5.5.2011 Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe) Informační a propagační opatření (základní pravidla) Ing. Josef Žid Česká Kamenice 5. 5. 2011.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Advertisements

Veřejné zakázky a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Veřejná podpora – smysl regulace jejího poskytování
Poskytování sociálních služeb na základě Smlouvy o zajištění dostupnosti vybraných sociálních služeb v Olomouckém kraji v rámci projektu Zajištění dostupnosti.
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Pravidla publicity projektu
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
1 Seminář. 2 Veřejná podpora Obecná pravidla PRV.
Veřejné podniky a státní monopoly
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY Veřejná podpora a projekty PPP 19. září 2007, Praha MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY.
Je vás vidět – publicita projektu květen 2007 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti.
Zadávací řízení dle pravidel PRV Lipová, „Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí“ Společně Měníme.
PUBLICITA PROJEKTU Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj.
Pravidla výběru dodavatelů při pořizování zboží a služeb z prostředků finanční podpory OP VK Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem.
Audity finančních prostředků spolufinancovaných z fondů EU Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
ROP NUTS II SEVEROVÝCHOD
Veřejná podpora a podpora de minimis Seminář pro žadatele Brno, 31. května 2011 Praha, 9. června 2011 Ing. Ivana Projsová.
PUBLICITA PROJEKTU Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj.
Zadávací dokumentace Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz PUBLICITA PROJEKTŮ OP LZZ.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
AKTUÁLNÍ INFORMACE MINISTERSTVA ZDRAVOTNICTVÍ („MZ“) – „Bílý dům“ Mgr. Aleš Kapucián Oddělení vědy a výzkumu (odbor VLP/1)
Seminář pro žadatele o finanční podporu – Výzva č. 51 Veřejné zakázky v oblasti ICT.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR JUDr. Jana Nedvědická Odbor práva veřejných zakázek a koncesí MMR ČR Zákon o veřejných zakázkách – možnosti společensky.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
PUBLICITA. Publicita Proč publicita a informovanost?  povinnost informovat cílovou skupinu a veřejnost o financování projektu ze zdrojů EU v rámci OP.
SETKÁNÍ ZÁSTUPCŮ STATUTÁRNÍHO MĚSTA PŘEROVA SE ZÁSTUPCI PODNIKATELSKÉ VEŘEJNOSTI „NOVELA ZÁKONA č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách “ Odbor: Vnitřní.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Publicita v projektech. Povinná součást všech projektů spolufinancovaných z fondů EU –je předmětem kontrol Nařízení Komise č. 1828/2006 –kdo dává peníze.
Pokyn NKM k VZMR financovaných z EHP a Norských fondů Česko-norský výzkumný program CZ09 Czech-Norwegian research programme CZ09 Ministerstvo.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 5. února 2010 Praha.
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci Podporujeme Vaši budoucnost Seminář pro příjemce ve výzvě č. 89 OP LZZ, Praha – Hotel.
Publicita v projektech spolufinancovaných z ESF/OP LZZ.
Publicita v projektů financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Projekt „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Zadávání veřejných zakázek Ing. Jana Nedrdová Ústí nad Labem,
Veřejné zakázky na zpracování územního plánování Porada pro ÚÚP
PUBLICITA Cíl Evropská územní spolupráce Rakousko - ČR Písek,
Publicita v projektech spolufinancovaných z ESF/OP LZZ.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe) Ing. Josef Žid.
Seminář pro žadatele 29. července 2008, Praha Mgr. Magda Cabrnochová
Zadávání veřejných zakázek
Seminář pro žadatele IROP
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Veřejná podpora a podpora de minimis
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Narušení hospodářské soutěže – definiční znak veřejné podpory
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace
Seminář pro žadatele IROP
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Publicita v projektech
Elektronická komunikace při zadávání veřejných zakázek Mgr. Jakub Váňa
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe)
Transkript prezentace:

Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe) Informační a propagační opatření (základní pravidla) Ing. Josef Žid Česká Kamenice

Veřejná podpora Problematika veřejné podpory spadá do oblasti hospodářské soutěže a je upravena ve Smlouvě o fungování Evropské unie Podpory poskytované v jakékoli formě státem nebo ze státních prostředků, které narušují nebo mohou narušit hospodářskou soutěž tím, že zvýhodňují určité podniky nebo určitá odvětví výroby, jsou, pokud ovlivňují obchod mezi členskými státy, neslučitelné s vnitřním trhem, nestanoví-li Smlouvy jinak.

Veřejná podpora 4 znaky veřejné podpory:  opatření je přičitatelné členskému státu, tj. je uděleno státem nebo ze státních prostředků,  zakládá výhodu (výhoda může mít jakoukoliv formu) pro určité podniky nebo výrobní odvětví, tj. má selektivní povahu,  narušuje nebo hrozí narušit hospodářskou soutěž,  může ovlivnit obchod mezi členskými státy.

Veřejná podpora S vnitřním trhem jsou slučitelné:  podpory určené k náhradě škod způsobených přírodními pohromami nebo jinými mimořádnými událostmi

Veřejné zakázky Pamatujte si, že:  základním druhem zadávacího řízení je otevřené řízení. Podle tohoto druhu zadávacího řízení mohou postupovat všechny kategorie zadavatelů při zadávání libovolné veřejné zakázky,  § 6 zák. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách platí i pro zakázky malého rozsahu (zadavatel je povinen dodržovat zásady transparentnosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace).

Problémy z praxe § 13 Předpokládaná hodnota veřejné zakázky  Dle odst. 8 je zadavatel povinen při stanovení předpokládané hodnoty sečíst předpokládané hodnoty obdobných, spolu souvisejících dodávek či služeb, které hodlá pořídit v průběhu účetního období.

Problémy z praxe kvalifikační vs. hodnotící kritéria kvalifikační předpoklady jsou např. referenční zakázky, výše pojištění, výše obratu dodavatele za určité období) slouží pro ověření způsobilosti dodavatele realizovat předmět zakázky hodnotící kritéria se musí vztahovat k samotné nabídce (cena, termíny dodání, servis)

Problémy z praxe Vícepráce  2 typy víceprací: 1)vícepráce nezbytné pro dosažení původního záměru (předmětu původní veřejné zakázky). V důsledku jejich provedení nevznikne nic jiného, než původně sjednaná stavba. Tento typ víceprací je totožný s pojmem dodatečné stavební práce (viz § 23 odst. 7 písm. a)) Tyto vícepráce se také označují jako vynucené.

Problémy z praxe 2)vícepráce vyžádané – jde o rozšíření původní zakázky (předmětu plnění) – např. zřízení parkoviště, přistavění garáže, zbudování chodníků. Tyto dodatečné stavební práce nejsou nezbytné pro provedení původních stavebních prací. V takovém případě není pojem vícepráce totožný s dodatečnou stavební prací a takové zakázky musí být zadávány jako samostatné veřejné zakázky.

Problémy z praxe Zadávací dokumentace a technické podmínky (§ 44, § 45 a § 46)

Dobrá rada na závěr V případě sebemenších pochybností se neváhejte obrátit na odborníky z MMR. Zaměstnanci odboru veřejného investování mají v gesci konzultační činnost pro orgány veřejné správy. Tyto služby jsou samozřejmě zdarma. Každý případ (zadávací řízení) může být něčím specifický, a proto nalezení optimálního řešení je třeba prokonzultovat a konfrontovat navržené řešení s praxí.

Kam se obrátit? Kde hledat informace? rozhodnuti/vyhledavani/ Odbor veřejného investování MMR Mgr. Wladyslaw Šumavský Tel.:

Informační a propagační opatření pro veřejnost  Dle Nařízení Komise (ES) 1828/2006 je příjemce dotace odpovědný za informování veřejnosti o podpoře kterou obdržel  Veškeré podstatné informace k této problematice jsou řešeny v čl. 8 a 9 Nařízení

Informační a propagační opatření pro veřejnost Článek 9 - Technické vlastnosti informačních a propagačních opatření k operaci Veškerá informační a propagační opatření zaměřená na příjemce, možné příjemce a veřejnost zahrnují tyto údaje: a) symbol Evropské unie v souladu s grafickými normami stanovenými v příloze I a odkaz na Evropskou unii; b) odkaz na příslušný fond: i) v případě ERDF: „Evropský fond pro regionální rozvoj“; ii) v případě Fondu soudržnosti údaj: „Fond soudržnosti“; iii) v případě ESF údaj: „Evropský sociální fond“; c) prohlášení, které vybere řídící orgán a jež zdůrazňuje přínos intervence Společenství, nejlépe pak ve znění: „Investice do vaší budoucnosti“. Pokud jde o malé propagační předměty, body b) a c) se nepoužijí.

Informační a propagační opatření pro veřejnost Co čl. 9 neřeší?  Nařízení neuvádí definici malého propagačního předmětu, nicméně určitým vodítkem je to, zda se i body b) a c) uvedené v čl. 9 na předmět vejdou nebo nikoliv a jsou běžně čitelné.  Umístění loga EU logo EU musí být minimálně stejně velké jako loga ostatních subjektů; logo EU musí být umístěno na dobře viditelném místě, aby byl naplněn cíl informovat o zdroji financování projektu. V případě publikací a dalších tištěných materiálů je doporučeno uvádění na přední straně; u předmětů jednorázové spotřeby stačí logo na obalu, uživatel se dozví, odkud je daný předmět financován, spotřebuje ho a obal zahodí, např. lízátka, bonbony; u předmětů trvalejší povahy je nutno, aby logo EU bylo součástí předmětu a nebylo uvedeno jen na obalu, např. flash disk, tužky, trička, tašky, bloky, hračky apod.; u předmětů, kde je obal součástí propagačního předmětu (např. kazeta s medailí, krabička s CD bez potisku. Je-li na CD potisk s textem či jinými logy, musí být natištěna i povinná publicita) musí být logo uvedeno minimálně na obalu; logo lze také umístit na předmět pomocí samolepky (např. lampa se samolepkou).

Informační a propagační opatření pro veřejnost Posuzování dodržení náležitostí povinné publicity Při kontrole se povinná publicita posuzuje z následujících hledisek: 1)z hlediska jednotlivých výstupů projektu – výstupem projektu se rozumí to, co slouží k naplnění cílů projektu (např. vydaná publikace, mapa, kulturní akce, školení, postavená infrastruktura, pořízené zařízení apod.). Projekt může mít více výstupů a v tom případě se povinná publicita posuzuje u každého samostatně. Cílem je posoudit, zda byla veřejnost či účastníci akce informováni o zdrojích financování daného výstupu projektu a pokud ano, zda tyto informace splňovaly veškeré náležitosti povinné publicity,

Informační a propagační opatření pro veřejnost 2)z hlediska jednotlivých prostředků (nosičů) publicity – prostředkem publicity se rozumí např. plakáty, letáky, pozvánky apod., tj. předměty jejichž cílem je upoutat pozornost veřejnosti a potenciálních účastníků na daný projekt, resp. jeho dílčí výstupy. Posuzuje se, zda tyto prostředky publicity obsahují veškeré náležitosti povinné publicity, 3)z hlediska propagačních předmětů – propagačním předmětem se rozumí předměty, které nejsou z hlediska naplnění cílů projektů nezbytné, ale jejich přidaná hodnota spočívá v posílení povědomí o projektu. Mezi propagační předměty patří např. flash disky, psací potřeby, trička a jiné oděvy, tašky, cukrovinky, atp. Opět se posuzuje, zda tyto prostředky publicity obsahují veškeré náležitosti povinné publicity. Stejným způsobem jako propagační předměty se posuzují i dary, ceny v soutěžích apod.

Informační a propagační opatření pro veřejnost Kde nalézt předpisová loga, která jsou v souladu s požadavky Nařízení Komise (ES) 1828/2006 a požadavky programu Ziel 3/Cíl 3? Veškeré potřebné informace k dané problematice najdete pod následujícím odkazem:

Informační a propagační opatření pro veřejnost Ukázková loga pro velké předměty:

Informační a propagační opatření pro veřejnost Ukázkové logo pro malé předměty:

Kontakt Děkuji za pozornost Ing. Josef Žid Tel.: Mobil: