Podpora inovací ve firmách: SME Instrument a FTI Mgr. Andrea Nogová 10. 6. 2016.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Horizon(t) 2020 a CZ HEP letmý a subjektivní přehled Z. Doležal.
Advertisements

1/22 Je INSPIRE pro soukromé firmy příležitostí? Jitka Faugnerová CENIA, česká informační agentura životního prostředí Zvolen,
LUKÁŠ MELNIČÁK FINANCE A MARKETING VE VYSOKÉM ŠKOLSTVÍ.
Výzkumný záměr VÚBP, prosinec 2006 Výzkumný záměr 2004 – 2010 BOZP – zdroj zvyšování kvality života, práce a podnikatelské kultury.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
INstrategy - Institut pro evropské a národní strategie Zkušenosti s přípravou a realizací projektů v rámci 1. strukturální intervence EU (2004-6) Plzeň,
CZ / /0037 Přímá komunikace mezi fakultami a průmyslem – Brána k výzkumu Žadatel: MEDICOMP s.r.o. Partneři: PřF UK Praha, MFF UK Praha,
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Title Sub-title European Commission Enterprise and Industry Lukáš Procházka TC AV ČR Rámcový program pro konkurenceschopnost a inovace – účast českých.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Rizikový kapitál jako zdroj financí Jindřich Šimeček Mezinárodní grantový projekt MŠMT (nositelem VŠMIE; zpracován ve spolupráci s Ruskou federací) „1P05ME816.
Příprava projektového návrhu Lukáš Straňák, Ostrava 2006.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
PROINCOR – Inovační audit Liberec – PROINCOR - Inovační audit 2 INOVACE Změna je jedinou jistotou dnešního světa Předpoklad udržení zákazníka.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
Jak předcházet finančním problémům Odbor: Finanční a strategické služby 2011.
Evropská dimenze odborného vzdělávání Helena Úlovcová Helena Úlovcová Otrokovice 6. – Konference projektu UNIV 2 KRAJE.
Název organizace Podnikatelský plán (bližší specifikace aktivity) Vaše logo.
Evropská obchodní akademie1 Projektové řízení fundraising Evropská obchodní akademie Děčín projektové řízení klíčová kompetence školského pracovníka.
1 OD PROJEKTOVÉHO ZÁMĚRU KE KVALITNĚ PŘIPRAVENÉ AKCI 3 témata a) Přehled požadavků financující instituce b) Fáze přípravy akce c) Kritéria úspěšnosti akce.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
TISKOVÁ KONFERENCE TISKOVÁ KONFERENCE Čerpání z programů Evropského sociálního fondu v roce 2007 Praha, RNDr. Petr Nečas.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Podnikatelský plán struktura plánu.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
Metodika tvorby a didaktika e-learningu Josef Hajkr
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Poradenský proces Plánování akce. Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného problému Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného.
Struktura podnikatelského plánu
Konference INOVACE JE ZÁKLAD VAŠÍ EXISTENCE Brno,
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
SME Instrument (H2020) Andrea Nogová BIC Brno, spol. s r.o Brno.
1 Program EU pro zaměstnanost a sociální inovace (EaSI) – osa Mikrofinancování/sociální podnikání Jitka Zukalová, MPSV, oddělení Evropské unie.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Fórum pro žadatele Diskusní fórum určené žadatelům o dotace z ROP MS o dobré praxi a obtížích při přípravě projektů.
Služby Enterprise Europe Network s důrazem na design 1. prosince 2015Ing. Petr Hladík, Ph.D.
Akcelerační program CLB Písek. Kdo  SMART DIALOG  Centrum energeticky efektivních budov (CLB)  Další partneři:  Jihočeská Agentura pro podporu Inovačního.
Možná podpora na získání ETV certifikátu z OP PIK Ing. Radek Navrátil, září 2016.
Zpracování žádosti na podporu sociálního podnikání do OPZ - příklad dobré praxe Vznik sociálního podniku Hustířanka služby s.r.o. Hradec Králové, 7.
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Strategie regionu, obce
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Název společnosti Obchodní plán.
Fast Track to Innovation
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
PREZENTACE Liberecký podnikatelský inkubátor
Ekonomika malých a středních podniků
Prezentace obchodního plánu
SME Instrument a Fast Track to Innovation: vývoj, novinky Brno 29. 5
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

Podpora inovací ve firmách: SME Instrument a FTI Mgr. Andrea Nogová

O čem budu hovořit? HORIZON 2020 nástroje pro firmy (SME Instrument, Fast Track to Innovation) Jak se svým projektem uspět?

O jaký program se jedná? Europe 2020 – strategie rozvoje EU do roku 2020 Horizont 2020 – Rámcový program pro výzkum a inovace 2014 – 2020 –Evropská Komise –Rozpočet 2016 – 2017 je 16 mld. € / celkový 80 mld. € Priorita 2. Industrial Leadership Pracovní program: Leadership in Enabling and Industrial Technologies, Societal Challenges Nástroje: Fast Track to Innovation, SME Instrument

Proč jsou zajímavé? Zviditelnění firmy na Evropské a globální úrovni Přístup k novým trhům a partnerům Snížení rizika při vývoji produktu a jeho vstupu na trh Finanční prostředky a nové zkušenosti

Který program je pro moji firmu vhodný? 250 zaměstnanců 50 mil. € roční obrat 43 mil. € bilanční suma roční rozvahy

Jak velká je moje firma? Malý a střední podnik Větší než MSP SME Instrument Top-down 1 firma nebo konsorcium (EU + přidružené země) TRL Podle fáze (0 – 2,5 mil. €) 70 % ZN Podle fáze (0,5 – 2 roky) SMEI1 10 s, SMEI2 30 s 2014 – 2020 celkem 3 mld. € Fast Trackt to Innovation Bottom-up (IndLead, SocChall) 3 – 5 firem ze 3 zemí EU (alespoň 60 % rozpočtu firmám) TRL Dotace 1 – 2 mil. € = 70 % ZN Trvání projektu 1 – 2 roky Rozsah 30 stran Produkt na trh do 3 let 2015 – 2016 rozpočet 200 mil. €

SME Instrument - specifika Top-down: Tematické oblasti /main/h2020-wp1617-sme_en.pdf Fáze 1Fáze 2Fáze 3 Paušální dotace € ,5 – 2,5 mil. €- Maximálně 6 měsíců1 – 2 roky (výjimečně 3)Maximálně 6 měsíců Feasibility studyProdukt, uvedení na trh Investoři, rizikové financování

Jak si vedli ostatní?

Vysoká exkluzivita grantů = uspějí opravdu jen ty nejlepší projektové žádosti Opakovaně podané žádosti mají dvakrát větší šanci, že budou přijaty MSP, který získal projekt v SMEI1, má třikrát větší šanci na získání projektu SMEI2

Kdy jsou další výzvy? SMEI 1SMEI 2FTI 07/09/201615/06/201625/10/ /11/201613/10/ /02/201718/01/ /05/201706/04/ /09/201701/06/ /11/201718/10/2017

Jak to zařídit, aby byla moje žádost ta nejlepší? Co myslíte?

Musíte být přesvědčeni o tom, že projekt skutečně chcete získat

Potřebujete kvalitní myšlenku Exkluzivita v Evropském/světovém kontextu Dobrá uplatnitelnost na trhu Ekonomický/sociální/environmentální přínos Přesahuje váš obor

Potřebujete čas

SMEI 1, biotechnologie Pokus č. 1: 2 měsíce, z toho 3 týdny maximálně intenzivně Pokus č. 2: 1 měsíc, 2 týdny intenzivně Pokus č. 3: 2 dny

Potřebujete kvalitní lidi

Odborník Rozumí technickému řešení a celkově obsahu projektu po odborné úrovni. Je schopen odhadnout, jak bude probíhat vývoj i výroba produktu, jaké k tomu budou potřeba materiály a kolik na to bude potřeba lidí a času. Podílí se především na tvorbě všech třech částí projektové žádosti (Excellence, Impact, Implementation) Odbornost Znalost prostředí

Ekonom Vidí do toho, jak fungují firemní finance. Ví, jaké materiální, lidské a finanční zdroje má firma k dispozici. Ví, jak se vyplňuje rozpočtová tabulka. Je ochoten a schopen si nastudovat finanční pravidla projektu a po jeho získání se buď sám starat o jeho finanční řízení nebo kontrolovat jiného zaměstnance, který toto bude mít na starosti. Má na starosti tvorbu rozpočtu + podílí se na části Implemention. Kontinuita Kontrola Zpětná vazba

Marketingový mág Má ve vaší firmě na starosti tvorbu dlouhodobých marketingových strategií. Umí vytvořit dokonalý business plán. Ví, jak udělat analýzu klíčových trhů, konkurence i rizik. Umí dát dohromady komunikační strategii a má představu o tom, jakým způsobem budete chtít produkt prodávat. Podílí se především na sestavení části Impact a Implementation. Znalost produktu Spolehlivost

Znalec programu Zná pravidla programu, do kterého chcete projekt podat. Má zkušenosti se sestavením projektové žádosti a umí pracovat v Participant portal. Bude tlačit na ostatní členy týmu, aby mu dodávali potřebné podklady v termínu a postupně vypilovávat projektovou žádost tak, aby byla maximálně čtivá a obsahově efektivní. Odbornost Spolehlivost Zkušenost

Překladatel technických textů Dokáže přeložit projektovou žádost do AJ tak, aby byly správně definovány všechny odborné výrazy. Ideálně je to tedy člověk, který má zázemí nejen v jazykové, ale také technické odbornosti = rozumí původnímu českému textu!!! Vyhněte se agenturám Chtějte reference Vybírejte podle nejlepší kvality, ne nejnižší ceny

Co vám bude dělat problémy?

Zaměřit se méně na odborné a více na tržní aspekty projektu Být maximálně specifičtí a uvádět čísla „Prodat“ to, co jste už dokázali Napsat čtivý a přehledný dokument Nacpat všechny potřebné informace do 10/30 stran textu Najít dobrého překladatele Vydržet!

Kdo mi pomůže??

Děkuji Vám za pozornost Mgr. Andrea Nogová konzultant pro mezinárodní projekty BIC Brno