KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Advertisements

Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
ECVET v Programu celoživotního učení
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Monitor Projekt Gymnázia Nymburk podpořený z prostředků ESF.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
ORBIS PICTUS 21. STOLETÍ. Projekt je zaměřen na inovaci výuky odborných a všeobecně vzdělávacích předmětů za pomoci ICT, interaktivních a multimediálních.
Informační schůzka ŠANCE – před - po 1. výzvě.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
KULATÝ STŮL PRO STUDENTY FBI VŠB-TUO “Safety AGENT“ Posilování partnerství v oblasti bezpečnosti průmyslu r.č. CZ.1.07/2.4.00/ , Podnikatelský.
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
Projektový záměr IPn Kariérní systém učitelů
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
CZ / /0329 Interní trenéři – klíč k úspěchu malé firmy AIVD ČR AMSP ČR Ondřej Palán, ,
Evropský sociální fond - jedinečná příležitost k financování rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Projekt Centrum manažerských dovedností ve vědě.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Implementace EQAVET v ČR
Konference projektu UNIV 2 KRAJE ve Zlínském kraji PhDr. Helena Marinková, Ph.D.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
EU peníze středním školám. Šablony Šablony – unikátní systém podávání žádostí o EU dotace Není nikde jinde v EU Velmi jednoduchý způsob - školy mají minimum.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
PRAKTICKÁ PODPORA ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVY S VYUŽITÍM AUDIOVIZUÁLNÍCH PROSTŘEDKŮ reg.číslo:CZ.1.07/1.1.00/ Člověk v tísni o.p.s. vzdělávací program.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE Modernizací a inovací výuky k rozvoji klíčových kompetencí žáků Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.06/ Poskytovatel.
Nová závěrečná zkouška 2 Individuální projekt národní.
Nová závěrečná zkouška 2 Individuální projekt národní Kulatý stůl, MŠMT,
Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání KLÍČ Stanislava Krčková, Milena Lásková, Romana Lisnerová, Jan Tupý (za přípravný výbor)
Úvodní konference projektu Kreativní a kompetentní učitel CZ.1.07/1.3.06/ Třeboň, 7. září 2010.
Vytrvalostí a dalším vzděláváním k vyšším kompetencím v oblasti tělesné kultury a zdravého životního stylu SPORTEM PRO LEPŠÍ ŽIVOT Vzděláváním k vyšším.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Projekt Metodika v anglickém jazyce CZ.1.07/1.3.50/
„Podpora činnosti základního uměleckého školství při realizaci výuky podle Rámcového vzdělávacího programu pro umělecké obory základního uměleckého vzdělávání“
Kurikulum G Podpora učitelů gymnázií jako pilířů kvality vzdělávání Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Kurikulum G Mgr. Lucie Hučínová-Slejšková, PhDr. Stanislava Krčková.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Podpora vzdělávání prostřednictvím OP Rozvoj lidských zdrojů a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Ing. Jan Vitula MŠMT.
MKV – 400x na českých školách Zahájení projektu: Ukončení projektu:
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Zprostředkující subjekt.
NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Pilot ZUŠ „Podpora činnosti základního uměleckého školství
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
hodnocení a financování výzkumu, vývoje a inovací
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Plánování prvních kroků
Komplexní systém hodnocení
Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání KLÍČ
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Název operačního programu:
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních, středních školách CZ.1.07/1.1.07/ CZ.1.07/1.1.07/
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Podpora procesů uznávání
Kariérové poradenství a podnikavost
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Složení centra. Složení centra Cíl: síť - spolupráce Proškolení pedagogů pro práci s nadanými Identifikace. Tvorba struktury práce s nadanými na škole.
Transkript prezentace:

KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze

Od projektového záměru k projektu Příprava projektového záměru, konzultace s partnery (září 07 – leden 08) Prezentace projektového záměru na kulatém stole MŠMT ( ) Ustanovení pracovní skupiny odborníků k dopracování projektového záměru (březen 08 – červen 08)

Nové nastavení projektu Finanční rámec: tis. Kč  tis. Kč Časový rámec: 5 let  3 roky (2009 – 2011) Obsahový rámec: větší důraz na propojení metod rozvoje klíčových kompetencí se vzdělávacím obsahem, vytvoření ucelené metodické podpory vzdělávání učitelů, tvorbu standardu učitele v oblasti klíčových kompetencí,

Původní nastavení projektového záměru Aktivita 1: Příprava nástrojů pro rozvíjení a hodnocení klíčových kompetencí žáků Aktivita 2: Ověřování nástrojů pro rozvíjení a hodnocení klíčových kompetencí žáků Aktivita 3: Klíčové kompetence učitelů Aktivita 4: Klíčové kompetence v zemích EU Aktivita 5: Informační a propagační podpora projektu, organizace a řízení

Nové nastavení aktivit Aktivita 1: Vytvoření systému nástrojů pro rozvíjení a hodnocení klíčových kompetencí žáků Aktivita 2: Ověřování, tisk a distribuce nástrojů Aktivita 3: Rozvoj dovedností učitelů potřebných při výuce zaměřené na klíčové kompetence Odůvodnění: Úpravy po konzultacích s odborníky i učiteli Snížení rozpočtu Zvážení priorit – př. větší zaměření na vzdělávání učitelů, menší důraz na klíčové kompetence v zahraničí

Aktivita 1 – Metodická podpora Vytvoření systému nástrojů pro rozvíjení a hodnocení klíčových kompetencí žáků. Sběr nástrojů v České republice i v zahraničí, jejich revize, tvorba nových nástrojů. Výstupy: Nástroje pro utváření a rozvíjení klíčových kompetencí žáků Nástroje pro hodnocení úrovně klíčových kompetencí žáků Vývojová mapa Manuál popisující způsoby využití daných nástrojů v praxi škol Instruktážní DVD

Nový prvek v aktivitě 1: vývojová mapa Popíše stádia vývoje žáka v dosahování klíčových kompetencí. Bude obsahovat indikátory a doporučené metody rozvoje na jednotlivých hladinách. Bude propojena s vytvořenými metodickými materiály. Pomůže učitelům přesněji směřovat ve výuce jednotlivých předmětů k rozvoji klíčových kompetencí žáků.

Aktivita 2 - Ověřování, tisk a distribuce nástrojů Veškeré materiály z aktivity 1 budou průběžně ověřovány na zapojených školách. K ověřování budou vybráni učitelé s nejlepší praxí z aktivity 3. Tito učitelé budou tvořit samostatnou pracovní skupinu, která se v rámci projektu bude pravidelně setkávat. V rámci aktivity budou také veškeré materiály redakčně a graficky upraveny, vytištěny a spolu s výukovým DVD zaslány na všechny školy v ČR. Výstupy: Pro každý typ školy jiný „kufr“ metod (ZŠ, Gymnázium, SOU, SOŠ) Každý kufr bude obsahovat: Ověřené nástroje pro utváření a rozvíjení klíčových kompetencí žáků Ověřené nástroje pro hodnocení úrovně klíčových kompetencí žáků Vývojovou mapu Manuál popisující způsoby využití daných nástrojů v praxi škol Vylisované instruktážní DVD

Aktivita 3 – Vzdělávání učitelů Rozvoj dovedností učitelů potřebných při výuce zaměřené na rozvoj klíčových kompetencí žáků Komplexní vzdělávání rozvíjející dovednosti učitele spojené s výukou zaměřenou na rozvoj klíčových kompetencí žáků, tvorba standardu učitele v oblasti klíčových kompetencí Výstupy: Tréninkové programy určené pro rozvíjení klíčových kompetencí učitelů pro jednotlivé úrovně dovedností učitelů sestávající z prezenčního školení 3x 2 dny na škole, 5 x 2 dny v kurzech. (dohromady 120 hodin), Proškolení cca 60 lektorů. Proškolení 22 školních kolektivů. Akreditace kurzů. Příručka pro odbornou veřejnost o dovednostech učitele, které jsou třeba pro výuku zaměřenou na rozvoj klíčových kompetencí

Nové nastavení vzdělávání v aktivitě 3 Prohloubení vzdělávání učitelů Několikastupňové školení beroucí v potaz různé dovednosti učitelů při práci s klíčovými kompetencemi Zapojené školní kolektivy budou procházet několikastupňovým školením, kombinovanou formou ve školách a dojížděním do organizovaných seminářů po jednotlivcích. Celkový počet seminářů bude 8 x 2 dny 3x 2 dny školení celých učitelských kolektivů ně školách, 5 x 2 dny školení individuální vzdělávání Bude zapojeno 22 škol Jednotlivé stupně kurzů budou akreditovány

Specifikace soupisu standardů učitele v aktivitě 3 Standardy budou vytvářeny a ověřovány při trénincích učitelů a hospitacích výuky Cílené pozorovaní, dotazníky Diskuse se širokou odbornou veřejností Spolupráce s psychology Odborná publikace

Rozpočet projektu A. Vytvoření systému nástrojů pro rozvíjení a hodnocení klíčových kompetencí žáků tis. Kč B. Ověřování, tisk a distribuce nástrojů tis. Kč C. Rozvoj dovedností učitelů potřebných při výuce zaměřené na klíčové kompetence tis. Kč Ostatní (audit, publicita, zpracování mezd) tis. Kč Celkem tis. Kč

Současný stav a předpokládaný další postup Zpracovaná verze do Benefitu Dolaďování rozpočtu pro jednotlivé aktivity Oslovování budoucích spolupracovníku, upevňování týmu Předpoklad předložení projektu k projednání a schválení – podzim 2008