VIDEO KAMERY
ondřej česák matěj brothánek
OBSAH STRUČNÁ HISTORIE ANALOGOVÉ KAMERY DIGITÁLNÍ KAMERY STRUČNÁ BUDOUCNOST
STRUČNÁ HISTORIE – Luise Lea
ANALOGOVÉ KAMERY
DIGITÁLNÍ KAMERY -prosinec 1975 – 1. digitální kamera, Steve Sassion -základní konstrukce: 1.část snímací -CCD čip, objektiv, ovládací prvky (zoom, clona,ostření,…) -příjem vizuálních informaci, převod na el. signál, ukládá se na nosič (miniDV, SD, HDD,…) 2.část záznamová -obyčejný „videorekordér“, namísto tv signálu přijímá informace z 1. části kamery 3.část elektronická -vizuální informace do datové formy (binár), komprese do DV kodeku
DIGITÁLNÍ KAMERY JAK TO FUNGUJE -světlo se odrazí od snímaného objektu, projde objektivem, přes soustavu zrcadel dopadá na světlocitlivý čip -přeměna na elektrický proud, elektronika ho zpracuje na 1) analogový obraz, 2) digitální obraz a ten se uloží na kamerou podporované médium (miniDV, miniDVD, HDD, SD,…)
DIGITÁLNÍ KAMERY OBJEKTIV -„oko“ kamery -směřuje paprsky na CCD čip -čočky musí být pohyblivé -ostření „Podle vzdálenosti od snímaného objektu a aktuální hodnoty ohniskové vzdálenosti, pak pohybujeme čočkami tak, aby světelné paprsky dopadly na senzory snímacího čipu s precizní přesností.“
DIGITÁLNÍ KAMERY OBJEKTIV -čočky můžeme posunovat pomocí ostřícího prstence -levnější kamery-pomocí motorku ovládání přes tlačítka
DIGITÁLNÍ KAMERY OBJEKTIV -transfokace (zoomování) – čočky se pohybují vůči sobě, mění se vzdálenost mezi čočkami = ohnisková vzdálenost
DIGITÁLNÍ KAMERY SNÍMACÍ ČIP CCD -dopadají na něj paprsky z objektivu -je namísto celuloidové podložky u analogových kamer -1 cm velká destička, miniaturní světlocitlivé prvky (buňky) -1 čip – cca až buněk -digitální obraz složen z pixelů -každý pixel – jedna z buněk CCD čipu -kamery v PALu – 720x576 px, stačí 0,5 mil. buněk -musíme získat hodnoty RGB – před snímací čip světelný hranol -záznam barvy každého pixelu – údaje ze 3 buněk - kanály RGB -elektronika kamery hodnoty smíchá, výslednou barvu uloží -v lepších kamerách 3 CCD
DIGITÁLNÍ KAMERY SNÍMACÍ ČIP CCD
DIGITÁLNÍ KAMERY RED CAM -2K, 3K, 4K, 5K, 6K -téměř jako stavebnice LEGO
DIGITÁLNÍ KAMERY RED CAM -důvody: -digitalizace kinosálů v brzké budoucnosti -kinofilm má více nákladný sken materiálu při postprodukci -umožňuje stejnou kvalitu jako kinofilm (ve větším rozlišení než 4K se nevyplatí filmy dělat) -velice levná -tělo jde pořídit již od Kč -potřebné komponenty – baterie, HDD, rig,…velice se prodraží
DIGITÁLNÍ KAMERY
STRUČNÁ BUDOUCNOST
KONEC