Agendové IS MPSV a ÚP Plán konsolidace a rozvoje Petr Krůček 1. náměstek ministryně 29. května 2013
Rozsah a odpovědnosti IS resortu MPSV
Strategie – výchozí stav Zpochybněna historie smluv i cen služeb: OKsystem o Vznik smlouvy v 1993 o Nepřiměřená ziskovost dodavatele (viz OR) o Tržby 2006 = 345 mil. (výdaje MPSV za spol. OKsystem 380 mil. Kč s DPH) o Provozní zisk 2006 = 161 mil. Kč Fujitsu o Rozhodnutí ÚOHS k dodatkům 5 a 6 o Rozhodnutí ÚOHS k dodatkům 1 až 4 o Vedená trestní řízení
Strategie Dlouhodobé řešení – otevřené výběrové řízení Soutěžní dialog – „Komplexní řešení agendových informačních systémů pro zpracování nepojistných sociálních dávek a dávek z oblasti státní politiky zaměstnanosti“ Pokrývá aplikační vrstvu Na dobu neurčitou s výpovědní lhůtou – předpoklad na min. 4 až 8 let (v průběhu 4 let uhrazena cena za vývoj a nasazení systému) Cena 1,4 mld. Kč / 4 roky, tj. méně než 90% průměrné ceny v letech Harmonogram o 05/ předběžné oznámení o 06-07/ vyhlášení soutěže o 12/ /2014 – uzavření smlouvy o – termín uvedení nového systému do provozu
Cíle veřejné zakázky Zajistit spolehlivou výplatu nepojistných sociálních dávek nezávisle na výplatním médiu (složenka, účty, sKarta) = samozřejmost Podpořit růst produktivity práce pracovníků ÚP - vytvořit prostor pro zlepšení práce s klienty ÚP, zavést samoobslužné funkce pro klienty ÚP Zajistit využití služeb externích IS eGovernmentu Zajistit podklady pro „manažerské rozhodování“ – např. státní politika zaměstnanosti dle detailních statistik z trhu práce Sjednotit platformy AIS – Oracle x Microsoft x jiná platforma Snížit celkové výdaje na AIS (v oznámení vycházíme z 90% minulých cen za aplikace jako limit VŘ)
Přechodné období – krizový plán Konsolidace stávajících systémů Restartována činnost řídícího výboru projektu Aktivní práce mikro-týmů (podle agend) – věcní garanti Posílena role systémového integrátora – HP Revidován plán implementace nových verzí Podklady pro manažerské rozhodování Příprava veřejných výstupů
Přechodné období – krizový plán MPSV a ÚP musí zajistit zpracování žádostí a výplatu sociálních dávek – AIS jsou součástí kritické infrastruktury státu Dvě reálné možnosti dočasných řešení Nové smluvní zajištění stávajícího řešení Fujitsu a OKsystem Přechod k původnímu řešení OKsystem Pracujeme s technickými, ekonomickými a právní omezeními – např. zdroje datového centra, bezpečnost (dostupnost a integrita dat a služeb AIS), pokrytí agend “zdravotně postižení“ a „veřejná služba“ atd. Podkladem pro rozhodování je/bude i znalecký posudek.
Děkuji za pozornost