11 Osnova studie proveditelnosti a analýzy nákladů a přínosů 19. května 2008, Rožnov pod Radhoštěm.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Advertisements

Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Daně Co si myslíš o daních ty? Je v pořádku, že existují?
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Obsah prezentace 1. Zhodnocení roku 2015: - příjmy, - výdaje, - celkem. 2. Srovnání s minulými lety: - celkem 2008 – ukazatele, rozpočtový výsledek,
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Nástroje dotační politiky MŽP k ochraně půdy Ing. Jiří Klápště Odbor obecné ochrany přírody a krajiny MŽP.
Datum: Místo:Přerov Přednášející:Radek Eliáš Analýza nákladů a přínosů.
Nejčastější chyby při administraci projektů OPPP a OPPI.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Čerpání prostředků z fondů EU na území Jihočeského kraje Ing. Petr Maroš vedoucí Odboru evropských záležitostí.
Porada ředitelů krajských škol a školských zařízení Kořenov, 26. září 2013.
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 13. prosince 2012 Ing. Michaela Stříbrná.
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 19. září 2012 Ing. Michaela Stříbrná.
1 Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 2. výzva – oblasti podpory 1.1 a 1.2 a a 8. dubna 2009KrÚ JMK.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
Projekty vytvářející příjmy dle článku 55 Nařízení Rady (ES) č. 1083/2006 Praktické zkušenosti ŘSD ČR při přípravě projektů Ing. Tomáš Brázdil.
Regionální politika EU v období Mgr. Oldřich Hájek.
Odd ě lení ekonomiky a kontroly, OSV, KÚ JMK.  Rozhodnutí Evropské komise ze dne č. 2012/21/EU  Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních slu ž.
Implementace Fondu mikroprojektů v období Ostrava,
09/04/2015 Rizika při realizaci projektů v závěrečném období ROP SČ.
KPM / PEPL1 Vyhodnocení efektivnosti investice Jan Cedl.
Bc. Alena Opatřilová Oddělení ekonomické podpory neškolských PO, OE Analýzy fondů, problémové oblasti fondů.
1 Projekty vytvářející příjmy.  Projekty zakládající veřejnou podporu  Projekty nezakládající veřejnou podporu = projekty vytvářející příjmy = projekty.
Dokumentace k výzvě č.02/ Olomouc Zlín Uherské Hradiště Velké Losiny.
1 Osnova studie proveditelnosti a analýzy nákladů a přínosů.
Úvod Podmínky provozování pro OPŽP Udržitelnost 2014+
Národní program podpory cestovního ruchu
Seminář pro žadatele z OPŽP
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Finanční dary na pořízení majetku Nové části PAP
Financování dopravní infrastruktury v období
Místní rozpočtové jednotky
Opatření k jednodušší a rychlejší administraci projektů
Opatření 1.2 HASIČI PŘÍPRAVA PROJEKTU
FINANČNÍ ŘÍZENÍ Z HLEDISKA ÚČETNÍ EVIDENCE
Rozpočet města Police nad Metují na rok 2017
Příjmy z kapitálového majetku
Seminář pro příjemce OPVK
Finanční část Praha, 25. července 2017.
Daň z příjmů právnických osob Silniční daň veřejnoprávních poplatníků
Téma 11: Finanční plánování
IAS 36 Snížení hodnoty aktiv.
Podání žádosti o dotaci na rok 2018
Výchozí vnější situace:
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Finanční analýza ve vybraném podniku ve vztahu k podpoře řízení
Osnova studie proveditelnosti a analýzy nákladů a přínosů 17. 3
Benefit7.
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
10. Účetní závěrka Účetní závěrku sestavují podnikatelské subjekty (účetní jednotky) na konci účetního období (zpravidla kalendářního roku) Účetní závěrka.
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Základy účetnictví změny rozvahových položek
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje 2017
Obsah veřejných rozpočtů III
Ochrana a péče o přírodu a krajinu
Tisková konference ČMKOS
Rozvoj a financování železniční infrastruktury
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 12. prosince 2018 Ing. Michaela.
SEMINÁŘ pro poskytovatele v rámci projektu: „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ 2. května 2018 Tato akce je.
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
Cyklus malého projektu
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Podání žádosti o dotaci na rok 2019
Daňové přiznání k dani z příjmů PO
dopravní infrastruktury
Transkript prezentace:

11 Osnova studie proveditelnosti a analýzy nákladů a přínosů 19. května 2008, Rožnov pod Radhoštěm

22 Úrovně náročnosti osnovy Úrovně náročnosti osnovy pro ekonomické hodnocení projektu pro ekonomické hodnocení projektu Úroveň náročnosti Od výše CZV (včetně) Do výše CZV Typ ekonomickéh o hodnocení Pozn. I. min. rozsah projektu 15 mil. Kč základní studie proveditelno sti II.15 mil. Kč do 600 mil. Kč základní studie proveditelno sti + zjednodušen á CBA - platí pro všechny projekty rámci podoblasti podpory neplatí pro žadatele v oblastech a podoblastech podpory 1.1.2, a 3.4 III. nad 600 mil. Kč základní studie proveditelno sti + CBA CBA musí být vyhotovena dle metodiky Evropské komise

3 Úroveň finanční náročnosti projektu I. Úroveň finanční náročnosti projektu  Změna výše hranice celkových způsobilých výdajů z 10 na 15 mil. Kč

4 10. Hodnocení efektivity projektu 10.1Hodnocení finanční efektivnosti projektu čistá současná hodnota (FNPV), vnitřní výnosové procento (FRR), index rentability (FNPV/I), diskontovaná doba návratnosti (DDN) 10.2Hodnocení ekonomické efektivnosti projektu čistá současná hodnota (ENPV), vnitřní výnosové procento (ERR), diskontovaná doba návratnosti (DDN) Veškeré tyto výpočty budou počítány pomocí webové aplikace pro výpočet analýzy nákladů a přínosů. Úroveň finanční náročnosti projektu II. Úroveň finanční náročnosti projektu

5 Nedostatky v CBA analýze :  špatně nadefinované vlastní socioekonomické přínosy a náklady  nedoložen zdroj a způsob výpočtu těchto přínosů a nákladů  u naceněných socioekonomických přínosů a nákladů není uveden ve Studii proveditelnosti způsob výpočtu hodnoty zapsaný do CBA  špatně stanovené referenční období tj. např.15, 25 let  rozdílné stanovení zbytkové hodnoty s nedoložením způsobu výpočtu.  špatně vygenerovaný hash kód  apod.

6 Přílohy: Příloha č. 1 Příloha č. 1Stanovení diskontní sazby a referenčního období Příloha č. 2 Příloha č. 2Povinné tabulky ve formátu MS Excel pro výpočet „FINANČNÍ ZDRAVÍ ŽADATELE“ Příloha č. 3 Příloha č. 3Povinné tabulky č. 18 až 22 ve formátu MS Excel pro výpočet finanční udržitelnosti projektů zakládajících veřejnou podporu Příloha č. 4 Příloha č. 4Povinné a volitelné tabulky doplňující Studii proveditelnosti a analýzu nákladů a přínosů č. 1 až 17

7 Příloha č.1: Referenční období posuzování projektů Odvětví Prioritní osa/Oblast podpory/Podob last podpory Referenční horizont (roky) Silnice, regionální letiště, terminály, zastávky, fyzická revitalizace území 1.1.1, 1.1.2, 1.2, 1.3, 2.2.1, Ostatní služby včetně cestovního ruchu a veřejné dopravy 1.2, 2, 315 V případě projektů zakládající veřejnou podporu se jedná o dobu realizace projektu a dobu udržitelnosti projektu. Stanovení diskontní sazby a referenčního období

8 Nedostatky v již odevzdaných studiích :  špatně stanovené referenční období

9 Povinné tabulky ve formátu MS Excel pro výpočet „FINANČNÍHO ZDRAVÍ ŽADATELE“ Příloha č.2:

10

11

12

13

14 Nedostatky v již odevzdaných studiích :  tabulky nebyly vyplňovány v tis. Kč  v případě jednoleté historie žadatele se vyplní oba roky shodně  u Veřejného sektoru se údaje vyplňují po konsolidované uzávěrce  u Veřejného sektoru chybělo vyplnění položky likvidní aktiva ke konci roku  u příspěvkové organizace se vyplňuje finanční zdraví zřizovatele  u položky dlouhodobé závazky celkem, které jsou nulové se musí vyplnit aspoň č.1  u položky neinvestiční transfery se hodnota najde v rozpočtové položce skupina 53 tzn. jsou to rozpočtové položky  apod.

15 Povinné tabulky č. 18 až 22 ve formátu MS Excel pro výpočet finanční udržitelnosti projektů zakládajících veřejnou podporu Příloha č.3:

16 Finanční analýza (PŘÍKLAD) Dvoupodlažní parkoviště v ulici Xxxx Příloha č. 3: Investice

17 Provozní příjmy

18 Provozní výdaje

19 Zdroje financování

20 Finanční udržitelnost

21 Dotace ROP

22 Nedostatky v již odevzdaných studiích :  excelové tabulky nebyly vyplňovány v tis. Kč, ale v celých Kč nebo v tisících na 3 desetinná místa  v excelových tabulkách nebyly vyplňovány provozní výdaje v celém referenčním období, ale jednou částkou  chybí uvedení výše nezpůsobilých výdajů v tab. Investice  apod.

23 Povinné a volitelné tabulky doplňující Studii proveditelnosti a analýzu nákladů a přínosů č. 1 až 17 Příloha č.4:

24 Nedostatky v již odevzdaných studiích :  v povinných tabulkách nejsou odkazy na Studii proveditelnosti  při irelevatních tabulkách byly tyto tabulky vynechány a zároveň ostatní přečíslovány

25 Ing. Zdeněk Říha Odborný referent pro způsobilé výdaje oddělení metodiky Tel.: Děkuji za pozornost. Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj