© 2015 Ipsos. All rights reserved. Contains Ipsos' Confidential and Proprietary information and may not be disclosed or reproduced without the prior written.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Od integrace k inkluzi Mgr. Jitka Topičová , Chomutov.
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Zdravé pracoviště bez rozdílu věku MVD, 28. dubna 2016 ing. Radka Sokolová, místopředsedkyně ČMKOS, místopředsedkyně Rady vlády pro BOZP
Případové studie Úvodní informace Zpracovávaná témata Ukázka zpracovaného tématu CZ.1.07/1.1.00/ My to umíme.
Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Třetí kariéra Věk jako příležitost – využijme potenciál zaměstnanců 50+ Diskusní seminář „Rovné šance na trhu práce“ Kateřina Kubešová, EXPERTIS PRAHA.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Inovace výuky prostřednictvím.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
© ABB Group September 27, 2016 | Slide 1 Spolupráce NNO a firmy Pohled dárce Magdaléna Boušková, ABB s.r.o., Workshop,
- vše pro úspěšný nábor nových řidičů 1 REGIONÁLNÍ SEKTOROVÁ DOHODA ÚSTECKÝ KRAJ v oblasti autodopravy, výchovy a vzdělávání.
Projekt střední školy stavební Jihlava Partneři: Vysočina Education Romsdal Videregående skole Godalen Videregående skole.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
VZNIK PRACOVNÍHO POM Ě RU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_08_VZNIK PRACOVNÍHO.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Česká společnost pro rozvoj lidských zdrojů Lublaňská 57/5 | Praha 2 | | T | F | |
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Práce nebo rodina? Obojí je možné! Kateřina Kaňoková GENDER Consulting
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
Rozhodování. Podle typu rozhodovacího problému  za jistoty  za rizika (nejistoty)  za neurčitosti Kdo bude řešit  Skupina  Jednotlivec.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Návraty žen do práce očima zaměstnavatelů
Worklife Balance ve společnosti HEINEKEN Česká republika
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Jak získat nejlepší talenty?
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Návrhy opatření na podporu slaďování rodinného a pracovního života
NOVÉ TRENDY VPODOPŘE ZÁJMU O OBOR A NÁBOROVÉM PROCESU
Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
VYHODNOCENÍ PŘEDCHOZÍCH VÝZEV
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Společenská odpovědnost ve školství
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Základní informace o poskytovateli
Městský úřad Žďár nad Sázavou
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Občanská výchova a svět práce - 9. ročník Milan Šimek
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Výzkum v malých a středních firmách
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Děti jsou naše budoucnost
MANAŽERSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ V TELEFÓNICA O2 CZECH REPUBLIC
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Krajský metodický kabinet STROJÍRENSTVÍ
KURÝR dlouhodobá brigáda
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Řízení a rozvoj lidských zdrojů na Ministerstvu vnitra
Střední škola obchodně technická s. r. o.
SITUACE NA TRHU PRÁCE JIŘÍ KOLÁŘ,
Život bez střeva , Praha.
Rodičovské kompetence – silní rodiče v našem pohraničí
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Nábor z ČR do celého světa
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Jaké jsou obzory digitální Evropy?
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
NABÍDKA ŠKOLENÍ CE 2017 / 18 Q2.
Transkript prezentace:

© 2015 Ipsos. All rights reserved. Contains Ipsos' Confidential and Proprietary information and may not be disclosed or reproduced without the prior written consent of Ipsos. 1 EMPLOYER BRAND je víc než jen nábor…

2 Každá společnost má značku zaměstnavatele, ať o ni usiluje, nebo ne.

3 Jak to s Employer brandem v Čechách? 53 % Firem věnuje tématu Employer brandu velkou nebo střední pozornost. U firem, které navštívily seminář o Employer brandu, je to 65%. 73% Zaměstnanců se při volbě zaměstnání rozhoduje i podle pověsti zaměstnavatelem na trhu. To je více než kariérní možnosti a délka dovolené. 51% Zaměstnanců vnímá svého zaměstnavatele jako firmu s dobrou pověstí. Ovšem pouze 20% je o tom zcela přesvědčeno. IPSOS, Češi a zaměstnání, 2015 IPSOS pro Human Power forum, duben 2015 IPSOS, seminář Employer brand, listopad 2015

4 ZAMĚSTNANCI SE ZAJÍMAJÍ O FIRMY, KAM CHTĚJÍ NASTOUPIT ZAMĚSTNANCŮ VYUŽILO PŘI HLEDÁNÍ PRÁCE INTERNET ZAMĚSTNANCŮ VYUŽILO PŘI HLEDÁNÍ PRÁCE SOCIÁLNÍ SÍTĚ 83%22% 55% LIDÍ MĚNILO PRÁCI PŘED VÍCE NEŽ 3 LETY 31% LIDÍ MĚNILO PRÁCI MÉNĚ NEŽ PŘED 3 LETY

5 Ovšem většinou nedostanou dobré doporučení… 27% Zaměstnanců by doporučilo svého zaměstnavatele 44% Zaměstnanců by svého zaměstnavatele nedoporučilo NPS zaměstnavatelů -17 NPS = Net Promoter Score -100…100 Zdroj: Ipsos, Češi a zaměstnání

6 Co ovlivňuje zaměstnance při výběru společnosti? OSOBNÍ PREFERENCEVNÍMÁNÍ SPOLEČNOSTI obojí je užitečné znát

7 Vnímání společnosti je velmi komplexní Brand (KLIENTI, BUSINESS PARTNEŘI, KLÍČOVÍ STAKEHOLDEŘI) Employer brand (POTENCIÁLNÍ, SOUČASNÍ A BÝVALÍ ZAMĚSTNANCI) Employer Value Proposition (POTENCIÁLNÍ A SOUČASNÍ ZAMĚSTNANCI) Reputace (VEŘEJNOST) Značka je to, co komunikujete, reputace je to, co vám lidé uvěří

8 Vnímání společnosti vzniká na různých úrovních „Word of mouth“ Reklama a komunikace Osobní zkušenost – zákazník, zaměstnanec, partner… studentů při volbě zaměstnání nejvíce ovlivňuje zkušenost ostatních (Universum, 2015) 2x větší je pravděpodobnost volby firmy, pokud má potenciální zaměstnanec pozitivní zákaznickou zkušenost (IPSOS, 2015) 46 % REPUTACE Všem je třeba věnovat pozornost!

9 Zkušenosti zaměstnanců vznikají ve všech fázích vztahu OŤUKÁVÁNÍ PRVNÍ RANDE BUDOVÁNÍ VZTAHU UDRŽOVÁNÍ VZTAHU ROZCHOD Vnímání společnosti První kontakt Nábor Proces náboru Zkušenosti kandidátů Adaptace Sžívání se společností Motivace, Engagement Loajalita Opuštění společnosti ROZUMĚJTE CÍLOVÉ SKUPINĚ, ZAUJMĚTE UNIKÁTNÍM, DŮVĚRYHODNÝM SDĚLENÍM BUĎTE PŘIPRAVENÍ, JEDNOTNÍ, REALISTIČTÍ, SLIBUJTE JEN SPLNITELNÉ A NEZAVÍREJTE SI DVEŘE DODRŽUJTE SLÍBENÉ, VĚNUJTE POZORNOST KULTIVUJTE, ZAJÍMEJTE SE O FEEDBACK, ZJIŠŤUJTE, CO U VÁS LIDI DRŽÍ A CO JE MOTIVUJE ROZEJDĚTE SE V DOBRÉM

10 Proč usilovat o dobrý employer brand? Atraktivita mezi kandidáty Nárůst počtu uchazečů přicházejících přes kariérní stránky Kvalitní a relevantní kandidáti Vyšší akceptace nabídek Větší efektivita náboru Konkurenceschopnost RECRUITMENT MOTIVACE ENGAGEMENT LOAJALITA Lepší soulad s firmou, cíli hodnotami Dopad do firemní kultury Doporučování společnosti Spokojenost Spolupráce Otevřenost inovacím Podpora značky u zákazníků Setrvání ve společnosti – efektivní plánování rozvoje Nižší náklady KLÍČOVÝ JE DOPAD NA ZÁKAZNÍKY: KVALITNÍ OBSLUHA A SLUŽBY, DOPORUČOVÁNÍ…

Prakticky: co dělat při vytváření employer brandu? 11 Definujte cílovou skupinu Zjistěte její očekávání a preference Zjistěte jak jste vnímáni jako zaměstnavatel a zda splňujete očekávání cílové skupiny Definujte jaké jsou vaše hodnoty a jak se promítají k zákazníkům 6 8 Připravte komunikaci pro cílové skupiny a otestujte Aktivujte, Rozšiřte na všechny touchpointy 3 Zjistěte v čem jste jedineční, lepší/horší než ostatní a zde je to uvěřitelné 7 Otestujte její relevanci pro cílovou skupinu a důvěryhodnost pro zaměstnance Definujte EVP 5 9 Sledujte dopad na interní ukazatele: efektivita náboru, engagement, zisk… Plňte sliby. Starejte se o reputaci a zkušenosti zaměstnanců 10

12 Najděte unikátní a pravdivou odlišnost od ostatních Slibujte jen to, co „žijete uvnitř společnosti“ Spolupracujte – HR, marketing, board, interní komunikace… Pečujte o dobrou zákaznickou i zaměstnaneckou zkušenost ve všech fázích Starejte se o reputaci IPSOS doporučení pro budování Employer brandu

13 Děkuji vám za pozornost! Lenka Šilerová Executive Director Ipsos ERM, kouč GSM: