STEM/MARK REGIONÁLNÍ PŘÍLEŽITOSTI V CESTOVNÍM RUCHU Prezentace z výzkumu pro CzechTourism / Ředitel společnosti: Jan Tuček / STEM/MARK, a.s. Mapování nápadů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aktivity města Chrudim v oblasti podpory rozvoje cestovního ruchu
Advertisements

Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
Představení města v urbánním rozměru Mgr. Jan Mareš, primátor
Představení Fichí I. Výzvy (2008/VYZ – 1) MAS sv. Jana z Nepomuku Místní akční skupina sv. Jana z Nepomuku.
ROP – možnosti pro cestovní ruch
Dopady CR na rezidenty, případová studie Lipno nad Vltavou Pavlína Kubů 1.
Společný regionální operační program (SROP) GRANTOVÁ SCHÉMATA KARLOVARSKÉHO KRAJE Aktuální stav průběhu 1. kola výzvy.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
21. dubna 2008 Výbor pro strategii a rozvoj STRATEGICKÝ PLÁN OBCE LIBČANY.
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
Autor: Mgr. Hana Řehůřková Školní rok: 2011/12 Určení: 8. ročník základní školy Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vyučovací předmět: Zeměpis Téma: Kraje.
Volnočasové projekty a EU financování
Mgr. Alena Lehmannová Nýrsko PROGRAMY PODPORY EKOLOGICKY ŠETRNÝ CESTOVNÍ RUCH, OCHRANA ŽP.
. PODPORA MEZIOBECNÍ SPOLUPRÁCE PROJEKT SVAZU MĚST A OBCÍ ZBRASLAVICE 4. PROSINCE 2014.
Cykloturistika Produkty Služby Infrastruktura Propagace.
MĚSTO ČESKÝ BROD VEŘEJNÉ SETKÁNÍ V rámci procesu přípravy Strategického plánu rozvoje města Český Brod.
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Produktové novinky 2011.
Prezentace turistické oblasti
Územní a hmotné podmínky rozvoje cestovního ruchu ČR - DSO Tato distanční studijní opora vznikla v roce 2005 z velké většiny jako praktický dílčí výstup.
Analýza potenciálu cestovního ruchu v turistické lokalitě Hranicko
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Nadacepartnerstvi.cz cyklistevitani.cz Cyklisté vítáni Konference Společně správným směrem - spolupráce s partnery i médii Ostrava, 10. prosince 2009 Certifikace.
ISSS 2008 VÝZKUM INFORMAČNÍCH ZDROJŮ Duben 2008 / Prezentace syndikovaného výzkumu pro vybrané Krajské úřady / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.
LIBERECKÝ KRAJ.
Venkovská turistika podnikatelské minimum
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
Páteřní trasy v Ústeckém kraji - propojování a diferenciace nabídek Ústí nad Labem.
DVŮR KRÁLOVÉ NAD LABEM Bc. Petra Zivrová MÁME VÁM CO NABÍDNOUT.
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Projekty realizované ROP SM krajem a ORP Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
HIT sezony Významný počin v cestovním ruchu Vyhlášení výsledků Vyhlašuje Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, záštita generálního ředitele Czechtourism.
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
Sdružení Český ráj. 2 Projektové záměry Regionální projektové záměry pro období : Marketingové a koordinační aktivity v CR Rozvoj doplňkové infrastruktury.
Sára Motyčková 9.B 2015/2016 Název úkolu: Životní prostředí - Jak se vám žije ve Veselí nad Moravou? Číslo úkolu: 28 Zadání úkolu: Vytvoř a následně zpracuj.
Projekt 2 -Studie vybrané destinace v cestovním ruchu se zaměřením na sportovní aktivity 1)Rozdělení studentů do dvou až tříčlenných týmů 2)Výběr destinace.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Cestovní ruch.
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
Regionální příležitosti v CR informace o probíhajícím šetření Ing. Lukáš Bačík Brno,
Dotazníkové šetření. Cílem ankety je zjistit potřeby obyvatel města Toužim, zlepšit přehled městských zastupitelů o vnímání jejich potřeb z hlediska poskytování.
Liberecký kraj. Základní údaje Liberecký kraj je oblíbeným cílem turistů především díky krásám oblasti Českého ráje, Jizerských hor a Krkonoš. Známý je.
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Otevřená diskuse pro občany obcí Ctiněves, Černouček, Horní Beřkovice, Jeviněves a Ledčice.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Šárka Doležalová NÁZEV: VY_32_INOVACE_36_Liberecký kraj TEMA: Zeměpis.
Systém trvale udržitelného rozvoje podnikání pro město Aš Skupina 4.
Zkušenosti a přínosy ROP Střední Morava pro rozvoj Olomouckého kraje Ing. Jiří Rozbořil hejtman Olomouckého kraje předseda Výboru Regionální rady regionu.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
_ Marketingový mix na podporu domácího cestovního ruchu 21/05/13 Radka Neumannova.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Otevřená diskuse pro občany obcí Černěves, Dobříň, Dušníky, Krabčice, Kyškovice, Libkovice.
Podpora obcí s rozšířenou působností z ROP Střední Morava v programovém období Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
XI. TURISTICKÉ FÓRUM POLABÍ 22. dubna 2011, Poděbrady.
Poznejte regiony České republiky Středočeský kraj.. přirozené centrum České republiky Střední Čechy jsou místem, kam se dá přijet na návštěvu,
Výsledky dotazníkového šetření v obci Lípa nad Orlicí (prosinec leden 2016) ZPRACOVATEL VÝSLEDKŮ GROSSMAN AGENCY S.R.O.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
12/04/2010 Zámek Loučeň Ing. Pavel Vinohradník Oblast cestovního ruchu v ROP Střední Čechy.
Program rozvoje cestovního ruchu JMK ANALYTICKÁ ČÁST
Prioritní osa 2 Interreg V-A Česká republika – Polsko Společný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko
Lužické hory „nová destinace na trhu“
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
- CESKY SEVER FLE Chřibská 2017.
Postavení CR v hospodářství
Strategický plán rozvoje obce pro období
GO a REGIONTOUR 2019 Veletrhy cestovního ruchu
Transkript prezentace:

STEM/MARK REGIONÁLNÍ PŘÍLEŽITOSTI V CESTOVNÍM RUCHU Prezentace z výzkumu pro CzechTourism / Ředitel společnosti: Jan Tuček / STEM/MARK, a.s. Mapování nápadů na zkvalitnění nabídky cestovního ruchu

Východiska a parametry projektu Modul B: Podnikatelé Celkem: n= Modul C: Samospráva Celkem: n= 578 Modul A: Občané Celkem: n= Zmapovat náměty na zkvalitnění nabídky cestovního ruchu ve vybraných regionech Metodologie projektu Semistrukturovaný dotazník (60 % otevřených otázek)  F2F, prostřednictvím CzT a jednotlivých OCR  Veřejnost prostřednictvím webových stránek Cílové skupiny: Občané (rezidenti) Podnikatelé/zaměst. v oblasti CR Samospráva

Hlavní zjištění  Při hodnocení dostatečnosti turistické nabídky v regionu panují rozdílné názory. Občané jsou s nabídkou spíše spokojeni 70 %, podnikatelé a samospráva jsou kritičtější - spokojena je pouze necelá polovina z nich.  Občané i samospráva se shodují v tom, že by bylo dobré přilákat do regionu více turistů.  Počet turistů je vnímán pro více než polovinu občanů a 2/3 samosprávy jako rok od roku se zvyšující.  Komunikace samosprávy a podnikatelů je z obou stran hodnocena jako spíše dobrá, mírně kritičtěji ji v tomto směru hodnotí samospráva, přestože obě strany uvádějí, že druhá nemá zájem. OBČANÉOBČANÉ PODNIKATELÉPODNIKATELÉ SAMOSPRÁVASAMOSPRÁVA

Nedostatky nabídky: kvalita služeb X propagace OBČANÉOBČANÉ PODNIKATELÉPODNIKATELÉ SAMOSPRÁVASAMOSPRÁVA

9 z 10 respondentů by přivítalo více turistů v regionu  Největší lákadlo regionů – typické kulturní památky ( 3/4 )  Místní kuchyně nebo tradiční regionální produkt - typické pro region  1/4 respondentů - nabídka pro turisty v regionu není dostačující  1/2 by investovala do sportovních příležitostí, 1/3 do propagace služeb a zajímavostí v regionu  3/4 by využily internet k propagaci svého regionu …ani slovo o brožurách OBČANÉOBČANÉ

Nedostatky nabídky: 1/4 propagace regionu OBČANÉOBČANÉ KONKRÉTNÍ ODPOVĚDI:  „Chybí možnost volnočasových aktivit pro mladé nebo důchodce.“  „Chybí více značených stezek pro pěší i cykloturisty a především ubytovací a stravovací zařízení.“ Co byste udělali, kdybyste měli 10 milionů na investice do rozvoje CR ve vašem regionu???...

Investice: sportovní příležitosti OBČANÉOBČANÉ KONKRÉTNÍ ODPOVĚDI:  „Vytvořit projekty pro seniory.“  „Zabránila bych postavení dálnice Českým rájem - za těch 10 milionů bych podplatila všemožné hlupáky, abych dosáhla kýženého výsledku.“

5 úkolů pro zvýšení CR: infrastruktura OBČANÉOBČANÉ

Konkurence je podobný podnikatel v regionu!  6 z 10 by přijalo nabídku výhodného podnikatelského úvěru  1/2 považuje nabídku služeb pro turisty ve svém regionu za nedostačující  Kraj se má postarat o rozvoj nabídky cestovního ruchu v regionu (50 %)  Nabídky orientované na zážitek by zvýšily návštěvnost regionu  4/5 hodnotí spolupráci se samosprávou za dobrou …neměl by být konkurent spíše někdo odjinud? PODNIKATELÉPODNIKATELÉ

Investice (srovnání) : do ubytovacího zařízení PODNIKATELÉPODNIKATELÉ KONKRÉTNÍ ODPOVĚDI:  „Studijní městečko s kapacitou nejméně 1000 studentů, malé ZOO, více ubytování.“  „Postavení pyramidy.“  „Vybudovat Safari park.“

Povinnosti vers. peníze PODNIKATELÉPODNIKATELÉ

Spolupráce s podnikateli?  6 z 10 se cítí být limitováno v rozvoji cestovního ruchu  1/4 hodnotí spolupráci s podnikateli jako spíše špatnou  V investování do rozvoje CR by 1/3 preferovala cykloturistiku  3/5 považují nabídku pro turisty za nedostatečnou  85 % poskytuje finanční prostředky na propagaci a rozvoj cestovního ruchu... … 1/4 nemá žádnou zpětnou vazbu o vydaných prostředcích !!! SAMOSPRÁVASAMOSPRÁVA

Investice (srovnání) : cykloturistika SAMOSPRÁVASAMOSPRÁVA Realizované projekty:  Cykloturistika (48 %)  Rekonstrukce turistických cílů (35 %)  Rozvoj sportovních příležitostí (26 %)  Propagace (24 %)

Český ráj Hlavní důvod návštěvy: poznání, turistika a sport Tahák (důvod přijet): hrady, zámky, příroda Typické: Trosky, Skalní města, svijanské pivo, granátový šperk Investice: (P) vybudování hotelu v regionu, větší využití pro rodinu – ozdravné pobyty, bazén, hřiště; (S) investice do rozvoje cykloturistiky „Výstavbu rozhledny na kopci Hrobka (Obec Ždárek), včetně rychlého občerstvení, zakoupila bych sněžný skútr na tvorbu běžeckých stop“ Nedostatky: „Veřejná WC, parkoviště, nedostačující služby, ceny rostou rychleji než kvalita, v jiných turistických regionech je situace lepší, přírodní koupání už v Českém ráji téměř neexistuje.“ „Chybí více turistických atrakcí s různým zaměřením a jejich propagace, nedostatečné ubytovací kapacity (množstvím i kvalitou), obchody jsou brzo zavřené, leckdy malá ochota a vstřícnost.“ Změna názvu regionu: není třeba – ideální název

Jizerské hory Hlavní důvod návštěvy: Turistika, sport, poznání Tahák: Horská příroda - turistika, ZOO v Liberci, „lyžovačka“ Typické: Sklo, bižuterie, bílí tygři, Ještěd, rozhledny Investice: (P) zážitková turistika, rozvoj infrastruktury, propagace regionu; (S) investice do rozvoje cykloturistiky „Investovala bych do cyklostezek, naučných stezek, podpořila bych místní rozvoj, regionální atraktivity a zajímavosti.“ „Investovala bych do místních zajímavostí, podpořila místní bižuterii, sklářský průmysl, neboť tradice a historie jsou jedinečné! “ Nedostatky: „Chybí koutky pro děti, nabídka aktivit za nepříznivého počasí. Nedostatečná je spolupráce pracovníků cest. ruchu, obcí a ubytovatelů....“ „Chybí infrastruktura“ „Nabídka je sice rozsáhlá, ale chybí větší propagace kulturních akcí (tím pádem je jejich návštěvnost menší než akcí sportovních).“ Změna názvu regionu: není třeba (korálkový kraj nebo Region zlaté ŠPOTÁKOVÉ, Zelený Sever)

Krkonoše Hlavní důvod návštěvy: Turistika a sport, poznání Tahák: Horská turistika / lyžování, příroda Typické: Sněžka, pramen Labe, figurka Krakonoše, kyselo Investice: (P) zlepšit stav silnic, zvýšení odbornosti personálu ve službách (včetně jazyků..), aquacentrum, sportovní a dětská hřiště; (S) výstavba cyklostezek „Postavil bych veliký zábavní park, protože za nejbližším se musí do ciziny.“ „Pokusila bych se dotovat síť levných ubytoven podobně jako ve Švýcarsku, financovala bych plošné úklidy odpadu a skládek z volné krajiny a podpořila bych naučné stezky. “ Nedostatky: „Většina ubytovatelů prodává své ubytovací kapacity za ceny, které neodpovídají kvalitě ubytování..“ „Nedostatečné doplňkové aktivity, co tu mají turisté dělat, když přijdou z lyžování nebo z turistické túry? Např. za špatného počasí nebo nedostatku sněhu?.“ Změna názvu regionu: stejný název (Nejkrásnější hory naše - to jsou přeci Krkonoše, Krakonošův ráj)

Českolipsko Hlavní důvod návštěvy: Turistika a sport, poznání, relaxace Tahák: Hrady a zámky, Máchovo jezero, příroda Typické: Ralsko, Bezděz, skalní hrad Sloup, sklo Investice: (P) oprava silnic, propagace, aquapark, záchrana místních památek, zkvalitnění nabízených služeb; (S) zkvalitnění infrastruktury (parkoviště,..) „Vybudovala bych rekreační areál, přizpůsobený hlavně dětské rekreaci pro konání LT, kam by mohly vyjíždět dětské domovy, mateřské školky, ZŠ a konat se ozdravné pobyty. “ „Vytvořil bych legální plochu pro sprejery, kryté hřiště. “ Nedostatky: „V České Lípě určitě v sezoně chybí provoz informačního střediska i o víkendech. Ve srovnání s jinými informačními středisky v jiných krajích je zde malá nabídka propagačních letáků, grafická úprava stávajících se mi nelíbí. Nabídka pohlednic je také malá.“ „Nevyhovující ubytovací prostory, nedostatek vhodných restauračních zařízení, nemožnost koupání, nepříznivá etnická skladba obyvatel.“ Změna názvu regionu: ne, používat zažité (Českolipsko, Máchův kraj, Český Sever)

KONTAKT NA DOSAH RUKY STEM/MARK, a.s. Chlumčanského 5, Praha 8 tel: Jan Tuček, ředitel 