BIKE SHARING PRO BRATISLAVU. Bike Sharing z pohledu uživatele: -občané Bratislavy i turisté budou moci využívat bike sharing co by součást veřejné dopravy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi D.R.A.K., o.s.
Advertisements

2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
Zákon o sociálním podnikání Průběžné informace o připravovaném předpisu.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Budeme lépe chránit zdraví lidí? Kontrola spalování odpadků – malý krůček vpřed.
PŮJČOVNA KOL A KOLOBĚŽEK Informační centrum města Kyjova Ing. Dita Hojačová Tel.:
Hospodaření s oběžným majetkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Švejdová. Dostupné z Metodického portálu cz,
Základní znaky NO Účelová funkce a důvody založení: není založena za účelem zisku důvody založení: - dobročinná nebo charitativní činnost - podpora skupiny.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Zahájení tvorby Komunitního plánu sociálních služeb pro město Žatec Mgr. Petr Antoni Dne
ODBOR DOPRAVY MAGISTRÁTU MĚSTA BRNA CYKLISTICKÁ DOPRAVA JAKO SOUČÁST UDRŽITELNÉ MOBILITY Ing. Vladimír Bielko - vedoucí odboru VEŘEJNÉ PŮJČOVNY KOL V BRNĚ?
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_05.
Význam diferenciálních rovnic převzato od Doc. Rapanta.
Ekonomika Operativní a zpětný leasing 3. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.3_1_02.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Ernest Seifert Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_CLOVEK_JAKO_OBCAN_05.
Software Licence a distribuce Karel Nymsa Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
ÚSPORY MINISTERSTVA VNITRA, POLICIE ČR A HASIČSKÉHO ZÁCHRANNÉHO SBORU ČR V ROCE 2011 Ministr vnitra Radek JOHN.
ZÁKLADNÍ HLEDISKA A CÍLE PŘI ZPRACOVÁNÍ NÁVRHU STÁTNÍ ENERGETICKÉ KONCEPCE HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Dopravní modely v SUMP Jitka Ondráčková
MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů
Návrh logistického zabezpečení evakuace správních budov NP Šumava
Odkud se berou peníze v rozpočtu
Zákon o obcích 128/2000 Sb. + znění pozdějších předpisů
Výzkum veřejného mínění v otázce výstavby obchodního centra
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Co je program CEF? Nástroj pro propojení Evropy (Connecting Europe Facility – CEF) je zaměřen na poskytování finanční pomoci Unie na transevropské sítě.
MANUÁL VÝPOČTU JEDNOTKY SOCIÁLNÍ SLUŽBY pomocný materiál pro vyplnění
Zákon o sociálním podnikání
„Váš kraj, Váš rozpočet“
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Matouš Bořkovec, ZŠ Mikoláše Alše
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Cíle Pardubického kraje v oblasti cestovního ruchu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Zákon o sociálním podnikání
Kamýk nad Vltavou Počet obyvatel : 907
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Procvičení vzorců a funkcí v rámci jednoho i více listů
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
Goethe-Institut Praha S knížkou do života (Bookstart) 23. října 2017
2. ČNB a její role v platebním styku.
Hospodářská politika - cíle, nástroje a nositelé TNH 2 (S-4)
CESTOVNÍ RUCH JAKO SYSTÉM
Dostupné bydlení v Hradci Králové jako nástroj sociální práce vedoucí k sociální změně PhDr. Marek Šimůnek, MBA Magistrát města Hradec Králové ANNO,
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD (k datu )
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Chytré město/Smart City = změna myšlení
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb.
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
Dotační program Ministerstva vnitra k ochraně škol a školských zařízení 12. prosince 2018 Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajského.
Odborová organizace Dolu Jan Šverma, pořádá wellness zájezd do
Regionální karty a vstup do Základní sítě pro rok 2020
Integrované operační středisko – „srdce policie“
SPRÁVNÍ PRÁVO.
Vodní autobusy a vodní taxi
Bariéry elektronické komunikace občanů s úřady
Transkript prezentace:

BIKE SHARING PRO BRATISLAVU

Bike Sharing z pohledu uživatele: -občané Bratislavy i turisté budou moci využívat bike sharing co by součást veřejné dopravy. Jízdní kola představují nejrychlejší způsob dopravy v centru města a jsou ideálním dopravním prostředkem pro turisty. -získají tak možnost dopravy po městě až k místu určení (stanice v centru jsou od sebe průměrně vzdáleny cca 300 metrů, na okrajích to bývá méně). Jízdní kolo si mohou ve kteroukoliv dobu na kterékoliv stanici vypůjčit a na kterékoliv stanici ho vrátit. -uživatelé se registrují na kontaktním místě nebo on-line na internetu. Zvolí si tarif, předplatí kredit a mohou začít systém okamžitě využívat. -Bike Sharingová síť by měla navazovat na důležité dopravní uzly MHD. Síť výpůjčních stanic dokáže pokrýt „slepá místa“ veřejné dopravy zejména v centrech měst a tím zdokonalit pokrytí veřejnou dopravou a tím ji zatraktivnit. -uživatelé při výpůjčkách sami ovládají stanice bez potřeby jakéhokoliv kontaktu s provozovatelem. Uživatel si půjčí kolo cca za 20 vteřin, při vrácení jednoduše zasune kolo do jakéhokoliv volného zámku na kterékoliv stanici a tím se výpůjčka ukončí. Žádné další zdržení spojené s obsluhou stanice a ukončení výpůjčky není nutné. Díky tomu i velmi krátké výpůjčky v rámci přejezdů mezi sousedícími stanicemi jsou efektivnější než chůze.

Při návrhu sítě se zohledňují tzv „body zájmů“ tedy odkud a kam se potřebují uživatelé dostat. Obecně se uvažuje o 7 základních skupinách těchto bodů zájmu: 1) Obytné zóny, 2) Administrativní zóny (business centra, místa s vysokou koncentrací firem + střední a vysoké školy) 3) Ostatní uzly MHD a jiných dopravních prostředků (nádraží, významné uzly MHD, P+R parkoviště atd.) 4) Sociální obslužnost (úřady, lékárny, nemocnice, pošty, banky a pod.) 5) Zóny zábavy (zábavní centra, kina, kultura, restaurace, bary, kluby atd.), sportoviště, parky a městská zeleň 6) Nákupní zóny (nejedná se o velké prodejny, ale o nákupní centra, kde je více malých obchodů, dále pak malé obchody, obchody pro kutily apod. Jedná se o nákupy, které se vejdou na kolo) 7) Památky = body zájmu turistů, hotely, hostely Návrh sítě je vždy individuální a musí korespondovat s primární funkcí a účelem Bike Sharingové sítě, cílové skupině uživatelů, lokálním podmínkám a subjektivním potřebám města.

V případě Bike Sharingové sítě pro Bratislavu v rámci diskutovaného účelu, rozpočtu investice ve výši EUR a 5-letém horizontu provozu sítě (tj. se zahrnutými poplatky za SW na dobu 5 let) by bylo řádově možné pořídit síť 45 výpůjčních stanic o 16 zámcích a 430 jízdních kolech, kterou by se pokryla oblast o rozloze 4,5 – 7 km ². Ilustrativní pokrytí Bratislavské Bike Sharingové sítě o rozloze 5 km ²

Konečná rozloha oblasti pokryté sítí je závislá na hustotě sítě, která vychází z pokrytí důležitých bodů zájmu takovým způsobem, aby byla tato nová dopravní síť pro občany Bratislavy atraktivní, měla smysl a motivovala je k častému využívání. Ilustrativní pokrytí Bratislavské Bike Sharingové sítě o rozloze 7 km ²