GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ (Global Warming) ZŠ Benešov, Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová Přírodovědný seminář-chemie – 9. ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
Globální klimatické změny
Globální oteplování Marek tecl 2L.
Přenos tepla Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Rozložení a toky uhlíku v biosféře
Globální oteplovaní.
XX. ODBORNÝ SEMINÁŘ ENERGETIKŮ Dopady energetiky na životní prostředí, obnovitelné zdroje energie JELENOVSKÁ Valašské Klobouky 26. – 28. ledna 2010 Ing.
Vypracovali:Rudolf Ščudlík Karel Zlevor Jiří Vojtíšek
Alternativní zdroje energie
Globální změny Zpracoval: Jakub Mach. Osnova prezentace 1.Úvod 2.Osnova prezentace 3.Skleníkový efekt 4.Globální klimatické změny 5.Konec.
Záleží na tom, že dochází ke změně klimatu? Martin Hedberg, meteorolog Švédské meteorologické středisko.
Ekologické problémy Společenské problémy
Snižování růstu koncentrací CO 2 v ovzduší. Co je to CO 2 ? Oxid uhličitý je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu; při vyšších koncentracích může mít v ústech.
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace Jméno autora: RNDr. Rostislav Herrmann Datum: 1. listopadu 2012 Ročník: čtvrtý Vzdělávací oblast:
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ Matěj Martinák IX.A.
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
Elektrárny využívající biomasy na výrobu elektřiny
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Globální oteplování Ondřej Málek, 2.L.
Skleníkový efekt je proces, p ř i kterém atmosféra zp ů sobuje oh ř ívání planety tím, že absorbuje dopadající slune č ní zá ř ení a zárove ň brání jeho.
David Juran.  je proces, při kterém dochází ke snadnému pronikání slunečního záření do naší atmosféry  ale také zároveň špatné propouštění tepelného.
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
Globální oteplování Štěpánka Štindlová.
Tereza Černá Globální oteplování.
ATMOSFÉRA Vzdušný obal Země Video: počasí, klima, tornádo a hurikán.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Skleníkový efekt Natálie Gajanová,kvarta.
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Oxid uhličitý
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
MĚNÍCÍ SE KLIMA Vývoj klimatu v minulosti a dnes
Škola Střední průmyslová škola Zlín
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Stavba a složení atmosféry. Globální oteplování.
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA
Písemka č. 4  jméno, kruh, varianta 5, 6  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a c b  6 x 50 sekund opisování 
Nové Hrady Přírodní chemická laboratoř
Atmosféra Země a její složení
Skleníkový efekt.
J. Schlaghamerský: Ochrana životního prostředí - ochrana ovzduší – globální oteplování Globální oteplování.
Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Tento.
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
její znečištění a důsledky
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Hydráty methanu příslib nebo hrozba?. Hydráty methanu 1. Úvod 2. Vlastnosti 3. Výskyt a původ 4. Energetické využití methanu 5. Skleníkový efekt a hydráty.
VÝROBA ŠKROBU Chemie 9. ročník Ing. Bc. Jitka Moosová ZŠ Benešov, Jiráskova 888.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění ovzduší Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Skleníkový efekt Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Globální problémy – – ozonová díra, skleníkový efekt a znehodnocení půdy.
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu: VY_32_INOVACE_2C_04_Významné alkany I Téma.
NEKOVY: uhlík, síra, fosfor Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník Základní škola Benešov, Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Koloběh látek v ekosystému Tematická oblast: Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ.
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
VY_32_INOVACE_C9-013 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Skleníkový efekt Neboli skleníkový jev.
Elektřina VY_32_INOVACE_05-36 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast:
Rozložení a toky uhlíku v biosféře
Environmentální problémy
zpracovaný v rámci projektu
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-07
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Důsledky globální změny klimatu
Transkript prezentace:

GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ (Global Warming) ZŠ Benešov, Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová Přírodovědný seminář-chemie – 9. ročník

2

Dvě rozdílné teorie Globální oteplování není žádná fikce. Globální oteplování je způsobené lidmi X Globální oteplování není způsobené lidmi ▫Velikost pozorovaného oteplování leží doposud v rozmezí přirozeného dlouhodobého kolísání teplot. 3

plyny, vyskytující se v atmosféře Země, zachytávající odražené tepelné záření (IČ) H 2 O(g), CO 2, CH 4, N 2 O, CFC (Freony), O ▫ 1 t N 2 O = 310 t (CO 2 )ekv (uhlíkového ekvivalentu) ▫ 1 t CH 4 = 21 t (CO 2 )ekv 4 Sleníkové plyny (Greenhouse gasses)

Sleníkové plyny 1780 (ppm)1995 (ppm) CO % CH 4 0,71,7 143% N 2 O % H 2 O1,3 obj.%1,3 obj.% 0% 5

Sleníkové plyny - ZDROJE CO 2  spalování fosilních paliv a biomasy (70 %);  odlesňování, lesní požáry; (25%);  aerobní rozklad organických látek;  vulkanická činnost; eroze CH 4  mokřady, močály a tundra - anaerobní rozklad org. látek (20 %)  pěstování rýže (25 %)  skládky odpadů (5 %)  úniky plynu (10 %) 6

Roger Revell, Charlese David Keeling Proč to každý rok stoupá a zase klesá? Obsah CO 2 v atmosféře

8 Většina vegetace je na sever od rovníku.

Severní polokoule natočená ke slunci (jaro, léto), vegetační období=> koncentrace CO 2 klesá Severní polokoule natočená od slunce (podzim, zima), koncentrace CO 2 stoupá 9

Skleníkové plyny POZITIVNÍ FUNKCE? (KLIK) 10 Přirozený skleníkový efekt udržuje atmosféru asi o 33 °C teplejší, než by byla bez přítomnosti uvedených plynů v atmosféře.

JAK TO FUNGUJE ? Sluneční záření Část se odrazí Část zachycena v atmosféře (skleníkové plyny) 11

12 Ústup ledovce Shepard (Glacier Nathional Park, Montana USA)

13 „Lidstvo má již dnes všechny potřebné vědomosti k tomu, aby mohlo problémy znečištění ovzduší vyřešit“ (Science 13. srpen 2004)

A JAK NA TO? Recyklujte odpad Používejte hromadnou dopravu. Sázejte stromy (hodně stromů). Kupujte úsporné spotřebiče a žárovky. Používejte časové termostaty. Používejte lepší izolace domů. Zkuste víc chodit nebo jezdit na kole. Používejte obnovitelné zdroje energie. Mluvte o těchto problémech s kýmkoli, kdo bude mít zájem poslouchat. 14

Nepříjemná pravda Literatura, zdroje informací Vše dostupné online