Literatura Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_51_Epika, lyrika Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 „EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Lyrické druhy a žánry Český jazyk VY_32_INOVACE_ sada, ČJ
Obecné poučení o literatuře
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
LYRICKO – EPICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Čas na Zemi Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_06_Čas na Zemi Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
LITERÁRNÍ DRUHY LYRIKA – LYRICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
VY_12_INOVACE_Tru_I_27 Lyrika N á zev projektu: OP VK Registračn í č í slo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzděl á n í pro konkurenceschopnost.
Opakujeme literární druhy a žánry Návod Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu.
Literární druhy a žánry Literární druhy a žánryOB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-U
Internet Autor: Mgr. Jan Duchek VY_32_INOVACE_14_Internet Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách VY_32_ INOVACE_52_Nerosty-sůl.
Povrch ČR Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_44_Novohradské hory Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Převod skutečných velikostí do měřítka. Měřítka map a plánů- převod skutečných velikostí do měřítka Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_50_Meritka_map_a_planu_2.
Písmeno G Autor: Mgr. Irena Sofínová VY_32_INOVACE_01_Český jazyk Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Rozšiřování a zkracování postupného poměru. Postupný poměr – rozšiřování a krácení Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_53_Postupny_pomer_rozsirovani_kraceni.
Autor: Mgr. Věra Martincová
Autor: Mgr. Věra Martincová VY_32_INOVACE_60_Práce s grafem
VY_32_INOVACE_29_Reproduktory
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_23_Lidské rasy
VY_32_INOVACE_22_Sociální_sítě
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_Práce
VY_32_INOVACE_18_Vypnutí_a_odhlášení
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_48_NP České Švýcarsko
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_01_Náhradní rodinná péče
VY_32_INOVACE_48_Internet_v_mobilu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
STYLISTICKÁ TERMINOLOGIE
Fyzici a fyzikální jevy Autor: Mgr. M. Vejražková
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_48_Jan Neruda
Vyhledávání na internetu Autor: Mgr. Jan Duchek
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_45_Jaroslav Seifert
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_59_Jiří Žáček
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_54_Moravský kras
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_07_Mapy
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_04_Parlament ČR
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organ.
Formování naší státnosti do roku 89 Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_53_Hrubý Jeseník
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_02_Střídání dne a noci
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_42_Božena Němcová
Člověk a předpoklady soužití Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková
Autor: Mgr. Iveta Váňová
VY_32_INOVACE_38_Rozvrh_excel
VY_32_INOVACE_59_romantismus Autor projektu: Mgr. Renata Holanová
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_52_Karel Hynek Mácha
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_08_Měřítko mapy
Kytovci Autor: Mgr. Iva Hirschová
LITERÁRNÍ DRUHY A ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Autor: Mgr. Veronika Dočkalová VY_32_INOVACE_10_Hranol základní pojmy
Chemické sloučeniny Autor: Mgr. Iva Hirschová
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_44_Karel Čapek
TEČNA KRUŽNICE PROCHÁZEJÍCÍ DANÝM BODEM
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_23_Oceánie
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ ČÍSLEM 60, 70, 80, 90
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_56_Vítězslav Nezval
Anglický jazyk - gramatika Autor: Mgr. Vlasta Skořepová
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_12_Ústava ČR
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_49_Povrch krychle a kvádru
Pravoúhlá soustava souřadnic
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_15_Atmosféra
Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“.
Autor: Mgr. M. Vejražková
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_10_Litosféra
Pythagorova věta.
Transkript prezentace:

Literatura Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_51_Epika, lyrika Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.

VÍŠ,CO JE TO EPIKA?  Literární druh  Založena na příběhu  Vyprávění příběhu  Většinou je psaná prózou  Epiku můžeme dělit na veršovanou a prozaickou  Dle velikosti je možné rozlišit malou,střední,velkou

ŽÁNRY EPIKY ROMÁN POHÁDKA POVÍDKA POVĚST ŽIVOTOPIS

VÍŠ,CO JE LYRIKA?  Literární druh  Nevyjadřuje děj  Zaznamenává subjektivní pocity  Popisuje nálady autora  Zachycuje myšlenky,úvahy

ŽÁNRY LYRIKY PÍSEŇ ÓDA- oslavná báseň HYMNUS -slavnostní píseň na oslavu hrdinů ELEGIE- žalozpěv EPITAF- nápis na hrob EPIGRAM- krátká satirická báseň

ZKUSME SPRÁVNĚ SPOJIT pohádky povídka píseň žalozpěv lyrika epika lyrika epika

ZKUSME SPRÁVNĚ PŘIŘADIT Román o epika Životopis o epika Pověst o epika Znělka o lyrika

Odkazy Info. autor

Vytvořeno jako DUM do předmětu český jazyk na Základní škole a Mateřské škole Mladá Boleslav 17. listopadu 1325 příspěvková organizace, pro 8. ročník. Materiál slouží k doplnění výkladu k tématu – Epika, Lyrika. Materiál doporučuji prezentovat pomocí dataprojektoru či interaktivní tabule. Materiál byl vytvořen a pilotován v II. pololetí školního roku 2012/2013.