Pražská příměstská železniční doprava Ing. Václav Haas 22.9.2008 Ústí nad Labem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Daniela Jančíková, SŽDC s. o. Stavební správa západ;
Advertisements

Mezinárodná konferencia o problematike MHD v mestách SR Bojnice, 7. – INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE Ing. Jaromír Holec.
█ Ekologizace veřejné dopravy v Ostravě-Porubě
Novinky a reakce cestujících na nabídku dálkové osobní přepravy v ČR Ing. František Vichta vedoucí oddělení koncepce a rozvoje odboru veřejné dopravy MD.
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Martin Jareš, Ph.D. Odbor dopravy KÚ Středočeského kraje.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Tarifní systémy, Tarify, jízdní doklady Ing.
DOPRAVA - úvod Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Titul. Jméno Příjmení. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
NÁVRH 2. ÚPLNÉ AKTUALIZACE ÚAPo ORP PELHŘIMOV Jihlava.
„Integrované dopravní systémy – informační systémy pro podporu rozhodování veřejné správy při výstavbě a provozování IDS v České republice“ Výzkumný projekt.
Dětské umění překonává hranice. Principy přeshraniční spolupráce projektu Možnost poskytnutí širší nabídky oborů i v případech, kdy by pro školu (samostatně)
Pražská integrovaná doprava Preference provozu veřejné hromadné dopravy 01/2016.
Setkání partnerů projektu Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Dne 23.září 2013 Ústí nad Labem.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Ú s t e c k ý k r a j Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta Ústí nad Labem, snímek 1 Krajský úřad Ústeckého kraje.
Investice do železniční infrastruktury v období Ing. Mojmír Nejezchleb Žofínské fórum
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Geografie dopravy Cv. č. 3: Hodnocení dopravní polohy a dopravní obslužnosti HODNOCENÍ DOPRAVNÍ POLOHY A DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI Cíl cvičení:  aplikace metody.
Praha, Ing. Petr Řádek Číslování vlaků - Rekapitulace Setkání dopravců a zástupců provozovatele dráhy.
Novelizace předpisu D7/2 k organizování výlukových činností k Lenka Komínová GŘ SŽDC Odbor plánování a koordinace výluk Setkání s dopravci,
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Ú s t e c k ý k r a j Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta Ústí nad Labem, snímek 1 Krajský úřad Ústeckého kraje.
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Informace o novinkách v Integrovaném dopravním systému Moravskoslezského kraje ODIS Ing. Jan Dvořák.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Rozvoj integrovaného dopravního systému DÚK v roce 2017
Moravské dopravní fórum
Plány udržitelné městské mobility-aktuální témata
Podpora dopravní infrastruktury z fondů EU
Zákon o obcích 128/2000 Sb. + znění pozdějších předpisů
Srovnání standardů Českých drah a vybraných IDS
Nové linkové vedení MHD ve Zlíně s využitím parciálních trolejbusů
Sídla.
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Podpora krajského akčního plánování
Jednotný evropský železniční prostor
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Další perspektiva prohloubení česko-polské přeshraniční spolupráce z pohledu regionů Výroční konference v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce.
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Posouzení a návrh organizace dopravy ve vybraném městě (obci)
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Tisem v Pražské integrované dopravě
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
České dráhy a požadavky objednatelů
Představení projektu.
Třebíč – chytrá mobilita
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Rozvoj integrace veřejné dopravy ve Středočeském kraji
█ Ekologizace veřejné dopravy v Ostravě-Porubě
Novinky v integraci dopravy Prahy a Středočeského kraje za rok 2017
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Prázdniny 2011 Policie České republiky
Integrace tramvaje se železnicí
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
Ing. Pavlína Tomková Odbor drážní a vodní dopravy
Významné stavby SŽDC v regionu Střední a východní Moravy
Financování železniční infrastruktury
Ing. Věra Fuksová, jednatelka společnosti
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Vítáme Vás v Luhačovicích
Priority rozvoje infrastruktury železniční dopravní cesty
Systém odměňování výkonu
Nová dopravní koncepce ve Zlínském kraji
Spojení Prahy, letiště a Kladna v širším kontextu
Transkript prezentace:

Pražská příměstská železniční doprava Ing. Václav Haas Ústí nad Labem

Historický vývoj Zásadní mezníky: 1971 – 1985 Elektrizace většiny dvoukolejných železničních tratí směřujících do Prahy – to umožnilo nasazení elektrických jednotek 1983 Zav e dení taktové dopravy – osobní vlaky Praha – Kolín (interval 30/60 min.) 1992 První etapa vzniku IDS – integrovány úseky v okolí centra Prahy 1994 Do IDS zahrnuty všechny železniční tratě na území Prahy 1995 – 1996 Vznik vnějších tarifních pásem PID 1997 Taktová doprava zavedena na všech dvoukolejných tratích směřujících do Prahy 1999 První traťové úseky začleněné do tzv. plné integrace (jednotlivé jízdenky) 2000 Do zkušebního provozu uvedeny první nové jednotky řady První pokusy o zahuštění špičkových intervalů pod 30 min. (Český Brod, Lysá n.L.) 2002 Pražská železniční doprava vypomáhá při zvládnutí povodňové situace 2004 Vznik první městské železniční linky Praha-Libeň – Roztoky u Prahy 2006 Systémové posílení taktu pod 30 min. na trati Praha – Řevnice 2007 Vznik systému Esko – Spojení pro město

Problémy veřejné dopravy Urbanizace regionu v okolí Prahy (satelitní městečka = silný nárůst osobní dopravy) Infrastruktura nestačila zareagovat, zejména silniční síť nedostatek kapacity Kongesce znamenají sníženou kvalitu IAD i veřejné autobusové dopravy Autobusová doprava se potýká s dalšími problémy: –rostoucí ceny nafty –nedostatek řidičů –výpadky spojů v pražském regionu

Řešení přináší preference kolejové Nutné podmínky pro kvalitní začlenění železnice do městské a příměstské dopravy: 1. Pravidelná taktová železniční doprava v co nejkratších intervalech 2. Začlenění železnice do integrovaného dopravního systému 3. Vytvoření návazných autobusových linek, parkovišť P+R, B+R a nových železničních zastávek (zvýšení dostupnosti železnice) Doporučené podmínky: 4. Zajištění co nejvyšší spolehlivosti příměstské železniční dopravy 5. Nasazení moderních nebo alespoň modernizovaných vozidel 6. Zkulturnění prostředí na železničních stanicích a zastávkách dopravy

Pražská integrovaná doprava Do PID začleněno 28 železničních tratí, 223 železničních stanic a zastávek, z toho 86 s plnou integrací Integrovány všechny osobní a spěšné vlaky + vybrané rychlíky

Pražská integrovaná doprava Podíl používaných jízdních dokladů PID na železnici [% jízdních dokladů PID] Podíl jízdních dokladů PID v integrovaných vlacích dosahoval v roce ,3 % a stále narůstá V budoucnosti lze předpokládat rozšíření jednotného IDS na zbývající území Středočeského kraje (sloučení IDS PID a SID – Středočeská integrovaná doprava) Počet zapojených železničních stanic a zastávek v PID

Esko – spojení pro město Systém Esko uveden do provozu 9. prosince 2007 Vzorem provozy S-bahn v sousedních zemích (Německo, Rakousko, Švýcarsko) Zřízeno 11 linek označených písmenem S a číslicí Marketingový produkt přináší snazší propagaci železniční dopravy

Problémy příměstské železniční dopravy v Praze 1. Zastaralá železniční síť – nutná zásadní modernizace 2. Probíhající modernizace přináší rozsáhlé výluky a omezení provozu 3. Silná dálková i příměstská doprava se dělí o shodné koleje = dochází ke konfliktům vyvolaným nedostatečnou kapacitou sítě 4. Nedostatečný technický stav vozidel – jednotky řady 451 a 452 stále zajišťují polovinu výkonů pražské příměstské dopravy 5. Určitým problémem je i poruchovost nových jednotek řady Je zapotřebí zkulturnit prostředí na železničních stanicích a zastávkách včetně zavedení doplňkových služeb

Modernizace železničních tratí Před rokem 2008 dokončena modernizace úseků: Úvaly – Kolín Praha-Bubeneč – Kralupy nad Vltavou Praha-Hostivař – Strančice V roce 2008 bude dokončena klíčová stavba – tzv. Nové spojení V roce 2008 probíhají modernizace úseků: žst. Praha hl.n. (1. – 4. nástupiště) Praha-Libeň – Praha-Běchovice Strančice – Benešov žst. Kolín Pro další roky jsou připraveny nebo se připravují stavby: Praha-Holešovice – Praha-Bubeneč Praha-Běchovice – Úvaly Praha hl.n. – Praha-Hostivař Praha hl.n. – Praha-Smíchov Praha-Smíchov – Řevnice – Beroun Praha-Vysočany – Lysá nad Labem (- Kolín) Lysá nad Labem – Milovice (elektrizace) žst. Praha-Malešice a modernizace tzv. „pražských nákladních spojek“

Modernizace trati Praha – Kladno Železniční trať spojující největší město Středočeského kraje Kladno a hl.m. Prahu je pouze nevýkonná neelektrifikovaná jednokolejka Doprava Praha – Kladno je realizována nevyhovující autobusovou dopravou Letiště Praha není napojeno kolejovou dopravou vůbec Po roce 2010 se předpokládá modernizace železniční trati Praha – Kladno Plánováno je zřízení odbočky na letiště

Nové železniční zastávky Železnice v Praze v mnoha místech prochází kolem významných přestupních uzlů nebo zdrojů a cílů cest, vlaky zde však nezastavují Pro zvýšení dostupnosti železnice a pro její větší začlenění i do městské dopravy připravována výstavba nových železničních zastávek Zastávky ve významných přestupních uzlech: Rajská zahrada, Podbaba, Vyšehrad, Kačerov, Dlouhá Míle, Zahradní Město, Eden, Malešice-Depo Hostivař Další zastávky ve frekvenčně významných bodech: Karlín, Radotín sídliště, Běchovice střed, Třeboradice, Výstaviště, Liboc, Hlubočepy střed, Jahodnice a další

Střednědobý stav příměstské železniční Zavedení tzv. poloprůjezdného modelu: - zřízení nových průjezdných linek přes centrum Prahy - zkrácení intervalů na radiálních tratích (špička 15 min., sedlo 30 min.) -zavedení osobní dopravy na tratích dosud užívaných pouze nákladní dopravou (tangenciální linky) - zřízení systému spěšných vlaků průjezdných přes centrum Prahy (rychlá doprava ze vzdálenějších měst Středočeského kraje a ze sídel okolních krajů) dopravy

Připravované novinky v prosinci 2008 V souvislosti s dokončením Nového spojení a posilující rolí železniční dopravy v Praze se připravují: nový model železniční dopravy na trati Praha – Kladno (ve spolupráci s dálkovou dopravou) nová železniční linka S29 Praha-Vysočany – Praha hl.n. – Strančice posílení železniční dopravy na lince S7 v úseku Praha – Řevnice taktová doprava na lince S3 Praha – Všetaty posílení dopravy ve špičkách na lince S6 v úseku Praha-Smíchov – Nučice posílení dopravy v sedlech na linkách S1 a S2 (úseky Praha – Úvaly – Český Brod a Praha – Lysá nad Labem)

Výhledové záměry Výstavba odtěžovací tratí pro dálkovou dopravu v trasách VRT směr Beroun, Kolín, Benešov, popř. Roudnice n.L. – oddělení dálkové a regionální dopravy Vznik nového propojení tunelem pod centrem Prahy – zavedení plně průjezdného modelu Další zkrácení intervalů na radiálních tratích ve špičce pod 15 minut

Děkuji za pozornost Pražská příměstská železniční doprava