Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

SME Instrument a Fast Track to Innovation: vývoj, novinky Brno 29. 5

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "SME Instrument a Fast Track to Innovation: vývoj, novinky Brno 29. 5"— Transkript prezentace:

1 SME Instrument a Fast Track to Innovation: vývoj, novinky Brno 29. 5
SME Instrument a Fast Track to Innovation: vývoj, novinky Brno Michaela Vlková, Martin Škarka, TC AV ČR Národní kontakty pro priority Inovace v MSP a Doprava programu Horizont 2020

2 Fast Track to Innovation
EIC Pilot: Pilot je složen z existujících schémat Horizont 2020, která jsou zaměřena na inovace a inovátory Slouží k testování a ověřování možností pro EIC v 9. RP Pilot EIC a EIC v 9. RP mohou mít zcela jinou podobu! EIC Nástroj pro MSP Fast Track to Innovation FET Open Horizon Prizes

3 EIC Pilot: Specifika Podporuje projekty se zvýšenou mírou rizika
Schémata (s výjimkou Horizon Prizes) využívají plně „bottom-up“ přístup bez tematického omezení Výzvy jsou (s výjimkou Horizon Prizes) otevřeny průběžně, využívají tzv. cut-off dates (průběžné uzávěrky) Nabízí MSP zapojeným do projektů Nástroj pro MSP, FTI a FET Open specifické služby business koučingu, mentoringu, propojování s investory, přístupu k rizikovému kapitálu apod.

4 SMEi a FTI: přehled SMEI – fáze 1 SMEI – fáze 2 FTI
Studie proveditelnosti k ověření tržního potenciálu 50K € Pouze pro MSP Bez nutnosti konsorcia Jednokolové hodnocení Příprava inovace pro vstup na trh 0.5 – 2.5 M € Dvoukolové hodnocení Demonstrace, testování, ověření před vstupem na trh Max. 3 M € Typ subjektu neomezen Nutné konsorcium s převahou průmyslu Bez tematického omezení Průběžné uzávěrky s možností opětovného podání Portfolio služeb k dispozici MSP v projektech

5 SMEi a FTI: uzávěrky 2018, 2019 SMEI – fáze 1 SMEI – fáze 2 FTI

6 Nástroj pro MSP: Přehled
O co se jedná? Schéma programu H2020 na podporu komercializace průlomových inovačních řešení (produkt, služba, proces), růstu a rozvoje podniků Pro koho je určen? Vysoce inovační MSP s mezinárodními ambicemi se sídlem v členském státě EU nebo státu asociovaném k H2020 Co se podporuje? Přeměna přelomových výzkumných řešení v inovace s potenciálem pro evropský i globální trh

7 Nástroj pro MSP: Fáze Fáze 1: Koncept a hodnocení proveditelnosti
Zpracování studie proveditelnosti za účelem ověření technologické a ekonomické životaschopnosti inovace 6 měsíců, € (paušální částka, 70% rozpočtu projektu) Fáze 2: Demonstrace, tržní replikace Podpora aktivit vedoucích k připravenosti inovace pro vstup na trh 12 – 24 měsíců, 0.5 – 2.5 mil. € (70% přímých uznatelných nákladů) Fáze 3: Business acceleration services Specifické podpůrné služby pro MSP, které uspěly v 1. a/nebo 2. fázi SMEI, přístup k nástrojům rizikového financování Žádná přímá finanční podpora

8 Nástroj pro MSP: Plně bottom-up
Přechod od 13 tematických oblastí k neomezené volbě tématu Přechod od 13 rozpočtů k jednomu společnému V projektové žádosti se neuvádí, do kterého tématu je projekt podáván Nově žadatelé zvolí v části A přihlášky key words (klíčová slova), na základě kterých bude projekt přiřazen hodnotitelům Klíčová slova jsou předdefinovaná, žadatel vybere max. 3 hlavní klíčová slova (main keyword), ke každému může přiřadit max. 1 další specifičtější klíčové slovo (sub-keyword) Příklad: Main: Biotechnology – Sub: biofules, biodiversity, microbiology… Main: ICT – Sub: artificial intelligence, cloud computing, digital services…

9 Nástroj pro MSP: Hodnocení
Fáze 1 Hodnotící kritéria: Excelence (4/5) Dopad (4/5) Implementace (4/5) 13/15 = způsobilost k financování SoE Grant SMEI Fáze 2 Hodnotící kritéria: Excelence (4/5) Dopad (4/5) Implementace (4/5) 13/15 = způsobilost k postupu do druhého kola hodnocení SoE Pohovor s investory SoE Grant SMEI

10 Nástroj pro MSP: Hodnocení - další změny
Kritérium Dopad má 50% váhu v celkovém hodnocení (25% Excelence, 25% Implementace) Zvýšený důraz bude kladen na přelomový charakter řešení (méně postupných inovací) Zvýšená pozornost na projektový tým, jeho zkušenosti, schopnost projekt realizovat a uvést inovaci na trh

11 Nástroj pro MSP: Hodnotitelé
Hodnotitelé jsou vybíráni z databáze expertů EK (viz. Participant portal, sekce Experts) Rozdílná expertíza, specializace: zástupci výzkumných institucí, firem, konzultačních společností, business center, veřejné správy, investoři…(seznam hodnotitelů rovněž dostupný na Participat portal → How to participate → Reference documents) – projekt hodnotí jejich mix Hodnotitel nemusí být expert v dané oblasti (nebo je z jiného konce oboru), nicméně rozumí trhu, jeho fungování, myšlení investorů, umí používat Google  apod.

12 Nástroj pro MSP F2: Před pohovorem
K pohovorům bude pozván takový počet projektů, jejichž celkový požadovaný příspěvek bude maximálně dvojnásobek rozpočtu na danou uzávěrku MSP musí již při podání návrhu zajistit, aby se mohl zástupce projektu účastnit pohovoru (náhradní termíny nebudou vypisovány) Termíny pohovorů 2018: (10.1.) (14.3.) (23.5.) (10.10.) Náklady na účast jsou plně v režii žadatele Před termínem pohovoru firma musí zaslat Pitch deck, který bude prezentovat

13 Nástroj pro MSP: Průběh pohovorů
Účast možná max. 3 zástupců projektu (MSP nebo konsorcia MSP), ideálně vyšší pozice, vedení Vyloučeny jsou třetí strany (poradenské společnosti, subkontraktoři apod.) Účastníci pohovoru musejí doložit svůj vztah k firmě (např. pracovní smlouva, výplatní páska apod.) 6 porot, min. 5 expertů v každé Délka pohovoru: 30 minut 10 minut prezentace Pitch deck 20 minut otázky panelu (nejsou předdefinované) Vše v angličtině Po skončení pohovorů panel všech expertů konsenzuálně rozhodne o hodnocení projektů A = financován x B = nefinancován

14 Nástroj pro MSP: Koučing
Úspěšné firmy mají nárok na bezplatný koučing: Max. 3 dny ve fázi 1 Max. 12 dní ve fázi 2 3 hlavní oblasti služeb kouče: Rozvoj podnikání (zaměření na podnikatelské příležitosti) Organizace (efektivita a výkonnost s ohledem na strukturu organizace) Spolupráce (plánování a implementace inovačních partnerství)

15 Nástroj pro MSP: Podpůrné služby
Koučing ve fázi 1 a 2 – nově bude zahrnovat rovněž oblast financí a financování Nově bude vedení firem poskytován Mentoring v oblasti leadership skills (odolnost, výdrž, strategické uvažování…) Služby fáze 3 – Business acceleration services Školení, učení (SME Academy) Akce s investory a potenciálními partnery (Matchmaking) Přístup k nástrojům rizikového financování (Access to Risk Finance)

16 Nástroj pro MSP: Pro & proti
Výhody Stáří firmy nehraje roli Bez povinnosti konsorcia Celoročně otevřená výzva 4 uzávěrky Možnost projekt podat opakovaně Rychlé hodnocení Menší rozsah projektové žádosti (10/30 stran) Jednoduchá administrace Množství podpůrných služeb pro držitele grantu Výzvy Vysoce konkurenční Nízké procento úspěšnosti Nepříliš detailní hodnotící zpráva k projektu Veškerá projektová dokumentace a komunikace v angličtině

17 SMEi a FTI: úspěšní žadatelé z ČR
SMEI – fáze 1 SMEI – fáze 2 FTI Kinalisoft s.r.o. Olife Corporation a.s. PBS Velká Bíteš a.s. ENANTIS s.r.o. PVFS s.r.o. ZX-Benet CZ s.r.o. Matapo s.r.o. SINTEX a.s. Green Power Invest s.r.o. Noliac Systems s.r.o. Incomaker s.r.o. Elbee Mobility s.r.o. ThreatMark s.r.o. Inocure s.r.o. FUTTEC a.s. Pharmaceutical Biotechnology s.r.o. LiCrete s.r.o.

18 Nástroj pro MSP: Doporučená „literatura“
Pracovní program European Innovation Council – úvod, cíle nástroje, podmínky, uzávěrky Definice TRL – příloha G pracovního programu (TRL 6?) FAQ k nástroji pro MSP H2020 Online Manual (příprava, podání, hodnocení, průběh) Self evaluation form – možnost zhodnotit projekt podle kritérií hodnotitelů Essential tips for your application (web EASME) YouTube (videa hodnotitelů, konzultantů) – jak napsat úspěšný projekt, jakých chyb se vyvarovat apod.

19 Informace a podpora EASME: http://ec.europa.eu/easme/
Průvodce pro žadatele, vzor Pitch deck, vzorová žádost, mapa úspěšných projektů SMEI, European Commission: Participant Portal: Pracovní program, vzorové žádosti, experti… H2020 v ČR: Enterprise Europe Network CZ:


Stáhnout ppt "SME Instrument a Fast Track to Innovation: vývoj, novinky Brno 29. 5"

Podobné prezentace


Reklamy Google