2007 Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol ve dnech 17. – 19. října 2007  Hlavní úkoly ČŠI ve školním roce 2007/2008  Dotazy k ISO,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Kariérové poradenství
Vlastní hodnocení školy
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Autoevaluace škol v Moravskoslezském kraji
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Hodnocení škol a školských zařízení
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR 2014+
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
ČŠI a vlastní hodnocení školy
Vlastní hodnocení školy
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
vlastní hodnocení školy
REGIONÁLNÍ ŠKOLSTVÍ V PLZEŇSKÉM KRAJI. Počet škol a školských zařízení v Plzeňském kraji zřizovaných obcemi 385 zřizovaných krajem 98 soukromých 17 církevních.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
1 Porada s pracovníky útvarů školství úřadů obcí s rozšířenou působností Krajský úřad Libereckého kraje 21. srpen 2009 Česká školní inspekce ve školním.
Minimální preventivní program školy
PŘÍSTUP K VLASTNÍMU HODNOCENÍ ZE STRANY ZŘIZOVATELE ŠKOLY konference projektu „Cesta ke kvalitě“ 4. listopadu 2009 Hotel v Klášterní.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Kvalitní škola – kritéria a indikátory hodnocení
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Mgr. Karel Bárta ředitel Libereckého inspektorátu ČŠI Masarykova 28, Liberec tel.:
Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Rožnov pod Radhoštěm
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Národní politika BOZP a příprava Národního akčního programu BOZP pro období konference Společně bezpečně v EU – Partnerství v prevenci rizik.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Komparace ŠVP gymnázií Zkušenosti z praxe ČŠI Zpracovala PhDr. Renáta Ševčíková Brno, 17. června 2010.
ÚVOD Legislativní vymezení činnosti ČŠI § 173 – 176 Zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Indikátory naplňování Dlouhodobého záměru MŠMT na období 2011 – 2015 Praha, MŠMT, Brno, JAMU,
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Základní vzdělávání a další …
Bc. Magdalena Zábranská
STRATEGII REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Liberecký inspektorát ČŠI
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Naplňování Krajského akčního plánu vzdělávání 1 Ústeckého kraje setkání pracovních skupin 21.února 2018.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

2007 Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol ve dnech 17. – 19. října 2007  Hlavní úkoly ČŠI ve školním roce 2007/2008  Dotazy k ISO, CAF

 Nová struktura ČŠI  Hlavní úkoly ČŠI ve školním roce 2007/2008  Kritéria hodnocení  RVP, ŠVP  Inspekční činnost  Různé

2007 Nová struktura ČŠI od Ústřední školní inspektorka Mgr. Olga Hofmannová  Samostatný referát vnitřního auditu  Sekce I.– sekce informatiky, vnitřních a vnějších vztahů, náměstek PaedDr. Jaroslav Müllner 1. Odbor kanceláře ústřední školní inspektorky 2. Odbor ICT a analytiky, 3. Samostatné oddělení vnějších vztahů;  Sekce II.– sekce ekonomiky a správy, náměstek Ing. František Lindourek 1. Odbor personální, 2. Odbor ekonomický, 3. Odbor hospodářské správy,  Sekce III. - inspekčních činností, náměstkyně PhDr. Irena Borkovcová 1. Odbor řízení inspektorátů, 2. Odbor rozvoje inspekční činnosti, 3. Inspektoráty, které se mohou dělit na referáty.

2007 Plán hlavních úkolů na školní rok 2007/2008 A: Hodnocení školy ve tříletém cyklu A1 Inspekční činnost podle § 174 odst. 2 písm. b) školského zákona A2 Inspekční činnost podle § 174 odst. 2 písm. c) školského zákona A3 Inspekční činnost podle § 174 odst. 2 písm. d) školského zákona A4 Inspekční činnost podle § 174 odst. 2 písm. e) školského zákona B: Inspekční činnost podle § 174 odst. 2 písm. a) školského zákona B1 Monitoring postupu inovací a pokroku vzdělávání podle cílů a priorit Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR B2 Zjistit a analyzovat informace o personálních podmínkách škol a školských zařízení ve vztahu k účinnosti podpory rozvoje osobnosti dětí, žáků a studentů C: Rozvojové a výzkumné projekty ČŠI

2007 Hlavní oblasti hodnocení činnosti škol VSTUPY: Vedení školy nebo školského zařízení Školní vzdělávací program/ obsah vzdělávání Strategie a plánování Ředitel školy Dopad vlastního hodnocení školy a vnitřního kontrolního systému Předpoklady školy pro naplnění ŠVP/obsahu vzdělávání Personální podmínky Bezpečné prostředí pro vzdělávání Přijímání ke vzdělávání Partnerství Přínos partnerství pro rozhodování vedení školy (např.neformální rodičovské organizace, „partnerské školy“, sponzory atd.) VZDĚLÁVACÍ PROCESY: Průběh vzdělávání (Proces naplňování cílů ŠVP/obsahu vzdělávání) Vnitřní prostředí školy Podmínky výuky a jejich využití Hodnocení dětí, žáků a studentů Účelnost a účinnost podpory dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami/nadaných VÝSTUPY: Úspěšnost dětí, žáků a studentů ve vzdělávacím programu

2007 Kritéria hodnocení pro 2007/2008  13 kritérií, která obsahují několik ukazatelů.  Při zpracovávání kritérií se vycházelo ze standardizovaných nástrojů kvality jako ISO a CAF.  Kritéria vytváří institucionální hodnocení školy

2007 Kritéria hodnocení pro 2007/2008 (1) Školní vzdělávací program/ obsah vzdělávání ŠVP je zpracován podle požadavků školského zákona/inovace obsahu vzdělávání odpovídají školskému zákonu ŠVP je zpracován podle zásad RVP Škola uskutečňuje ŠVP/ inovace obsahu vzdělávání

2007 Kritéria hodnocení pro 2007/2008 (2,3) Strategie a plánování Vedení školy průběžné hodnotí a inovuje strategie a plány Konkrétní cíle vzdělávání jsou v souladu s národními strategickými prioritami Konkrétní cíle vzdělávání jsou v souladu s krajskými strategickými prioritami Plánování je v souladu s reálnými podmínkami školy Škola informuje partnery (podle školského zákona) o svých strategických záměrech Ředitel školy Rozdělení kompetencí a odpovědností v řízení kvality vzdělávání je funkční a umožňuje realizaci ŠVP/obsahu vzdělávání Vnitřní dokumenty školy zahrnují podporu realizace ŠVP/obsahu vzdělávání Informační systém školy je funkční, obousměrný a podporuje realizaci ŠVP/obsahu vzdělání

2007 Kritéria hodnocení pro 2007/2008 (4,5) Dopad vlastního hodnocení školy a vnitřního kontrolního systému Škola využívá výstupů vlastního hodnocení pro zvyšování kvality vzdělávání Vlastní hodnocení školy je podkladem pro výroční zprávu o činnosti školy Výstupy vnitřního kontrolního systému jsou podkladem pro opatření ke zvyšování kvality školy Personální podmínky Škola identifikuje skupiny dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami Škola identifikuje žáky nadané Škola sleduje personální rizika pro realizaci ŠVP/ obsahu vzdělávání v oblasti personálních podmínek DVPP odpovídá potřebám školy souvisejícím s realizací ŠVP/obsahu vzdělávání Škola podporuje profesní rozvoj pedagogických pracovníků

2007 Kritéria hodnocení pro 2007/2008 (6,7) Bezpečné prostředí pro vzdělávání Škola podporuje trvalý zdravý vývoj (psychický i fyzický) dětí, žáků a studentů Preventivní strategie školy umožňuje předcházet vzniku sociálně patologických jevů a šikaně Škola vyhodnocuje sociální, zdravotní a bezpečnostní rizika včetně šikany a přijímá opatření k jejich minimalizaci Míra počtu úrazů (přepočtený počet úrazů na 100 žáků) dětí, žáků a studentů za poslední tři roky se snižuje Přijímání ke vzdělávání Škola informuje o své vzdělávací nabídce a způsobu přijímání Škola dodržuje zákonná ustanovení při přijímání ke vzdělávání Žákům je školou zajišťována pomoc při změně vzdělávacího programu

2007 Kritéria hodnocení pro 2007/2008 (8,9) Přínos partnerství pro rozhodování vedení školy Škola rozvíjí partnerství se školskou radou, rodiči, zřizovatelem a dalšími Vedení školy využívá podnětů partnerů pro rozšíření nabídky ŠVP/obsahu vzdělávání Škola poskytuje rodičům informace o úspěšnosti dětí, žáků a studentů ve vzdělávání Vedení školy přijímá na základě spolupráce s partnery opatření ke zkvalitnění vzdělávání Vnitřní prostředí školy Vnitřní prostředí školy se pozitivně projevuje na výsledcích vzdělávání Žáci a studenti cítí sounáležitost se školou a jsou v ní spokojeni

2007 Kritéria hodnocení pro 2007/2008 (10,11) Podmínky výuky a jejich využití Využívání materiálních podmínek školy ovlivňuje pozitivně výuku/vzdělávání Využívání učebnic, učebních pomůcek, informačních zdrojů a ICT ve výuce je účelné/cílené Prostory školy jsou využívány k podpoře výuky Děti, žáci a studenti pracují s materiálními zdroji Hodnocení dětí, žáků a studentů Ve škole/ve výuce jsou dodržována pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků a studentů Hodnocení je odůvodněné a motivuje děti, žáky a studenty k učení Hodnocení je podkladem pro opatření přijímaná ke zkvalitnění vzdělávání (učitelem, třídním učitelem, výchovným poradcem, pedagogickou radou, vedením škol

2007 Kritéria hodnocení pro 2007/2008 (12,13) Účelnost a účinnost podpory dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami/nadaných Škola zajišťuje individualizovanou péči dětem, žákům a studentům se speciálními vzdělávacími potřebami/ nadaným Vypracované IVP a doporučení poradenských zařízení jsou naplňována ve výuce Výsledky podpory jednotlivých dětí, žáků a studentů jsou vyhodnocovány a jsou podkladem pro stanovení dalšího postupu Úspěšnost dětí, žáků a studentů ve vzdělávacím programu Škola sleduje míru úspěšnosti žáků a studentů v celém vzdělávacím cyklu Hlavní příčiny selhávání žáků a studentů jsou monitorovány Vedení školy, pedagogická rada, výchovný poradce, třídní učitel, učitel analyzují a hodnotí výsledky vzdělávání Škola má stanovenu strategii na podporu úspěšnosti dětí, žáků a studentů

2007 RVP, ŠVP V současné době probíhá vzdělávání ŠI na posuzování souladu RVP a ŠVP na ZŠ Zadávací dokumentace byla tvořena ve spolupráci s řediteli škol a MŠMT Stejným způsobem bude probíhat i vzdělávání ŠI pro střední školy Příprava ŠI pro střední školy bude velmi náročná vzhledem k velkému množství RVP Doporučení, u schválených RVP začít s tvorbou ŠVP co nejdříve

2007 Inspekční činnost Hodnocení školy v tříletém cyklu Ředitelé po konkurzu po jednom roce ve funkci Vzdělávání jako veřejná služba Kladen důraz na nápravu, nikoliv na chyby Inspekční hospitace - podmínky a jejich využití - organizace, formy ametody vyučování - motivace a hodnocení - komunikace a výchova Nově vrchní inspektor, dříve vedoucí inspekčního týmu (není funkcí) Nový ředitel Jihočeského inspektorátu Mgr. Petr Jelínek

2007 Různé K dnešnímu dni je 40 škol držitelem certifikátu ISO 9001, z toho 5 škol řízených kraji Členové asociace SPŠ - VOŠ, SOŠ a SOU Kopřivnice - SPŠ a OA Uničov - SPŠ chemická Brno - SPŠ Otrokovice V současné době se připravuje na certifikát ISO 9001 dalších 7 škol Vlastní hodnocení škol podle modelu CAF 15 škol

2007 Počty školních inspektorů pro střední školy v jednotlivých inspektorátech (krajích) Pražský8 Středočeský9 + 4 (i pro ZŠ) Plzeňský2 + 7 (i pro ZŠ) Karlovarský1 + 4 (i pro ZŠ) Ústecký8 + 2 (i pro ZŠ) Jihočeský8 + 2 (i pro ZŠ) Liberecký3 + 2 (i pro ZŠ) Pardubický4 + 4 (i pro ZŠ) Královehradecký5 + 2 (i pro ZŠ) V kraji Vysočina3 + 4 (i pro ZŠ) Jihomoravský10+7 (i pro ZŠ) Olomoucký7 (i pro ZŠ) Moravskoslezský10+7 (i pro ZŠ) Zlínský4 + 3 (i pro ZŠ)