PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový informační systém Je to systém vytvořený za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací o trhu, které Je to systém vytvořený.
Advertisements

Co to je, když se řekne „FRANCHISING“? Petra Dillingerová SŠ KNIH, o.p.s.
Činnosti v žákovském minipodniku (návod) Zpracovali: Mgr. František Buchta Ing. Alena Nechutová Ing. Alena Zitová.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
1 Standardy kvality ve službách sociální prevence Mgr. Petr Hanuš
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Zahraniční obchod Vývozní operace. Obsah výkladu 1. Vývozní operace 2. Příprava vývozní operace 1. Průzkum trhu 2. Získávání zákazníků 3. Předběžná kalkulace.
Přijímací řízení ve školním roce 2015/ ÚVOD Kde je/bylo možné získávat informace:  Návštěvy SŠ a SOU, dna otevřených dveří  Výstava EDUK ART.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO52 Název.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP obecná část Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná.
1 Zajištění rizik v zahraničním obchodě a INCOTERMS 2000 Ing. Frantisek Janatka, CSc. IMODS o.p.s.
ZÁRUČNÍ DOBA. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Výroba přírodní kosmetiky PŘEDMĚT: ŘÍZENÍ PROJEKTŮ, 2015 TÝM ALTEREKO: VEDOUCÍ - MICHAELA DVOŘÁKOVÁ KRONIKÁŘ - DANIELA ŠMÍDOVÁ REFLEKTOR – KVĚTA KUPKOVÁ.
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry Autor: Lucie Nováková, Vedoucí práce: Ing. Radka Vaníčková, Ph.D Oponent práce: doc. Ing. Hana Ezrová,
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
Marketing obchodní firmy. Obsah 1. Volba lokality 2. Volba vhodných forem prodeje 3. Analýza chování zákazníka ve vztahu k prodejně.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Obchod, trh Základy hospodaření.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Aplikace nástrojů marketingového mixu ve vybrané společnosti
Analýza bankovních produktů bank působících v České republice
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vedoucí práce: Ing. Lenka Ližbetinová, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Analýza trhu biopotravin
Strategická analýza vybraného podniku Orsay s.r.o.
Psychologie reklama.
Situační analýzy prostředí – v konečném sestavení SWOT
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
NÁLEŽITOSTI OBCHODNÍHO DOPISU 1
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
Vliv reklamy na společnost
Ivana Francová, SOU Liběchov
Projekt diplomové práce
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry obchodní jednotky C&A
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
KATALOG ZBOŽÍ zpracování.
Řízení rizik podvodu a korupce při zadávání veřejných zakázek
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_120_M6
Prodeji produktu nebo služby
Poptávka – 1. Autor: Libuše Bendová.
Typy otázek: otevřené přímé uzavřené obecné specifikující spojovací
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Projekt Karmelka: Školní kiosek
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
Transkript prezentace:

PRŮZKUM TRHU základy

1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.

Sestavení dotazníku úvod zdůrazňující prospěch dotazovaného, krátké a pochopitelné otázky, nejdůležitější dotazy, otázky umožňující výběr z několika možností, minimalizujte otevřené otázky a pokládejte je až na závěr, ne sugestivní otázky, počet otázek: 5 – 10,

Vyplnění dotazníku kontaktujte potencionální zákazníky, oslovte dostatečný počet osob (alespoň 50), dotazujte se na ulici, dům od domu, poštou nebo em.

Vyhodnocení dotazníku kvantifikujte výsledky v procentech, je-li to možné, odpovědi na otevřené otázky si poznamenejte.

2. Analýza konkurence Seznam informací o konkurentovi vlastní složka pro každého konkurenta.

Údaje na seznamu: obchodní firma, právní forma podnikání, sídlo firmy konkurenta, telefon a fax, , web firmy, popis činnosti firmy, sortiment prodávaného zboží, kvalita a cena zboží, reklama a podpora prodeje, posouzení slabých a silných stránek konkurenta, náměty na nejúčinnější způsob konkurenčního boje.

Silné stránky dobrá kvalita přiměřené ceny dostatečný výběr výhodná poloha příjemný a proškolený personál vhodné zařízení a uspořádání provozovny zajímavé obchodní podmínky Slabé stránky špatná kvalita vysoké ceny nedostatečný výběr nevýhodná poloha nepříjemný nebo neproškolený personál nevhodné zařízení a uspořádání provozovny špatné obchodní podmínky

Reklama denní tisk, časopisy rozhlas, televize Internet letáky a katalogy cedule a bilboardy reklamní předměty (sponzoring) Podpora prodeje slevy různé akce zdarma dárek zákaznické karty

3. Dodavatelé dodávají suroviny, materiál, zboží, zařízení nebo poskytují služby, důležitá je nezávislost na jediném dodavateli, vybíráme je podle zvolených kritérií, informace o dodavatelích budeme evidovat v seznamu dodavatelů.

Kritéria výběru dodavatele cena poskytovaných výrobků, zboží nebo služeb, kvalita poskytovaných výrobků, zboží nebo služeb, vzdálenost dodavatele, image dodavatele, zkušenosti s dodavatelem, obchodní podmínky.

Informace v seznamu dodavatelů evidenční číslo, název, sídlo, telefon, web, bankovní spojení, obchodní podmínky.