PROČ TO DĚLÁME? Chceme-li lepší podmínky pro ovzduší, musíme s tím něco udělat…

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak se vám dýchá?.
Advertisements

Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
Vliv dopravy na životní prostředí
ČASTÉ NEINFEKČNÍ CHOROBY
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
Chceme-li příznivější podmínky pro naše budoucí životní ovzduší, musíme začít jednat!jednat! Proč to děláme?
ZÁSTUPCI OXIDŮ.
Kyselé deště Kateřina Jandová.
Kyselý déšť.
Nebezpečné látky Bc. Karolína Růtová
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P9_2.18 TEMATICKÁ OBLAST: Vybraná témata z teorie tělesné kultury Zdravý životní styl. TYP: DUM výkladový Předmět: TVZ.
Dioxiny SŠZePř Rožnov p. R PaedDr.Lenka Těžká Modernizace výuky odborných předmětů CZ.1.07/1.1.08/
ZNEČIŠŤOVÁNÍ ATMOSFÉRY
Markéta Pokorná, sk. 19 Vyučující: Ing. David Hynek
Peťa Křenová, 9.D SÍRA   POWER POINT SÍRA Minerál.
Aromatické uhlovodíky (Areny)
Snižování růstu koncentrací CO 2 v ovzduší. Co je to CO 2 ? Oxid uhličitý je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu; při vyšších koncentracích může mít v ústech.
Příčiny Spalování fosilních paliv, kterým vzniká oxid uhličitý.
Zdravotně sociální fakulta Jihočeské univerzity
Třídění a způsoby nakládání s komunálním odpadem
Lékařská toxikologie Lekce II. Anorganické jedy
ATMOSFÉRA.
Kou ř ení a plodnost Kouření snižuje pravděpodobnost otěhotnění, má totiž prokázaný vliv na zhoršenou kvalitu spermií u mužů! U.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Významné oxidy Oxid uhličitý- CO2: -vzniká dokonalým spalováním,
Dýchací soustava Dýchání RESPIRACE
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Uhlovodíky jako palivo VY_32_INOVACE_G Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Znečišťování ovzduší VY_32_INOVACE_ 03 - Znečišťování ovzduší.
Dýchání Filip Bordovský.
POLYVINYLCHLORID Tereza Vinklerová, 5.C.
Karbonylové sloučeniny = aldehydy a ketony VY_32_INOVACE_G Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_474.
Tepelná elektrárna.
Oběhová soustava.
Autor výukového materiálu:
DÝCHACÍ SOUSTAVA 5. ROČNÍK.
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
Žilová, Stoklasová, Pavlíková 3.O
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Znečistěný vzduch, půda a voda
Krajina a životní prostředí
VLIV PRŮMYSLU NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda, Chemie Název: Oxid siřičitý a dusičitý Autor: Zdeněk Fikejs Datum, třída: , 9.roč. Stručná anotace: Seznámení.
Významné areny 1.
Dýchací soustava.
Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. –Druhá úroveň Třetí úroveň –Čtvrtá úroveň »Pátá úroveň 1 Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. –Druhá.
13.2 Plasty jsou uměle vytvořené organické látky, které se za určitých podmínek dají tvarovat (plastas = tvárný) Vznikají reakcemi, při kterých z malých.
Oxidy.
Otázky na opakování Aromatické uhlovodíky VY_32_INOVACE_G Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání.
Vznik a odstranění únavy
vypracoval-Martin Vítů
EMISE PROJEKT STUDENTŮ SLEZSKÉHO GYMNÁZIA, Opava, p. o.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění ovzduší Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
DÝCHACÍ SOUSTAVA Životodárný kyslík. Dýchání = respirace Hlavní funkce DS RESPIRACE Význam dýchání PŘÍSUN KYSLÍKU DO KRVE ODVÁDĚNÍ OXIDU UHLIČITÉHO Z.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 20 TEMA: Chemie 8 – Oxidy síry.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti EKOLOGICKÉ ASPEKTY PALIV.
Bc. Radim Syrovátka CNP 1 ZSF JU v Českých Budějovicích.
Vliv alkoholu na zdraví člověka. cílová skupina: střední školy anotace : vliv alkoholu na zdraví člověka klíčová slova : fetální alkoholový syndrom autor:
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Ivana KašpárkováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Přírodopis, dýchací soustava.
Vliv IKT na lidské zdraví 2013 O. Kánský
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ZŠ Jiráskova, Benešov CHEMIE Mgr. Jitka Říhová Kyselé deště – Oxidy 8. a 9. ročník.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
Alergie a anafylaktický šok
Vliv člověka na ovzduší
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Kateřina Wernerová Název materiálu: VY_52_INOVACE_Pr.9.We.6_Uhlovodíky_s_benzenovym_kruhem_areny.
Transkript prezentace:

PROČ TO DĚLÁME? Chceme-li lepší podmínky pro ovzduší, musíme s tím něco udělat…

Takhle to vypadalo, když u nás bylo nejhorší ovzduší. Způsobili to lidé, kteří spalovali všechno, co jim přišlo pod ruce. Ale nyní to můžeme změnit. Ptáte se jak? To vám hned prozradíme…

poškozuje dýchací ústrojí usazováním těžkých kovů v těle vzniká při vulkanických erupcích, požárech či působením větrné eroze

rozdíl mezi starým a novým kotlem škodlivost kouře ovlivňuje – v čem topíme (nový x starý kotel) – jak topíme (dostatek vzduchu – lepší spalování) – čím topíme – jak se staráme o kotel a komín (pravidelné prohlídky) zdroj obrázku MSK Ing. Bruštík Proč vyměnit kotle

uvolňuje se při spalování uhlí, ve výfukových plynech atd. způsobuje únavu, nevolnost, bolesti hlavy, závratě, ztrátu vědomí až smrt

vzniká při spalování nekvalitního uhlí způsobuje poškození plic, srdečního svalu, je příčinou kyselých dešťů

používá se na podlahové krytiny, hračky, hadice, ubrusy, tyče, trubky způsobuje rakovinu, poškození nervového a imunitního systému, změny hormonální soustavy - štítná žláza, změny reprodukčních funkcí spalováním vznikají dioxiny, furany

používá se na sáčky, fresh fólie, kelímky, síta, cedníky, vědra působí rakovinotvorně, toxicky, mutagenně a dlouhodobě se hromadí v těle spalováním vznikají polycyklické aromatické uhlovodíky

používá se na kelímky, koberce, textilní vlákna, židle, lana, trubky způsobuje rakovinu, dráždí oči a pokožku spalováním vznikají polycyklické aromatické uhlovodíky, akrolein

používá se na misky, košíky, obalový a izolační materiál, věšáky, kelímky způsobuje rakovinu, poškozuje oči a sliznice, způsobuje únavu, depresi, bolesti hlavy spalováním vzniká styren

elastické prádlo, dámské silonové punčochy, lana dráždí oči, sliznice nosu, působí nevolnosti a bolesti hlavy spalováním vzniká čpavek

hadice, pneumatiky dráždí dýchací cesty, způsobuje záněty průdušek, astma, bolesti hlavy, migrény spalováním vznikají oxidy síry – oxid siřičitý, oxid sírový

nábytek, vybavení interiérů zplodiny jsou rakovinotvorné, mutagenní, dráždí oči a plíce, způsobují alergie spalováním vzniká formaldehyd a další aldehydy

časopisy, letáky, noviny apod. způsobují krevní abnormality, poškození jater, vrozené vady spalováním vznikají halogenové uhlovodíky, částice těžkých kovů

způsobuje nevolnost, bolesti hlavy, migrény, záněty průdušek, astma zplodiny vzniklé spalováním způsobují kyselé deště spalováním vzniká oxid siřičitý, oxid uhličitý, oxid uhelnatý, oxidy dosíku

ministr životního prostředí Richard Brabec exministr školství mládeže a tělovýchovy Marcel Chládek

náměstek primátora Dalibor Halátek koordinátorka EVVO SMO Kateřina Durčáková vedoucí oddělení ochrany ovzduší a integrované prevence Marek Bruštík referentka EVVO pro školy MSK Jana Harmanová

Stačí zadat do googlu: Lokální topeniště Projekt Emise

Jak správně (ne)topit: 4&feature=youtu.be Kotlíkové dotace:

CHCEME ZLEPŠIT OVZDUŠÍ NEJEN PRO NÁS, ALE I PRO NAŠE POTOMKY!