Český systém kvality služeb Seminář zástupců turistických informačních center 5. září 2013, MMR ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 2. ročník Regionální konference cestovního ruchu Karlovy Vary 16. prosince 2013.
Advertisements

Enterprise Europe Network ČR a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Úspěšná spolupráce.
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Národní systém kvality služeb cestovního ruchu
Zvyšování kvality v cestovním ruchu prostřednictvím IOP: Vytvoření národního systému kvality služeb v cestovním ruchu Členské fórum ATIC Polička lll.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Vzdělávání v energetice Informace o zahájení realizace projektu „Zvýšení úrovně odborných znalostí, dovedností a kompetencí zaměstnanců a zaměstnavatelů.
Hotelnictví a turismus 3. tisíciletí
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Fórum cestovního ruchu Ostrava – Dolní Vítkovice 14. října 2013.
Vymezení pojmu kvality a její vnímání Projekt OP LZZ CZ 1.04/ / PRAHA 17. – Ing. Zuzana Freibergová Tento.
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Celostátní síť pro venkov. Obsah  Cíle, nástroje a zásady Sítě  Organizační zajištění Sítě  Tématické pracovní skupiny  Kontaktní místa Sítě  Informační.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Soukromá střední škola pro marketing a ekonomiku podnikání, s. r. o.
Český systém kvality služeb Prezentace projektu Ministerstvo pro místní rozvoj ČR na podporu cestovního ruchu Velké Losiny –
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
S Q A S (Safety and Quality Assessment System)
Kvalita a bezpečnost IT ve zdravotnictví
ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ Jaromír Volf.  sdružuje 68 zájmových společností a 5 regionálních Domů techniky, které pokrývají většinu oborů dle číselníku.
Systém kvality a inovací v cestovním ruchu
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Výzva č. 42 OP LZZ – Projekt Moravskoslezského kraje Rozvoj kompetencí strategického, procesního a projektového řízení a kvality Výzva č. 42 OP LZZ Zpracoval:
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Český systém kvality služeb v kontextu státní politiky CR v ČR Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Výroční konference 20 let od založení A.T.I.C. ČR Ostrava,
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
Možnosti sledování konkurenceschopnosti destinací turismu na úrovni regionů a míst Monika Palatková Výroční konference ATIC ČR Turistická informační centra.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Go / Regiontour Brno 15. ledna 2015 Podpora a spolupráce A.T.I.C.
Mezinárodní seminář: Kvalifikovaná pracovní síla jako zdroj konkurenceschopnosti České republiky Vytvoření konkurenceschopného pracovního trhu.
Globální akční plán WHO pro zdraví pracovníků na období Pavel Urban Státní zdravotní ústav WHO spolupracující centrum pro pracovní lékařství.
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Poznejte regiony České republiky 2015, Praha, 25. března 2015.
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost Kateřina Čočková, regionální projektová manažerka.
JUDr. Ing. Robert Szurman ředitel odboru předseda Rady kvality ČR 8. Národní konference kvality ve veřejné správě, Praha Národní konference.
Praktické zkušenosti z Českého systému kvality služeb Specializované pracoviště ČSKS Výroční konference k 20 letům výročí A.T.I.C. ČR Ostrava, 7. března.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
Prioritní oblast 4: Národní podpora cestovního ruchu
Systém managementu jakosti
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Střední škola služeb a cestovního ruchu, Varnsdorf
20 let
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Kategorizace organizací destinačního managementu
Organizačně-právní podmínky fungování ekonomiky cestovního ruchu v Polsku Dr. Piotr Gryszel, Ph.D.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Transkript prezentace:

Český systém kvality služeb Seminář zástupců turistických informačních center 5. září 2013, MMR ČR

Kvalita služeb, konkurenceschopnost ČR a odvětví cestovního ruchu  Vláda ČR schválila dne 27. září 2011 schválila Strategii mezinárodní konkurenceschopnosti, o Cílem Strategie je posunout Česko do deseti let mezi dvacet nejvíce konkurenceschopných zemí světa,  V odvětví cestovního ruchu působí především malé a střední podniky, přičemž dle studií OECD a UNWTO cca 90% z nich jsou mikro-podniky s 10 zaměstnanci,  Cílem MMR je zvyšovat konkurenceschopnost podniků působících v cestovním ruchu,  Základem konkurenceschopnosti odvětví cestovního ruchu je kvalita poskytovaných služeb,která je dána jednotlivými jejími poskytovateli  Za účelem zvyšování konkurenceschopnosti subjektů cestovního ruchu MMR iniciuje projekt Český systém kvality služeb cestovního ruchu Kvalita Cena Konkurenceschopnost

Hardware faktory (technická kvalita)  Technické předpoklady pro segmenty cestovního ruchu  Tvorba různých klasifikačních systémů zohledňujících technické předpoklady oKategorizace lanovek a vleků oOficiální jednotná klasifikace ubytovacích zařízení oKategorizace kempů a chatových osad oKlasifikace TIC Hardware faktory (technická kvalita)  Technické předpoklady pro segmenty cestovního ruchu  Tvorba různých klasifikačních systémů zohledňujících technické předpoklady oKategorizace lanovek a vleků oOficiální jednotná klasifikace ubytovacích zařízení oKategorizace kempů a chatových osad oKlasifikace TIC Software faktory (procesní kvalita)  Zaměřené na spokojenost zákazníka: dostupnost, spolehlivost, flexibilitu, důvěryhodnost, odpovědnost, postoje a chování, schopnost rychlé nápravy nedostatků atd.  Reflektuje kvalitu poskytnuté služby  Tvorba různých programů kvality založených na manažerských systémech řízení kvality Software faktory (procesní kvalita)  Zaměřené na spokojenost zákazníka: dostupnost, spolehlivost, flexibilitu, důvěryhodnost, odpovědnost, postoje a chování, schopnost rychlé nápravy nedostatků atd.  Reflektuje kvalitu poskytnuté služby  Tvorba různých programů kvality založených na manažerských systémech řízení kvality Kvalita služeb / produktů v cestovním ruchu (Český systém kvality služeb) Projekt: Národní systém kvality služeb cestovního ruchu (Český systém kvality služeb) Technické (cechovní) standardy profesních sdružení CR Procesy – tvorba standardů na úrovni organizací CR

Švýcarsko Quality Passion NěmeckoService Qualität Deutschland Španělsko Turistica Calidad Itálie, Francie, Irsko, Švédsko, Velká Británie, Bulharsko, Maďarsko, Skotsko atd. Evropská komise  EK schválila nový strategický rámec v oblasti cestovního ruchu COM (2010) 352 ze dne 30. června 2010, jehož cílem je zvýšení konkurenceschopnosti cestovního ruchu v Evropské unii zvýšení konkurenceschopnosti průmyslu cestovního ruchu v Evropě, podpora udržitelného rozvoje cestovního ruchu v EU, zlepšení image Evropy jako udržitelné kvalitní destinace, maximalizace využití potenciálu politik EU a finančních nástrojů pro rozvoj evropského cestovního ruchu  Cílem nového strategického rámce je zavedení jednotné značky kvality v EU prostřednictvím vybudovaných národních systémů kvality služeb Evropský vývoj v oblasti kvality CR

Název projektu: Národní systém kvality služeb cestovního ruchu Název systému:Český systém kvality služeb (ČSKS) Financování: SF EU, Integrovaný operační program Období realizace: – Finanční alokace:95 mil Kč Realizátor: Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, odbor CR Partner projektu: Svaz obchodu a cestovního ruchu (SOCR) Spolupracující subjekty:Asociace hotelů a restaurací Asociace kempů ČR Asociace turistických informačních center Asociace lanové dopravy Rada kvality – odborná sekce GHLCR Projekt: Národní systém kvality služeb cestovního ruchu (Český systém kvality služeb)

Vzdělávání a zajištění regionálních koordinátorů ČSKS Standard ČSKS Značka ČSKS Specializované pracoviště ČSKS v rámci MMR Tvorba komunikačního propojení a webového rozhraní Vytvoření Hodnotitelského centra ČSKS Tvorba komunikačních aktivit ČSKS Proces certifikace subjektů CR

Organizační zabezpečení ČSKS

Standard ČSKS  Standard kvality v oblasti služeb cestovního ruchu a navazujících služeb, jež má 2 základní stupně  Určen pro nejmenší, malé a střední podniky  Pokrývá oblast očekávání a vnímání spokojenosti  Nepředepisuje úroveň kvality  Zahrnuje technické standardy (AHR, AK, ATIC, ALD)  Oceňuje snahu zlepšit se  Při certifikaci I. stupně se nepočítá s audity na místě

 Zvyšovat úroveň kvality služeb u jednotlivých subjektů cestovního ruchu postupně tak, že učí nejprve využívat jednoduché nástroje řízení kvality a pak nástroje složitější.  Východiskem je vždy poznání názoru zákazníků na určitý aspekt poskytované služby.  Standard je zaměřen na „měkké faktory“ poskytovaných služeb a vychází z nejlepší světové praxe.  Rozlišit podniky podle toho, jestli splňují technické požadavky vybraných oborů  Poskytuje stejnou šanci „mikropodnikům“ jako nadnárodním hotelovým řetězcům Co Standard ČSKS umí?

 Založen na sebehodnocení  Zásady péče o kvalitu o Poznání potřeb zákazníka o Standardy poskytovaných služeb o Odbornost a školení pracovníků o Komunikace o Aktivní práce se stížnostmi  Technické předpoklady kvality, jsou-li aplikovatelné  Další požadavky (vize, závazek pracovníků apod.) Standard ČSKS – I. stupeň

Standard ČSKS – II. stupeň  Součástí všechny náležitosti stupně I.  Součástí je dotazování zákazníků a managementu a Mystery shopping  Základem je metoda Servqual - Bude se vypočítávat skóre SERVQUAL  Větší akcent na volné sdělení Mystery shoppingu

Pilotní certifikace Asociace hotelů a restaurací ČR Asociace turistických informačních center ČR Asociace lanové dopravy ČR Asociace kempů ČR další

 Značka Q o Tvořena písmenem Q v národních barvách (červená, modrá, bílá) o Doplněna claimem Český systém kvality služeb  Slogany o pro primární cílovou skupinu (subjekty CR): + pro vaši konkurenceschopnost o pro sekundární cílovou skupinu (účastníci DCR a PCR): + pro nové zážitky  Hodnotový rámec značky: „Kvalita je cesta“ Značka ČSKS

1.Vzdělávání a zajištění činnosti regionálních koordinátorů v rámci ČSKS  školení trenérů pro I. a II. stupeň ČSKS na základě vytvořeného Standardu ČSKS  školení regionálních koordinátorů (školitelů)  školení a průběžné doškolování hodnotitelů a kontrolorů pro stupeň I a II ČSKS  tvorba doplňkových vzdělávacích publikací  výběr 13 regionálních koordinátorů/školitelů  Technicko – organizační zajištění realizace kurzů do poloviny roku 2015 včetně zajištění poradenských a vybraných akvizičních aktivit. 2.Vytvoření webových stránek ČSKS včetně komunikačního propojení a provozu  zabezpečení systémové informační podpory celého systému včetně vytvoření webových stránek.  Hlavní registrované domény: a Aktuálně realizované aktivity projektu ČSKS

3.Hodnotitelské centrum  Centrum bude autorizovaným subjektem specializovaného pracoviště MMR.  Centrum bude zabezpečovat nezávislé posuzování shody podle podkladů, dodaných organizacemi, se standardem v prvním i druhém stupni (Počáteční certifikaci, v ročním intervalu, při obnovení platnosti certifikátu)  Centrum řídit se bude řídit Manuálem pro hodnocení ČSKS.  Centrum bude zároveň vydávat doporučení certifikace. Pro tuto činnost bude centrum využívat služby školených hodnotitelů ČSKS.  Pro organizace, usilující o certifikaci II. stupně ČSKS navíc: poskytovat dotazníky pro dotazování managementu a zákazníků poskytovat službu Mystery Shoppingu (utajeného nákupu) vypracovávat závěrečné zprávy z dotazníkových šetření a Mystery Shoppingu. 4.Komunikační aktivity ČSKS  Realizovány v souladu s komunikační strategii  Zaměřeny zejména na primární cílovou skupinu tj. poskytovatele služeb Aktuálně realizované aktivity projektu ČSKS

Komunikační aktivity

DĚKUJEME ZA POZORNOST Ministerstvo pro místní rozvoj ČR