Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/03.0057 Portál eVIM ZAPOJENÍ REZISTORŮ ZA SEBOU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM NAPĚTÍ A ODPOR.
Advertisements

METODA LINEÁRNÍ SUPERPOZICE SUPERPOSITION THEOREM Metoda superpozice vychází z teze: Účinek součtu příčin = součtu následků jednotlivých příčin působících.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZAPOJENÍ REZISTORŮ ZA SEBOU.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ELEKTRICKÝ PROUD.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Teplota a její měření.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM OHMŮV ZÁKON.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM REZISTORY VEDLE SEBE PARALELNĚ.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_3 Měření proudu a napětí Šablona číslo: IXSada číslo: 1Pořadové číslo DUM:3 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Ohmův zákon Obor:Elektrikář Ročník:3.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák naváže na znalosti, které získal o hustotě v prvouce a přírodovědě.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Další součástky s jedním přechodem PN Autor: Lukáš Polák.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Elektrický proud Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Elektrický výkon Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
MĚŘENÍ ELEKTRICKÉHO PROUDU
Nerozvětvený a rozvětvený elektrický obvod
Elektřina VY_32_INOVACE_05-25 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
SESTAVENÍ ELEKTRICKÉHO OBVODU
Tání a tuhnutí Tání je děj, při kterém se pevná látka mění v kapalinu.
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Portál eVIM ELEKTRICKÝ PROUD.
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8. Vl
Elektřina VY_32_INOVACE_05-29 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
ELEKTŘINA VY_32_INOVACE_05-22 Ročník: VI. r. Vzdělávací oblast:
OHMŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_07_32.
Výkon, příkon VY_32_INOVACE_59_Vykon_elektrickeho_proudu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Sériové řazení rezistorů
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Spojování rezistorů.
Hustota-výpočet objemu
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Paralelní a sériový obvod
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Interaktivní příklad na dělení napětí a proudu v elektrickém obvodu
zpracovaný v rámci projektu
Sériové zapojení SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Autor
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Rezistory a jejich řazení.
Molekulová fyzika Stavové změny ideálního plynu (při stálé hmotnosti) z energetického hlediska.
Napětí a proud v obvodech
Hustota-výpočet objemu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Interaktivní příklad na dělení proudu v elektrickém obvodu
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Měření elektrického proudu a napětí
SLOŽENÝ OBVOD STŘÍDAVÉHO PROUDU.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Denisa Trubirohová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_36_ Paralelní zapojení rezistorů Číslo projektu:
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Mocniny Rozvinutý zápis čísla
Sériové zapojení rezistorů
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Zapojování rezistorů SÉRIOVÉ PARALELNÍ ELEKTRICKÝ PROUD STEJNÝ
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZAPOJENÍ REZISTORŮ ZA SEBOU

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Co se mám naučit: Zakreslit schéma jednoduchého obvodu s více rezistory za sebou Umět toto schéma zapojit Vypočítat výsledný odpor

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Pokus: plastová láhev- brčka a otvory ( plastelína)

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Rezistory za sebou- sérově: Proud I je ve všech částech obvodu stejný. I= konst. Napětí na jednotlivých rezistorech: Součet všech tří napětí musí být roven napětí zdroje:

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Pro odpory jednotlivých rezistorů platí R 1 = R 2 = R 3 = Rezistory o odporech R 1, R 2 a R 3 nahradíme v el. obvodu jediným rezistorem o odporu R, tak že proud I i napětí U se nezmění. Pak platí: R= = = + + = R 1 + R 2 + R 3 Výsledný elektrický odpor rezistorů spojených za sebou (sériově) se rovná součtu elektrických odporů jednotlivých rezistorů. Tento závěr platí pro jakýkoli počet rezistorů spojených za sebou. R= R 1 + R 2 +….R n

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Prohlédni si v učebnici na straně 125 nahoře sériové zapojení: co platí pro proud a napětí: Shrnutí: Při zapojení za sebou: všemi spotřebiči prochází stejný proud na každém spotřebiči může být různé napětí napětí na každém rezistoru je tím větší, čím větší je odpor rezistoru součet těchto napětí dá napětí zdroje odpory rezistorů se sčítají I= konst. U= U 1 + U 2 +………U n R= R 1 + R 2 + ……R n

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Fyzika pracovní sešit pro ZŠ a víceletá gymnázia Fraus: str.: 47/1, str.:48/2, 3. Sbírka úloh z fyziky 3.díl str.:55/287, 288, str.: 56/290, Str.: 57/293 Použitá literatura: MACHÁČEK, Martin. Fyzika pro základní školy a víceletá gymnázia. 2. vyd. Prométheus, ISBN Rauner, Karel. Fyzika pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Fraus, ISBN Rauner, Karel. Fyzika pracovní sešit pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Fraus, ISBN Chytilová, Marta. Fyzika pro 8.ročník základní školy. 1. vyd. Státní pedagogické nakladatelství, ISBN