Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Pilsen Steel s.r.o. Procesní přistup, PQM -vyhodnocení
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Opakování k maturitě.
Veřejná správa 5RE901Teorie a management veřejné správy Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání.
Den otevřených dveří na Národohospodářské fakultě pro obor Národní hospodářství 5. ledna 2013.
Základy veřejné správy
Význam informací v podnikání
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Veřejná správa – úvod.
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Podnik, jeho cíle a funkce
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
PODNIKÁNÍ Ing. Hana Kročová EKONOMIKA
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
NAUKA O PODNIKU I.
Základy marketingu šestá přednáška
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Podnik 6.hodina. Podnik jako soubor osobních,hmotných a nehmotných složek podnikání Podnik je právně samostatný subjekt trhu, zakládaný a provozovaný.
Marketingové prostředí
2.Marketingové prostředí
Národohospodářské soustavy a hospodářská politika Ing. Vojtěch Jindra.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Ing. Josef Zrůst PEF MZLU v Brně Ústav managementu
Sociální podnikání Standardy sociálního podnikání.
NEZISKOVÉ ORGANIZACE VYMEZENÍ, VÝZNAM. 2 Občanská společnost občan Soukromý sektor stát VEŘ. PROSTOR Dána institucemi a organizacemi různého charakteru.
FINANČNÍ PRÁVO charakteristika odvětví práva
Marketingové prostředí obce
Implementace veřejného zájmu Veřejné politiky. CYKLUS VEP  KDE JSME ? (identifikace a formulace VZ) - různé varianty řešení problému (kriminalita, dopr.
Úvod do podnikových financí 1. přednáška. Osnova předmětu Podnik a jeho charakteristika (z hlediska mikroekonomického i makroekonomického) právní aspekty.
Organizace a organizování podniku
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Financování ochrany životního prostředí Jana Soukopová.
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Tržní prostředí.
Podniková ekonomika Ing. Sylva Talpová KPH ESF MU Brno
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
Finanční řízení podniku 1. př
Podnikové výrobní faktory a podnikové řízení jako výrobní faktor
Výrobní faktory v podniku
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Struktura podnikatelského plánu
Podnikové hospodářství Inovace profesního vzdělávání ve vazbě na potřeby Jihočeského regionu CZ.1.07/3.2.08/
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_02.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.19 Ročník1. ročník.
Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
Ing. Veronika Dostálková MBA SAMOSTATNÉ OPAKOVÁNÍ Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
CENA …a umění. Cena umění a kulturního dědictví Vstupné  Vstup volný  Vstupné dobrovolné  Vstupné podle ceníku Členské a abonentní karty Speciální.
Sociální systém hospodářské organizace Charakteristika sociálního systému hospodářské organizace.
Podnik Typologie a efektivnost Cíle. Podle právní formy Podniky jednotlivce Obchodní společnosti  Osobní Veřejná obchoní společnost Komanditní společnost.
Sponzoring. Tři pilíře Sponzor (firma, podnik) Sponzorovaní (neziskové organizace) Zprostředkovatelé spolupráce (média)
Strategie.
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Ing. Veronika Dostálková MBA
Výchova k občanství 9.ročník
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Marketingový systém řízení
Ekonomika – Podnik CZ.1.07/1.5.00/ Ing. Eva Zmeškalová
Sponzoring.
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Transkript prezentace:

Podstata podniku a podnikání

Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci

Podnikatel OR ŽO Podle zvl. předpisů FO – zemědělskou výrobu

Podnikatel Samostatně Vlastním jménem Na vlastní odpovědnost Dosažení zisku

Okolí podniku Zájmové skupiny  Akcionáři  Management  Zaměstnanci  Zákazníci  Veřejnost  Dodavatelé  Věřitelé  Stát, obce Koloběh hospodaření Role státu Vnější faktory

Trh Národohospodářský vývoj země – makroekonomické ukazatele nejsilnější jednosměrný vnější faktor Vnější faktory působící jednosměrně na instituci, mají především regulační funkci Kulturní instituce Charitativní organizace Mikroprostředí vnitřní faktory Vnější faktory působící vzájemně, ovlivňují instituci a instituce ovlivňuje je  Státní politika (vláda)  Legislativa (parlament a moc soudní)  Regionální politika  Demografický vývoj  Geografické podm.  Historické FIRMA  Cíle  Plánování, využití marketingových nástrojů  Rozhodování  Organizování  Motivace  Personální řízení  Organizační kultura  Etika  Hodnotový systém jedince  Sociální  Ekonomické  Kulturní  Vzdělanost  Životní styl  Globalizace  Etika  Ekologie  atd. TRH zajišťuje kontakt mezi institucí a vnějším prostředím, existují silné obousměrné vazby NABÍDKA KONKURENCE POPTÁVKA

Podnikové funkce Výrobní  Výzkum, vývoj Prodejní Zásobovací Logistika Personální Finanční Investiční Plánování Správa  Controlling  Účetnictví  Audit  Statistika Právní

Znaky podniku Výrobní faktory Vstupy a výstupy Cílové chování Struktura Společenský charakter

Typologie podniků Podle právní normy Podle sektorů, odvětvová klasifikace Podle velikosti Podle výrobního faktoru  Dispozitivní VF – řízení (originální, odvozené)  Elementární VF Výkonná práce Dlouhodobý hmotný majetek Materiály

Prostor pro vaše otázky ?

Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na Nebo odkaz www zaměstnanců © Radka Johnová, 2015