CZECHBUS CNG nejlepší řešení pro čistá města 19.11.2014 Využití CNG ve veřejné autobusové dopravě Bc. Ludomír Landa ředitel ČSAD MHD Kladno a.s. 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora dopravních společností provozující CNG autobusy Svaz dopravy – sekce silniční dopravy, SOR Libchavy Lubomír Kolman, Project Manager RWE.
Advertisements

Česká pošta a využití CNG
Mezinárodná konferencia o problematike MHD v mestách SR Bojnice, 7. – INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE Ing. Jaromír Holec.
Využití zemního plynu v dopravě Ing. Markéta Schauhuberová, Česká plynárenská unie , Červený kohout 2009, Hluboká nad Vltavou.
RWEStrana 1 Zemní plyn v dopravě - řešení pro čistá města Staňte se jedničkou v CNG společně s námi OSA – SDP ČR , Monínec 9/22/2016.
█ Ekologizace veřejné dopravy v Ostravě-Porubě
Plán SFDI na rok 2016 a programovací období Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY – POHON CNG Z POHLEDU VÝROBCE Josef Jeleček TEDOM.
1 Současný stav veřejné osobní hromadné dopravy v městech ČR a její financování Ing. Miloslav Kulich předseda SDP ČR.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Představení společnosti UNITED HYDROGEN, a.s. Společnost UNITED HYDROGEN, a.s. vznikla na konci roku 2007 a jejím dlouhodobým cílem je stát.
Budeme lépe chránit zdraví lidí? Kontrola spalování odpadků – malý krůček vpřed.
Zdravotnická záchranná služba je zdravotní službou dle zákona č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách, v jejímž rámci je na základě tísňové výzvy, není-li.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Problematika vtláčení biometanu do plynárenských sítí 1.
Pražská integrovaná doprava Preference provozu veřejné hromadné dopravy 01/2016.
SPALOVACÝ MOTORY – DIESELOVÉ. OBSAH Úvod Vynález dieselového motoru
Ú s t e c k ý k r a j Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta Ústí nad Labem, snímek 1 Krajský úřad Ústeckého kraje.
Ekonomické hodnocení alternativních druhů Městské autobusové přepravy osob Hodnocené druhy autobusové MHD: DIESEL POHON HYBRIDNÍ DIESEL CNG POHON ELEKTRICKÝ.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Obnova vozového parku v České republice „Kulatý stůl“ k legislativním, ekonomickým a.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Ing. Jaroslav Kořínek – výkonný ředitel společnosti KIC Odpady a.s. KRAJSKÉ INTEGROVANÉ CENTRUM NAKLÁDÁNÍ S KOMUNÁLNÍMI ODPADY v MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI.
Cestovní ruch dostupný všem. 1) Rekonstrukce/vybudování odpočívadel, center služeb pro turisty a hygienického zázemí pro pěší, cyklisty a handicapované.
NNO Neziskový sektor v České republice Snímek 2 Tento sektor můžeme v zásadě rozdělit do dvou skupin 1. Nestátní neziskové organizace 2. Jiné.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
IROP předpokládaná podoba implementace.
Evropský sociální fond 1 Jiří Švarc Evropská Komise Generální ředitelství pro zaměstnanost, sociální věci a rovné příležitosti Oddělení pro Českou republiku,
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_C9-008 PředmětCHEMIE 9.ROČNÍK.
Dotační příležitosti obcí AUTOR: Bc. Zdeněk Tarant.
STS/S 09 Taktické a bezpečnostní zásady pro umísťování MPT na místě zásahu Zpracováno: Zpracoval: por.Bc. Martin Hrabina Hasičský záchranný.
Dopravní modely v SUMP Jitka Ondráčková
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Výdaje finančních prostředků naší organizace Bělá pod Bezdězem
Plány udržitelné městské mobility-aktuální témata
OBNOVITELNÉ ZDROJE ENERGIE
Národní program podpory cestovního ruchu
Výroba elektrické energie
Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií ŽP 100 mil. Kč na vozidla s alternativním pohonem pro obce a kraje + Memorandum o spolupráci Mgr.
Co je program CEF? Nástroj pro propojení Evropy (Connecting Europe Facility – CEF) je zaměřen na poskytování finanční pomoci Unie na transevropské sítě.
Nové linkové vedení MHD ve Zlíně s využitím parciálních trolejbusů
univerzitní výcvikové a rekreační středisko
Současné toky a zpracování spalitelných odpadů v ČR
Operační program životní prostředí (OPŽP)
Ropa.
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Název školy Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 Autor
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Evropská územní spolupráce
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Tisem v Pražské integrované dopravě
Koncepce rozvoje cyklistické dopravy v Olomouckém kraji
Podpora alternativních způsobů dopravy
univerzitní výcvikové a rekreační středisko
Třebíč – chytrá mobilita
█ Ekologizace veřejné dopravy v Ostravě-Porubě
Citychanger: CITY:ONE
Inovativní řešení postavená na síti LoRa
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Nový koncept řízení dopravy pomocí informací z dopravních senzorů a senzorů životního prostředí Tomáš Tichý URBIS
Prázdniny 2011 Policie České republiky
Hranice výrobních možností
Národní akční plán čisté mobility
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Rozvoj elektrické trakce v pražské autobusové MHD
Spojení Prahy, letiště a Kladna v širším kontextu
Vodní autobusy a vodní taxi
Transkript prezentace:

CZECHBUS CNG nejlepší řešení pro čistá města Využití CNG ve veřejné autobusové dopravě Bc. Ludomír Landa ředitel ČSAD MHD Kladno a.s. 1

CZECHBUS CNG nejlepší řešení pro čistá města  Představení společnosti ČSAD MHD Kladno a.s.  Využití vozidel s pohonem CNG  Vlastnosti technologie pohonu CNG  Podpora vozidel na alternativní pohon 2014 až 2020  Závěr 2

CZECHBUS CNG nejlepší řešení pro čistá města  Oblast působnosti ČSAD MHD Kladno a.s. 3

CZECHBUS CNG nejlepší řešení pro čistá města  20 mil. cestujících přepraveno za rok  12 mil. km ujeto za rok  170 autobusů  88 busů SID + PAD Středočeského kraje  44 busů MHD Kladno + MHD Slaný  36 busůPID Praha  2 busyzájezdy 4

CZECHBUS CNG nejlepší řešení pro čistá města  Oblast působnosti ČSAD MHD Kladno a.s. – městské provozy  MHD Kladno  MHD Slaný  Praha - PID 5 Kladno Slaný Praha 5,6

CZECHBUS CNG nejlepší řešení pro čistá města  Rozdělení vozového parku leden

CZECHBUS CNG nejlepší řešení pro čistá města  Nasazení vozidel s pohonem CNG  lokality s vysokým zatížením exhalacemi  centra měst  rekreační oblasti  přírodní parky 7

CZECHBUS CNG nejlepší řešení pro čistá města  Nasazení autobusů s pohonem CNG  nejzatíženější lokality a trasy – městská doprava, region letiště, průmyslové oblasti → snížení negativních vlivů dopravy 8

CZECHBUS CNG nejlepší řešení pro čistá města  Nasazení autobusů s pohonem CNG  lokality nejméně zatížené – rekreační oblasti, Křivoklátsko, Okoř a okolí → minimalizace vlivu dopravy na dosud „čisté“ oblasti 9

CZECHBUS CNG nejlepší řešení pro čistá města  Co je CNG?  přírodní metan - stlačený zemní plyn  CNG – compressed natural gas  kombinace jednoho atomu uhlíku a čtyř atomů vodíku  molekula CH4  obsahuje velké množství energie 10

CZECHBUS CNG nejlepší řešení pro čistá města  Ekologické výhody CNG  výrazné snížení škodlivých emisí ve výfukových plynech  pevné částice – snížení až o 90%  bez emise aromatických uhlovodíků a aldehydů  emise CO – snížení až o 80%  emise NOx – snížení až o 60%  emise CO2 – snížení až o 30%  nevzniká případná kontaminace půdy palivem  snížení hluku vně vozidla až o 50% - měkký chod 11

CZECHBUS CNG nejlepší řešení pro čistá města  Ekologické výhody CNG  porovnání množství vyprodukovaných emisí při ujetí km v kg 12

 Provozní parametry autobusů s pohonem CNG  dojezd na jedno naplnění cca 550 km  doba plnění cca 15 minut = srovnatelné s parametry dieslových busů možnost výměny autobusu s pohonem na CNG za dieslový bez narušení provozních parametrů CZECHBUS CNG nejlepší řešení pro čistá města

CZECHBUS CNG nejlepší řešení pro čistá města  Podpora obnovy z prostředků evropských fondů  příprava nových operačních programů pro období  NE plošná dotace, cíleně do oblastí se zhoršenou kvalitou ovzduší  využití výstupů z provozovaných autobusů 14

CZECHBUS CNG nejlepší řešení pro čistá města  Děkuji za pozornost  Ludomír Landa,