Diskuse Co vede lidi ke vzniku rasismu a extremismu Michal „Soli“ Solar Jan „Vergil“ Buchta.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Světové jazyky. Na světě dnes existuje kolem jazyků Pouze maximálně 7000 je považováno za samostatné U většiny je obtížné určit hranici mezi jazykem.
Advertisements

Dítě jako majetek v rozvodovém řízení. Co dítě prožívá? Proč rozvod rodičů dítě tak bolí? Protože bylo zvyklé na jistotu, která najednou není. Čas rozvodu.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Vytvořil: David Mašata a Michal Hlaváček. Popis jaderného reaktoru  Jaderný reaktor je zařízení, které umožňuje řízené uvolnění jaderné energie, která.
Anotace Čtení s porozuměním, schopnost vyhledávat informace z vnějších zdrojů a doplnit tak učební látku Autor Dagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup.
Znaky národa národ území kultura sounáležitost jazyk historie.
Obyvatelstvo Evropy a Evropské jazyky Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
UNESCO UNESCO je Organizace pro výchovu, vědu a kulturu založená při OSN v roce 1946 v roce 1972 přijalo UNESCO Úmluvu o ochraně nejvýznamnějšího světového.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_10_ Lidská práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Šimečková NÁZEV:VY_52_INOVACE_24_Přírodopis 9. ročník TÉMA: lidská plemena ČÍSLO PROJEKTU:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování staroorientálních států Název sady: Staroorientální.
Jméno autoraMgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvořeníleden 2012 Ročník3. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK Č. DUMu: VY_32_INOVACE_13_holocaust Jméno autora:Mgr. Lenka Habartová.
Národnostní struktura obyvatelstva
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Matyáš Fornůsek 5. ročník ZŠ
Obyvatelstvo Na Zemi žije v současnosti více než 7 miliard lidí.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová
Dekolonizace Afriky a její dopady
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Česká republika Obyvatelstvo
Světová a národní gastronomie
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_16 Název Ota Pavel Téma hodiny Autoři druhé.
Měření objemu pevného tělesa
Téma č. 7. SVĚT KOLEM NÁS.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
VY_52_INOVACE_13_Zvířata v zimě
Základní škola, Hradec Králové
Germáni – Evropa v době římské DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov Autor: Mgr
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
VY_28_INOVACE_01 _LIDSKÁ PLEMENA
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_88
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Mezinárodní migrace AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NÁZEV: VY_32_INOVACE_25_20_Z7_Skála TÉMA: Česko – Test regiony
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Austrálie Ayers Rock (ULURU) VY_32_INOVACE_14_35
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název projektu: Moderní škola
TÉMA: Výrobky a přírodniny
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_11
Anotace Žák se seznámí s problematikou národa, národnostních menšin a vztahu majority a minorit Autor Mgr. Petr Stonawski Jazyk Čeština Očekávaný výstup.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.15_lidska_prava-soutez Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_28_ZEMĚPIS
SVĚTOVÉ KULTURNÍ OBLASTI (CIVILIZAČNÍ SFÉRY)
OBYVATELSTVO A SÍDLA.
VY_32_INOVACE_06_05_zeměpisná šířka a délka
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10-35_Peloponéská válka a nástup Makedonie Číslo.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu kapalin
Podpora rovnosti osob LGBTI v Evropské unii
Střední škola obchodně technická s. r. o.
ČEŠI A NĚMCI SMĚŘUJEME K SAMOSTATNOSTI
Transkript prezentace:

Diskuse Co vede lidi ke vzniku rasismu a extremismu Michal „Soli“ Solar Jan „Vergil“ Buchta

Obsah Vše, co nás napadlo… …nebo jsme někde vyčetli

Diskuse Rasa z arabského ras neboli počátek, hlava nebo původ

Diskuse Orientální despocie – podrobování okolních národů

Diskuse 2. světová válka – Hitler spojil Nietzcheho teorii o nadčlověku s nadřazeností celého národa

Diskuse Sociologie řeší rasismus od počátku 19. století

Diskuse Po 2. sv. válce – KKK, apartheid v JAR, bílá Austrálie

Diskuse Rasismus jako teorie nenávisti vůči člověku, problematických etnických skupin, poměrů ras, národností a národů

Diskuse Vznik malých etnických skupin – Romové

Diskuse Národnostní menšiny – Maďaři na Slovensku

Diskuse Rasismus, antisemitismus, šovinismus a nesnášenlivý nacionalismus

Diskuse Rasa není geneticky zapsána

Diskuse Číňané a Mongolové věřili, že pocházejí ze žluté hlíny; Řekové zas z kamene

Diskuse Rozdělení z roku 1684: Evropané a západní Asiaté Afričané Východní Asiaté Laponci

Diskuse

Objevné plavby – Indiáni považováni za zvířata

Diskuse U nás (oblast ČR) rozeznáváme 4 typy: Nordický Baltický Dinárský Keltský

Diskuse Z čeho pramení rasismus?

Diskuse Rasa zaměňováno za národ ať už záměrně či nezáměrně

Diskuse Důvod k vyhlašování válek

Diskuse Nejzhoubnější forma je holocaust (holos – celý a causius spalování) proti židů a jiným „prznitelům lidské rasy“

Diskuse Rasa je pojem přírodovědecký a biologický, kdežto národ je pojem kulturní a historický

Diskuse Krevní skupina je biologicky vzdálenější pojem než rasa, která se z krve nedá určit

Diskuse Souvislost rasismu s xenofobií

Diskuse Židy nelze od jiných ras vizuálně rozeznat, i když se o to nacisté a rasisté dlouho pokoušeli

Závěr Děkujeme za pozornost… …a za vaše názory na věc