Úspěšné "vybudování" značky prostřednictvím internetu IAC 2010, Daniel Dočekal, 2010/04.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Od integrace k inkluzi Mgr. Jitka Topičová , Chomutov.
Advertisements

Analýza návštěvnosti moravských krajů, S DŮRAZEM na kraj ZLÍNSKÝ RNDr. Ivan Marek m-ARK Marketing a reklama s.r.o. → Statistiky máme rádi…
REKLAMA & NEETICKÁ REKLAMA. Reklama  z latinského „reklamare“ (znovu křičeti)  proces komerční komunikace, jehož účelem je poskytnout spotřebiteli informace.
Vytvořila:Monika Hradilová. NA ÚVOD… NA ÚVOD… Přátelství a internet…Tohle téma je hodně otevřené. Na celém světě existují milióny sociálních stránek.
Nová média - kvíz. 1.Které z následujících termínů neoznačují tzv.nová média?  Blog tablet tisk wiki televize sociální síť i-phone google rozhlas.
Název školyZákladní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm Číslo projektuCZ / / Číslo materiáluVY_32_INOVACE_236 AutorMgr. Romana Rybiařová.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Název školy: Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín Autor: Mgr. Alena Černá Název: VY_32_INOVACE_Z_07_Český průmysl Číslo.
Soutěž o informační centrum roku. Čtyři roky úspěšné spolupráce První soutěž ve spolupráci s vydavatelství VLTAVA- LABE-PRESS proběhla v roce 2009 Od.
Desatero on-line bezpečnosti Vypracoval: Mgr. Rostislav Jančar ZŠ Na Planině 1393, Praha 4.
Facebook stránka – cestovní ruch Jak efektivně využívat Facebook stránku. Komunikace s fanoušky a návštěvníky. Obchodního využití.
Knihovny – zdroj informací OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-U
Zdeňka Kučerová, Online marketing manager, REAL-CITY Principy vyhledávání nemovitostí.
Senioři a sociální sítě. Kolik je ale na sociální síti vlastně českých seniorů? Je to asi 5% z 3,5 mil.
DUM - Digitální Učební Materiál TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Movie Maker uložení a sdílení filmů Co se všechno naučíme???
Pot Luck Podnik vedený dětmi. Po zvolení vedení přišel čas na vymýšlení toho co budeme prodávat, jméno firmy a loga.
Český internet.  Současnou podobu českého internetu vytvořili z 99 % Češi, i když je dodnes většinou považován za něco mezinárodního nebo globálního.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Kongresová turistika v ČR, podpora jejího rozvoje.
Jak vydělat na placeném obsahu motejlek.com. Vize Vybudovat internetový mediální dům postavený na nepostradatelných, nezávislých a naprosto seriozních.
Vydělávej peníze on-line prostřednictvím investice do reklamních bannerů!  KAŽDÝ PÁTEK VÝPLATY - VÝBĚR OD 20 EURO !  ZISKY + REFERÁL PROVIZE + ZHODNOCENÍ.
Zvířata na farmě Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Soňa Dvořáková Název: VY_32_INOVACE_13_B_13_Zvířata na farmě Téma: Člověk.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada43 AnotaceKomunikace.
DIGITÁLNÍ STRATEGIE CZECHTOURISM 2015 KOMUNIKAČNÍ A MEDIÁLNÍ STRATEGIE.
Společnost a informační prostředí. Informační prostředí Odborné poznatky uložené v dokumentech Instituce a jednotlivci přispívající ke komunikaci informací.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Autor: Mgr. Roman Havlíček 2.1 GPS a Geocaching - praxe Kde se GPS využívá? START.
Projekt „Systém podpory prevence vybraných nádorových onemocnění v ČR - Screeningové programy“ Financováno z Integračního operačního programu (IOP) ( )
ARTS MARKETING Marketing umění a kulturního dědictví Ing. Radka Johnová, Ph.D.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_14_Internet1 TEMA:HARDWARE A SOFTWARE ČÍSLO.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
INTERNET. Internet je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí, ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny protokolů TCP/IP.
Plánování včera, dnes a zítra…
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
Prezentace k finanční gramotnosti. Co je to banka. Autor
Setkání zástupců 1. ročníků
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Pojďte s námi uspořádat jednu z největších sportovních akcí tohoto roku v kraji Vysočina..
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Znáš kraj, ve kterém žiješ? VY_32_Inovace_15KR-7
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Tutoriál ~ eKnihy Stahování
Jak získat nejlepší talenty?
Jízdní řády VY_32_INOVACE_19
NOVÉ TRENDY VPODOPŘE ZÁJMU O OBOR A NÁBOROVÉM PROCESU
INFORMATIKA – použití počítačů
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Sociální sítě a jejich rizika
Informatika – Test č.4 VY_32_INOVACE_18
Vítejte na Marketingu.
ZAJÍMAVÉ WEBOVÉ STRÁNKY
Design služeb aneb jak dělat skvělé služby Martin Krčál
Město Valašské Meziříčí pro občany Chcete snížit náklady na domácnost
Komunikační potenciál moderního městského webu
Děti jsou naše budoucnost
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
MANAŽERSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ V TELEFÓNICA O2 CZECH REPUBLIC
Prodeji produktu nebo služby
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
Firemní brožura Tohle je skvělé místo pro cíle společnosti.
Novinky v Collabimu Za 04/ /18 „začínáme v 14:05“
Střední škola obchodně technická s. r. o.
NOVINKY OD BUŘINKY – DUBEN 2016
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Na co všechno si dát pozor.
Komunitní navigace Waze
KOMUNIKACE NA INTERNETU
Transkript prezentace:

Úspěšné "vybudování" značky prostřednictvím internetu IAC 2010, Daniel Dočekal, 2010/04

The Conversation Prism The Conversation Prism Brian Solis říká: „Conversations are taking place with or without you and this map will help you visualize the potential extent and pervasiveness of the online conversations that can impact and influence your business and brand.“

7C Framework 4P se stala definici tradičního marketingovéh mixu již před desítkami let Product, Price, Promotion, Place Creating a High-Impact Digital Customer Experience (A. T. Kearney, White Paper, 2000) definuje 7C 7C Convenience Pohodlí Content Obsah Customisaton Přizpůsobení Community Komunita Connectivity Napojení Customer Care Péče o zákazníka Communicatio n Komunikace

Mix pro propagaci WWW Forrester Research v 'Targeting Consumers via the Internet' nabízí užitečný pohled na marketingový mix používaný při propagaci webových stránek. S ohledem na rok vzniku (2000) zde chybí socální sítě MetodaPopularitaEfektivnost Bannery89% %4.3 Button55%3.2 PR45%4.1 Magazíny34%3.4 Sponsoring34%3.3 Noviny32%2.6 Rádio32%3.4 Direct Mail30%3.4 TV30%4.0 opt-in23%3.5 Outdoor17%3.7 Affiliate17%4.3

INTERNETOVÉ ZNAČKY

Internetové značky - svět Nejznámější příklady Google Yahoo MSN/Windows Live AOL YouTube Fox Interactive Wikipedia eBay Apple Amazon Twitter Facebook Nejznámější příklady Google Yahoo MSN/Windows Live AOL YouTube Fox Interactive Wikipedia eBay Apple Amazon Twitter Facebook TOP10 (2009) Coca-Cola IBM Microsoft GE Nokia Mc Donald‘s Google Toyota Intel Disney TOP10 (2009) Coca-Cola IBM Microsoft GE Nokia Mc Donald‘s Google Toyota Intel Disney Zdroj: InterBrand.comInterBrand.com TOP10 USA (2010) Southwest Airlines Apple UPS Intuit iPhone Adobe FedEx Microsoft Dell Sony TOP10 USA (2010) Southwest Airlines Apple UPS Intuit iPhone Adobe FedEx Microsoft Dell Sony Zdroj: American City Business Journals.American City Business Journals.

Internetové značky - USA Značka Tisíců návštěvníků Strávený čas 1Google146,7001:40:55 2Yahoo!129,0322:56:35 3Facebook109,9056:24:17 4MSN/WindowsLive/Bing108,1741:56:43 5YouTube92,5101:09:38 6Microsoft91,3660:44:39 7AOL Media Network88,3472:25:09 8Amazon66,4720:33:37 9Apple63,8251:27:45 10Fox Interactive Media61,5181:31:50 Zdroj: The Nielsen Company (2009/12)The Nielsen Company

Internetové značky - ČR Nejznámější příklady Seznam.cz Centrum.cz Atlas.cz Kasa.cz Alza.cz Aktualne.cz Nejznámější příklady Seznam.cz Centrum.cz Atlas.cz Kasa.cz Alza.cz Aktualne.cz Význam (2008) Škoda Auto ČEZ RWE Transgas Agrofert Holding Unipetrol Foxconn CZ Moravia Steel Telefónica O2 ČEPRO Panasonic AVC Význam (2008) Škoda Auto ČEZ RWE Transgas Agrofert Holding Unipetrol Foxconn CZ Moravia Steel Telefónica O2 ČEPRO Panasonic AVC Zdroj: Czech TOP 100Czech TOP 100 Obdiv (2009) Škoda Auto ČEZ Student Agency Kofola Zentiva Komerční banka Plzeňský Prazdroj Česká pojišťovna Skanska CD Agrofert Holding Obdiv (2009) Škoda Auto ČEZ Student Agency Kofola Zentiva Komerční banka Plzeňský Prazdroj Česká pojišťovna Skanska CD Agrofert Holding Zdroj: Czech TOP 100Czech TOP 100

SOCIÁLNÍ SÍTĚ Facebook všechno změnil

Značky na Facebooku ZnačkaFanoušků 1Michael Jackson Facebook.com Barack Obama Vin Diesel Starbucks Coffee Company Lady Gaga Coca-Cola YouTube Oreo Skittles Zdroj: Facebook používá celosvětově přes 400M uživatelů Zahraniční „fan“ stránky

Značky na Facebooku ZnačkaFanoušků 11Nutella iTunes Disney Victoria‘s Secret Pringles Adidas Originals Kinder Surprise Red Bull Ferrero Rocher Zara Zdroj: (některé „osobní“ značky vynechány) V USA používá Facebook 150 milionů uživatelů Zahraniční „fan“ stránky

Značky na Facebooku ZnačkaFanoušků 1Simpsonovi Orbit Milka… Milka Kofola Dr.House Vyhraj notebook značky ASUS ZDARMA … (podvodná) Kofola Točená Kofola HARIBO Gummies Zdroj: V ČR má Facebook 2.6 milionu měsíčních aktivních uživatelů České „fan“ stránky

Značky na Facebooku ZnačkaFanoušků 11ZDENĚK POHLREICH Pedro – žvýkačka našeho mládí GUMOVÍ MEDVÍDCI Spole přátel DOMÁCÍHO ŽVÝKÁNÍ Krteček Potřebuji dovolenou!!! Hranolky z McDoland‘s Nike EVROPA 2 – Vyber si na maximum HARIBO Gummies Zdroj: Podle Google Facebook navštíví měsíčně 3.2 milionu českých uživatelů České „fan“ stránky

Značky na Facebooku ZnačkaFanoušků Lentilky CITRON Uvolněte se, prosím Evropa 2 – Ranní show Pilsner Urquell AC Sparta Praha Jesenka Mc Donald‘s Česká republika Cinestar The Sims 3 CZ/SK Zdroj: Stále platí, že tisíce fanoušků jsou velký úspěch České „fan“ stránky

Značky na Facebooku ZnačkaFanoušků Evropa Baťa Curaprox PLAYzone Zoo Praha T-music Lemond – Je to otevrene TOP Ibalgin SK Slavia Praha Zdroj: Fanoušky nasbírají spíše podvody a hlouposti, než seriózní stránky České „fan“ stránky

Značky na Facebooku ZnačkaFanoušků Frisco Česká Soda Neoluxor na Facebooku Playboy Ostře sledované žluté vlaky AC Sparta Praha Stream.cz Horst Fuchs Starbucks Česká republika Radio Zdroj: Změna „fanoušek“ na „líbí“ může přinést změny České „fan“ stránky

Značky na Facebooku ZnačkaFanoušků Česká pirátská strana iDnes.cz Časopis Reflex Mall.cz GE Money Bank Vodafone CZ Vypsaná fiXa9 979 KLIMATEX8 535 Babybox – Šance pro odložené děti8 433 Karlovy Vary Film Festival7 137 Zdroj: Právě jsme došli zhruba do poloviny seznamu českých stránek … České „fan“ stránky

Značky na Facebooku AplikaceUživatelů 1Kdo Na Tebe Právě Myslí??? Horoskopy Kdo Tě Dneska Nasere?! Posílej květiny! Pošli plyšáka Si Kuřák Nebo Nejsi????? Pošli čokoládu! Pošli slona pro štěstí Pošli pusu ! Pošli čtyřlístek pro štěstí3 721 Zdroj: České aplikace I zde platí, že hlouposti táhnou…

PŘÍKLADY Z PRAXE Zaklínadlo „marketingový mix“ je stále důležité

Praha ~50K RU měsíčně Facebook fan stránky – fanoušků TV6 – internetová televize Miniweby (Jak do školy a školky, Sněhová pohotovost) MMS -> Web Online vide a z hlasování Web a fan stránky starosty

Hewlett Packard ČR Hewlett Packard ČR spustil minulý týden kampaň pro získání fanušků. Ze zhruba tisícovky fanoušků se tak během týdne stalo 30 tisíc.

T-Mobile fanoušků T-Mobile CZfanoušků fanoušků t-musict-music TMO investuje do internetu cca. 11% mediálního ročního rozpočtu (9.7% v ČR) Priority : -Být dohledatelný a nalezitelný -Vést dialog a budovat vztah se zákanzíky a ambasadory -Budovat povědomí o nabídkách a službách -Generovat provoz na firemní web

T-Mobile Aktivity: -PPC (značka, klíčové produkty) -SEO pro -Přítomnost v sociálních sítích a komunitních platformách -Offline kampaně podporují online -Značka „pro společné zážitky“ a „inovativnost“ je převáděno do online projektů -Vše řeší dvě oddělení, eBusiness tým (web, eshop, Můj TMO) a Marketingová komunikace (display reklama, PPC, mirosite, sociální sítě

T-Mobile Aktivity: -YoutTube kanálYoutTube kanál -Aplikace na Facebooku -Rozesměj si profil (aktuální) apps.facebook.com/rozesmejsiprofil/ 2,620 monthly active users apps.facebook.com/rozesmejsiprofil/ -Máme rádi smích (prosinec 2010) apps.facebook.com/mameradismich/ 183 monthly active users apps.facebook.com/mameradismich/ -Pošli trochu rocku (červen 2009) apps.facebook.com/t-music/ 22 monthly active users apps.facebook.com/t-music/

T-Mobile Aktivity: Microsite a soutěž v karaoke (podzim 2009) Aplikace pro iPhone Héliový hlas Héliový hlas Jen za první týden tato stránka zaznamenala přes návštěv a soutěžící nazpívali přes 400 písniček. Celkem více než příspěvků. (RU, NetMonitor) (RU, NetMonitor)

BabyBox –Šance pro odložené děti Žádná reklama, žádné provázání s webem, žije samo

Zahraničí nakonec Pringles staví na videu fanoušků Coca-Cola se nebojí fanoušků a používá aplikaci jako „landing“ záložku fanoušků Starbucks sází na obsah fanoušků

Zahraničí nakonec Adidas propojuje FCB se vším co má fanoušků Red Bull na to jde soutěžemi a zábavou fanoušků Lady Gaga vzala sociální sítě útokem fanoušků Oreo na to jde také před aplikace fanoušků

Úspěšné budování značky? Budování značky na Internetu vyžaduje použití více dostupných médií z klasické i digitální nabídky. Marketingový mix je důležitý. Sociální sítě změnily Internet a do marketingového mixu rozhodně patří. Miliony uživatelů na Facebooku nelze ignorovat. Budování značky je nutné chápat jako dlouhodobý proces ve kterém hraje větší a větší roli obustranná komunikace. Všechny prvky firemní komunikace je nutné správně propojit. Pokud v tomto selžete, budete mít velmi těžkou pozici. Internet a digitální svět nepřejí pomalým a bojácným. Nebojte se pokusů, omylů i neúspěchu. Důležité je začít.

Zase někdy, někde. Facebook tady začaly blogy v ČR lousyanne.deviantart.com sociální síť fotografů lousyanne.deviantart.com pokud chcete CV pokud hledáte prezentace a samozřejmě, Twitter