Kritické stanovisko k termínu „charakteristický letový den“ jež byl zaveden do NV 272 / 2011 Sb. ( § 12, odst. 5) Ing. Josef Drahota červenec 2015.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Změny v AIP ČR k Jeneč Tomáš Navrátil
Advertisements

Hlavní směry a perspektivy rozvoje problematiky eTOD
FIC Praha Ing. Michal Dvořák vedoucí odd. FIC Václav Janout
Školení pilotů – Postupy pro LKTB
Používání neřízených letišť pro IFR provoz v Evropě
Změna legislativy při zadávaní veřejných zakázek
SLNS BRNO Školení pilotů 2010 část 2. Jaroslav Vašík.
Dovoz letadel do ČR (se zaměřením na kluzáky a balóny)
Strategie rozvoje letiště Leoše Janáčka Ostrava
Porovnání situace před a po zavedení nových bodů odklonu (TP) Změna pravidel AIP pro proudová letadla ve směrech RWY 06, 24 a 30.
LETIŠTĚ.
LPS BRNO Seminář ŘLP ČR a AeČR IATCC Jeneč 2012 Jaroslav Vašík.
 Zasvěcení do problematiky TIZ  Proč má smysl se tomuto tématu nadále věnovat?  Výběr projektu, získávání informací  Postup zpracovávání – myšlenkové.
Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze.
Vliv dopravy na životní prostředí z hlediska tvorby hluku a vibrací
Pokročilé funkce Safety Nets na letišti Ruzyně
NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 2042/2003 ze dne 20. listopadu 2003.
Základní nařízení komise (ES) 1592/2002
NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 1702/2003 ze dne 24. září 2003.
Provoz a ekonomika dopravy
EIA – význam procesu s ohledem na navazující řízení Dana Kučová EIA – význam procesu při realizaci záměrů s ohledem na navazující řízení Zpracovala.
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2014 Generální ředitel 21. října 2014 IATCC PRAHA XII. ročník jednání s leteckými dopravci.
Systémy pro pojíždění letadel bez použití hlavních motorů Daniel Stejskal Vedoucí práce – Ing. Jan Váňa.
Integrovaný registr znečišťování Platná právní úprava Ing. Bc. Jan Maršák, Ph.D. Odbor integrované prevence a IRZ Ministerstvo životního prostředí.
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
Strategické hlukové mapování v ČR
ASM 2015 Jeneč 2015 Ivan Beneš Oddělení ASM.
Automatizace řízení letového provozu Jakub Kolář SPŠ Stavební Liberec.
Žáci si interaktivně, ústně i písemně opakují dané učivo.
HODNOCENÍ ZPŮSOBILOSTI LETECKÉHO METEOROLOGICKÉHO PERSONÁLU Odbor letecké meteorologie,ČHMÚ, Praha 2013 HODNOCENÍ AMP V ROCE 2013.
Marie Borecká, Kristina Ficencová 6. kruh, 1. ročník VSRR
Vypracovala: Karolína Nováková C1.B. Letecká doprava v Praze Ve městě se nachází jedno moderní letiště Praha-Ruzyně. Starší letiště Praha-Kbely patří.
LIS pro všeobecné letectví 2015
Dopady obchodování s povolenkami CO 2 na průmyslovou energetiku Ing. Bohuslav Bernátek Jarní konference AEM Poděbrady 22. –
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
Licenční správa říjen 2008 KONTROLA EXPORTU ZBOŽÍ DVOJÍHO POUŽITÍ- SOUČASNÝ VÝVOJ PRÁVNÍ PŘEDPISY ES V OBLASTI KONTROLY VÝVOZU ZBOŽÍ DVOJÍHO POUŽITÍ A.
HODNOCENÍ ROZDÍLŮ VÝKONŮ Oddělení antropomotoriky, rekreologie a metodologie Katedra kinantropologie, humanitních věd a managementu sportu © 2010 FTVS.
Ochrana před neionizujícím zářením PŽP II Teze přednášky Podzim 2009.
Normy a postupy pro provoz CUAV Ing. Tomáš Kujal, Ph.D. Ing. Jiří Chlebek, Ph.D. Letecký ústav Fakulta strojního inženýrství Vysoké učení technické v Brně.
Školení pilotů 2015 Jaroslav Vašík.
Systém kontrolní činnosti SEI
Systém kontrolní činnosti SEI
1 Problémy s aplikací zákona č. 76/2002 Sb. o integrované prevenci z pohledu ČIŽP Ing. Antonín Kroupa Česká inspekce životního prostředí – ředitelství.
Pozemky sloužící dopravě
EU legislativa v oblasti kontroly vývozu zboží dvojího použití Ing. Zora Ondrejčíková Licenční správa Oddělení mezinárodních kontrolních režimů 10. listopadu.
Novelizace zákona č. 365/2000 Sb., o ISVS Hradec
Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1261Ročník:3. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Mzdy Téma: Pracovní poměr Jméno autora: Ing. Zdeňka Suchomelová.
BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
Úvod do zvláštní části správního práva Správa na úseku živnostenského podnikání Pro bakaláře.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Zprostředkování zaměstnání agenturami práce a připravované legislativní změny.
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2015 Generální ředitel 10. listopadu 2015 PRAHA 13. ročník jednání s leteckými dopravci.
Předpisy v civilním letectví Prezentace připravená v rámci kampaně Doletíš?!
Změny v průběhu kontrol (kontrolní řád) kpt. Mgr. Blanka Kliková Oddělení stavební prevence, kontrolních činností a ZPP HZS Karlovarského kraje kpt. Mgr.
Problematika bezpečnosti civilního letectví v ČR za rok 2003 – pohled ÚCL.
Účinnosti nabyl ke dni 1. srpna 2016
Platnost letového plánu na let VFR a související terminologie
Seminář pro všeobecné letectví Jeneč,
ATN Data Link services v podmínkách ŘLP ČR, s.p.
Osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy a osvědčení dopravce
Pracovně právní vztahy
Dopravní ceniny, tarify, slevy, letový řád
NOVELA ZÁKONA č. 95/2004 Sb. Konference NCO NZO 12. září 2008
Adaptační program lékařů – absolventů 2018
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
Úřad vlády České Republiky
ČVUT v PRAZE Fakulta dopravní ÚSTAV LETECKÉ DOPRAVY PROFIL STUDENTA
Adaptační program lékařů – absolventů 2019
Rozšíření prostoru odpovědnosti FIC Praha od
Pozitivní ekologické dopady projektu
Transkript prezentace:

Kritické stanovisko k termínu „charakteristický letový den“ jež byl zaveden do NV 272 / 2011 Sb. ( § 12, odst. 5) Ing. Josef Drahota červenec 2015

Problémy spojené se zavedením tohoto termínu: Prakticky znemožňuje kontrolní činnost - dodržování hlukových limitů Z definice tohoto termínu vyplývá, že po většinu roku (min. 10 měsíců) není stanoven Je to průměr za 24 hodin ze vzletů a přistání od 1.5. do běžného roku Obecně má pro každý rok jinou hodnotu

Např. pro počty pohybů na LKPR Rok 2006 – Rok 2007 – Rok 2008 – Rok 2009 –

Letadla a létání Z hlediska hluku musí mít letadla pro letovou způsobilost m.j. „hlukový certifikát“ - viz ICAO Annex 16 Každé letadlo létá dle své Letové příručky Každé letadlo létá dle pokynů AIP ČR Kromě toho musí dodržovat celou řadu legislativních opatření, příkazů a předpisů zvláště Doc – „Postupy pro létání“

Letecký hluk I. Zdroj (letadlo) má více stupňů volnosti (mechanických í akustických), směrový zdroj Stání (APU, Nose-in) Provedení vzletu – délka vzletu, úhel stoupání, snížení výkonu, úhel náklonu, zatáčka - rozsah hlukové zátěže

Příklad provedení vzletu

Letecký hluk II. Provedení přiblížení na přistání – standardní, v čisté konfiguraci - rozsah hlukové zátěže Provedení přistání, brzdění reversem, pojíždění Létání podle pravidel IFR vers. VFR

AIP – odletové tratě z RWY 24

Skutečnost Jak určit char. let. den pro obytné oblasti? Známe jen využití RWY, odlet. a přílet. tratě nejsou ukládány (profil. ani footprint)

Zhodnocení „charakteristický letový den“ může mít opodstatnění pouze u predikce hluku z leteckého provozu v oblasti hlukových studií – využití směrů VPD (RWY) „charakteristický letový den“ nelze v žádném případě využívat pro kontrolu dodržování hlukových limitů

Doporučení Pro letiště s vyhlášeným OHP – hodnotit hlukové emise dle jednotlivých hlukových zón (viz OHP) Pro letiště bez OHP – vyžadovat dodržování hlukových limitů dle platné legislativy ČR, bez ohledu na jejich letecký provoz

Problematika OHP Ze zákona musí být vyhlášeno pro: Pro civilní letiště s více než ARR/DEP Na všech vojenských letištích Navrhuje provozovatel letiště Vydává ÚCL (stav.let.úřad) po dohodě s KHS

OHP letiště Praha Ruzyně

OHP letiště Pardubice

Děkuji za pozornost