MAPOVÁNÍ ŠKOLY ŠKOLA PRO DEMOKRACII
PRÁCE S KRITÉRIEMI ♦ s materiálem škola pro demokracii jsme pracovali v měsících únor a březen ♦ do práce byli především zapojeni žáci 1. stupně /rozděleni do skupin/ ♦ své výsledky pak konzultovali se staršími žáky ♦ s materiálem škola pro demokracii jsme pracovali v měsících únor a březen ♦ do práce byli především zapojeni žáci 1. stupně /rozděleni do skupin/ ♦ své výsledky pak konzultovali se staršími žáky
MÍSTNOST ŽP ♦ podněty jsou většinou ze strany učitelů ♦ komunikaci s ostatními lidmi ve škole zajišťuje převážně 2. stupeň ♦ nemáme školní rozhlas ♦ schůzky 1. stupně jsou většinou v režii koordinátora ♦ setkání se zřizovatelem školy neproběhlo ♦ nesetkáváme se a příliš nespolupracujeme s Ekotýmem ♦ podněty jsou většinou ze strany učitelů ♦ komunikaci s ostatními lidmi ve škole zajišťuje převážně 2. stupeň ♦ nemáme školní rozhlas ♦ schůzky 1. stupně jsou většinou v režii koordinátora ♦ setkání se zřizovatelem školy neproběhlo ♦ nesetkáváme se a příliš nespolupracujeme s Ekotýmem
TŘÍDA ♦ ve třídách občas chybí vyvěšená pravidla, navíc nejsou průběžně upravována, třídní akce většinou plánují učitelé ♦ přehled rolí a služeb není vidět ♦ ve třídách občas chybí vyvěšená pravidla, navíc nejsou průběžně upravována, třídní akce většinou plánují učitelé ♦ přehled rolí a služeb není vidět
MÍSTO PRO SETKÁVÁNÍ ♦ velmi se líbila myšlenka školního řádu jako komiksu, piktogramů… ♦ chybí nám školní klub ♦ velmi se líbila myšlenka školního řádu jako komiksu, piktogramů… ♦ chybí nám školní klub
ŘEDITELNA A SBOROVNA ♦ někteří učitelé příliš nevnímají naše názory ♦ rozumíme školnímu řádu, ale chtěli bychom mobilní telefony do třídy ♦ žákovská samospráva není ve školních dokumentech ♦ neúčastníme se setkání Školské rady ♦ sebehodnocení ve čtrnácti denních plánech bylo zrušeno, už máme pouze sebehodnotící listy ♦ neznáme možnost jak měnit školní řád ♦ někteří učitelé příliš nevnímají naše názory ♦ rozumíme školnímu řádu, ale chtěli bychom mobilní telefony do třídy ♦ žákovská samospráva není ve školních dokumentech ♦ neúčastníme se setkání Školské rady ♦ sebehodnocení ve čtrnácti denních plánech bylo zrušeno, už máme pouze sebehodnotící listy ♦ neznáme možnost jak měnit školní řád
OKOLÍ ŠKOLY ♦ do řešení problémů naší obce a širšího okolí se zapojujeme pouze prostřednictvím městského parlamentu ♦ setkáváme se s jinými ŽP a jezdíme na akce mimo školu pouze přes SOS ♦ třídy mají svůj web, ale spravovat ho může pouze třídní učitel ♦ většinu těchto aktivit jako škola pořádáme, ovšem vždy je to v režii učitelů nikoli samotných žáků (besedy, přenášky….) ♦ do řešení problémů naší obce a širšího okolí se zapojujeme pouze prostřednictvím městského parlamentu ♦ setkáváme se s jinými ŽP a jezdíme na akce mimo školu pouze přes SOS ♦ třídy mají svůj web, ale spravovat ho může pouze třídní učitel ♦ většinu těchto aktivit jako škola pořádáme, ovšem vždy je to v režii učitelů nikoli samotných žáků (besedy, přenášky….)
FOTODOKUMENTACE
ZÁVĚRY Z MAPOVÁNÍ ŠKOLY ♦ veškeré výsledky mapování předložili ŽP 1. stupně starším spolužákům ♦ jako oblast vylepšení si společně zvolili ♠ MÍSTNOST ŽP, kde členové ŽP mají být v kontaktu se všemi lidmi ve škole, zejména pak by se to mělo týkat druhé školní samosprávy ♠ OKOLÍ ŠKOLY – spolupráce s dalšími zařízení mimo školu ♦ veškeré výsledky mapování předložili ŽP 1. stupně starším spolužákům ♦ jako oblast vylepšení si společně zvolili ♠ MÍSTNOST ŽP, kde členové ŽP mají být v kontaktu se všemi lidmi ve škole, zejména pak by se to mělo týkat druhé školní samosprávy ♠ OKOLÍ ŠKOLY – spolupráce s dalšími zařízení mimo školu
SPOLUPRÁCE S EKOTÝMEM ♦ vybraní členové ŽP se zúčastnili zasedání Ekotýmu ♦ byla dohodnuta spolupráce s Ekotýmem pro přípravu Dne Země ♦ vybraní členové ŽP se zúčastnili zasedání Ekotýmu ♦ byla dohodnuta spolupráce s Ekotýmem pro přípravu Dne Země
SPOLUPRÁCE S DALŠÍMI SUBJEKTY ♦ téma projektového dne MULTIKULTURA ♦ na realizaci tohoto projektového dne jsme spolupracovali s DDM Šikula ve Starém Městě ♦ MÚ Uherského Hradiště – Odbor životního prostředí ♦ téma projektového dne MULTIKULTURA ♦ na realizaci tohoto projektového dne jsme spolupracovali s DDM Šikula ve Starém Městě ♦ MÚ Uherského Hradiště – Odbor životního prostředí
PŘÍPRAVA PROJEKTU ♦ rozdělení rolí mezi Ekotýmem a ŽP ♦ rozdělení rolí v rámci ŽP ♦ výběr tématu ♦ výběr místa ♦ rozdělení rolí mezi Ekotýmem a ŽP ♦ rozdělení rolí v rámci ŽP ♦ výběr tématu ♦ výběr místa
REALIZACE PROJEKTU ♦ propagace Dne Země ♦ ohláška na MÚ ♦ výběr vhodného data ♦ příprava prezentace + základních informací pro třídy ♦ příprava stanovišť a úkolů ♦ zapůjčení materiálů z DDM Šikula ♦ vytvoření hodnotících dotazníků pro žáky i učitele ♦ kopírování potřebných materiálů, vyhledávání informací ♦ organizační záležitosti dne ♦ propagace Dne Země ♦ ohláška na MÚ ♦ výběr vhodného data ♦ příprava prezentace + základních informací pro třídy ♦ příprava stanovišť a úkolů ♦ zapůjčení materiálů z DDM Šikula ♦ vytvoření hodnotících dotazníků pro žáky i učitele ♦ kopírování potřebných materiálů, vyhledávání informací ♦ organizační záležitosti dne
POPIS PROJEKTU ♦ Den Země pro 1. stupeň, téma Multikultura ♦ úvodní aktivita ve třídách – prezentace /zhruba 20min/ ♦ přesun do Kunovského Lesa – procházení jednotlivých stanovišť a plnění úkolů ♦ závěrečná aktivita ve třídách – zhodnocení projektového dne + výroba plachet ♦ Den Země pro 1. stupeň, téma Multikultura ♦ úvodní aktivita ve třídách – prezentace /zhruba 20min/ ♦ přesun do Kunovského Lesa – procházení jednotlivých stanovišť a plnění úkolů ♦ závěrečná aktivita ve třídách – zhodnocení projektového dne + výroba plachet
INFORMAČNÍ PLAKÁT
HODNOTÍCÍ DOTAZNÍK PRO ŽÁKY
HODNOTÍCÍ DOTAZNÍK PRO UČITELE
VYHODNOCENÍ DOTAZNÍKŮ
FOTODOKUMENTACE