Naše vize: Domov, ve kterém je o seniory postaráno tak, jak bychom chtěli, aby se jednou někdo staral o nás….
Organizace byla založena v roce 1898 Kapacita nyní 120 klientů 76 pracovnic a pracovníků na PS, 27 na DPP a DPČ, z toho 11 mužů Služby ve třech objektech
sídlo organizace kapacita 52 obyvatel služba domov pro seniory pokoje dvou a třílůžkové
kapacita 43 obyvatel služba domov pro seniory pokoje dvou, tří a čtyřlůžkové
kapacita 25 obyvatel služba domov se zvláštním režimem – pro klienty s Alzheimerovou chorobou a jinými typy demencí třílůžkové pokoje
Naše organizace se dlouhodobě snaží o slaďování profesního a rodinného života Myslíme si, že do života každého z nás by se měla vejít jak práce, tak i rodina, přátelé, vztahy s ostatními lidmi, sport, zájmy, cestování, duchovní záležitosti… Nabízíme zaměstnancům: zkrácené úvazky pružnou pracovní dobu čerpání celodenního náhradního volna (obdoba stlačeného týdne) práce z domova (pouze u administrativních pracovnic a pracovníků) neplacené volno i dlouhodobé (např. v případě nutnosti péče o osobu blízkou, ale i z jakýchkoliv jiných důvodů) plánování služeb dle požadavků zaměstnanců
Specifika organizace: nepřetržitý provoz nutná přítomnost většiny zaměstnanců na pracovišti prioritou musí být vždy zajištění provozu Proto: se snažíme maximálně vycházet vstříc požadavkům zaměstnanců při plánování služeb snažíme se o dostatečný počet pracovníků, aby bylo možné vykrýt i občasné nepřítomnosti v práci u zaměstnanců, u nichž je nutná přítomnost na pracovišti (školení, PN, dovolené) máme pracovnice a pracovníky na DPP a DPČ zajišťující tyto zástupy – u více specializovaných profesí je to ale vždy problém (např. u zdravotních sester, kuchařek, apod.) Snažíme se o: nepřetěžování zaměstnanců, o nízký počet přesčasů
Další specifika: neziskový sektor – nemáme finanční prostředky navíc, nelze přispívat na hlídání dětí, na dopravu, finančně podporovat zařízení pro děti, dětské tábory malá organizace - nemůžeme si dovolit dětskou skupinu či firemní mateřskou školku (3 MD/RD) Proto organizace alespoň: udržuje kontakt s pracovnicemi na MD/RD (muže na MD/RD nemáme) umožňuje jim účastnit se vzdělávání, firemních akcí, pracovních projektů snaží se usnadnit jim návrat do zaměstnání – zkrácené úvazky, pružná pracovní doba, lépe to jde u pracovnic v administrativě nebo jednosměnném provozu než v nepřetržitém
na všech našich pracovištích jsme zřídili dětské koutky, máme v nich králíky, morčata, rybičky poskytneme soukromí kanceláře na kojení či přebalování dětí uspořádali jsme dětský den pro děti našich zaměstnankyň a zaměstnanců, děti tak měly možnost poznat pracoviště rodičů
Další zaměstnanecké benefity: bezplatné vzdělávání pracovníků možnost zapojit se do systému podnikové telefonní mobilní sítě nabídka od Komerční banky na vedení účtu zájezdy do divadel pořádané zřizovatelem účast na zahraničních služebních cestách umožnění letních brigád dětem zaměstnanců pořádáme setkání pracovníků, kteří odešli do důchodu Rádi bychom zavedli: 3 neplacené dny volna v roce s úhradou zdravotního pojištění zaměstnavatelem
V organizaci se dále zabýváme těmito okruhy otázek: Společenská odpovědnost firmy: zaměstnáváme např. lidi s handicapem, přijímáme dobrovolníky, účastníme se komunitního plánování města (konkrétní výstupy – umístění laviček, veřejných WC, apod.), vzdělávací akce pro školky, atd. Zdravé pracovní prostředí: čistota okolí, dostatek ochranných pomůcek, podpora zaměstnanců supervizí Ochrana životního prostředí: třídění odpadu, šetření energiemi, zateplení budov, používání recyklovaných materiálů, v našich zahradách umísťujeme budky pro drobné ptactvo, účastníme se programu na záchranu ohrožených rorýsů Úplnost a úroveň vnitřních předpisů
Dopady prorodinných opatření : nízká fluktuace větší personální stabilita vysoký počet uchazečů o zaměstnání – lepší možnost výběru zaměstnanců Doufáme ve: větší spokojenost pracovnic a pracovníků Protože si myslíme: SPOKOJENÝ PRACOVNÍK = SPOKOJENÝ KLIENT
Děkuji za pozornost Ing. Hana Hlaváčková ,