Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.3569 Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_17_PŘEDLOŽKY S, Z Škola, autor: ZŠ a MŠ s polským jazykem vyuč. Bukovec, Mgr. Aniela Jochymková Předmět: Český jazyk Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí DATUM: AUTOR: Jana Hofrichterová NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_Podstatná jména TÉMA.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k opakování probraného učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
VY__III/2__INOVACE__04 Český jazyk PODSTATNÁ JMÉNA.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
fotbalový mí č bílá r ůž e chutné ovoce P ř ídavná jména IT ve škole CZ.1.07/1.4.00/
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Český jazyk – Slovní druhy
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_10 _Zaokrouhlování čísel do
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
VY_32_INOVACE_01_ČESKÝ JAZYK
VY_32_INOVACE_47_TK projekt v rámci vzdělávacího programu
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_04_VELIKONOCE Mgr. Petra Kukuczková
Zájmena a jejich skloňování
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Autor: Mgr. Monika Hřavová
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
PŘÍVLASTEK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_04_SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Mgr. Veronika Vaňousová
VY_32_ INOVACE_ 09_ ČESKÝ JAZYK 3
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_13_ABECEDA Mgr. Petra Kukuczková
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název materiálu:VY_32_INOVACE_18-10_Podstatná jména – pád Autor:Mgr. Věra Vlková Ročník:3. Datum vytvoření:

Vzdělávací oblast:Český jazyk a literatura Tematická oblast:Český jazyk pro 3. ročník Předmět:Český jazyk Výstižný popis způsobu využití, metodické pokyny: Určování pádu u podstatných jmen Klíčová slova:pád, pádové otázky, skloňování Druh učebního materiálu:prezentace

PODSTATNÁ JMÉNA - pád jablku (bez) jablka (s) jablkem (o) jablku jablko

Tvary podstatných jmen se mění podle pádů. Říkáme, že se skloňují. Tvary podstatných jmen se mění podle pádů. Říkáme, že se skloňují. CO JE TO PÁD? Všimni si tučně vyznačených slov. Sleduj, jak slovo mění svůj tvar. Petr už týden chybí ve škole, protože je nemocný. Je mi bez Petra smutno. Píšu Petrovi každý den . Často na Petra myslím a říkám si: „Petře, už je ti lépe?“ Večer jsem mamince povídal o Petrovi a našem přátelství. Těším se zase na setkání s Petrem. SKLOŇOVÁNÍ podstatných jmen tedy znamená měnit jejich tvary podle pádů.

V českém jazyce je 7 pádů. Podstatná jména tedy mohou být v sedmi pádech čísla jednotného a v sedmi pádech čísla množného. V českém jazyce je 7 pádů. Podstatná jména tedy mohou být v sedmi pádech čísla jednotného a v sedmi pádech čísla množného. KOLIK MÁME PÁDŮ? 1. pád Kdo? Co? jahodajahody Na dortu je červená jahoda. Jahody na trhu jsou letos drahé.

JAK SE PTÁME? 2. pád (bez) Koho? Čeho? jahody Pád zjišťujeme pádovými otázkami. Ptáme se celou dvojicí otázek. Pád zjišťujeme pádovými otázkami. Ptáme se celou dvojicí otázek. jahod Mám rád zmrzlinu s příchutí jahody. Na zahrádce je už hodně jahod.

JAK SE PTÁME? 3. pád (ke) Komu? Čemu? jahodě jahodám Tvůj nos se podobá červené jahodě. Přidej ta jablíčka k těm jahodám na misce. 3. pád Komu? Čemu? 1. pád Kdo? Co? 2. pád Koho? Čeho? Zopakuj si:

A JDEM DÁL… 4. pád (vidím) Koho? Co? jahodu jahody Vyndej z misky tu zkaženou jahodu. Mám chuť na slaďoučké jahody. Vyskloňuj slovo malina v jednotném čísle: 1. pád Kdo? Co? malina 4. pád 3. pádKomu? Čemu? Koho? Co? 2. pádKoho? Čeho? maliny malině malinu

JAK SE PTÁME? 5. pád Voláme, oslovujeme. jahodo jahody Jahodo, ty jsi tak krásně červená! Jahody, já bych vás hned slupla. Vyskloňuj slovo had v množném čísle: 1. pád Kdo? Co? hadi 4. pád 3. pádKomu? Čemu? Koho? Co? 2. pádKoho? Čeho? hadů hadům hady

JAK SE PTÁME? 6. pád (o) Kom? Čem? jahodě jahodách Zdálo se mi o kyselé jahodě. V jahodách jsem našla plno slimáků. 6. pád Kom? Čem? 4. pád Koho? Co? 5. pád Voláme, oslovujeme. Zopakuj si:

JAK SE PTÁME? 7. pád (s) Kým? Čím? jahodou jahodami Dám si pohár s jahodou nahoře. Petra si sedla na tašku s jahodami. 6. pád Kom? Čem? 4. pád Koho? Co? 5. pád Voláme, oslovujeme. Zkus odříkat všechny pádové otázky. 3. pád Komu? Čemu? 1. pád Kdo? Co? 2. pád Koho? Čeho? 7. pád Kým? Čím?

PROCVIČUJ! Skloňuj názvy zvířat. jednotné množné ČÍSLO Kdo? Co? 1. pád 2. pád 3. pád 4. pád 5. pád 6. pád 7. pád Koho? Čeho? Komu? Čemu? Koho? Co? Voláme, oslovujeme. Kom? Čem? Kým? Čím?

Použité zdroje: Power point - Klipart