Fotografie Zbožíznalství 3. ročník Fotografie - proces získávání a uchování obrazu pomocí specifických reakcí na světlo - zahrnuje získání záznamu světla.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fotoaparáty 3. ročník Zbožíznalství Fotoaparát - zařízení sloužící k pořizování a a zaznamenání fotografií - v principu 1. světlotěsně uzavřená komora.
Advertisements

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žák navazuje na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubuje. Žák vysvětlí funkci čočky v lidském oku.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Jitka Malíčková NÁZEV: Význam a použití halogenidů II TÉMATICKÝ CELEK:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Digitální fotografování Číslo DUM: III/2/VT/2/3/43 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_12_INOVACE_II.ICT4 Vytvořeno:2.
ČOČKY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_32.
Chemie pro 9. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název:
DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE I vol. 1 Libor Krsek. AGENDA kontakty jak bude kurz probíhat co se naučíte požadavky ke zkoušce známkování jak se chovat co je fotka.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
VY_52_INOVACE_05_12_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Systémy moderních elektroinstalací.
1 Obhajoba diplomové práce Sluneční záření a atmosféra Autor: Tomáš Miléř Vedoucí: Doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. Oponent: RNDr. Jan Hollan BRNO 2007Katedra.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 9. ročník III
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ NASTAVENÍ DIGITÁLNÍHO FOTOAPARÁTU 1. část DIGITÁLNÍHOtavenfotoaparátu.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_6A_8B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:6. Tematický okruh,
©Ing. Václav Opatrný. V úvodních hodinách elektrotechniky jsou žáci seznamováni s veličinami, které popisují známý fyzikální svět, získávají představu.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_20_Halogenidy Téma: Chemie.
= Sada diapozitivů (snímků), které se promítají na promítacím přístroji (zpětném projektoru). Jednotlivé snímky se zobrazují v určitém pořadí a umožňují.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Rozhraní a porty Jsou to prvky, které vytvářejí rozhraní mezi počítačem a periférním zařízením.
Mgr. Milan Pechal, Ing. Zdeněk Hlavačka
Co se přihodí … než se fotka narodí?
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Odraz světla na rovinném zrcadle
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Matouš Bořkovec, ZŠ Suchdol
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_21_FYZIKA
Dopravní značení pro chodce VY_32_INOVACE_5A_13
Téma: Světlo Vypracoval: Bohumil Baroch
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Animační efekty v prezentaci
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optická mechanika
Digitální učební materiál
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_26_FYZIKA
VY_32_INOVACE_03_19_Století páry
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
AUTOR: Martina Dostálová
EU_32_sada 2_13_PV_Kartografie_Duch
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
všechny animace a obrázky - archiv autora
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - spojky
Rastrová grafika Základní termíny - rozlišení. Rastrová grafika Základní termíny - rozlišení.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_06-02
Čočky Název : VY_32_inovace_13 Fyzika - čočky Autor: Jana Pěničková
Mezní stavy materiálu Ivo DLOUHÝ - ÚFM AVČR, Žižkova tel.: Libor PANTĚLEJEV – A3/ tel.:
KARTOGRAFIE: MAPY A PLÁNY
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Fyzika pro 8. ročník (IV. díl)
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
07_10_Digitální fotoaparát Ing. Jakub Ulmann
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Autor: Mgr. Božena Andrašková
Digitální učební materiál
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Digitální učební materiál
Přesný analogový generátor několika tisíc různých barevných světel
Transkript prezentace:

Fotografie Zbožíznalství 3. ročník

Fotografie - proces získávání a uchování obrazu pomocí specifických reakcí na světlo - zahrnuje získání záznamu světla na film nebo paměťovou kartu - zařízení pro jejich pořízení se nazývá fotoaparát

Tvorba obrazu - fotografie - fotograf ovládá fotoaparát a vystaví tak světlocitlivý materiál světlu - při expozici fotografie se hledí především na následující kritéria: - z aostření - rychlost závěrky = délku expozice - clonu - ohniskovou vzdálenost objektivu - citlivost média - použité filtry, nástavce a další doplňky

Využití fotografie - pro přesný a věrný záznam skutečnosti (studium lidských a zvířecích pohybů) - zachycení obrazu reálného světa - armáda, policie a bezpečnostní složky - média – noviny, Internet, TV - marketing, reklama - mobilní telefony atd.

Historie fotografie 1. vynález chemické fotografie - první snímek byl na vyleštěné cínové desce pokryté petrolejovým roztokem - dále vznikaly procesy na bázi stříbra

Historie fotografie 2. fyzikální princip fotografie - barevný snímek - poprvé v roce 1861, na plátno se promítly současně tři černobílé snímky přes červený, zelený a modrý filtr - osvícení bromostříbrné kolodiové desky výtažkovými filtry a tak zhotovení diapozitivů zabarvených do červena, modra a žluta, tyto 3 části musely být přesně ploženy na sebe (1868) - vyvolání tříbarevné fotografie (1888) - bratři Lumiérové – autochromové desky (1904)

Počátky a rozšíření fotografie - raný barevný snímek byl roku první fotografický film první filmový fotoaparát Kodak fotoaparát Leica na 35 mm film - od roku 1935 barevné filmy - v roce 1963 Polaroid – okamžité fotografie

Digitální fotografie - v roce 1969 vynalezeny snímače typu CCD, následující rok zabudováno do fotoaparátu - v roce 1981 vyroben firmou Sony první fotoaparát - první komerčně šířený digitální fotoaparát byl Apple QuickTake 100 z roku v běžném prodeji byly digitální fotoaparáty od roku 1996 i v ČR - po roce 2000 digitální fotoaparáty vytlačují kinofilmové

Makrofotografie - je fotografování detailů, kdy je objekt menší než jeho obraz na filmu či snímači - nejčastěji se používá na fotografování drobných živočichů, jako jsou motýli, mouchy, malé rostlinky apod.

Ukázka makrofotografie

Technická fotografie - odvětví, které se zabývá technickými aspekty fotografie: fotografická optika fotografická mechanika fotografická elektronika fotografická chemie digitální fotografie fotografický software

Fotografický proces a) negativní černobílý proces - používá se pro vyvolávání černobílých negativů, používají se negativní vývojky, které vyvolávají pomalu, s nízkým kontrastem a jemnozrnně - součástí procesu je vždy ustalování, tzn. praní - přerušovací lázeň

Fotografický proces b) pozitivní černobílý proces (fotografie) - liší se od negativního použitím pozitivních vývojek, které jsou razantnější, s vyšší alkalitou a výrazně nižší vyvolávací dobou

Procesy vyvolávání 1. negativní proces - barevný film, ketrý se vyvolává v Minilabu 2. inverzní proces – diafilmy 3. pozitivní proces – fotografie 4. pozitivní inverzní proces - fotografie z pozitivu Pozn.: U inverzního procesu nevzniká negativ

Použité zdroje Literatura smisene-zbozi/fotograficke-pristroje-materialy Fotografie c67/images/m_flora_1_.jpg