Přenos audio- video signálů z operačních sálů do učeben MUDr. Dalibor Janeček Ph.D. MUDr. Lukáš Lavička Prof. MUDr. Ivo Šlapák CSc.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Advertisements

Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Cílem projektu Školní a webové informační centrum je nabídnout žákům učivo základní školy zpracované v elektronické podobě. Učivo budou mít žáci k dispozici.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
Univerzitní informační systém IV., Svojanov 2005 Stavíme serverovnu E Ing. Aleš Vincenc
Virtuální kolega Attavena, o.p.s. Prezentace projektu a návrh implementace jeho nabídky: do systému vzdělávání.
Vzdělávací program v oboru dětské lékařství MUDr. Jana Mathonová, prim. dětského oddělení Kroměřížské nemocnice a.s.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Systémy moderních elektroinstalací.
Název školyZákladní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm Číslo projektuCZ / / Číslo materiáluVY_32_INOVACE_225 AutorMgr. Romana Rybiařová.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
SPECIALIZAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ZMĚNY NA OBZORU ? II. sněm Mladí lékaři o.s MUDr. Martin Švestka.
MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 SOUTĚŽ PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL HZS Ústeckého kraje.
LEHKÁ SÁDRA - PROBLEMATIKA ODLEHČENÝCH FIXACÍ ANEB O CO VŠECHNO USILUJEME MUDr. Josef Liška Odd. ortopedie a traumatologie pohybového ústrojí Nemocnice.
Počítač zepředu a zezadu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Senzory pro EZS.
Obchodní akademie Náchod
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Technické vybavení počítače - Počítač PC
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Software počítače – opakování
Dětské skupiny HZS PK Jana Juristová.
Optimalizace materiálového a informačního toku
RAM, rozšiřující karty NÁZEV ŠKOLY
SAMOSTATNÁ PRÁCE Mgr. René Szotkowski
Způsoby zápisu algoritmů
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
DĚTI VĚZNĚNÝCH RODIČŮ Zkušenosti a plány Věznice Světlá nad Sázavou
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Algoritmizace - opakování
Optimalizace materiálových toků ve vybrané společnosti
Přístupový systém aneb kontrola vstupů
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VYTÁPĚNÍ MÍSTNÍ, ÚSTŘEDNÍ, DÁLKOVÉ, CZT vypracovala: Ing
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Financování přímých NIV
Informační systém MU z pohledu e-learningových nástrojů
Elektromagnetická slučitelnost
Novinky v Záznamníku učitele
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
Využití softwaru při tréninku a hodnocení sportovních aktivit
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Teorie Informace, signál
Přenos záznamu do PC Analogový záznam Michal Pelikán.
Programovatelné automaty (Programmable logic controllers – PLC)
MBA Executive – úvodní informace
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Programování moderních jednočipových mikropočítačů ve vyšších programovacích jazycích Výstup projektu 1594P2006.
Odpovědný pracovník: prof. Ing. Jiří Kraft, CSc.
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
PORADA MANAGEMENTU NELÉKAŘSKÝCH ZDRAVOTNICKÝCH POVOLÁNÍ (Porada hlavních sester) MZ ČR Praha.
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Přídavné karty.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Vztah k životnímu prostředí
DOCSIS, kabelové modemy
Jan Šplíchal – Patrícia Eibenová
Je kvantita zárukou kvality ? Vladimír Ort
Transkript prezentace:

Přenos audio- video signálů z operačních sálů do učeben MUDr. Dalibor Janeček Ph.D. MUDr. Lukáš Lavička Prof. MUDr. Ivo Šlapák CSc.

Výuka na KDORL  3 dny pro studijní skupinu  5 dní pro studijní skupiny s rozšířenou výukou pediatrie  1 standardní lůžkové oddělení  1 oddělení jednodenní chirurgie  2 operační sály  2 ORL ambulance  1 příjmová ambulance  1 foniatrická ambulance  1 logopedická ambulance

Specifika výuky na KDORL  Více než 90% pacientů – plánované operace  Průměrná doba hospitalizace 3 dny  Průměrný počet operací 15/den  Většina operací za použití endoskopu či mikroskopu  Většinu operací provádí 1 lékař

Problémy při výuce na KDORL  Organizační Vzdálenost mezi jednotlivými částmi kliniky Vzdálenost mezi jednotlivými částmi kliniky Nedostatečné prostorové a časové kapacity Nedostatečné prostorové a časové kapacity Zvyšující se počet studentů ve studijních skupinách (až 25) Zvyšující se počet studentů ve studijních skupinách (až 25) Snížení úvazků LF Snížení úvazků LF  Technické Špatná přehlednost a dostupnost vyšetřovaných oblastí/operační rány Špatná spolupráce dětských pacientů Ztráta kvality signálu při nahrávání záznamů na VHS Zhoršení kvality záznamu při střihu a digitalizaci

Výuková místnost KDORL

Operační sál KDORL

Přenos signálu z operačních sálů do učeben – úprava místní sítě  Požadavky na správce sítě: Dostatečná kapacita pro datový tok v místní síti PDM FNB Dostatečná kapacita pro datový tok v místní síti PDM FNB Přenos signálu mezi budovami Přenos signálu mezi budovami Možnost připojení i v jiných místnostech PDM FNB Možnost připojení i v jiných místnostech PDM FNB Možnost připojení a přenosu dat po síti internet v budoucnu Možnost připojení a přenosu dat po síti internet v budoucnu

Přenos signálu z operačních sálů do učeben – úprava místní sítě  Cisco catalist 2960G-24TC-L 2 ks  SFP modul 1000Base-SX 2 ks  GBIC modul 1000Base-LX2 ks  FO patch kabel 62,5 um4 ks  Původní cena (6/2005) ,-Kč  Konečná cena(6/2006) ,-Kč

Přenos signálu z operačních sálů do učeben - technické vybavení  Operační sál PC + software PC + software monitory monitory Kamery Kamery Endoskopy Endoskopy Světelné zdroje Světelné zdroje Mikroskop Mikroskop  Výuková místnost PC + software LCD monitory Dataprojektor DVD přehrávač

Specifika technického vybavení  PC – minimální konfigurace: Procesor 2 GHz Procesor 2 GHz 512 MB RAM 512 MB RAM Videokarta VGuardRT Videokarta VGuardRT Hardwerová akcelerace kodeku H.264Hardwerová akcelerace kodeku H.264 Možnost nahrávání ze 4 vstupůMožnost nahrávání ze 4 vstupů Cena KčCena Kč  Software: Chateau RT4 Dodaný s videokartou k zachytávání, přenosu a přehrávání Pinnacle Studio Střihový software

Výhody x nevýhody multimediální výuky  Výhody: Řešení nedostatku prostorových personálních a časových kapacit Řešení nedostatku prostorových personálních a časových kapacit Shodné základy výuky Shodné základy výuky pro všechny studenty pro všechny studenty Dostupnost kvalitních výukových materiálů Dostupnost kvalitních výukových materiálů Kontinuální obnova výukových materiálů Kontinuální obnova výukových materiálů Možnost e-learningu Možnost e-learningu  Nevýhody: Finanční náklady Technické nároky na vyučujícího – velmi náročný střih Omezený kontakt studentů s atmosférou operačních sálů ???

Děkuji za pozornost