Vliv důvěryhodnosti výrobce automobilů na nákupní chování zákazníků MARTIN JIRUŠKAŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA, O.P.S.
Teoretické předpoklady diplomové práce Představení značky Ford a předmětných trhů Výzkumný záměr Hypotéza a zjištění Doporučení firmě Ford Závěrečné shrnutí
PROBLEMATIKA TVORBY ZNAČKY Značka jako garant Značka jako komunikačn í nástroj SPOTŘEBITELSKÉ CHOVÁNÍ Osobnost člověka Uspokojování potřeb Systém nákupu Význam sociálních skupin
Důvěryhodnost Důležitost budování důvěryhodnosti mezi značkou a zákazníkem Rozhodování o budoucnosti Nejistota o produktu Odbornost, důvěra, oblíbenost
Výroba drahých automobilů pro bohatou klientelu Levná auta, ale výrobně dokonalá 6 kontinentů světa Oddanost poskytování vynikajících výrobků a služeb 70 výrobních podniků Systém rozmanitosti: výrobní postupy, zaměstnanci, zákaznické potřeby 164 tisíc zaměstnanců Dokonalé automobily za neustálého zvyšování efektivnosti ve výrobě
Vstup na trh v roce 1993 Společnost s ručením omezením (100 % podíl Ford Motor Company) Společnost Prodeje v ksPodíl trhu v %Prodej v ksPodíl trhu v % Škoda Auto , ,33 Hyundai , ,86 Volkswagen , ,07 Ford , ,74 Peugeot6 7253,86*7 2524,40 Celkem *V roce 2012 byl Peugeot až 7. hráčem na trhu za společnostmi Renault (6,01% podíl trhu) a Kia (4,92 %) Zdroj: Svaz dovozců automobilů – Registrace nových znače v ČR za rok 2013 URL: [cit ]
1995: Jiangling Motor Company (30 %) 2001: Changan Ford Automobile Corporation SpolečnostPodíl na trhu v % Shanghai VW9,9 Shanghai GM9,6 FAW – VW9,2 Beijing Hyundai6,5 Dongfeng Nissan5,0 Great Wall Motor3,8 DPCA3,5 Dongfeng Yueda Kia3,5 Changan Ford3,5 Geely Group3,3 Zdroj: Chinadaily.com.cn - Top car brands by sales volume in H1. URL: [cit ]. 07/18/content_ htm
Potvrdit/Vyvrátit hypotézu Dotazníkové šetření (150 kontaktů ČR a 100 ČLR) Anonymní let Méně než 10 minut Zvažoval v posledním roce nákup automobilu Google survey a cílené zaslání dotazníku Převážně uzavřené otázky a možnost výběru z předdefinovaných odpovědí Návratnost ČR 64 %, ČLR 48 %
33 otázek Automobily a důvěryhodnost Společnost Hyundai a důvěryhodnost Společnost Ford a důvěryhodnost Identifikační otázky
NEEXISTUJE vliv důvěryhodnosti značky výrobce na nákupní chování zákazníků EXISTUJE vliv důvěryhodnosti značky výrobce na nákupní chování zákazníků
Důvěryhodnost zásadní při nákupním rozhodování Cena Známost značky Zdroj: Vlastní dotazníkové šetření
Reálnost nabídky prodejce Známost značky automobilu Možnost kontaktovat zástupce firmy Důvěryhodnost Kvalita provedení automobilu Osobní zkušenost se značkou Bezporucho vost automobilů Hlavní faktory zvyšující důvěryhodnost značky
Vztaženo k vizím společnosti ◦ Systém rozmanitosti ◦ Oddanost poskytování vynikajících výrobků a služeb ◦ Dokonalé automobily a neustálé zvyšování efektivnosti Rozmanitost Zdroj: Vlastní dotazníkové šetření
Poskytování vynikajících výrobků a služeb Plně nevyužitý potenciál služby Ford Credit Zdroj: Vlastní dotazníkové šetření
Dokonalé automobily a neustálé zvyšování efektivnosti Bezporuchovost zvyšuje důvěryhodnost ve značku Větší téma v ČLR (50 %), vysoká čísla i v ČR (31 %) Špatné provedení automobilů jako první asociace se značkou Ford: 10 % ČR i ČLR Identifikace problémuNalezení jeho řešení Dostatečná komunikace nových opatření
Existuje vliv důvěryhodnosti značky výrobce automobilů na nákupní chování zákazníků Budování důvěryhodnosti jako prostředek odlišení se od konkurentů Budování důvěryhodnosti dlouhodobým úkolem, který může narušit sebemenší pochybení TRANSPARENTNOST OTEVŘENOST KVALITA ZPRACOVÁNÍ