Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_16.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Pilsen Steel s.r.o. Procesní přistup, PQM -vyhodnocení
Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd Baví vás práce s lidmi, chcete rozhodovat o nových projektech a řídit jejich realizaci? Chcete-li být.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích VŠTE BEZ BARIÉR Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/ Číslo a název oblasti podpory: Oblast.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Kurz IT Essentials na DFJP UPCE Ivan Panuška. IT Essentials: PC Hardware and Software Version 4.0  kurz nabízí úvod do odvětví IT  seznámení interaktivní.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Zkušenosti ze zavedení systému řízení bezpečnosti informací ve shodě s ISO a ISO na Ministerstvu zdravotnictví ČR Ing. Fares Shima Ing. Fares.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Řešení informační bezpečnosti v malých a středních firmách Pavel Šnajdr – Informační management 2 Diplomová práce.
MARKETINGOVÝ MIX.
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
Tržní prostředí.
Personální plán pro podnikatelský plán
Hotelový provoz VY_INOVACE_Kaluzova_ Organizace hájící zájmy hotelů. Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách „Kvalitní škola“ Základní škola M. Choceňského,
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_19.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_20.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_02.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Číslo materiálu klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Možnosti sledování konkurenceschopnosti destinací turismu na úrovni regionů a míst Monika Palatková Výroční konference ATIC ČR Turistická informační centra.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_17.
 Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/  Číslo a název šablony  klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Číslo.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_19.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_18.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_12.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_20.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_II_S1_18.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_08.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_08.
STŘEDNÍ ŠKOLA A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA CESTOVNÍHO RUCHU, SENOVÁŽNÉ NÁMĚSTÍ 12, ČESKÉ BUDĚJOVICE Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
N Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ n Číslo a název šablony n klíčové aktivity III/2 n klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_20.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Systém managementu jakosti
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Transkript prezentace:

Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_16 Popis výukového materiálu Název:Nové profesní profily a konkurence – 2. profily hotelnictví získané z jiných sektorů Autor:Bc. Pavel Lang Datum: Obor:a) L/01 Gastronomie (nástavbové studium) b) L/01 Gastronomie Ročník:a) - 2. ročník a b) - 4. ročník Předmět:Hotelový provoz Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu Hotelový provoz a je v souladu s ŠVP 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím ICT s výkladem a doplněním při současném použití učebnic Moderní řízení hotelového provozu (Ing. J. Beránek a kol., Magconsulting 2013) a Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost (D. Drobná a E. Morávková, nakl. Fortuna Praha 2004) Součástí materiálu je krátký test s označením odpovědí. Další formou zpětné vazby je test jako souhrn několika realizovaných materiálů. Pro výuku je použit - PC s dataprojektorem - interaktivní tabule - interaktivní dataprojektor - učebnice

Nové profesní profily a konkurence 2. Nové profily hotelnictví získané z jiných sektorů

Budget analysis and management accounting expert (Specialista na analýzu rozpočtu a účetnictví) navrhuje a zajišťuje systematické používání průzkumů účetnictví pro usnadnění rozhodování managementu obchodu hlavním úkol: analyzovat trh, na kterém se obchoduje a organizace trhu a poté vytvořit systém účetních dokumentů, aby se mohl kontrolovat stav obchodů a konkurenční prostředí

Budget analysis and management accounting expert (Specialista na analýzu rozpočtu a účetnictví) Aktivity této profese zahrnují:  analýzu obchodní organizace a aktivity obchodu z ekonomického pohledu  vytváření a systematické doplňování účtů  definování typických vztahů mezi různými zahrnutými položkami pro usnadnění kontroly dat a interpretace  poskytování informací pro proces rozhodování  sestavování analýz nákladů a příjmů  kontrolování vnitropodnikového účetního systému

Budget analysis and management accounting expert (Specialista na analýzu rozpočtu a účetnictví) Technické a odborné znalosti :  účtování zisků a ztrát  kritéria oceňování kapitálových aktiv  kontrolování, prověřování a rušení obchodních účtů  ověřování účtů  účtování metod pro vytvoření průmyslového účetního systému  obchodní plánování a prognóza

Budget analysis and management accounting expert (Specialista na analýzu rozpočtu a účetnictví)  techniky analýzy nákladů a příjmů  analýzy podnikového rozpočtu  techniky pro přehodnocování rozpočtových dat  analýzy indexů a toků.  znalost práce s počítačem (shromažďování a zpracování dat )  organizační schopnosti, dovednosti v průzkumu trhu a znalost operačních metod, pomocí kterých produkuje pohostinství své výrobky

Natural and holistic health tourism technician (Manažer ozdravného cestovního ruchu) odpovědný za dostupnost produktů obchodní specializace na léčbu zákazníků, kteří jsou současně turisty zahrnuje marketing, plánování a organizování akcí s využitím přírodních léčebných zdrojů, zejména v ozdravných zařízeních jako jsou lázně, ozdravná centra a zotavovny studuje a analyzuje trendy na trhu, zvýrazňuje a navrhuje schválení plánovaných marketingových politik pro specifické tržní větve odpovědný za navrhování, plánování, koordinování a organizování aktivit volného času pro turisty

Natural and holistic health tourism technician (Manažer ozdravného cestovního ruchu) Technické a odborné znalosti:  distribuce kanálů přírodních produktů k turistům  management a organizaci pohostinství  obchodní techniky, prezentace a prodej produktů  přírodní léčba  relaxační a gymnastické techniky (shiatsu, tai chi, jóga atd.)  homeopatie  dietní režim  zkrášlovací léčba vyšší odborné vzdělání, nejlépe v oblasti technických a odborných znalostí CR vhodné absolvovat speciální kurzy

Expert in enviromental impact and planning of tourist development (Specialista plánování rozvoje CR a jeho vlivu na životní prostředí) posuzuje vhodnost nového technického vybavení v hotelnictví ve vztahu s životním prostředím a regionálními znaky vytváří návody a plány, zda jsou v daném místě uspokojivé technické, socio-ekonomické a finanční základy a podmínky pro rozvoj nových turistických oblastí zabývá se vlivem nových turistických oblastí na ekologii a životní prostředí

Expert in enviromental impact and planning of tourist development (Specialista plánování rozvoje CR a jeho vlivu na životní prostředí) Technické a odborné znalosti:  plánování měst a zákon o životním prostředí;  techniky a principy oceňování;  management regionálního CR;  techniky týkající se odhadu vlivu provozu hotelu na životní prostředí;  ekologie;  organizace hotelového provozu;  regulace podporování CR. vzdělání v oblasti ekonomiky, případně postgraduální kvalifikaci doplněnou odborným kurzem pokračující školení během práce

Manažer informačních technologií (IT manažer) odpovědný za instalaci, udržování a obnovování počítačové sítě a softwaru hotelu nepatří obvykle do hotelového personálu, ale zaměstnává ho speciální počítačová firma Manažer počítačových služeb plní následující úkoly:  vytvoření sítě a počítačových programů, které jsou v souladu s požadavky hotelu  vyvíjení softwaru nebo vybírání nejvhodnějšího existujícího softwaru  instalování hardwaru a odpovídajícího softwaru  udržování a administrace sítě a programů

Manažer informačních technologií (IT manažer)  pomáhání uživatelům vyřešit jakýkoliv problém při užívání počítačového systému: osobní počítač, tiskárny, přístup k rezervování atd.  zaškolování hotelového personálu v efektivním používání nainstalovaných informačních technologií  rozvoj a obnovování webové stránky hotelu  navrhování obnov informačních technologií pro zlepšení technologických výhod a požadavků.

Manažer informačních technologií (IT manažer) Nutné dovednosti :  výborná znalost informačních a komunikačních technologií  celkový přehled o systémech sítí a o požadavcích hotelu na informace a komunikaci  schopnost abstraktního myšlení, schopnost rozhodování a schopnost myslet dopředu  stálý zájem o zlepšování svých dovedností v hotelové organizaci a zájem o nové informační technologie a služby, které by mohly být pro organizaci užitečné  zájem o zákazníka  schopnost teamové spolupráce

Manažer informačních technologií (IT manažer)  smysl pro odpovědnost a schopnost odhadnout, jaký bude mít jeho práce vliv na kvalitu hotelových služeb.  minimální kvalifikace: specializace na zpracování dat nebo telekomunikací s minimálním vzděláním ekvivalentním vyššímu odbornému vzdělání  užitečné předchozí zkušenosti v tomto oboru  musí být stále seznamován s nejnovějšími počítačovými systémy a hardwarem pro hotelnictví a s mezinárodními standardy o kvalitě a ochraně služeb

Manažer technických služeb úkolem koordinování preventivní a opravné údržby budov, základního vybavení, zařízení a hotelových strojů pracuje buď jako zaměstnanec firmy specializující se na hotelovou údržbu nebo jako člen stálého hotelového personálu Úkoly a odpovědnosti :  organizování vnitřní a vnější renovace nebo zlepšovací práce na budově: kladení podlahy, střecha, okna, fasáda, balkóny, nouzové východy, plavecký bazén atd.

Manažer technických služeb  kontrola a zajištění oprav vodovodního potrubí a topení, klimatizace, doprava (jezdící schody, výtahy), elektrická osvětlení, bezpečnostní opatření (alarmy, protipožární opatření, evakuační systémy, alternativní zdroje energie atd.)  zajištění správné údržby a užívání vybavení a zařízení:pokoje, prádelny, restaurace, kuchyň atd.  kontrola okolí hotelu: vnitřní teplota, stupeň vlhkosti, hluk, osvětlení a ventilace  vedení inventáře zařízení, strojů atd.  organizování zaměstnanců a kontrola sledování poruch ve dne i v noci

Manažer technických služeb Dovednosti a schopnosti:  důkladná technická odbornost v oblasti strojů a udržování vodovodního potrubí a topení  organizační schopnosti  vůdčí schopnost  schopnost předvídat výsledky lidského chování  iniciativa v rozhodování  stálý zájem a schopnost porozumět novému vybavení a standardům kvality, které se vztahují k fyzickému prostředí hotelu  smysl pro odpovědnost a schopnost odhadnout vliv své práce na ochranu personálu a hostů a schopnost rozpoznat možné opravy

Manažer technických služeb vyškolení na vyšší technické úrovni nebo osvědčení z oblasti strojírenství znalost anglického jazyka a zkušenosti s technickou údržbou oživování znalostí o nových technologiích a materiálech, o legislativě ochrany při práci v hotelu a vyškolení v oblasti organizace práce

TEST Odpovězte vlastními slovy a uveďte ukázku jednotlivých problematik 1. Jaké pracovní náplň je zásadní součástí pozice specialista na analýzu rozpočtu a účetnictví? 2. Za jaké činnosti v hotelu je zodpovědný manažer ozdravného cestovního ruchu 3. Jaká je zásadní činnost specialisty plánování rozvoje CR a jeho vlivu na životní prostředí ? 4. V jakých činnostech v hotelu spočívá práce manažera technických služeb? Děkuji za pozornost - Bc. Pavel Lang