Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Package, Programming.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
_ Czech Convention Bureau Kongresový turismus.
Advertisements

Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Jan Chroust Pavel Sleza
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
Jak podnikat v cestovním ruchu ?
CK – činnosti touroperátora
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Segmentace trhu Ročník / obor studia:III. ročník.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Podnikání v cestovním.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Management cestovního ruchu
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
PEOPLE Kristýna Mulíčková Marina Sadovská Zuzana Kubová Eva Lukášová
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Distribuční cesty.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_16.
Materiálně-technické podmínky poskytování stravovacích služeb Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních služeb Název vyučovací oblasti: Služby v hotelnictví.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Kvalita služeb Ročník.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
1. Úvodní hodina – Postavení a činnost CK. Činnost CK a CA Zákon o živnostenském podnikání Podmínky provozování CK Podmínky provozování CA.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Akcie a jejich náležitosti Ročník / obor studia:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Organizační struktury Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Podnik Ročník / obor studia: II. – III. r./ Hotelnictví.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Komunikační (propagační)
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Výkladová prezentace pro podporu výkladu učitele.
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Management a řízení hotelu
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Rozhodování jako manažerská funkce
Živnostenský zákon a rejstřík II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ostatní nástroje marketingového mixu služeb
Hospodářská politika státu
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Kalkulace ceny zájezdu
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Materiálně-technické podmínky poskytování stravovacích služeb
Trasování a sestavení programu zájezdu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Management a řízení hotelu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
V hotelnictví a cestovním ruchu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Package, Programming a Partnership v hotelnictví Ročník / obor studia: IV. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval: Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do – SŠHGS) Ověřeno : Ověřeno : I. a II. pololetí šk. r. 2012/2013 I. a II. pololetí šk. r. 2012/2013 DUM 579 Klíčová slova: Balíky služeb, programování, spolupráce. Anotace: Odborná prezentace pro podporu výkladu učitele na téma - Package, Programming a Partnership v hotelnictví s využitím praktického cvičení.

Package, Programming a Partnershup v hotelnictví

Package a Programming ► Package (balíky služeb) je kombinace souvisejících a vzájemně se doplňujících služeb do komplexní nabídky za jednotnou cenu. ► Programming (programování) je technika těsně spojená s tvoře balíku služeb. ► Jedná se o takové činnosti nebo programy, které mají rozšířit spotřebu služeb zákazníky nebo mají zvýšit přitažlivost balíků nebo dalších služeb.

Package a Programming ► Balíky služeb a programování spolu vzájemně souvisí. ► V mnohých případech není možné balík služeb sestavit bez konkrétního programu, který podněcuje poptávku po tomto balíku. Mohou ale také existovat balíky bez programování (např. ubytování a stravování v hotelu nabízené za souhrnnou cenu). ► Balíky služeb pomáhají řešit pomíjivost služeb v hotelnictví, a to zejména v období mimo sezonu, kdy se snižuje poptávka ze strany klienta.

Klasifikace balíků služeb ► Balíčky služeb můžeme klasifikovat podle čtyř kritérií: ► Podle součástí balíků služeb  např. všezahrnující, zájezd s průvodcem, kombinace různých druhů přeprav (letadlo - auto, letadlo - loď), ubytování a stravování, společenských událostí apod. ► Podle cílového trhu  balíky služeb za odměnu (incoming), kongresové balíky, rodinné dovolené. ► Podle délky nebo doby realizace  balíky služeb, které jsou poskytovány pravidelně v určitém období (zimní pobyty na horách, letní pobyty u vody), víkendové, prázdninové, sezónní, holiday packagy (s ohledem na státní svátky). ► Podle specifických podmínek programů  smluvní zájezdy, destinační package (podle cílového místa), všezahrnující skupinové zájezdy.

Úspěšnost balíků služeb ► Při sestavování balíků musí poskytovatelé služeb dbát na to, aby balíky služeb obsahovali prvky, které vyvolávají vyšší poptávku po těchto balících služeb. Mezi základní součásti úspěšných balíků patří: ► atraktivita, která by zlepšovala poptávku – nejčastěji je to snížení cen nebo poskytování různých slev, ► kvalita a soulad všech částí balíku služeb, ► citlivé a kvalitní naplánování balíku, ► určitá hodnota pro zákazníka a viditelné výhody, ► přes vytváření výhod zákazníkům musí prodej balíků služeb poskytovateli přinášet zisk.

Příklad k procvičení: ► Vyhledejte na internetu čtyřhvězdičkový hotel zaměřený na kongresovou turistiku. ► Podle jeho aktuální nabídky služeb sestavte konferenční balíček. ► Sami zvolte druh akce, dobu trvání a počet účastníků a stanovte cenu balíčku.

Partnership (spolupráce, kooperace) ► Je jedním z důležitých nástrojů, neboť výsledný produkt CR – zájezd – vzniká součinností mnoha lidí a organizací, ale je zákazníkem hodnocen jako jeden celek. ► Jedná se o spolupráci několika organizací – CK, dopravci, hotely, restaurace, průvodci, kulturní střediska apod.  v případě, že jedna služba je nekvalitní, zákazník většinou hodnotí špatně celý soubor (balík) služeb.

Partnership (spolupráce, kooperace) ► vlivem spolupráce si mohou podniky snížit náklady a urychlit návratnost investic (např. společná účast na výstavách, veletrzích, společná propagace v rámci destinace apod.). ► v hotelovém průmyslu spolupracují především jednotlivé hotely, které jsou zapojeny do hotelových řetězců, které ovládají značnou část trhu.

Kontrolní otázky: 1. Vysvětlete podstatu balíků služeb a jejich programování? 2. Co se rozumí balíkem služeb v hotelnictví? 3. Uveďte klasifikaci balíků služeb? 4. Popište podstatu spolupráce v cestovním ruchu a hotelnictví?

Seznam použité literatury ► KYNCLOVÁ, Jaroslava a Eva KARÁSKOVÁ. Marketing a management: pro střední a vyšší hotelové školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2009, 152 s. ISBN ► KIRÁĽOVÁ, Alžbeta. Marketing hotelových služeb. 2. přeprac. a rozš. vyd. Praha: Ekopress, 2006, 158 s. ISBN ► KIRÁĽOVÁ, Alžbeta. Marketing: destinace cestovního ruchu. Vyd. 1. Praha: Ekopress, 2003, 173 s. ISBN