Korekce lehké oboustranné senzorineurální vady sluchu Bártková,E., Lejska,M., Havlík,R., Weberová, P. AUDIO-Fon centr. Brno 2007.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategické otázky výzkumníka 1.Jaký typ výzkumu zvolit? 2.Na jakém vzorku bude výzkum probíhat? 3.Jaké výzkumné metody a techniky uplatnit?
Advertisements

Vizuální podoba pěveckého formantu Havlík, R., Švec, J.G., Lejska, M., Bártková, E., Weberová, P., Krupa, P., Frostová, J., Samek, R., Herbst, Ch. (podpořeno.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 39 Anotace.
Hlasové pole P. Weberová Celostátní foniatrický seminář Brno
1 Sales Support Organization | 30/04/2008 | © Robert Bosch GmbH reserves all rights even in the event of industrial property rights. We reserve all rights.
Jednostranná nedoslýchavost Doc MUDr M. Lejska, CSc.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Inovace výuky prostřednictvím.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_BOZENA_SEDIVA_HOLENI A UPRAVA VLASU A VOUSU_11 Název školy Střední škola služeb, obchodu.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Práce s grafickým programem GIMP Co se všechno naučíme??? Tvorba.
Název školyZákladní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm Číslo projektuCZ / / Číslo materiáluVY_32_INOVACE_225 AutorMgr. Romana Rybiařová.
Základy Auditory-Verbal Therapy. Foundations of Auditory-Verbal Therapy and Practice Waren Estabrooks Toronto, Ontario, Canada.
DIGITALIZACE ZVUKU, VIDEA Digitalizace (z angl. digital, číslicový) je obecně převod analogového - spojitého signálu (např. hlasový projev, historie gramofonová.
Dopad minimální a lehké sluchové vady na děti. The Impact of Minimal and Mild Hearing Loss on Children Anne Marie Tharpe Nashville, Tennessee, USA.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov.
Nové principy korekce těžkých sluchových vad M. Lejska AUDIO-fon centr.
Krokový motor.
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zvuková karta
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Práce s textem VY_32_INOVACE_1B_20
Korekce velmi těžkých senzorineurálních vad sluchu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové služby – Disk Google Číslo DUM: III/2/VT/2/2/36 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
Průběžná informační povinnost emitenta kotovaných cenných papírů
Hodnocení sluchu hendikepovými testy.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Způsoby zápisu algoritmů
Principy korekce těžkých sluchových vad
Vlastnosti zvuku - test z teorie
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Vojtěch Kawan Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_HUDEBNI_CINNOSTI_02.
Slúchadlá, ich výber a nastavenie
Teoretické pojmy z výpočetní techniky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Jednotné principy klasifikace na GJKT
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Kmentová Název materiálu:
VY_32_INOVACE_103_Fyzika_zvuk_II
KOMPRESE DAT Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo v digitálním archivu školy
Diagnostika Kognitivní procesy.
Číslicová technika.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Krokový motor.
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
Rozpisy témat a odevzdávárny
Doc MUDr Mojmír Lejska. CSc., MBA
SÁRA ŠPAČKOVÁ MARKÉTA KOČÍBOVÁ MARCELA CHROMČÁKOVÁ LUKÁŠ BARTOŠ B3E1
P1 latency is a bio-marker of central auditory development in children with hearing impairment Michael Dorman Arizona State University, USA.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r. o., Orlová Lutyně
Název: Pozvánka DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_17
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Specifické poruchy učení a NKS
SPECIFICKY NARUŠENÝ VÝVOJ ŘEČI
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Měření elektrického odporu
Vodová ondulace - pomůcky a prostředky
Jak postupovat při měření?
MŠ,ZŠ,SŠ pro sluchově postižené Valašské Meziříčí
Meteorologický preprocesor CALMET a jeho využití pro objektivizaci konstrukce větrných růžic Radostovice Hana Škáchová, OME.
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ26 Excel – funkce Současná hodnota.
Jiří Vyskočil, Marko Genyg-Berezovskyj 2010
Název: VY_32_INOVACE_ICT_7B_12B Škola:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Porovnání modelů SYMOS’97 a ATEM Emisní model MEFA
Umím si umýt ruce Samostatně používám ručník Nepoužívám v průběhu dne nebo odpoledního odpočinku pleny Umím používat WC (nepoužívám nočník!) Umím se vysmrkat,
Zvukové jevy.
Transkript prezentace:

Korekce lehké oboustranné senzorineurální vady sluchu Bártková,E., Lejska,M., Havlík,R., Weberová, P. AUDIO-Fon centr. Brno 2007

Korekce lehké oboustranné senzorineurální vady sluchu Bártková,E., Lejska,M., Havlík,R., Weberová, P. AUDIO-Fon centr. Brno 2007

Současná definice lehké senzorineurální vady sluchu Trvalá vada oboustranná = práh sluchu na fr. 0.5, 1.0, 2.0 kHz mezi 20 – 40 dB Trvalá oboustranná vysokofrekvenční = sluchový práh nad 25 dB HL na dvou či více frekvencích nad 2.0 kHz Nebo kombinace obou

Dopad lehké vady sluchu na slyšení Není porucha slyšení, ale jen rozumění Porucha rozumění jen v určitých situacích –akusticky nevýhodné stavy (rušivé zvuky, větší vzdálenost, akusticky nevhodné prostředí apod)

Dopad lehké vady sluchu na rozumění Omezení sluchového pole v dynamické oblasti (malého stupně) Omezení sluchového pole ve frekvenční oblasti (malého stupně) Zachování rozumění segmentální složky slabikové Výpadek rozumění v oblasti konsonant

Řečové pole podle KUKA

Bess et al. (1998) Všechny typy oboustranných lehkých sluchových vad a poruch (včetně převodní) ve školním věku postihují 11,3 % žáků Z toho má 37 % horší výsledky ve škole minimálně o 1 stupeň U všech těchto dětí nalezeno mentální, emotivní a edukační opožďování

Pravidla pro korekci 1. Korigovat ?? x Nekorigovat ?? –u dětí - pokud se opožďuje vývoj řeči (prosté opožďování či zpomalení ne defektní vývoj)

Schematický vývoj řeči dle Sováka Věk 1/2 1/1 řeč

Pravidla pro korekci 1. Korigovat ?? x Nekorigovat ?? –u dětí - pokud se opožďuje vývoj řeči (prosté opožďování či zpomalení ne defektní vývoj) - pokud se opožďuje získávání školních dovedností

The Impact of Minimal and Mild Hearing Loss on Children Sluchadla mělo: –80% s oboustrannou mělo sluchadla Akceptace sluchadla -44% používá trvale - 6% jen ve škole -50% nepoužívá Anne Marie Tharpe (USA, 2004) 35 dětí ze 100

Pravidla pro korekci 1. Korigovat ?? x Nekorigovat ?? –u dětí - pokud se opožďuje vývoj řeči (prosté opožďování či zpomalení ne defektní vývoj) –u dospělých – pokud mají komunikační potíže - pokud se opožďuje získávání školních dovedností

Pravidla pro korekci Digitální lépe než analogové sluchadlo Principal gain podle frekvenční ztráty Preference řečových a vyšších frekvencí Omezení hlubokých frekvencí Komprese (?) Otevřená ušní vložka

Pravidla pro korekci Digitální lépe než analogové sluchadlo Principal gain podle frekvenční ztráty Preference řečových a vyšších frekvencí Omezení hlubokých frekvencí Komprese (?) Otevřená ušní vložka

Digitální lépe než analogové sluchadlo –pomocí řady nastavovaných pásem lépe kopíruje potřeby frekvenčního nastavení –lepší srozumitelnost řeči

Pravidla pro korekci Digitální lépe než analogové sluchadlo Principal gain podle frekvenční ztráty Preference řečových a vyšších frekvencí Omezení hlubokých frekvencí Komprese (?) Otevřená ušní vložka

+60 8,04,02,01,0,500,250, dBG kHz

+60 8,04,02,01,0,500,250, dBG kHz

+60 8,04,02,01,0,500,250, dBG kHz

Pravidla pro korekci Digitální lépe než analogové sluchadlo Principal gain podle frekvenční ztráty Preference řečových a vyšších frekvencí Omezení hlubokých frekvencí Komprese (?) Otevřená ušní vložka

+60 8,04,02,01,0,500,250, dBG

Pravidla pro korekci Digitální lépe než analogové sluchadlo Principal gain podle frekvenční ztráty Preference řečových a vyšších frekvencí Omezení hlubokých frekvencí Komprese (?) Otevřená ušní vložka

Komprese (?) Výstupní komprese –saturace blízko UCL Vstupní komprese – vysoká poloha kompresního kolénka – krátké časové konstanty

Pravidla pro korekci Digitální lépe než analogové sluchadlo Principal gain podle frekvenční ztráty Preference řečových a vyšších frekvencí Omezení hlubokých frekvencí Komprese (?), co nejvíce lineární Otevřená ušní vložka

Nemění okolní zvukové pozadí Neomezuje lokalizaci zdroje zvuku Nezvyšuje percepci hlubokých frekvencí Není okluzní efekt Pocit pohodlí

Pravidla pro korekci Digitální lépe než analogové sluchadlo Principal gain podle frekvenční ztráty Preference řečových a vyšších frekvencí Omezení hlubokých frekvencí Komprese – lineární s limitací výstupu Otevřená ušní vložka

chlapec MB vlevo AAT 2000; vpravo ???