Projekt Zelené profese. Obnova lesa rešerše Návštěva lesa 3.-4. 10.2013 856 m n.m. Toho musím mít.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NEPOŘÁDEK V NAŠICH LESÍCH
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace JEHLIČNATÉ STROMY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
LES – PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
LES – LESNÍ PATRA Patro mechové Patro bylinné
Nahosemenné rostliny VY_32_INOVACE_009 – 1. sada, Př Přírodopis
Rostliny semenné Semenné rostliny se rozmnožují semeny.
Vrbovité ( Salicaceae )
NAJZNÁMĚJŠÍ NAHOSEMENNÉ RASTLINY JEHLIČNATÉ STROMY A KEŘE
Stožecká kaple a skála Vycházka lesem ke kapli a skále z Českých Žlebů.
Jehličnany.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY JEHLIČNATÉ STROMY
Rozmanitost lesů, Význam lesů, Péče o lesy.
Lesy mírného pásu Jan Dušek.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Rozmnožují se pohlavně - semeny, ta jsou holá bez oplodí, oplození není závislé na vodě jako u výtrusných rostlin,rostliny mají pouze.
PŘÍRODOVĚDA.
URČOVÁNÍ STROMŮ modul – Prostředí školy
NAHOSEMENNÉ rostliny.
Nahosemenné rostliny - STROMY
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Jehličnany.
VY_32_INOVACE_ sada, Přírodověda
Rostliny nahosemenné Přírodopis VY_32_INOVACE_213, 11. sada, Př
TŘÍDA: JEHLIČNANY JEHLICE: silný epidermis s kutikulou , pryskyřičné kanálky ŠIŠKY: a) samčí (mikrostrobily ), obsahují tyčinky (mikrosporofyly ) b) samičí.
Název úlohy: 9.9 Nabíhání zdrojů světla. Fyzikální princip Každý zdroj světla potřebuje určitou dobu po jeho zapnutí k přejití do plného provozního režimu.
LES ŘASY.
Jehličnany.
Les-Lesní patra.
VY_32_INOVACE_16- Smrk ztepilý Přírodověda - 4. ročník Miloslava Bucharová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze.
Hydroponické pěstování rostlin Adriana Javůrková, Nikola Bajerová, Emílie Zárubová, Sára Bendová.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,Smetanova 123C AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_115_Jehličnany TEMA: Živá.
Lesy a jejich význam Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_17_LESY A JEJICH VÝZNAM_HULEJOVÁ Člověk.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 18. Dřevo a jeho původ Název sady: Základy ekologie pro střední školy.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Přírodní společenstva v České republice Martin Chlumský Dis. 3. ročník BI-TV Pedagogická fakulta UK Kateřina Vaněčková PdF UK Praha Helena Jedličková.
Hrnkovky s nízkými nároky na teplotu
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
vlastnosti a využití dřeva
PRVOUKA – 2. ročník, JEHLIČNATÉ STROMY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_16_Les
Přírodní společenstva v České republice
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
LES A JEHO VÝZNAM Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. Č. DUMu: VY_52_INOVACE_448.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
Biota ČR - Prezentace s výkladem
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
SPOLEČENSTVO - LES Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
LISTNATÉ DŘEVINY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_14- Jedle bělokorá Přírodověda - 4. ročník
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor: Helena Petrůvová Název: VY_32_INOVACE_20_PRVOUKA_LÉTO.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Přírodní společenstva v České republice: LES
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Nahosemenné rostliny II
Význam lesa Na lesní stezce..
VY_32_INOVACE_04_Rozmanitost přírody-lesy v ČR
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
JEHLIČNATÉ STROMY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Les 2. hodina Řasy LES – složitý ekosystém = společenstvo různých organizmů a jejich neživé prostředí Organismy z prostředí potřebují: světlo + teplo.
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Autor: Olga Kociánová Datum ( období): říjen 2011 Ročník: 4
Transkript prezentace:

Projekt Zelené profese

Obnova lesa rešerše

Návštěva lesa m n.m. Toho musím mít

Drobný postřeh: Někteří splynuli s přírodou ….

Výzkumná otázka Jaké podmínky potřebují mladé stromky ve smrkovém lese ? Jedle potřebují růst ve stínu. Buky potřebují nejvíce světla. louka: 2420 luxů smrk: 400 luxů jedle: 300 luxů buk: 1000 luxů Hypotéza:

Rešerše Jedle bělokorá dorůstá do výšky až 65 metrů je náročná na prostředí malé rostlinky nesnáší slunce je citlivá na znečištěné ovzduší

Buk lesní dorůstá do výšky až 45 metrů má rád světlo je nenáročný na prostředí ve kterém roste

Smrk ztepilý dorůstá do výšky metrů má mělké ploché kořeny roste ze všech stromů nejrychleji

Bádání Pomůcky badatele : buzola luxmetr tužka papír provázek a kolíky

Práce v terénu

Záznam badatele z bádání

Výsledky druh orientace místo měření míra světla Smrk 427 luxů Jedle J smrkový les s mladými jedlemi 292 luxů Buk SV stinný okraj lesa 1831 luxů Měření na rozloze 16 m 2. Na louce naměřeno 2420 luxů. S smrkový les

Závěr : Naše hypotéza se potvrdila. Jedličkám se daří nejlépe ve stínu buků. Smrčky také dávají přednost stínu.

Naše poznatky Pobytový program se všem líbil. Vedle práce jsme zažili i legraci a prožili si strach. Profese lesníka je velmi důležitá a jistě i náročná. Les je naším přírodním bohatstvím, domovem pro spoustu živočichů, místem klidu a odpočinku, zdrojem energie a síly.