Karel Jaromír Erben Kytice. (1811-1870)  český spisovatel  narodil se v Podkrkonoší  matka pocházela z učitelské rodiny, otec byl švec  vystudoval.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Karel Jaromír Erben: Rozbor díla Kytice z pověstí národních
Advertisements

K. J. Erben KYTICE Síla Erbenova slova
Kytice Karel jaromír erben.
Čtenářský deník jarkamani.
Český jazyk a literatura
VY_32_INOVACE_ČJ.6.15_Karel Jaromír Erben,prezentace Název šablony : Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Zaměření VM :Jazyk a jazyková komunikace.
Číslo v digitálním archivu školy
Karel Jaromír Erben Český jazyk 6. ročník ZŠ
Křesťanská víra a její projevy u některých osobností působících v Čechách.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název: VY_32_INOVACE_371_KYTICE Téma: SBÍRKA KYTICE, K. J.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou K. J. Erbena Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí se.
Karel Jaromír Erben Kytice.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Autoři dětské literatury Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_01_13.
K AREL J AROMÍR E RBEN – VO DNÍK. Ú KOLY PRO SKUPINU : 1. Znáte celou báseň? Odhadněte, co v básni předchází a co následuje po naší ukázce. 2. Vyznívá.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.04 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici balad a jejich hlavní znaky. Žáci se seznámí s nejznámějším autorem českých.
Název: KAREL JAROMÍR ERBEN Autor: Mgr. Lenka Jelínková
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.12 Název pro školu:
VY _32_INOVACE_05_01K.J.Erben
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_15_CJL_NP2 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Digitalizace výuky Příjemce
Název školy:Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská Liberec 6 IČO: REDIZO: ___________________________________________________________________.
Téma: Kytice - K. J. Erben VY_32_INOVACE_586.
Karel Jaromír Erben život a literární dílo 6. ročník
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
SZŠ a VOŠZ Zlín Karel Jaromír Erben Kytice z pověstí národních Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová ZA, 2. ročník / Literatura 19. století, K. J. Erben: Kytice,
VY_32_INOVACE_47_NE.
Karel Jaromír Erben Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
K AREL J AROMÍR E RBEN (1811 Miletín – 1870 Praha)
Karel Jaromír Erben 7. listopadu 1811 – 21. listopadu 1870.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Základní literární pojmy opakování.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBOR: Český jazyk a literatura.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu: K. J. Erben, (EUPŠČj9),
Karel Jaromír Erben Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název školy: SPŠ a SOŠGS Most Předmět: ČJL Tematický.
KAREL JAROMÍR ERBEN - KYTICE Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Miluše Korandová Na topole nad jezerem Seděl vodník podvečerem:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.1.7 K.J.Erben Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
Karel Jaromír Erben Kytice O sbírce celým názvem Kytice z pověstí národních vyšla v roce 1853 (téměř dvacet let po napsání „Polednice“)
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_.
 Autor: Mgr. Martina Žondrová Datum: Leden 2012 Ročník: 8. Vzdělávací obor: Český jazyk Anotace: Prezentace je určena k výkladu učiva o Karlu Jaromíru.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_10_24 _Karel Jaromír Erben.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
OB 21-Karel Jaromír Erben. KAREL JAROMÍR ERBEN → 1811 – 1870 básník novinář sběratel ústní lidové slovesnosti představitel českého romantismu.
OB 21- Karel Jaromír Erben. KAREL JAROMÍR ERBEN → 1811 – 1870 básník novinář sběratel ústní lidové slovesnosti představitel českého romantismu.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_105 Téma hodiny: Karel Jaromír Erben Doporučeno pro: 8.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Nataša Dostálová Název: VY_03_INOVACE_ 0606_Erben Téma: Karel Jaromír Erben Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Kamila Vysoká Název: VY_32_INOVACE_2B_02_K. J. Erben - Kytice Téma:
KAREL JAROMÍR ERBEN 1811 – 1870 VY_32_INOVACE_33.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Hana Kletečková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ K 03 Karel Jaromír Erben TEMA: Český.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Romantismus v české literatuře Název vyučovací oblasti: Představení Erbenovy Kytice z pověstí.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
„Je lépe v mylné naději sníti, před sebou čirou temnotu,
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_05 Název Karel Jaromír Erben Téma hodiny Autor.
Karel Jaromír Erben Kytice
Projekt: Moderní výuka Registrační číslo: CZ / /21
Balady a romance Balada – lyricko-epický útvar se smutným dějem a často tragickým koncem Romance – lyricko-epický útvar s veselým dějem Co.
VY_32_INOVACE_CJ.6.A.5 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ.6.A.5_karel_jaromir_erben Název:
Balada Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
VY_12_INOVACE_C7.02 Autor: Mgr. Nováková Jana
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jakub Hlávko Název materiálu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ŠABLONA III/2 Karel Jaromír Erben, literatura 8. roč. Mgr. L
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Karel Jaromír Erben Kytice.
Vy_32_INOVACE_74_Balady a romance II
BALADY A ROMANCE VY_12_INOVACE_Rů_I_22
Karel Jaromír Erben Kytice
Transkript prezentace:

Karel Jaromír Erben Kytice

( )

 český spisovatel  narodil se v Podkrkonoší  matka pocházela z učitelské rodiny, otec byl švec  vystudoval práva a filozofii v Praze  cestoval po venkově, sbíral písně, říkadla a vyprávění  psal poezii ovlivněnou lidovými bájemi

rodný dům - Miletín

hrob na pražských Olšanech

Pamětní mince k 200. výročí narození

Kytice  sbírka balad (báseň s vážným až tragickým námětem)  osud je nevyhnutelný (co se má stát, stane se)  provinění může člověk odčinit pokáním  balady: Kytice, Poklad, Svatební košile, Polednice, Zlatý kolovrat, Štědrý den, Holoubek, Záhořovo lože, Vodník, Vrba, Lilie, Dceřina kletba, Věštkyně

Vodník  Otázky: 1)Napiš stručný obsah balady. 2)Čím je vyvoláno určité napětí na začátku básně? 3)Báseň končí tragicky, kdo je vinen smrtí dítěte? 4)Jaké jazykové prostředky zde autor používá. 5)Charakterizuj jednotlivé postavy. 6)Vyjmenuj základní znaky balady.

 Bílé šatičky smutek tají, v perlách se slzy ukrývají, a pátek nešťastný je den, nechoď, dceruško, k vodě ven.  Nemá dceruška, nemá stání, k jezeru vždy ji cos pohání, k jezeru vždy ji cos nutí, nic doma, nic jí po chuti. a)označ sloku b)označ verš c)označ rým