Představení Aktualizace Strategického plánu rozvoje města Mostu 2016–2020 Verze 1.5 Veřejné projednání Most, 3. 8. 2016.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Představení MAS Zubří země, o. p. s.
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Společný regionální operační program Priorita 1 Regionální podpora podnikání Opatření 1.1 Podpora podnikání ve vybraných regionech Priorita 2 Regionální.
Dotační příležitosti.
MAS Lužnice, o.s. Příprava strategie MAS Lužnice na období
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
Programová konference ČSSD Michal Hašek Předseda Asociace krajů ČR a hejtman Jihomoravského kraje , Hradec Králové Silné, samostatné a spravedlivé.
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
21. dubna 2008 Výbor pro strategii a rozvoj STRATEGICKÝ PLÁN OBCE LIBČANY.
AKTUÁLNÍ VÝZVY PROGRAMOVÉHO OBDOBÍ Horizont
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
Volnočasové projekty a EU financování
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Informace o přípravě Integrovaného operačního programu  Ministerstvo kultury  Ministerstvo informatiky Vít Richter Národní knihovna ČR
Integrované plány rozvoje města Ústí nad Labem Ing. Zdeněk Výborný MEPCO, s.r.o. Mezinárodní poradenské centrum obcí Thákurova Praha.
Komunitní a otevřená škola
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
ITI Ústecko-chomutovské aglomerace
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
1 Region á ln í operačn í program regionu soudržnosti Středn í Morava 2007 – 2013 (ROP)
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ JIHLAVSKÉ SÍDELNÍ AGLOMERACE Mgr. Tereza Chloupková, oddělení strategického rozvoje města Jihlavy Mgr. Tomáš Koukal, vedoucí.
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
Dotační projekty Vysokého Mýta
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Dotace na míru starostům příležitosti pro obce prosinec 2014 prosinec 2014.
Návrh CHKO Český les Cílená stimulace hospodářského rozvoje území RNDr. Emil Chochole vedoucí Odboru regionálního rozvoje KÚPK Babylon,
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Monitoring a vyhodnocování KPSS na Otrokovicku PŘEDVÁNOČNÍ SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN A ŘÍDICÍ SKUPINY.
Projekt „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ a jeho výstupy Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji na období.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Možnosti financování správy majetku a provozu budov z Evropských strukturálních fondů Aktuální výzvy, potenciál IROP a vícezdrojové financování Michal.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Cestovní ruch.
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
2. setkání pracovní skupiny „Život v obcích“. Souhrnná SWOT analýza Silné, slabé stránky Silné stránky B. Slabé stránky B. Výhodná geografická poloha.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Národní politika BOZP a příprava Národního akčního programu BOZP pro období konference Společně bezpečně v EU – Partnerství v prevenci rizik.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Aktualizace Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje (SRK) Jednání pracovní skupiny č. 3 Návrh nové struktury specifických strategických cílů
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Setkání starostů u kulatého stolu Hoštejn Projekt „MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B Tento.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
2. setkání pracovní skupiny „Životní prostředí“. Souhrnná SWOT analýza Silné, slabé stránky Silné stránky B. Slabé stránky B. Zvyšování podílu separovaného.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Projekt Sdružení místních samospráv ČR „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“
Projekt Jihlava Zdravé město.  město Jihlava je členem Národní sítě Zdravých měst ČR od června 2007  politikem zodpovědným za PZM a MA21 je náměstkyně.
Jednání Předsednictva Hospodářské a sociální rady Mostecka, z. s.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Integrovaný regionální operační program
ÚVODNÍ SETKÁNÍ SE STAROSTY
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

Představení Aktualizace Strategického plánu rozvoje města Mostu 2016–2020 Verze 1.5 Veřejné projednání Most,

Program 1.Přivítání účastníků 2.K čemu slouží strategické řízení 3.Vize a cíle města v aktualizované strategii 4.Diskuse a zapracování připomínek

1. Přivítání účastníků

2. K čemu slouží strategické řízení

K čemu slouží strategický plán ke kompetentnímu rozhodování města – opora v nastavení cílů, nad nimiž panuje shoda k efektivnímu a hospodárnému investování města – vyloučit nahodilost ke koordinaci a vzájemné provázanosti projektů – dosahování synergií k poskytnutí stability a jistoty pro všechny, kteří ve městě působí – firmy, školy, neziskové organizace… k čerpání dotací pro rozvoj města – strategický plán je nutnou podmínkou čerpání dotací z Evropských strukturálních a investičních fondů

Aktualizace strategického plánu Strategický plán rozvoje města Mostu do roku 2020 je platný od roku Aktualizace návrhové části probíhá od ledna do září Do aktualizace byli zapojeni místní odborníci na různá témata (školství, odpady, doprava, atd....), politici i úředníci. Do aktualizace byla zapracována zjištění z názorového průzkumu veřejnosti (leden 2016). Zapracovány byly i průběžné podněty od občanů. V průběhu července se mohla vyjádřit veřejnost.

3. Vize a cíle města v aktualizované strategii

Struktura strategického plánu Strategický plán rozvoje města Mostu obecnější formulace Akční plán (rozpočet) konkrétní projekty Opatření (49) Indikátory (27) Projekty Cíle (20) Pilíře (5) Vize

Vize a cíle strategického plánu

Pilíř 1 Hospodářský rozvoj a urbanismus 1.1 Rozvíjet strategickou průmyslovou zónu Joseph a efektivní trh práce 1.2 Vytvářet příznivé podmínky pro podnikatelské prostředí, podpora spotřeby a propagace místních výrobců 1.3 Rozvíjet a zatraktivňovat volnočasové a rekreační příměstské areály, zejména lokalitu Jezera Most 1.4 Urbanisticky koordinovat zastavěné území města a usilovat o zvýšení estetické a užitné hodnoty centra města a dalších veřejných prostranství

Pilíř 1 Hospodářský rozvoj a urbanismus Témata: rozvoj strategické průmyslové zóny Joseph přilákání nových investorů 130 ha volných pozemků při plném zaplnění 3000 nových míst podpora výzkumu a vývoje sladění nabídky a poptávky na trhu práce (např. přizpůsobit učební obory potřebám zaměstnavatelů) podpora revitalizace brownfieldů a nevyužitých objektů (např. pro podnikání) Indikátor: Počet zaměstnanců v SPZ Joseph (počet) 1.1 Rozvíjet strategickou průmyslovou zónu Joseph a efektivní trh práce

Pilíř 1 Hospodářský rozvoj a urbanismus Témata: podpora rozvoje podnikatelského prostředí podpora spolupráce a komunikace mezi klíčovými aktéry (Hospodářská komora, úřad práce, CzechInvest, atd.) zlepšení podmínek pro místní malé a začínající podnikatele podpora spotřeby a propagace místních výrobců Indikátor: Počet OSVČ a malých a středních firem do 10/do 250 zaměstnanců 1.2 Vytvářet příznivé podmínky pro podnikatelské prostředí, podpora spotřeby a propagace místních výrobců

Pilíř 1 Hospodářský rozvoj a urbanismus Témata: rozvoj lokality Jezera Most a dalších volnočasových a sportovních areálů, zejména rekreační areál Matylda modernizace hřišť a sportovišť pro všechny věkové kategorie a zájmové skupiny obyvatel Indikátor: Spokojenost občanů s vybavením a údržbou městských areálů (anketa) 1.3 Rozvíjet a zatraktivňovat volnočasové a rekreační příměstské areály, zejména lokalitu Jezera Most

Pilíř 1 Hospodářský rozvoj a urbanismus Témata: rekonstrukce Kulturního domu města Mostu a přilehlých veřejných prostranství revitalizace a rozvoj městských parků (zejména parku Střed a Šibeničník) – údržba, modernizace vybavení, zajištění bezpečnosti revitalizace veřejných prostranství na celém území města (např. lokalita bývalého autobusového nádraží) Indikátor: Plocha revitalizovaných parků (ha) 1.4 Urbanisticky koordinovat zastavěné území města a usilovat o zvýšení estetické a užitné hodnoty centra města a dalších veřejných prostranství

Pilíř 2 Kvalitní, bezpečná a udržitelná doprava a infrastruktura města 2.1 Koncepčně řešit problematiku udržitelné městské dopravy a zvýšit bezpečnost v dopravě 2.2 Zvyšovat kvalitu a atraktivitu městské hromadné dopravy a napojení města na integrovaný dopravní systém 2.3 Rozvíjet dopravní infrastrukturu, podporovat cyklodopravu a pěší dopravu v souladu s principy udržitelné městské mobility a optimalizovat dopravu v klidu

Pilíř 2 Kvalitní, bezpečná a udržitelná doprava a infrastruktura města 2.1 Koncepčně řešit problematiku udržitelné městské dopravy a zvýšit bezpečnost v dopravě Témata: zpracování Strategického plánu udržitelné městské mobility pro město Most, Litvínov a přilehlé obce – řešení dostupnosti, hospodárnosti systému, bezpečnosti, vlivu na životní prostředí, atd. řešení dopravní situace ve městě z pohledu bezpečnosti chodců, řidičů a průjezdnosti vozidel IZS Indikátor: Zpracování strategického plánu udržitelné městské mobility (A/N)

Pilíř 2 Kvalitní, bezpečná a udržitelná doprava a infrastruktura města 2.2 Zvyšovat kvalitu a atraktivitu městské hromadné dopravy a napojení města na integrovaný dopravní systém Témata: budování a modernizace tramvajových tratí přizpůsobení kvality MHD potřebám občanů, zvýšení bezpečnosti (křižovatky, přejezdy) modernizace vozového parku MHD zrychlení dopravy, WI-FI, klimatizace podpora napojení MHD na Integrovaný dopravní systém Ústeckého kraje podpora využití moderních technologií, zejména provoz systému na bezkontaktní bázi jednání s vlastníky vlakového nádraží (podporovat jeho revitalizaci, bezbariérovost, atd.) Indikátor: Celková délka nových nebo zmodernizovaných linek městské hromadné dopravy (km)

Pilíř 2 Kvalitní, bezpečná a udržitelná doprava a infrastruktura města 2.3 Rozvíjet dopravní infrastrukturu, podporovat cyklodopravu a pěší dopravu v souladu s principy udržitelné městské mobility a optimalizovat dopravu v klidu Témata: zlepšování podmínek pro pěší a cyklisty budování infrastruktury a sítě tras pro cyklisty a chodníků pro pěší s cílem bezpečného napojení volnočasových a sportovních areálů optimalizování dopravy v klidu (řešení parkování) rekonstrukce pozemních komunikací vč. mostů podpora dopravního napojení města, zejména zkapacitnění silnice I/27 Most – Litvínov, dokončení obchvatu obce Velemyšleves na silnici I/27, podpora výstavby silnice III/2565 Most – Mariánské Radčice Indikátory: Délka cest s procyklistickým opatřením (km) Délka zrekonstruovaných místních komunikací (km)

Pilíř 3 Bezpečnost, vzdělávání a sociální stabilita 3.1 Zvyšovat bezpečnost ve všech částech města a posilovat prevenci sociálně patologických jevů a kriminality 3.2 Rozvíjet kvalitní síť sociálních a ostatních služeb v rámci komunitního plánování 3.3 Řešit bytovou problematiku obyvatelstva 3.4 Rozvíjet kvalitní vzdělávání včetně celoživotního a mimoškolního učení 3.5 Vytvářet širokou nabídku kulturních, sportovních a volnočasových aktivit dostupných pro všechny skupiny obyvatel

Pilíř 3 Bezpečnost, vzdělávání a sociální stabilita Témata: realizace projektů na podporu zvýšení bezpečnosti zajištění pocitu bezpečí občanů na veřejných prostranstvích ve všech částech města a v parcích omezení hazardu preventivní opatření technická (např. kamerový systém, fotopasti, modernizace technického vybavení městské policie) institucionální (např. zvýšení počtu strážníků a pracovníků prevence, účinné spolupráce úřadu, městské policie a policie ČR, probační a mediační služby a MV ČR) dotační program města na podporu „Aktivit prevence kriminality“ Indikátory: Spokojenost obyvatel s bezpečností ve městě (anketa) Index kriminality (hodnota/pořadí) 3.1 Zvyšovat bezpečnost ve všech částech města a posilovat prevenci sociálně patologických jevů a kriminality

Pilíř 3 Bezpečnost, vzdělávání a sociální stabilita 3.2 Rozvíjet kvalitní síť sociálních a ostatních služeb v rámci komunitního plánování Témata: naplňování priorit a opatření Komunitního plánu sociálních služeb, např.: zajištění služeb umožňujících život uživatelů v jejich přirozeném prostředí a podpora pečujících rodin služby chráněného bydlení a pobytové sociální služby služby pro osoby bez přístřeší, ohrožené závislostí, ohrožené sociálním vyloučením a pro osoby v krizi rozvoj komunitní práce zvyšování zaměstnávání dlouhodobě nezaměstnaných podpora vzdělávání dětí ze SVL volnočasové aktivity pro děti, mládež a rodiny mateřská centra Indikátory: Vytvoření dokumentu Komunitní plán sociálních služeb navazujících a prorodinných a volnočasových aktivit měst Mostu na roky (A/N) Procento plnění priorit Komunitního plánu (%)

Pilíř 3 Bezpečnost, vzdělávání a sociální stabilita 3.3 Řešit bytovou problematiku obyvatelstva Témata: optimalizace bytového fondu města zmapování aktuálního stavu v oblasti bydlení řešení bytové problematiky různých skupin obyvatelstva tak, aby byla zmírněna hrozba sociální exkluze a došlo k zatraktivnění města pro všechny skupiny obyvatel zavedení systému sociálního bydlení a s ním spojených preventivních, následných a doprovodných služeb (dle připravovaného zákona o sociálním bydlení) Indikátory: Počet disponibilních sociálních bytů

Pilíř 3 Bezpečnost, vzdělávání a sociální stabilita Témata: spolupráce aktérů vzdělávání, včetně spolupráce se SŠ, zaměstnavateli a neziskovým sektorem budování a modernizace infrastruktury pro vzdělávání s důrazem na jazykové, technické a přírodovědné dovednosti zvýšení bezpečnosti v areálech škol (např. kamerový systém, elektronické zabezpečení vchodů, oplocení, osobní doprovod návštěv) prevence předčasného ukončení školní docházky a inkluzivní vzdělávání (např. psychologové ve školách) podpora celoživotního vzdělávání a opatření vedoucích ke zvýšení čtenářské a matematické gramotnosti v základním vzdělávání Indikátor: Počet vytvořených učeben určených na tech./přírod. vzdělávání 3.4 Rozvíjet kvalitní vzdělávání včetně celoživotního a mimoškolního učení

Pilíř 3 Bezpečnost, vzdělávání a sociální stabilita Témata: podpora sportovních, kulturních a společenských akcí a institucí (např. modernizace městské knihovny, kina, kulturního domu) podpora kulturních, sportovních a volnočasových aktivit obyvatel prostřednictvím dotací z rozpočtu města a dalších opatření (např. sportovní činnost dětí a mládeže, sportovců s handicapem, prázdninové akce dětí a mládeže) podpora zachování a obnovy kulturních památek Indikátor: Počet osob do 18 let (mládeže) zapojených do sportovních klubů podpořených městem 3.5 Vytvářet širokou nabídku kulturních, sportovních a volnočasových aktivit dostupných pro všechny skupiny obyvatel

Pilíř 4 Kvalitní životní prostředí 4.1 Zajišťovat udržitelný systém odpadového hospodářství a podporovat environmentální vzdělávání, výchovu a osvětu 4.2 Zakládat a udržovat veřejnou zeleň s důrazem na kvalitní zahradní a krajinnou architekturu 4.3 Zkvalitňovat jednotlivé složky životního prostředí (ochrana ovzduší, vod, snižování hluku a energetické náročnosti) 4.4 Systematicky rozvíjet opatření k předcházení rizik a minimalizaci jejich následků (krizové řízení)

Pilíř 4 Kvalitní životní prostředí 4.1 Zajišťovat udržitelný systém odpadového hospodářství a podporovat environmentální vzdělávání, výchovu a osvětu Témata: zkvalitňování systému odpadového hospodářství kultivace míst pro separaci a sběr odpadu modernizace technologií pro sběr a separaci odpadu rozšiřování míst pro separaci odpadu do dalších částí města a zapojení dalších občanů do třídění odpadu rozšíření počtu stanovišť kontejnerů ve městě, zejména polopodzemních řešení problematiky svozu bioodpadu realizace projektů na podporu environmentálního vzdělávání - projekty na zvýšení informovanosti občanů a firem Indikátor: Podíl vytříděného komunálního odpadu na celkové produkci odpadu (index %)

Pilíř 4 Kvalitní životní prostředí 4.2 Zakládat a udržovat veřejnou zeleň s důrazem na kvalitní zahradní a krajinnou architekturu Témata: posílení ekologických a rekreačních funkcí krajiny v okolí vodních ploch (v okolí Matyldy a Jezera Most) zakládání a údržba veřejné zeleně včetně revitalizace parků dokončení inventarizace dřevin v intravilánu města Mostu Indikátor: Dokončená inventarizace dřevin v intravilánu města Mostu (A/N)

Pilíř 4 Kvalitní životní prostředí 4.3 Zkvalitňovat jednotlivé složky životního prostředí (ochrana ovzduší, vod, snižování hluku a energetické náročnosti) Témata: environmentálně citlivá obnova vodních ploch a ochrana vod (Benedikt, Matylda, Jezero Most) podpora opatření ke snižování znečištění ovzduší podpora opatření ke snižování hluku (v centru města a z provozu Autodromu) snižování energetické náročnosti (objektů v majetku města a veřejného osvětlení) Indikátory: Počet případů překročení mezních hodnot vybraných látek znečisťujících ovzduší (PM10, NO x, SO2) (Počet dnů v roce) Snížení spotřeb energií ve veřejných budovách (MW/rok)

Pilíř 4 Kvalitní životní prostředí 4.4 Systematicky rozvíjet opatření k předcházení rizik a minimalizaci jejich následků (krizové řízení) Témata: modernizace jednotného systému vyrozumění a varování spolupráce se složkami integrovaného záchranného systému rozvoj místního informačního systému k zajištění rychlého varování a informování obyvatel rozvíjení vzájemné průběžné komunikace magistrátu s občany Indikátor: Počet občanů přihlášených do systému SMS InfoKanál

Pilíř 5 Moderní veřejná správa a město atraktivní pro návštěvníky 5.1 Zlepšovat image města, vytvářet motivační nástroje pro setrvání absolventů škol a mladých rodin ve městě, posílit sounáležitosti občanů s městem a podporovat partnerství 5.2 Zajišťovat zdravé finanční řízení a pokračovat v optimalizaci procesu zadávání veřejných zakázek a podporovat sociálně odpovědné zadávání 5.3 Modernizovat činnosti veřejné správy a podporovat rovné příležitosti 5.4 Podporovat roli města jako významného a respektovaného partnera při vyjednávání o klíčových oblastech života ve městě

Pilíř 5Moderní veřejná správa a město atraktivní pro návštěvníky 5.1 Zlepšovat image města, vytvářet motivační nástroje pro setrvání absolventů škol a mladých rodin ve městě, posílit sounáležitosti občanů s městem a podporovat partnerství Témata: zpracování a realizace koncepce marketingu města zajištění prezentace okolí Jezera Most pro podporu cestovního ruchu a pozitivní image města vytváření motivačních nástrojů a pobídek pro setrvání mladých lidí ve městě a prorodinná politika podpora partnerské spolupráce měst Indikátory: Vytvoření dokumentu Koncepce marketingu města Počet přenocování turistů v hromadných ubytovacích zařízeních ročně

Pilíř 5 Moderní veřejná správa a město atraktivní pro návštěvníky 5.2 Zajišťovat zdravé finanční řízení a pokračovat v optimalizaci procesu zadávání veřejných zakázek a podporovat sociálně odpovědné zadávání Témata: zdravé financování a smysluplné úspory (např. bankovní poplatky, pojištění) modernizace procesů veřejného zadávání (např. elektronizace procesu) sociálně odpovědné veřejné zadávání realizace interních opatření pro zadávání veřejných zakázek v souladu s principy 3E Indikátor: Počet provedených e-aukcí

Pilíř 5 Moderní veřejná správa a město atraktivní pro návštěvníky 5.3 Modernizovat činnosti veřejné správy a podporovat rovné příležitosti Témata: modernizace činností úřadu ve vztahu k občanům zapojení veřejnosti do rozhodovacích procesů omezení administrativní zátěže klientů úřadu (např. elektronická řešení) rozvoj vzdělávání, kariérního růstu a firemní kultury na úřadě podpora nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti a rovných příležitostí (např. vytváření pracovních míst pro nezaměstnané, obtížně zaměstnatelné a zdravotně postižené, vč. podpory absolventů, žen po rodičovské dovolené a lidí nad 50 let) Indikátory: Počet elektronicky vyřizovaných agend v samosprávné působnosti Spokojenost občanů s fungováním úřadu (index %)

Pilíř 5 Moderní veřejná správa a město atraktivní pro návštěvníky 5.4 Podporovat roli města jako významného a respektovaného partnera při vyjednávání o klíčových oblastech života ve městě Témata: prosazování zájmů města a občanů v rámci Ústeckého kraje a ČR v různých oblastech ovlivňujících život ve městě problematika těžby hnědého uhlí, případného útlumu a rekultivací opatření nezbytná k úspěšné revitalizaci lokality Jezera Most, zejména partnerství a vyjednávání s Palivovým kombinátem Ústí, s. p, MF, MPO a vyjasnění vlastnických vztahů k pozemkům vyjednávání s představiteli Ústeckého kraje o dokončení rekonstrukce a modernizaci vnitřních prostor nemocnice v Mostě podporování zkvalitňování dopravního napojení města a regionální dopravní infrastruktury Indikátor: Počet zapojení členů vedení města do pracovních skupin a platforem na krajské a národní úrovni

4. Diskuse a zapracování připomínek

Připomínky veřejnosti Podnět na zajištění pěšího propojení rekreačního areálu jezera Most s vlakovou a tramvajovou zastávkou – řešeno v cíli 2.3: „…Město bude podporovat vybudování základní infrastruktury a sítě tras pro cyklisty a chodníků pro pěší s cílem bezpečného napojení obyvatel a návštěvníků volnočasových a sportovních areálů (zejména jezera Most) na dopravní infrastrukturu pro obyvatele i návštěvníky…“, – podnět bude zahrnut do zásobníku projektů Návrh zakomponovat řešení modernizace odbavovacího systému MHD – řešeno v cíli 2.2: „... Město bude podporovat napojení městské hromadné dopravy na integrovaný dopravní systém, který umožní bezpečné a pohodlné využívání různých druhů veřejné dopravy na území Ústeckého kraje, včetně budování související infrastruktury. Město bude podporovat využití moderních technologií, zejména provoz systému na bezkontaktní bázi…“

Připomínky veřejnosti Návrh na zapracování podpory zřízení zahrádkářské kolonie – podnět zakomponován do cíle 1.4: „…Město bude usilovat o revitalizaci a rozvoj městských parků, zejména parku Střed a parku Šibeník. Prioritou je také postupný rozvoj dalších parků v dalších částech města, udržovat a modernizovat jejich vybavení a podporovat bezpečnost v parcích, aby mohli obyvatelé plně využít všechny funkce městských parků. V novém územním plánu budou rozšířeny plochy vymezené pro zahrádkářské kolonie…“ Návrh na zapracování rozmístění nádob na bioodpad – řešeno v cíli 4.1: „... Cílem města je zkvalitňování systému odpadového hospodářství, kultivace míst pro separaci a sběr odpadu a modernizace technologií pro sběr a separaci odpadu…bude řešena problematika svozu bioodpadu …“ – návrh bude zahrnut do zásobníku projektů Návrh na zajištění bezbariérovosti nástupišť vlakového nádraží – podnět zakomponován do cíle 2.2: „…Město bude jednat s vlastníky vlakového nádraží a podporovat jeho revitalizaci s cílem navázat na rekonstrukci přednádražních prostor, zajistit bezbariérovost nástupišť a podpořit využívání hromadné dopravy občany města Mostu. …“

Děkujeme za pozornost MEPCO: Ing. Tomáš Sýkora výkonný ředitel tel.: Mgr. Alexandra Šimčíková konzultantka tel.: Magistrát města Mostu: Ing. Veronika Loucká projektová manažerka oddělení dotací, odbor rozvoje a dotací tel.: Ing. Linda Hasmanová vedoucí oddělení dotací odbor rozvoje a dotací tel.: