Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0811 Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_03 Název materiáluSpotřebitelská.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
Advertisements

OBCHOD A HOSPODÁŘSTVÍ Vyzkoušejte si samostatně obchodovat…
Ekonomická gramotnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
MARKETING Co je marketing? 5 P Marketingový přístup stanovení ceny
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_16.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Cena Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Příjmy a výdaje domácnosti
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Mikroprostředí firmy.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
Distribuce - placement
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_19 Název materiáluDluhy AutorMgr.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_02 Název materiáluKalkulačka.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_06 Název materiáluDluhopis.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_15 Název materiáluMěna a měnové.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_03 Název materiáluFinanční.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_01 Název materiáluReklama.
Tesco Store Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu 1. Tesco ve světě 2. Tesco v ČR 3. Hlavní poslání firmy 4. Formáty prodejních jednotek 5. Tesco.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_09 Název materiáluObchodování.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_08 Název materiáluObchodování.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_20 Název materiáluKapitálový.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_04 Název materiáluBurza cenných.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_12 Název materiáluBěžný účet,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_16 Název materiáluZákon zachování.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_20 Název materiáluHypotéka.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_19 Název materiáluLeasing.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_17 Název materiáluSpotřebitelský.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_12 Název materiáluPeníze AutorMgr.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_14 Název materiáluSložené.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_17 Název materiáluOchranné.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_16 Název materiáluStavební.
PRODEJNÍ CENA, SLEVA NA ZBOŽÍ PRODEJNÍ CENA - je určována tím, kolik je zákazník ochoten vydat ( jakou užitnou hodnotu přisuzuje výrobku či službě),
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_18 Název materiáluSplátkový.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_09 Název materiáluNabídka.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_14 Název materiáluPřímé bankovnictví.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_02 Název materiáluRozpočet.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_11 Název materiáluInflace.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_16 Název materiáluKurzovní.
 konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli  využívá psychologii prodeje  cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu  používají se zejména.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_06 Název materiáluPřenos vnitřní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_13 Název materiáluSpořicí.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_10 Název materiáluPříjmy v.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_11 Název materiáluSytá pára.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_10 Název materiáluSplátkový.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_07 Název materiáluIdeální.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_13 Název materiáluPoškozené.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_07 Název materiáluOsobní rozpočet.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_07 Název materiáluVýpočet.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_19 Název materiáluZákladní.
FINANČNÍ GRAMOTNOST INFLACE ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Cenové triky.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
Obchod, trh Základy hospodaření.
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_03 Název materiáluSpotřebitelská sebeobrana AutorMgr. Pavel Lintner Tematická oblastFinanční gramotnost Tematický okruhFinanční trh Ročník2 Datum tvorbyzáří 2013 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Spotřebitelská sebeobrana

 sebeobrana proti zbytečné spotřebě  kolem nás existuje mnoho vlivů, které nás motivují spotřebovávat nad skutečnou potřebu nebo spotřebovávat jiné produkty a služby než ty, které bychom si přirozeně vybrali

Příčiny nadspotřeby  vliv reklamy ovlivňuje vědomí i podvědomí výsledkem je následný preferenční výběr nabízeného zboží, značky, služby (většinou s vyšší cenou než od konkurence)

Příčiny nadspotřeby  vliv slev a prodejních akcí ovlivňuje především chování zákazníků hypermarketů a supermarketů vyvolávají pocit nabídky, které nelze odolat

Příčiny nadspotřeby  prostředí velkých obchodů extrémně rozsáhlá nabídka velkých obchodů vytváří atmosféru potřeby nakupovat

Příčiny nadspotřeby  změna návyků a chování rodin spojování velkých obchodů s centry zábavy, sportu, multikiny, bazény apod. vytváří prostory dlouhodobého pobytu a dlouhodobé spotřeby

Příčiny nadspotřeby  špatné plánování zásob zvyklost nakupovat jednorázově ve velkém do zásoby nebo naopak bez rozmyslu, přesnějšího plánu a znalosti potřeb domácnosti

Nákupy uskutečněné nepřímo  nákupy uskutečněné bez styku s prodávajícím nebo dodavatelem nájmy, energie, teplo, voda telekomunikační služby zboží nakoupené přes internet nebo prostřednictvím zásilkových obchodů

Nákupy uskutečněné přímo  nákupy uskutečněné v interakci s prodávajícím, např.: potraviny drogerie, kosmetika alkohol, cigarety léky, doplňky výživy domácí vybavení bílé zboží, elektronika

Nákupy uskutečněné přímo  interaktivní nákup je vždy nebezpečnější než nákup na dálku vnitřní uspořádání kamenných obchodů je promyšleně uspořádáno tak, aby přimělo zákazníka k co největšímu nákupu a k co největšímu utracení peněz

Nákupy uskutečněné přímo prodavači jsou trénovaní v tom, aby přesvědčili potenciálního kupujícího o výhodnosti a nutnosti koupit to zboží, z jehož prodeje má prodávající největší užitek

Pravidla rozumného nakupování  mějte připravený plán nákupu vytvořte si např. seznam, který bude vycházet ze skutečných potřeb domácnosti vstupujte do obchodu s tím, že přesně víte jaké zboží a v jakém množství chcete nakoupit

Pravidla rozumného nakupování  určete si finanční strop definujte si sumu, kterou jste ochotni utratit nad rámec svého seznamu limit se snažte nepřekročit ani pod dojmem slev a různých marketingových akcí

Pravidla rozumného nakupování  donuťte se ke spěchu vyčleňte si na nakupování jasný a krátký časový úsek spěch vás donutí držet se připraveného plánu nákupu spěch nutí ke střídmosti

Pravidla rozumného nakupování  nechoďte nakupovat s dětmi děti se při nakupování většinou nudí a vyžadují za svou oběť nějakou odměnu v podobě sladkosti, hračky apod. nákup bez dětí je většinou rychlejší, racionálnější a s méně krizových situací

Pravidla rozumného nakupování  nenakupujte s pocitem hladu choďte na nákup naopak po jídle je dokázáno, že hladový člověk prokazatelně nakoupí podstatně více potravin než nasycený

Pravidla rozumného nakupování  využívejte slevy s rozmyslem sleva je vždy relativní pojem sleva na zboží, které nepotřebu- jete, není pro vás reálnou slevou ověřte si, že sleva s sebou nenese žádné další náklady mezi nekalé praktiky patří sleva z nereálné původní ceny

Otázky a úkoly 1.Seznamte se s internetovými nákupními rádci jako je např. zbozi.cz nebo heureka.cz. 2.Uveďte konkrétní prvky vnitřního uspořádání supermarketu, jejichž cílem je zvýšení prodeje zboží.

Použité zdroje: PETRÁŠKOVÁ, V. – HORVÁTHOVÁ, Z.: Vybrané kapitoly z finanční gramotnosti. 1. vydání. České Budějovice: Jihočeská univerzita, s. ISBN DVOŘÁKOVÁ, Z. – SMRČKA, L. a kol.: Finanční vzdělávání pro střední školy. 1. vydání. Praha: C. H. Beck, s. ISBN