Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Integrovaná střední škola, Rakovník, Na Jirkově 2309,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Advertisements

Gramatika Přídavná jména II
Slovesa Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
VZORY PODSTATNÝCH JMEN RODU MUŽSKÉHO
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Gramatika Podstatná jména II
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ2r0107 Název sady:
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Transkript prezentace:

Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Integrovaná střední škola, Rakovník, Na Jirkově 2309, Rakovník Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název DUM : VY_32_INOVACE_CJL_01_01 PředmětČeský jazyk a literatura Tematický okruh Základní mluvnické jevy a úvod do literatury Klíčová slova: PODSTATNÁ JMÉNA RODU MUŽSKÉHO Autor Mgr. Robert Kupka Rok vytvoření 2013Ročník 1., 2., 3. ročník učňovských oborů Anotace: Materiál slouží k výkladu i procvičování učiva obtížných jevů v kategorii podstatných jmen rodu mužského.. Metodický pokyn: Materiál slouží k výkladu nového učiva a k opakování při samostatné přípravě na vyučování. Cílová skupina: studenti střední odborné vzdělání

OBTÍŽNÉ JEVY V KATEGORII PODST. JMEN RODU MUŽSKÉHO MGR. ROBERT KUPKA Český jazyk a literatura – 2. ročník učňovských oborů

1. Užijte správných tvarů. Slavný je boj, který svedli stateční (Moravan) za bitvy na Bílé hoře u Hvězdy. Je zajímavé, že staří (Žid) dovedli uchovat své jednobožské náboženství, ač ve všech zemích kolem nich bydleli vždy jen (pohan). (Husita) se brzy rozdělili na dvě strany: na jedné byli umírnění (pražan), k nim se hlásili hlavně pražští (měšťan), na druhé zase radikální (táborita). Říman) a (Germán) vedli spolu v Galii dlouhé boje se střídavým úspěchem. S pomocí laminátových tyčí dosahují (skokan) skvělých výkonů. Pražští (kazatel) Waldhauser a Milíč bývají nazýváni předchůdci husitství. (Urbanista) se zajímají o problém hluku již velmi intenzívně, kdežto (architekt) mají zájem menší. Čeští (gymnasta) podali znamenité výkony. Tito (kosmonaut) dosáhli dalšího úspěchu v průzkumu vesmíru. Postavami některých Raisových románů jsou svérázní čeští (horal). 3

Kontrola – řešení : Slavný je boj, který svedli stateční Moravané za bitvy na Bílé hoře u Hvězdy. Je zajímavé, že staří Židé dovedli uchovat své jednobožské náboženství, ač ve všech zemích kolem nich bydleli vždy jen pohané. Husité (hov. Husiti) se brzy rozdělili na dvě strany: na jedné byli umírnění pražané, k nim se hlásili hlavně pražští měšťané, na druhé zase radikální táborité (hovor. táboriti). Římané a Germáni vedli spolu v Galii dlouhé boje se střídavým úspěchem. S pomocí laminátových tyčí dosahují skokani skvělých výkonů. Pražští kazatelé Waldhauser a Milíč bývají nazýváni předchůdci husitství. Urbanisté (hovor. urbanisti) se zajímají o problém hluku již velmi intenzívně, kdežto architekti mají zájem menší. Čeští gymnasté (hov. gymnasti) podali znamenité výkony. Tito kosmonauti dosáhli dalšího úspěchu v průzkumu vesmíru. Postavami některých Raisových románů jsou svérázní čeští horalé. 4

2. Užijte správných tvarů. Všem (lidé) se nezachováš. Staří Slované podávali (host) chléb a sůl. Mezi našimi významnými spisovateli bylo i několik (kněz). Vraní (kůň) vesele klusali. Pracuj k tomu, aby všichni (člověk) jednou žili v štěstí a míru jako (bratr). Slavná dvojice (bratr) Čapků napsala několik společných děl. Vztah mezi (oba bratr) byl velmi srdečný. Cestovní kanceláře zvou (host) z celého světa. Splašení (kůň) se řítili ulicí. Na třídní schůzku přišli všichni (rodič). Neboj se (nepřítel) - v nejhorším případě tě mohou zabít; neboj se (přítel) - v nejhorším případě tě mohou zradit; boj se lhostejných. Tím tvrdohlavcem nepohnou ani dva páry (kůň). Zeptejte se pana (Pernica). ISŠ Rakovník má nového ( zástupce ) pro odborný výcvik. 5

Kontrola – řešení : Všem lidem se nezachováš. Staří Slované podávali hostům chléb a sůl. Mezi našimi významnými spisovateli bylo i několik kněží. Vraní koně vesele klusali. Pracuj k tomu, aby všichni lidé jednou žili v štěstí a míru jako bratři. Slavná dvojice bratří Čapků napsala několik společných děl. Vztah mezi oběma bratry byl velmi srdečný. Cestovní kanceláře zvou hosty z celého světa. Splašení koně se řítili ulicí. Na třídní schůzku přišli všichni rodiče. Neboj se nepřátel - v nejhorším případě tě mohou zabít; neboj se přátel - v nejhorším případě tě mohou zradit; boj se lhostejných. Tím tvrdohlavcem nepohnou ani dva páry koní (i koňů). Zeptejte se pana Pernici. ISŠ Rakovník má nového zástupce pro odborný výcvik. 6

Doplň tvary 6. pádu čísla množného. U těchto slov jsou dvě možné varianty, víš které ? Napiš obě. Najdeš nějaké pravidlo, kdy se mohou tyto dvě varianty koncovky používat ? A) Poslali jsme to v ………………………………. ( balíček ). B) Balili jsme to po ………………………… ( kousek ). C) Sháněli jsme se po ………………………. ( obrázek ). D) Učila se znovu chodit po ………………… ( krůček ). E) Seděli jsme u ohně v …………… …( obláček ) kouře. F) O prázdninách jsme byli v ………..( Jeseníky ). G) Další pohoštění je na těch malých ……( stoleček ). Vytvoř 5. pád čísla jednotného od následujících slov : rádce, pan Kuběna, řidič, vědec, manžel, tvůrce, znalec, hasič, Petr Mašek, ochránce, chodec, vývozce, zřízenec, doprava, kupec. 7

Řešení : varianty - ích / - ách. A ) balíčcích / balíčkách B ) kouscích / kouskách C ) obrázcích / obrázkách D) krůčcích / krůčkách E ) obláčcích / obláčkách F ) Jesenících / Jeseníkách G ) stolečcích / stolečkách Správné tvary 5. pádu : rádce, pane Kuběno, řidiči, vědče, manželi, tvůrce, znalče, hasiči, Petře Mašku, ochránce, chodče, vývozce, zřízenče, dopravce, kupče 8

Rozhodni o správné variantě 5. pádu čísla jednotného. 1. Milý a) chlapce, b) chlapče, c) chlapci, to opravdu nevím. 2. Vážený pane a) soudci, b) soudče, c) soudce, dovoluji si vznést námitku. 3. Drahý a) otce, b) otci, c) otče, chtěl bych se Ti tímto dopisem omluvit. 4. Pane a) správce, b) správci, c ) správče, můžete mi otevřít hlavní bránu ? 5. Vážený a) poslance, b) poslanče, c) poslanci, jsem velmi rozhořčen nastalou situací. 6. Mladý a) plavci, b) plavce, c) plavče, neváhej a přihlas se do naší soutěže o zlatého delfína ! 7. Co nám ukážete nyní, pane a) průvodče, b) průvodce, c) průvodci ? 9

Řešení : 1 b), 2 c), 3 c),4 a),5 b),6 c),7 b) Doplň chybějící slova ve správných tvarech. Pokud existují dvě správné varianty, napiš obě dvě. Pracuj případně s PČP nebo jinými zdroji. Setkání s chovateli …………..( koně )…………..( manželé ) Zapletalovými. Ke ……….. ( den ) 25. června, kdy jsem ………….. ( manželé ) navštívil, mají šestnáct …………. ( koně ), z toho pět hříbat. Jak sami říkají, věnují se jim celé …………( den ) a mnohdy i noci, to když přichází na svět nové hříbě či je nějaký kůň nemocný. Je to velice namáhavé, ale jiný život si již ani jeden z nich neumí představit. Ke ……………( koně ) mají oba vřelý vztah již od dětství, kdy navštěvovali jezdecký kroužek. Nyní organizují podobný kroužek pro děti sami, s těmi nejlepšími …………( koně ) pak jezdí na výstavy a závody, jsou majiteli četných ocenění. 10

Při vypracování tohoto digitálního učebního materiálu byly použity tyto zdroje : Cvičebnice českého jazyka, aneb, Co byste měli znát ze základní školy: [(nejen k přijímacím zkouškám na SŠ). Vyd. 1. Brno: Didaktis, ISBN MARTINKOVÁ, Věra. Čítanka 1: [(nejen k přijímacím zkouškám na SŠ). 1. vyd. v nakl. Fraus, (Celkově 5.). Plzeň: Fraus, 2009, 439 s. Edice českého jazyka a literatury (Tripolia). ISBN Materiál je určen pro bezplatné používání při výuce a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.