Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_02.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Firma a jejich cíle.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
2.Marketingové prostředí
Reforma českého zdravotnictví poznámky a připomínky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Struktura podnikatelského plánu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_02.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_19.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_20.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Číslo materiálu klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_17.
 Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/  Číslo a název šablony  klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Číslo.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_19.
Model struktury strategického managementu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_12.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_20.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_08.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_08.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Změny devizového kurzu ČNB a vývoj mezd doc. Ing. Jaruše Krauseová, CSc.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_13.
N Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ n Číslo a název šablony n klíčové aktivity III/2 n klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Řízení vztahu podniku k věřitelům
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomika malých a středních podniků
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_02 Popis výukového materiálu Název:Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací - určení současného stavu a podnikatelské cíle Autor:Bc. Pavel Lang Datum: Obor:a) L/01 Gastronomie (nástavbové studium) b) L/01 Gastronomie Ročník:a) - 2. ročník a b) - 4. ročník Předmět:Hotelový provoz Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu Hotelový provoz a je v souladu s ŠVP 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím ICT s výkladem a doplněním při současném použití učebnic Moderní řízení hotelového provozu (Ing. J. Beránek a kol., Magconsulting 2013) a Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost (D. Drobná a E. Morávková, nakl. Fortuna Praha 2004) Součástí materiálu je krátký test s označením odpovědí. Další formou zpětné vazby je test jako souhrn několika realizovaných materiálů. Pro výuku je použit - PC s dataprojektorem - interaktivní tabule - interaktivní dataprojektor - učebnice

HOTELOVÝ PROVOZ Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací 1. URČENÍ SOUČASNÉHO STAVU a)Popis hotelu/restaurace jméno, umístění, velikost b)Analýza okolí Společenské, právní a hospodářské podmínky: politická a sociální situace, právní úprava délky dovolené, pracovní podmínky, vládní politika v oblasti cestovního ruchu Hospodářské údaje a trendy: vývoj příjmů jednotlivých skupin hostů,, výše daní, vývoj směnných kurzů, změny cenové úrovně, celková hospodářská situace Sociální údaje a trendy: demografický vývoj v jednotlivých skupinách hostů Technologické údaje a trendy: zdražování a omezování spotřeby energií, vývoj dopravy a dopravní sítě, elektronické zpracování dat

HOTELOVÝ PROVOZ Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací c)Analýza tržních podmínek Dodavatelské trhy: změny na trhu pracovních sil, dostupnost a podmínky pro poskytování investičních úvěrů, vývoj cen zemědělských produktů Odběratelské trhy: změny zvyklostí ve využívání volného času, dlouhodobé trendy v cestovním ruchu, nové nabídky pro využití volného času, chování konkurence d) Turistická analýza místa Turistická nabídka: situace v regionu, dopravní podmínky, přírodní krásy, infrastruktura, turistická zařízení Struktura hostů v místě: rozdělení hostů podle věkové struktury, sezónní výkyvy poptávky, procentuální obsazení lůžek

HOTELOVÝ PROVOZ Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací Konkurenční podmínky: kvalitativní standardy konkurence, nabídka služeb a cenová struktura konkurence, nové trendy a vývojové tendence v hotelovém/restauračním průmyslu, investiční činnost, možnosti spolupráce e) Analýza hotelu/restaurace Příležitosti a hrozby: problémy, pozitivní a negativní vlivy okolí na tržby, personál, finance, investice, organizace Silné a slabé stránky: výhody a nevýhody týkající se umístění, stavu nemovitosti, zařízení a vybavení, hostů, personálu, řízení a organizace, financí Důležité ukazatele: pozitivní a negativní vývoj obratu, tržeb, nákladů, zisku, příčiny vývoje těchto ukazatelů v minulých letech, možnosti řešení

HOTELOVÝ PROVOZ Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací a) Záměry hotelu/restaurace Hospodářská situace hotelu/restaurace: cílový stupeň specializace, požadovaná kvalitativní a cenová úroveň, zamýšlený rozvoj hotelu/restaurace Stabilita a dynamika: pokrokové řízení hotelu/restaurace, nasazení moderních technologií, rozvoj nových idejí, aktivní práce s trhem, připravenost nést riziko Společenské postavení hotelu/restaurace: vztahy k obci a státu, společenská odpovědnost (sponzoring), vztah k hostům. vztahy ke konkurenci a k dodavatelům, loajalita zaměstnanců k firmě Základy řízení hotelu/restaurace: delegování pravomocí, druh organizační struktury, druh a intenzita plánování, styl řízení, kontrola 2. PODNIKATELSKÉ CÍLE

HOTELOVÝ PROVOZ Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací b) Dlouhodobé cíle Kvalitativní cíle: zesílení pozice hotelu/restaurace, vytvoření výkonné a přizpůsobivé organizace, zajištění kvalifikovaných pracovníků Kvantitativní cíle: - tržní cíle: tržní podíl, růst obratu - cíle v oblasti zisku: rentabilita celkového a vlastního kapitálu, růst zisku - cíle z oblasti financování: finanční struktura, rezervy, financování investic - cíle v oblasti omezování rizika: rozšiřování a prohlubování nabídky, expanze na nové trhy a tržní segmenty

HOTELOVÝ PROVOZ Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací Výstupy - Test: 1. Které hospodářské údaje a trendy je nutné analyzovat pro zjištění současného stavu na trhu? Odpovědi na testové otázky zpracujte v písemné podobě. 2.Je nutné analyzovat turistickou nabídku, které informace budete potřebovat? 3. Popište příležitosti a hrozby vyplývající z analýzy hotelu. 4.Co si představujete v rámci hospodářské situace hotelu pod pojmem „cílový stupeň specializace“? 5.Které pravomoci top manažera je možné delegovat na jeho podřízené?