VIDEO KAMERY. ondřej česák matěj brothánek OBSAH STRUČNÁ HISTORIE ANALOGOVÉ KAMERY DIGITÁLNÍ KAMERY STRUČNÁ BUDOUCNOST.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fotoaparáty 3. ročník Zbožíznalství Fotoaparát - zařízení sloužící k pořizování a a zaznamenání fotografií - v principu 1. světlotěsně uzavřená komora.
Advertisements

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
Vývoj technických prostředků záznamu a zpracování videa Ladislav Zástěra Marek Bilčák.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Počítačová grafika Úvod do základů počítačové grafiky.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Digitální fotografování Číslo DUM: III/2/VT/2/3/43 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Movie Maker uložení a sdílení filmů Co se všechno naučíme???
Proč plné krychlové hranoly Vývoj technologií zpětného odrazu pro dopravní značky Školení CDV.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_051.ICT.13 Digitální fotoaparát.
Datové Projektory Tomáš Mudruňka. Projektory Datové projektory slouží k zobrazení obrazu podobně jako monitory nebo displaye, ale namísto zobrazení přímo.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Systémy moderních elektroinstalací.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Práce s grafickým programem GIMP Co se všechno naučíme??? Tvorba.
Jednoduchá HTML stránka Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastTvorba WWW stránky v HTML Datum vytvoření2013.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_16_ROZVÍJENÍ.
Ivo Peterka FHS Barvy v počítači a HTML..
DIGITALIZACE ZVUKU, VIDEA Digitalizace (z angl. digital, číslicový) je obecně převod analogového - spojitého signálu (např. hlasový projev, historie gramofonová.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 9. ročník III
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ NASTAVENÍ DIGITÁLNÍHO FOTOAPARÁTU 1. část DIGITÁLNÍHOtavenfotoaparátu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skener Číslo DUM: III/2/VT/2/1/17 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware počítače.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skenování fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/57 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika Tematická.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM USB mikroskop.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_6A_8B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:6. Tematický okruh,
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
OneNote. Co to je?  OneNote patří k produktům Microsoftu, nyní je ke stažení zdarma  jde o aplikaci pro rychlou, snadnou a přehlednou správu různých.
Interaktivní tabule, USB disky, paměťové karty, záložní zdroj
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Odraz světla na rovinném zrcadle
1. KŘÍŽOVKA Pohyb může být posuvný a ….. Veličina s jednotkou m³ 1
Optický kabel (fiber optic cable)
Informace a informační zdroje
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
STAVBA TĚLA VY_32_Inovace_09OT- 3 autor: Mgr. Tereza Olejníková
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
ORGANIZACE DAT V POČÍTAČI
Video a fotografie z mikroskopu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optická mechanika
Digitální učební materiál
Číslo v digitálním archivu školy
Malování - nástroje grafického editoru
Rovinné zrcadlo Název : VY_32_inovace_09 Fyzika - rovinné zrcadlo
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Lidské oko Název : VY_32_inovace_17 Fyzika - lidské oko
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Procenta v „autařské“ praxi
Název: Pozvánka DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_17
Rastrová grafika Základní termíny - rozlišení. Rastrová grafika Základní termíny - rozlišení.
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Měření délky.
Informatika – Grafika.
Teorie Informace, signál
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Analogové měřící přístroje
Číslicové měřící přístroje
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Dalekohled
Přenos záznamu do PC Analogový záznam Michal Pelikán.
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Světelné jevy -shrnutí
Pevná a volná kladka - příklady
07_10_Digitální fotoaparát Ing. Jakub Ulmann
Informatika – Základní operace s buňkami
Rok - Listopad VY_32_INOVACE_4A_11
Vypuklé zrcadlo Název : VY_32_inovace_12 Fyzika - vypuklé zrcadlo
Přesný analogový generátor několika tisíc různých barevných světel
Transkript prezentace:

VIDEO KAMERY

ondřej česák matěj brothánek

OBSAH STRUČNÁ HISTORIE ANALOGOVÉ KAMERY DIGITÁLNÍ KAMERY STRUČNÁ BUDOUCNOST

STRUČNÁ HISTORIE – Luise Lea

ANALOGOVÉ KAMERY

DIGITÁLNÍ KAMERY -prosinec 1975 – 1. digitální kamera, Steve Sassion -základní konstrukce: 1.část snímací -CCD čip, objektiv, ovládací prvky (zoom, clona,ostření,…) -příjem vizuálních informaci, převod na el. signál, ukládá se na nosič (miniDV, SD, HDD,…) 2.část záznamová -obyčejný „videorekordér“, namísto tv signálu přijímá informace z 1. části kamery 3.část elektronická -vizuální informace do datové formy (binár), komprese do DV kodeku

DIGITÁLNÍ KAMERY JAK TO FUNGUJE -světlo se odrazí od snímaného objektu, projde objektivem, přes soustavu zrcadel dopadá na světlocitlivý čip -přeměna na elektrický proud, elektronika ho zpracuje na 1) analogový obraz, 2) digitální obraz a ten se uloží na kamerou podporované médium (miniDV, miniDVD, HDD, SD,…)

DIGITÁLNÍ KAMERY OBJEKTIV -„oko“ kamery -směřuje paprsky na CCD čip -čočky musí být pohyblivé -ostření „Podle vzdálenosti od snímaného objektu a aktuální hodnoty ohniskové vzdálenosti, pak pohybujeme čočkami tak, aby světelné paprsky dopadly na senzory snímacího čipu s precizní přesností.“

DIGITÁLNÍ KAMERY OBJEKTIV -čočky můžeme posunovat pomocí ostřícího prstence -levnější kamery-pomocí motorku ovládání přes tlačítka

DIGITÁLNÍ KAMERY OBJEKTIV -transfokace (zoomování) – čočky se pohybují vůči sobě, mění se vzdálenost mezi čočkami = ohnisková vzdálenost

DIGITÁLNÍ KAMERY SNÍMACÍ ČIP CCD -dopadají na něj paprsky z objektivu -je namísto celuloidové podložky u analogových kamer -1 cm velká destička, miniaturní světlocitlivé prvky (buňky) -1 čip – cca až buněk -digitální obraz složen z pixelů -každý pixel – jedna z buněk CCD čipu -kamery v PALu – 720x576 px, stačí 0,5 mil. buněk -musíme získat hodnoty RGB – před snímací čip světelný hranol -záznam barvy každého pixelu – údaje ze 3 buněk - kanály RGB -elektronika kamery hodnoty smíchá, výslednou barvu uloží -v lepších kamerách 3 CCD

DIGITÁLNÍ KAMERY SNÍMACÍ ČIP CCD

DIGITÁLNÍ KAMERY RED CAM -2K, 3K, 4K, 5K, 6K -téměř jako stavebnice LEGO

DIGITÁLNÍ KAMERY RED CAM -důvody: -digitalizace kinosálů v brzké budoucnosti -kinofilm má více nákladný sken materiálu při postprodukci -umožňuje stejnou kvalitu jako kinofilm (ve větším rozlišení než 4K se nevyplatí filmy dělat) -velice levná -tělo jde pořídit již od Kč -potřebné komponenty – baterie, HDD, rig,…velice se prodraží

DIGITÁLNÍ KAMERY

STRUČNÁ BUDOUCNOST

KONEC