Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Aktiva versus Pasiva Napiš, které obrázky řadíš mezi Aktiva.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PŘÍJMY A VÝDAJE, CASH FLOW
Advertisements

Ekonomická gramotnost
VY_32_INOVACE_ Finanční trh.
 Využití  Bankovní účty  Příklady běžného účtu v domácnosti  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha.
VY_32_INOVACE_ Osobní finance.
Bilance a bilanční princip
Finanční řízení podniku
Opakování FINANČNÍ GRAMOTNOST
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
VY_62_INOVACE_1_2_14 „Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Přebytkový rozpočet spoření.
Domácí rozpočet Poměr mezi příjmy a výdaji
Ing. Lucie Kratochvílová
Rozvaha banky.
FINANCE 2014/2015.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
INFLACE Aby peníze nezahálely FINANČNÍ GRAMOTNOST.
AKTIVA Aby peníze nezahálely FINANČNÍ GRAMOTNOST.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Finanční plánování Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace.
Platit se dá i jinak než penězi
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Inflace Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Petr Machala. Kde můžete mít uložené peníze? Kdo vám může poskytnout úvěr? 1.Bankovní účty 2.Podílové fondy 3.ETF (fondy obchodované na burzách) 4.Investiční.
Ekonomika jako ústřední topení
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
V ÝUKOVÝ MATERIÁL VYTVOŘENÝ V RÁMCI PROJEKTU „EU PENÍZE ŠKOLÁM “ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy : Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Pojem a význam řízení Cash Flow ve firmě
Finanční výkazy obchodních společností
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
11 Osobní finance a investování. 2 Osobní finanční plánování Smyslem osobního finančního plánování je ujasnit si: budoucí osobní a rodinné.
Finanční trh. finanční trh nabídka a poptávka peněz, cenných papírů a dalších forem kapitálu nabídka a poptávka peněz, cenných papírů a dalších forem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Dluhy click S kterým tvrzením souhlasíš a proč? Žít na dluh.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Rozpočet Napiš krátký příběh, ve kterém použiješ níže uvedená.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Inflace.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Úvěrové finanční produkty V následující křížovce každý řádek.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_20 Název materiáluOpakování.
Název: Finanční trh a některé jeho produkty Autor: Ing. Luboš Janovský Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Finanční produkty Ročník:3.
Ing. Veronika Dostálková MBA BANKOVNÍ PRODUKTY Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Cena Napiš na malý lísteček, kolik jsi ochoten(na) maximálně.
Charakteristika finančních účtů Členění finančních účtů 1)Aktivní účty 211 pokladna 213 ceniny 221 bankovní účet 251 majetkové cenné papíry k obchodování.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_04_Osobní aktiva a pasiva TEMA:Finanční.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Investice.
Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0203 Název vzdělávacího materiálu: Bankovnictví Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek Páže Předmět:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Peníze.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
FINANČNÍ GRAMOTNOST AKTIVA A PASIVA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
F INANČNÍ ŘÍZENÍ FIRMY F INANČNÍ PORTFOLIO rozložení finančních investic firmy investice se liší výnosností a rizikem cílem je minimalizovat riziko Termínovaný.
Ing. Veronika Dostálková MBA Finance a peníze v podniku Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Trh, fungování trhu Byl jsi někdy na nějakém trhu? „Blešák“
DUM - Digitální Učební Materiál TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Kam s penězi, aby nezahálely
ROZPOČTOVÁ GRAMOTNOST- rodinný rozpočet
BANKY A PENĚŽNÍ ÚSTAVY.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Struktura finančního trhu
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti   Vzdělávací materiál: Prezentace.
Příjmy a výdaje domácností – Pracovní list
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Několik odborných pojmů k tématu.
EU_62_B_sada 1_07_M_Účet_Poliačíková
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Aktiva versus Pasiva Napiš, které obrázky řadíš mezi Aktiva a které mezi Pasiva, když víš, že pasiva jsou statky nebo služby, které ti berou peníze z kapes a aktiva ti naopak peníze přinášejí.

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.2 Co již víme? Příjmy Výdaje mzda nájemné z nemovitostí sociální dávky úroky z vkladů nájemné platby za elektřinu, plyn vodné a stočné poplatky TV+rozhlas

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.3 Co si řekneme nového? 1)Jaké statky a služby jsou v ekonomice považovány za aktiva? 2)Jaké statky a služby jsou v ekonomice považovány za pasiva? 3) Kdy může zdánlivé aktivum být pasivem a naopak? 4) Jak vyplnit hospodářskou výsledovku respektive bilanční rozvahu? 5) Co je to Cashflow, neboli tok peněz? 6) Proč je důležité vytvářet aktiva a kdy se můžete stát tzv. rentiérem?

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.4 Příběh zadluženého Romea

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.5 Skupinová práce 1) Z příběhu vypiš všechna Romeova aktiva. Vysvětli proč je za aktiva považuješ? 2) Z příběhu vypiš všechna Romeova pasiva. Vysvětli proč je za pasiva považuješ? 3) Vyplňte hospodářskou výsledovku – bilanční rozvahu: Skupina A pracuje jako – učitel Skupina B pracuje jako – právník Skupina C pracuje jako – manažer Skupina D pracuje jako – lékař 4) Vysvětlete jak se s hospodářské výsledovky vypočítá tzv. Cashflow (tok peněz)?

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.6 Typy aktiv  podíl ve firmě  vklady do stavební spořitelny  vůz  peníze na účtu v bance  bankovky a mince  úvěry od lidí firmám  bankovky a mince cizích měn  předplacená finanční pomoc v potížích  PC, televize  staré cenné předměty  peníze vložené do investičního fondu Správně spoj Popis a Aktivum starožitnosti hotovost bankovní vklad automobil dluhopisy akcie pojištění valuty podíl ve fondu elektronika stavební spoření

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.7 CLIL příjmy – income výdaje – expense aktiva – assets pasiva – liabilities hotovostní tok – cashflow

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.8 Reflexe 1)Vypočítej čistý měsíční Cashflow pokud znáš: Celkové příjmy – Kč Celkové výdaje – Kč 2) Vysvětli v jakém případě může být stejná věc(statek) pasivem a v jakém případě aktivem? Na čem to závisí? 3) Kdy se člověk pomocí aktiv může stát rentiérem? (člověkem, který nepracuje a přesto má tzv. pasivní příjem). Co proto musí udělat? Jak vysoké musí být jeho pasivní příjmy v závislosti na výdajích?

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.9 Zdroje    M. SKOŘEPA, E. SKOŘEPOVÁ, Finanční a ekonomická gramotnost pro základní školy a víceletá gymnázia, manuál pro učitele, 1. vyd.,Scienta, spol.s.r.o., 2008, ISBN Kapitola 6.1, str  Desková hra - Cashflow 101, Richdad.com, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000.