INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ – INVESTICE DO BUDOUCNOSTI PaedDr. LUDVÍK ZIMČÍK, ředitel ZŠ A MŠ BŘEZOVÁ (ŠKOLA NA KONCI SVĚTA)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hodnocení ředitelů škol zřizovaných Pardubickým krajem
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
MAS Lužnice, o.s. Příprava strategie MAS Lužnice na období
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Neratovice 24. ledna 2014 Cestou přírodovědných a technických oborů napříč Středočeským krajem Stáž pedagogických.
Vzdělání a prosperita Nejlepší investice do budoucnosti je vzdělání.
Hodnocení škol a školských zařízení
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Má žák ZŠ dostatek informací pro volbu technického vzdělávání ? Miroslav Strouhal ZŠ Velké Němčice.
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY - Pevný bod ve světě podnikání KRAJSKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA LIBEREC Od počátečního vzdělávání k dalšímu vzdělávání
Klíčení Rosteme s dětmi Pionýrský program neformálního vzdělávání se zaměřením na děti se specifickými vzdělávacími potřebami.
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Kurikulum S Spolupráce odborných škol se sociálními partnery Doc.RNDr. Pavel Petrovič, CSc. Národní ústav pro vzdělávání.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
CÍLE A PŘÍNOS MISTROVSKÉ ZKOUŠKY
Komplementarita zájmového a profesního vzdělávání dospělých
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Organizační struktura
Komunitní a otevřená škola
SOUČASNÁ SITUACE V ČR, MOŽNOSTI A ZMĚNY DO BUDOUCNA
1 PORADA ŘEDITELŮ DĚTSKÝCH DOMOVŮ ZŘIZOVANÝCH MORAVSKOSLEZSKÝM KRAJEM A CÍRKEVNÍMI SUBJEKTY ODDĚLENÍ SPRÁVY ŠKOL 4. června 2009.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
Místní akční skupina Rakovnicko
Vzdělávací politika.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc. katedra pedagogiky tel učitelství odborného výcviku a praxe.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
OBCHOD JAKO VÝZNAMNÝ ZAMĚSTNAVATEL Seminář Udržitelnost pro výrobu a obchod Marta Nováková prezidentka SOCR ČR.
PaedDr. Věra Kolmerová vedoucí oddělení vyššího odborného a dalšího vzdělávání MŠMT konference projektu UNIV 3 Nesuchyně, Aktuální situace.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
ZÁŠKOLÁCTVÍ.  Záškoláctví je jedním ze závažných problémů, které musí školství řešit.
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
Podpora profesního rozvoje učitelů Programové prohlášení vlády Vláda bude prosazovat následující priority rozvoje ČR: Rozvoj kvalitních a všeobecně dostupných.
1 Výsledky učení a novela zákona o VŠ seminář Impuls , AVU Tomáš Fliegl odbor vysokých škol, MŠMT.
Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
Vybrané náměty z připravované novely školského zákona.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
NABÍDKA PROGRAMŮ A KURZŮ CCV PF UJEP
Ne, celé vzdělávání (školství) se ocitlo na rozcestí…!
Projekt: Podpora dalšího vzdělávání v Libereckém kraji
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
Základní škola, Znojmo, náměstí Republiky 9
Bc. Magdalena Zábranská
Vazba na Operační programy
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
„Velká“ novela školského zákona
PHmax ve středním vzdělávání
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Centrum celoživotního vzdělávání Pedagogické fakulty Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem 2017/2018.
Hlavní manažér SP Kvalita I
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Organizační struktura
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Pedagog.
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ – INVESTICE DO BUDOUCNOSTI PaedDr. LUDVÍK ZIMČÍK, ředitel ZŠ A MŠ BŘEZOVÁ (ŠKOLA NA KONCI SVĚTA)

DŮRAZ NA KVALITNÍ VZDĚLÁVACÍ SYSTÉM FUNKCÍ STÁTU DO BUDOUCNA NEMŮŽE BÝT ŘÍZENÍ PROCESU VZDĚLÁNÍ, ALE VYTVÁŘENÍ OPTIMÁLNÍCH PODMÍNEK PRO JEHO PRŮBĚH. OPTIMÁLNÍ VLÁDA POCHOPÍ, ŽE VZDĚLÁNÍ NENÍ VÝDAJ, ALE INVESTICE. SICE DLOUHODOBÁ, ALE ZISKOVÁ. VZDĚLÁNÍ JE FENOMÉN, KTERÝ VYTVÁŘÍ BUDOUCNOST TÉTO ZEMĚ A KTERÝ ROZHODUJE O JEJÍ PROSPERITĚ V BUDOUCNOSTI. POTŘEBUJEME STABILNÍ, JEDNODUCHÝ, PŘEHLEDNÝ LEGISLATIVNÍ RÁMEC, KTERÝ BUDE VYMEZOVAT POUZE ZÁKLADNÍ KLÍČOVÉ OBLASTI. NÁŠ ŠKOLSKÝ ZÁKON PROŠEL ZA POSLEDNÍCH 10 LET 34 NOVELIZACEMI. VŠEM TĚMTO NOVELÁM JE SPOLEČNÁ KRÁTKOZRAKOST.

ROZVOJ ŘEMESLNÝCH A TECHNICKÝCH OBORŮ – ZVÝŠENÍ PRESTIŽE PROVÁZANOST ŠKOLSKÉHO SYSTÉMU S TRHEM PRÁCE, A TEDY I JEDNOTLIVÝCH ŠKOL, JE NEDOSTATEČNÁ. MÁME VIZI ROZVOJE ŘEMESLNÝCH A TECHNICKÝCH OBORŮ? JE SCESTNÁ PŘEDSTAVA, ŽE K ŘEMESLU, NA UČILIŠTĚ, BY MĚLI JÍT TI ŽÁCI, KTEŘÍ NA ZŠ ŠPATNĚ PROSPÍVAJÍ. NAŘÍZENÍM, ÚŘEDNÍM OMEZENÍM MOŽNOSTI STUDIA V MATURITNÍCH OBORECH, STÁT NEZAJISTÍ DOSTATEK UČŇŮ. ZVÝŠENÍ PRESTIŽE ŘEMESEL NEDOSÁHNEME STÁLE HORŠÍ SITUACÍ ŽIVNOSTNÍKŮ. PRIORITOU BY MĚLO BÝT PROPOJENÍ ODBORNÉHO ŠKOLSTVÍ S PRAXÍ A ZINTENZIVNĚNÍ VZTAHŮ SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY.

PODPORA A ROZVOJ SYSTÉMU DOMÁCÍHO VZDĚLÁVÁNÍ KOLEKTIVNÍ ŠKOLNÍ VÝUKA SE ROZŠÍŘILA V DOBĚ, KDY BYLO MOŽNÉ S ROZUMNOU JISTOTOU ODHADNOUT, JAKÉ ZNALOSTI A DOVEDNOSTI BUDOU ŽÁCI V DOSPĚLÉM ŽIVOTĚ POTŘEBOVAT. DOMÁCÍ VZDĚLÁVÁNÍ CHÁPEME V PODMÍNKÁCH ČESKÉHO ŠKOLSTVÍ JAKO JEDNU Z ALTERNATIVNÍCH EDUKAČNÍCH KONCEPCÍ. ŠKOLA GARANTUJE PRINCIPIÁLNÍ POŽADAVEK, ŽE ŽÁCI BUDOU VZDĚLÁVÁNI V SOULADU SE STANDARDEM ZÁKLADNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ PLATNÝM V ČESKÉ REPUBLICE.

ROZVOJ SYSTÉMU MIMOŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ, NOVÝ SYSTÉM FINANCOVÁNÍ SPORTU A DALŠÍCH MIMOŠKOLNÍCH AKTIVIT ŠKOLNÍ, RODIČOVSKÉ A SPOLEČENSKÉ VÝCHOVNÉ VLIVY PŮSOBÍ ČASTO IZOLOVANĚ, V HORŠÍM PŘÍPADĚ I PROTI SOBĚ. NEJJEDNODUŠŠÍ JE MAXIMÁLNĚ, ZEJMÉNA FINANČNĚ PODPOROVAT ŠKOLY ORGANIZUJÍCÍ VYUŽÍVÁNÍ VOLNÉHO ČASU DĚTÍ. JEDNÁ SE O NEJEFEKTIVNĚJŠÍ PREVENCI NEGATIVNÍCH JEVŮ. STEJNĚ VÝZNAMNÝ JE VLIV RODIČŮ A VŠECH VÝCHOVNÝCH PRACOVNÍKŮ VE SPORTOVNÍCH ODDÍLECH A ZÁJMOVÝCH KROUŽCÍCH. JE TO JEDNODUCHÉ. DEJME FINANCE SKUTEČNĚ TAM, KDE SE S DĚTMI PRACUJE – DO ŠKOL, DO TĚCH ODDÍLŮ, KDE JSOU DĚTI A MLÁDEŽ.

ZÁVĚR PŘEDPISY SE MĚNÍ SKORO KAŽDÝ DEN. NA VŠECHNO, NA CO DŘÍV STAČIL SELSKÝ ROZUM, MUSÍ BÝT DNES PROCEDURA. ZÁKONY JSOU V POŘÁDKU, ALE MALÍ A STŘEDNÍ BYROKRATÉ NECHTĚJÍ DOPUSTIT, ABY LIDÉ VĚDĚLI, JAK ZÁKONŮ POUŽÍT, ZVYKLI SI MOC PONECHÁVAT SOBĚ A ODPOVĚDNOST SVALOVAT NA JINÉ. ZMĚNY ZÁLEŽÍ NA KAŽDÉM JEDNOTLIVCI.