Prezentace na konference k projektu „Inovace ŠVP“ - leden 2010 Ing. Radoslav Kučera, OA Pelhřimov
Úvod: Původní záměr – dva projekty: Inovace ŠVP, využití ICT ve výuce ANJ Sloučení záměrů přineslo problémy => velmi dobře rozmyslet! Přípravný tým pracoval celé prázdniny => rozpočet Pracovní týmy musí být složeny z lidí, kteří vědí, co chtějí a jsou ochotni pracovat Při psaní žádosti je důležité znát metodickou příručku a rozumět pojmům (projektový slovníček) Výsledkem byla žádost o projekt na 30 měsíců, za Kč ,50
Klíčové aktivity: Organizační zajištění projektu Proškolení realizačního týmu Inovace obecných částí ŠVP Inovace učebních osnov vyučovacích předmětů Tvorba metodických materiálů v oblasti ICT a anglického jazyka Kompletace pracovních verzí inovovaných ŠVP Ověřování pracovních verzí ŠVP a vyhodnocení výsledků Ověřování vytvořených metodických materiálů Implementace úprav do pracovních verzí inovovaných ŠVP a konečná úprava metodického materiálu
Harmonogram: učební plány – do , profily absolventa – do , nákupy – do drobnosti, technika do , ostatní textové části – do , kompletace - do , korektury - do , finále – tisk a kompletace pracovních verzí - do , ověřování…..finále 2011
Výstupy a indikátory: Každá klíčová aktivita má svůj výstup, např.: KA č. 3 inovace obecných částí ŠVP – inovovanou charakteristiku ŠVP, profil absolventa, učební plán, spolupráci se sociálními partnery, atd. KA č. 8 ověřování vytvořených metodických materiálů - metodické materiály, hodnotící zprávy, elektronická verze překladu www stránek do angličtiny. Celým projektem naplňujeme monitorovací indikátory, které jsou předem definovány, např.: Počet nově vytvořených produktů – 3 inovované ŠVP, Počet podpořených osob - 25, atd. Při tvorbě projektu je těmto ukazatelům věnovat velkou pozornost. Co je v žádosti, to se musí vyrobit, zdokumentovat, prokázat, uložit, archivovat, zpřístupnit…
Problémy při realizaci: administrativní potíže, změny podmínek (příručka), důraz na detail, odůvodněnost nákladů, důsledná dokladovatelnost, pravidla fin. kontroly, zpoždění ve financování.
Dobré rady: dobře si promyslet záměr, nastudovat dokumenty, vybrat vhodné lidi do řídícího týmu, promyslet si aktivity a harmonogram, dobře si promyslet rozpočet, pracovat průběžně, soustavně, vše zakládat, pozor na partnery.
Závěr: Časově a organizačně náročný úkol. Je třeba využít prázdniny, víkendy, volné dny. Vaše dotazy. Přeji dobré nápady, pevné nervy zejména v týmových půtkách a diskusích, hodně elánu a skvělé výsledky. Děkuji za pozornost. ☻