Čeština Co je dnes? Dnes je úterý. Zítra bude středa. tomorrow Karel Jaromír Erben, čeříý básník (poeta), folklorista, autor Kytice (Bouque of flowers,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová
Advertisements

Píseň “Mám príma den” Reakce?. Fonologie Cvičení číslo 3.
OSOBNÍ ZÁJMENA A SLOVESO BÝT VE VĚTÁCH V PŘÍTOMNÉM ČASE
Zájmena (osobní) I have got / We have got Angličtina 7. ročník
vezmi si tužku a velký papír
vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová
Modální slovesa a jejich opisné tvary
Vědět vs. znát Fill in the blanks with the appropriate forms of vědět (to know a fact) or znát (to be familiar with), depending on the context. Vzor: Sestra.
MY FAMILY (slovní zásoba) THIS x THAT, ZÁJMENA
Zájmena.
Elektronická učebnice – l
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Diktát: napíšeme na tabuli.
Verb forms with rád Insert an appropriate verb form into each of the following sentences. Some possible variants are given in parentheses. Vzor: Rád ______.
⇨ sto (nom. sg.; neutral) 200 ⇨ dvě stě (dual) 300, 400 ⇨ tři, čtyři sta (nom. pl.) 500 – 900 ⇨ pět, šest,… set.
Conjugating Verbs Make sentences out of the following word groups. Omit personal pronouns. Use only the present tense. Vzor: /překládat/ vaši hru. (já)
Právě chystám snídani. Právě píše úkol. Právě se díváme na televizi. Proč se mi směješ? Proč odcházíš? Těšíš se na prázdniny? Co to jíš? Kam jdeš? Jdeme.
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
Gender Bender! Changing Gender of Nouns & Verbs In each of the following sentences, change all masculine animate nouns into their feminine counterparts,
1⇨ nominativ of singular Jeden tisíc (m.) Jeden milion (m.) Jedna miliarda (f.) 2, 3, 4 ⇨ nominativ of plural Dva, tři, čtyři tisíce Dva, tři, čtyři miliony.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_18
Present perfect X past simple
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Fonologie Cvičení číslo 5. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 7 – L1+L2 revision October 9, 2008.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.1.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
FUTURE - GOING TO, FUTURE - USING PRESENT CONTINUOUS, FUTURE PLANS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
My family NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_ Jazyk anglický TEMA: My family ČÍSLO.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_9 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Hana Kletečková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ K 05 Přivlastňovací zájmena – 5. tř.
Čeština Kolikátého je dnes? Co je dnes? Koblížek, slavná postava v českých pohádkách. donut.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Anotace – Zápor Anotace - Pracovní list k procvičení způsobu tvoření záporných vět, překlad vět Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština, angličtina.
Čeština Co je dnes? Dnes je …. Kolikátého je dnes? Dnes je …... Dům u kamenného zvonu na Staroměstském náměstí. House at the stone bell předtím………………..
FAMILY = RODINA. pes kočka sestra bratr maminka dcera tatínek syn.
Čeština: 6. lekce Czech language: 6th lesson
Dnes je středa Wednesday
VY_32_Inovace_ Some and any Project 2
Čeština: 2. lekce Czech language: 2nd lesson
Čeština: 3. lekce Czech language: 3rd lesson
Where? 1) An adverb of place: Doma, tady, tam, vepředu, vzadu, nalevo, napravo, nahoře, dole, uprostřed … 2) A preposition + a noun in locative: V Praze,
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
TO HAVE MÍT – VLASTNIT NĚCO Long form I have got You have got
Listening 1 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Čeština: 11. lekce Czech language: 11th lesson
GE - Vyšší kvalita výuky
Verbs + prepositions, adjectives + prepositions
Čeština Je dnes středa?  Bruncvik.
Rodina (Family) B2 Tematická oblast
Jazyk a jazyková komunikace - Anglický jazyk
Čeština: 10. lekce Czech language: 10th lesson
INVITATION Pozvání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Matuszková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
She has got blond hair, green eyes and freckles.
Čeština: 2. lekce Czech language: 2nd lesson
Gender Bender! Changing Gender of Nouns & Verbs
Numerals 0 nula 1 jeden, jedna, jedno 11 jedenáct
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_03.
Personal pronouns 1. Já 2. Ty (I)/vy (F) 3. On (m.)/ona (f.)/ono (to) (n.) 1. My 2. Vy 3. Oni (m.)/ony (f.)/ ona (n.)
I haven´t seen your ID card.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Čeština: 3. lekce Czech language: 3rd lesson
Transkript prezentace:

Čeština Co je dnes? Dnes je úterý. Zítra bude středa. tomorrow Karel Jaromír Erben, čeříý básník (poeta), folklorista, autor Kytice (Bouque of flowers, based on Czech fairytales)

Ze zkoušky - from the test Difference? Irena se učí antličtinu ve škole. Irena učí angličtinu ve škole. Find errors: Irena se učí angličtina ve škole. Irena učí angličtina ve škole. Irena se učí angličtinu ve škola.

Ze zkoušky I’ve not been to Prague yet. Ještě jsem nebyla v Praze. (sorry, no points taken off) (a close friend asking Hana) Are you already in Prague? Už jsi v Praze? I am not in Prague yet (Hana talking on her cell and waiting for the plane for Prague) Ještě nejsem v Praze!

Ze zkoušky Jana má auto. Petr a Miloš …… auto. mají Já má.. psa (a dog) Ty má… psa? Beník …. psa. My má.. psa. Vy má… psa? Sára a Líza …. psa.

Time to get organized: Verb types 1.dělám-type: Já....ám, oni/ony/ona …..ají 2.mluvím-type: Já …ím, oni/ony/ona –í 3.děkuju- type/ovat-type: Já ….uj-u, oni/ony/ona –ou 1.čtu-type: Já …u, oni/ony/ona -ou Vařím, vařit Mluvím, mluvit Jmenuju se, jmenovat se Mám, mít Píšu, psát Dělám, dělat Prosím, prosit Snažím se, snažit se Učím se, učit se Děkuju, děkovat Čtu, číst Peču, péct Rozumím, rozumět Učím, učit se Piju, pít Kouřím, kouřit

Konjugace nových sloves Conjugation of new verbs sedět poslouchat spát, spím Já … (infinitivum: sedět) – Sedám – Sedím – Sedu Ty (infinitivum: poslouchat) – Poslouchuješ – Posloucháš – Poslouchou Igor (infinitivum: spát, ale já spím) – Spá – Spu – Spí

Můj vs. tvůj Divide the things into yours and others using můj and tvůj. Je to tvůj …? Ano, je to můj … Ne, není to můj… tygr dinosavr hrad

Moje, tvoje Argue. Claim your possession! To je moje …! Tvoje..? Ne, to je moje..! Vepřová pečeně Alžírská káva maso kytka

Čí je to sestra? Whose… To je moje sestra ASK YOUR CLASSMATES 1.Je to tvůj tatínek? 2.Je to tvoje maminka? 3.Je to tvoje dítě? 1.Čí je to auto? 2.Čí je to sestra? 3.Čí je to bratr? 1.Ne, to není můj tatínek. Můj tatínek není tak ošklivý. 2.Ne, to není moje maminka. Moje maminka je hezčí než ta paní. prettier than 3.Ne, to není moje dítě. Já nemám žádné dítě! no child 4.Ano, to je moje auto! 5.Ano, to je moje sestra! 6.Ano, to je můj bratr!

Můj/moje, tvůj/tvoje express your doubts about the statements 1.To je moje pěkné auto 2.To je moje červené zelí. 3.To je moje sestra 4.To je moje malá sestřenice (cousin, female) 5.To je můj dobrý tatínek 6.To je můj dům (house) 1.Je to tvoje auto? Opravdu? Really? 2.Je to tvoje ……? 3.Je to tvoje …… ? 4.Je to tvůj ……. ? 5.Je to tvůj ……. ? 6.Je to tvoje ……? sestra, tatínek, zelí, dům, sestřenice Conclusion: Use můj for masculine nouns, moje for the other two genders in the nom Sg.

Kartičky můj, moje, tvůj, tvoje “my, your (tykání)” Rekonstruujte fráze

My, your (tykání), our, and your (vykání or your pl.) Moje, tvoje + fem nouns: maminka, sestra, manželka Moje, tvoje + neut nouns: auto, dítě, zelí Můj, tvůj + masc. nouns: tatínek, dědeček, manžel Naše, vaše + fem nouns: babička, univerzita, radnice, řeka Naše, vaše + neut nouns: letiště, okno, město, náměstí Náš, váš + masc nouns: dům, hrad, chrám

Je to váš obývák? your (pl.) living room Ano, je to náš obývák. Kde je váš gauč? Náš gauč je tam vpravo/vlevo/uprostřed (in the center)) Kde je vaše velké okno? Kde je vaše skříňka? cabinet Kde je váš strom? tree Kde je vaše podlaha? floor Kde je vaše televize? Naše televize Naše okno Náš strom Naše skříňka Náš gauč Naše podlaha

Kartičky náš, naše, váš, vaše “our, your (vykání or you plulral) Rekonstruujte fráze

Jeho, její, jejich Observe To je jeho maso. To je jeho dort To je jeho ryba. To je její dítě. To je její hrad. To je její kočka. To je jejich dítě. To je jejich dům. To je jejich radnice. Jeho, její, jejich stay the same in the nominative singular regardless of gender. Observe the next slide

What about his, her and their? Neil a jeho manželka Kristýna. Kristýna a její manžel. To jsou Pan Doležal, paní Doležalová a jejich dítě.

To cook vařit Vařím Vaří (two possibilities) Vaříme Vaříte Vaříš My Vy Ty On/ona/ono Oni/ony/ona já Mluvit, prosit, učit se, snažit se, rozumět

Co pijete večer? Piju.. – černou (black) kávu – zelený (green) čaj – bylinkový(of herb) čaj – pomerančový (of orange) džus – domácí (home-made) slivovici – plzeňské pivo – řeckou (Greek) metaxu Nominative sg. Form/dictionary entry form černá káva zelený čaj bylinkový čaj pomerančový džus domácí slivovice plzeňské pivo řecká metaxa What do you notice?

Co dělá Petr? Petr asi sedí doma a poslouchá probably sits listens internetové rádio. Nebo možná spí. Or maybe Mluvím type? Dělám type? Čtu type? Děkuju type? Infinitives Sedět (analogy with rozumět) Poslouchat (just like dělat) Spát (irregular)

Dialog B: A co dělá bratr? E: Igor? Nevím, co dělá. Asi sedí doma a poslouchá rádio. Nebo možná spí. Táta a máma nejsou doma. Babička je taky pryč. away= není doma

Slovní zásoba bratr  sestra tatínek(táta)  maminka (máma, mamka) dědeček  babička Nevím, co dělá. Bratr asi sedí doma. Probably - asi Igor poslouchá rádio. Nebo možná spí. Maybe - možná Babička je pryč. (can have two meanings)