A n a l ý z a činnosti sociálních pracovníků ve zdravotnictví.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Průzkum v azylových domech
Advertisements

Role odborné společnosti při sledování a zvyšování kvality
Zdravotní péče o bezdomovce z pohledu zdravotnického zařízení
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA SOCIÁLNÍ U MATKY BOŽÍ JIHLAVA
J AK SE ZAŘADIT DO SPOLEČNOSTI ? N A KOHO SE MOHU OBRÁTIT ? Praktická část.
„Malá novela“ zákona č. 96/2004 Sb
Koncepce zdravotní péče o bezdomovce
Komunikace ve zdravotnictví – potřeba kontaktní sestry Konference nadačního fondu Porozumění Mgr. Alena Šmídová.
Finanční možností svépomocných skupin
Specializační vzdělávání na lékařských fakultách Pavel Dlouhý.
Sociodemografická analýza Výzkum potřeb uživatelů Prostějov.
CENTRUM SOCIÁLNÍ REHABILITACE Diakonie Dubá. Kdo jsme? jsme pobytové zařízení pro lidi se zdravotním postižením se sídlem v Dubé (okres Česká Lípa) provozovatelem.
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Poskytování informací krajskými odbory ÚZIS ČR
Další vzdělávání na SZŠ a VOŠZ Mladá Boleslav
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Psychiatrie, její postavení a organizace psychiatrické péče (bakalářské a magisterské studium) Česková E., Psychiatrická klinika LF MU a FN Brno definice.
Komunitní terénní centrum Psychiatrické nemocnice Bohnice
Role nelékařů v českém zdravotnictví
Klíčová otázka č. 4 Specifika péče o osoby bez přístřeší na akutní příjmové ambulanci z pohledu všeobecné sestry Mgr. Patrik Burda 26. – 27. listopadu.
Provoz lůžkové části Kliniky pracovního lékařství
B i o D a t G r o u p BIOMEDICÍNSKÉ INŽENÝSTVÍ V KONTEXTU NOVÉ LEGISLATIVY Jaromír Cmíral a), Lenka Lhotská b) a) Společnost biomedicínského inženýrství.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví MHMP.
Děti se specifickými potřebami Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin Mgr. Marie Lukasová.
Zákonné podmínky pro výkon povolání nelékařů
Fakultní nemocnice Ostrava
Koncepce ošetřovatelství
Legislativa.
Zm ě ny postoj ů frekventant ů kurz ů k osobám se specifickými pot ř ebami Petra Bendová Olomouc 15. kv ě tna 2008.
Bakalářské studium 3. ročník – ošetřovatelství – prezenční 3. ročník – ošetřovatelství – prezenční 912Základy řízení 912Základy řízení 4. ročník – ošetřovatelství.
PODPOROVANÉ AKTIVITY PROJEKTŮ Programu švýcarsko-české spolupráce
Anketa pro nutriční terapeuty 1.kolo na celostátní konferenci v říjnu 2013 v Pardubicích – hlasovacím zařízením (cca 70 účastníků) 2.kolo on-line přes.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Vzdělávání sociálních pracovníků
Novinky ve specializačním vzdělávání
Nelékařské zdravotnické profese v ČR. Nelékařské profese MŮJ PROFIL zahájeno studium na SZŠ, 1. vstup do nemocnice maturita, nástup na resuscitační.
„Problémy rodinné péče o osoby se zdravotním postižením“ Projekt „Nejsme chudinky, jsme hrdinky“ V Praze 30. září 2014.
1 Asistent pedagoga pro děti, žáky a studenty se sociálním znevýhodněním Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
Personální vyhláška Mgr. Lubomír Francl Místopředseda OSZSP ČR.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Individuální projekty MZ Globální granty Porada hlavních sester ČR Lékařský dům.
Aktivity související s psychiatrickou péčí podporované z Operačního programu Zaměstnanost a Integrovaného regionálního operačního programu.
Pracovníci ve zdravotnictví a řídící pracovníci ve zdravotnictví - resortní analýza potřeb pracovníků jednotlivých profesí a oborů s výhledem do roku 2015.
Jan Bodnár Deinstitucionalizace: cesty vpřed 14. – , Praha Reforma psychiatrické péče v ČR.
Pěstounské péče na přechodnou dobu poznatky z praxe Krajský úřad Středočeského kraje Praha, 20. června 2016.
OČKOVÁNÍ – vzdělávání PLDD MUDr.Alena Šebková, PLDD, předsedkyně OSPDL ČLS JEP Parlamentní seminář, duben 2015.
Další vzdělávání v sociálních službách Potřeba nebo netřeba?
Vzdělávání sester Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK Mgr. Pavla Kordulová.
Zhodnocení II. zahraniční stáže Mgr. Petra Trtíková vedoucí zdravotního úseku.
Podzimní škola WHO 2001 v ČR, Praha 12. – Monika Klusáková, Mgr. Zuzana Velebová Bc. Renáta Grossová – Klementová Akční plán podpory zdraví.
Akční plán podpory zdraví Nemocnice Pelhřimov, p.o. Pavlína Fridrichovská, DiS. Podzimní škola WHO – HPH, 12. – , MZČR Praha.
Podmínky získávání a uznávání způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání Základní legislativa: Zákon č. 96/2004 Sb. Vyhláška č. 394/2004 Sb. o podmínkách.
Leoš Heger Konference „Zdraví seniorů“ , PSP ČR Praha programové body TOP 09 zdravotnictví x senioři.
Kvalita očima pacientů Praha , MUDr.Markéta Hellerová.
Seminář „Jak dál v přípravě zákona pro nelékařská zdravotnická povolání“ Výstupy z pracovní skupiny pro nelékařská zdravotnická povolání – směřování, cíl.
Pracoviště ošetřovatelské péče s.r.o. Hana Pekárková Pracoviště pečovatelské péče, o.p.s. Andrea Turková Komparace domácí zdravotní péče a pečovatelské.
Odborná způsobilost pečující osoby v dětské skupině
Požadavky na průběžné vzdělávání zaměstnanců zdravotnických zařízení
Vzdělávání zdravotnických pracovníků
Investiční záměr Zlínského kraje Veřejné projednání obec Loučka
Právní aspekty výkonu Fyzioterapie
Sociální šetření a legislativa
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko
Pozice koordinátora podpory v ORP Roudnice nad Labem
Odborový svaz zdravotnictví a sociální péče ČR
STŘEDNÍ ZDRAVOTNICKÁ A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA ZDRAVOTNICKÁ MB
Dagmar Žitníková Odborový svaz zdravotnictví a sociální péče ČR
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Fakulta zdravotnických studií
Transkript prezentace:

A n a l ý z a činnosti sociálních pracovníků ve zdravotnictví

Co je cílem analýzy: 1)zjistit pracovní náplň a činnosti SP 2)zjistit postavení a kvalifikace 3)zjistit jaká je opora soc. práce ve zdr. zařízeních 4)vytvoření minimálních počtů a činností sociální práce ve zdravotnictví 5)vytvoření koncepce sociální práce ve zdravotnictví – dlouhodobý cíl

Bylo obesláno celkem 165 zdravotnických zařízení. Celkový počet vyplněných dotazníků

Zjišťováno bylo“ 1) Typ zařízení: Fakultní nemocnice Býv. okresní nemocnice Krajské nemocnice Psychiatrické léčebny a oddělní Léčebny dlouhodobě nemocných a odd. následné péče Ozdravovny Dětská zdr. zařízení. 2)název oddělení – zrušeno

3) název pozice soc. pracovníka ve zdravotnictví: Počty: zdr.soc. pracovník ,4% soc. pracovník 48 22,5% jiné 30 14,1%

4) zda odpovídá zařazení pracovnic zákonu 96/2004 Sb. o nelékařských profesích Počty: ano ,0% ne 13 6,1% jiné 8 3,8% neuvedeno 28 13,1%

5) V které platové třídě jste zařazena? Počty: 8.tř ,8% 9.tř ,5% 10.tř ,8% 11.tř. 8 3,8% soukr. akc. spol. 9 4,2% neuvedeno 70 32,9%

6)Kdo je vaším bezprostředním nadřízeným? Počty: ved. soc. pracovnice 68 31,9% vrchní sestra 28 13,1% hlavní sestra 54 25,4% lékař 29 13,6% jiný pracovník 20 9,4% neuvedeno 14 6,6%

7) Máte v něm oporu? Počty: ano ,9% ne 9 4,2% neuvedeno 36 16,9%

8)Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání? Počty: SZŠ 40 18,8% SŠSP 51 23,9% VOŠ 33 15,5% VŠ-Bc 15 7,0% VŠ-Mgr ,6% Jiné 45 21,1%

9) Absolvovala jste pomaturitní specializační studium či akreditovaný kvalifikační kurz? Počty: ano ,8% ne 54 25,4% jiné 10 4,7% nic 13 6,1%

10) Pokud ano, které PSS nebo kurz jste absolvovala? Převážně PSS nebo akreditovaný kvalifikační kurz pro sociální pracovníky ve zdravotnictví jiná PSS: výchovná péče psychologie a pedagogika ošetř. péče v psychiatrii ošetř. péče v geriatrii ošetř. péče o dospělé Některé otázky nebyly pochopeny. Za PSS považují i studium na střední škole, případně kurzy pořádané MPSV nebo semináře odborných společností.

11)Pokud ne, uvažujete o jeho absolvování? Počty: ano 26 49% ne 27 51%

12)Pokud pracujete pod odborným dohledem, kdo ho vykonává? vrchní sestra vedoucí sociálního oddělení náměstek ředitele pro ošetř. péči (hl. sestra) primář oddělení ředitel zařízení kolegyně není vyplněno, respondentky si nevěděly rady s otázkou 13) Jaký počet zdr. soc. pracovníků a soc. pracovníků pracuje ve Vašem zařízení (oddělení)?

14) Je podle Vás počet soc. pracovníků dle Vašeho názoru dostatečný? Počty v zařízení: ano 95 44,6% ne 87 40,8% neuvedeno 31 14,6%

Počty na oddělení: ano 91 42,7% ne 41 19,2% neuvedeno 81 38,0%

15) Jaký počet sociálních pracovníků by byl podle Vašeho názoru ideální ve Vašem zařízení? 16) Kolik lůžek pacientů máte přiděleno celkem? 17) Vypište stěžejní činnosti, které v práci vykonáváte.

18) Patří do Vaší kompetence hospodaření s penězi pacientů? Počty: ano 61 28,6% ne ,7% neuvedlo 12 5,6%

19)Máte podepsanou hmotnou odpovědnost? Počty: ano 66 31,1% ne ,1% neuvedeno 19 8,9%

20) Patří do Vaší kompetence práce s doklady o pracovní neschopnosti pacientů? Počty: ano 73 34,3% ne ,1% neuvedlo 12 5,6%

21)Napište prosím činnosti, které by podle Vašeho názoru neměly spadat do Vaší kompetence: vypočítávání částky za pobyt statistika pro ÚZIS vyplácení důchodů pacientům hospodaření s penězi pacienta organizování překladů na lůžka následné péče uvnitř ZZ zprac. Kalmetizačních karet zajišťování plenkových kalhotek posílání propouštěcích zpráv občasné sanitářské služby nákupy potravin a hyg. Prostředků pacientům vypisování poukazů na ortopedické pomůcky a PN asistence při odebírání dětí z terénu „sloužit ostatním z personálu“

22)Podílíte se na rozhodování o propuštění pacienta z Vašeho zařízení? Počty: ano ,1% ne 19 8,9% neuvedlo 17 8,0%

23)Účastníte se velkých vizit? Počty: ano ,9% ne 77 36,2% neuvedeno 19 8,9%

24) Účastníte se komunit? (pokud ve vašem zařízení nejsou, neodpovídejte) Počty: ano 39 69,6% ne 17 30,4%

25) Máte možnost supervize a konzultací na Vašem pracovišti? Počty: ano ,6% ne 71 33,3% neuvedeno 15 7,0%

26) Máte vlastní pracovnu? Počty: ano ,0% ne 76 35,7% neuvedlo 7 3,3%

27) Kolik Vás sdílí jednu pracovnu? 28) Má Vaše pracovna bezbariérový přístup pro zdravotně postižené? Počty: ano ,8% ne 86 40,4% neuvedlo 21 9,9%

29) Kde se odehrává Vaše komunikace s pacienty a klienty? Počty: pracovna ,2% oddělení 98 46,0% neuvedlo 6 2,8%

30) Která zařízení máte na Vaše, pracovišti k dispozici? Telefon ,1% Mobil 55 25,8% PC ,8% Fax ,9% Intranet ,8% Internet ,3% Kopírka ,7% Ostatní 4 pager 1 potrubní poštu 1 osobní auto s řidičem uvedeny jsou i psací stroje – mech. i elektrické

31)Jaké jsou aktuální problémy při výkonu Vaší práce na Vašem pracovišti? 1.Problémy týkající se profese 2.Problémy týkající se pacientů

Ad 1.: Stále přibývající administrativa Mnoho pacientů na jednu soc. pracovnici Nedostatek času na pacienty Nedocenění soc. práce ze strany zaměstnavatele Nedostatečné financování soc. činnosti ve zdravotnictví Omezený přístup k novým informacím Zastaralá výpočetní technika Špatná spolupráce s ostatními zdravotníky Nátlak na okamžité řešení soc. situace Velké pracovní vypětí a stress Zákon o osobních datech – brzdí získávání informací o klientovi

Pokračování v následné sociální práci s pacientem (při překladu) Chybí možnost supervize a konzultací „Můj názor není důležitý, není nikdo, koho by moje práce zajímala.“

Ad 2.: Zdlouhavé a komplikované umísťování pacientů do zařízení soc. péče Nedostatek lůžek následné péče a soc. lůžek Nespolupráce rezortů MZ a MPSV Nedokonalý zákon o soc. službách Dlouhá čekací doba při vyřizování PNP Stigmatizace duševně nemocných ze strany veřejnosti Nepřipravenost a nezájem rodin o nemoci a stáří Pomalá práce soudů Složité umísťování dětí do ÚSP Nedostatečné řešení problematiky bezdomovců Byrokracie a nezájem úřadů o klienta