ZÁKLADNÍ ŠKOLA, MATEŘSKÁ ŠKOLA, ŠKOLNÍ JÍDELNA A ŠKOLNÍ DRUŽINA BOUZOV, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, č.OP CZ.1.07 Projekt Zlepšení podmínek pro vzdělávání na ZŠ Číslo dotace 2311/21/7.1.4/2010 EU peníze školám
Grafický program systému MS Windows START-VŠECHNY PROGRAMY -PŘÍSLUŠENSTVÍ- MALOVÁNÍ
V panelu nástroj ů záložky Dom ů najdete: Tužka, guma, text – umožní doplnit do obrázku texty Plechovka – vybarví označený obrázek – Štětec a další možnosti změny průřezu kresby (lze měnit tloušťku), Sprej Úsečka + SHIFT tvoří jen vodorovné úsečky nebo úsečky s úhlem 45 o. Předdefinované tvary (např. Mnohoúhelník-vyrobíte tvary které se skládají s více úseček) Více barev-z palety si vyberete Upravit barvy
V panelu nástroj ů záložky Zobrazit najdete: Lupu (přibližování a oddalování obrázku pro větší přesnost) Zobrazení pomocných vodících mřížek Zobrazení na celou obrazovku
Kopírování a p ř esouvání Výběr objektu – pomocí panelu nástrojů na liště – buď tvar obdélníku nebo libovolný Přesunutí objektu – označ objekt, pak umísti kurzor kamkoliv dovnitř a drž levé tl. myši – objekt přesuň Kopírování objektu – označ objekt, z nabídky Úpravy vyber příkaz Kopírovat, z nabídky Úpravy vyber Vložit Klávesové zkratky Ctrl+C – kopírovat Ctrl+V – vložit Ctrl+X – vyjmout
Nejd ů ležit ě jší p ř íkazy Šipky Zpět (Ctrl+Z) a Znovu (Ctrl+Y) Hlavní nabídka v Malování a dalších programech Microsoft obsahuje: Nový – nový obrázek Otevřít – už jednou uložený obrázek Uložit – ukládá vytvořený obr. - musíme zadat kam Uložit jako – ukládá na jiné místo, pod jiným názvem nebo v jiném formátu
Cvi č ení Na pracovní ploše si vytvoř složku Malování. Každý tebou vytvořený obrázek si do složky ulož. Postupuj podle jednotlivých úkolů, které jsou v této prezentaci. Každý vytvořený obrázek si nechej zkontrolovat a potom pokračuj na další úkol.
Úkol 1. Nakresli želvičku pomocí tužky, opravu prováděj gumou. Dbej na to, aby veškeré čáry byly na sebe napojené.
Úkol 2. Vybarvi želvičku různými barvami – použij nástroj Plechovka.
Úkol 3. Nakresli mřížku podle vzoru za pomocí úseček a klávesy SHIFT
Úkol 4. Pomocí předdefinovaných tvarů nakresli dům, kde bys chtěl/a bydlet Úkol 5. Nakresli strom a pomocí kopírování z něj vytvoř les
Úkol 6. Použij všechny možnosti a nakresli a napiš své vlastní PF. Použij všechny možnosti a vyrob leták – pozvánku na výlet. Z internetu můžeš zkopírovat obrázky a pak jej upravit v Malování. Úkol 7.
Pro ZŠ Bouzov vyrobila: Mgr. Zuzana Stodůlková Pinďurová