky? Proč jsou stanoveny vnitřní postupy v organizaci? Kdo se jimi má řídit? 7

Kolik kilogramů musí mít dokumentace abychom splnili standardy? 8

Individuální plán –Kdo plánuje? Klient či pracovník –Co když klient nechce plánovat? –Kolik stránek má mít individuální plán? 9

… nepřestaňte se bavit o způsobech, jak se má poskytovat vaše služba o problémech, se kterými se setkáváte při poskytování sociálních služeb o špatné praxi (poskytovatelů, inspektorů, vzdělavatelů). To je jediná záruka pozitivního vývoje systému. 10

Děkuji za pozornost. Mgr. Petr Hanuš odbor sociálních služeb a sociálního začleňování MPSV 11