Program rozvoje Ústeckého kraje 2014-2020. Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK 2014-2020 struktura priorit a opatření indikátory.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR , Olomouc Program Interreg V-A Česká republika - Polsko.
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Rozvojový program obce Tisá Úvodní prezentace zpracovatele pro veřejnost
Setkání k tvorbě Integrované strategie území MAS OS Aktivios na období Letiny
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Práce se strategickými dokumenty v Olomouckém kraji 8. listopadu 2010, Praha Olomoucký kraj.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního.
Regionální management II prof. Ing. Magdalena Hrabánková, CSc., prof. h. c.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Příprava programového období EU 2014 – 2020 Olomouc, 25. června 2014.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
SCLLD LAG Podralsko Zpracování SCLLD bylo podpořeno z Operačního programu Technická pomoc Registrační číslo projektu: CZ.1.08/3.2.00/ Strategie.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Strategický rozvoj Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území Praha,
Harmonogram finalizace přípravy a SUR X. a XI. 2009, implementace a monitoring 2.
1 5. Zasedání PS pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území Aktualizace SUR ČR Hlavní změny po veřejných diskusích Ing. Igor Hartmann Ministerstvo pro.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Pojistný trh nabídka a poptávka po pojistných produktech investování prostředků technických rezerv.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Dokument KAP MSK - obsah
Národní program podpory cestovního ruchu
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Postup aktualizace Regionálního akčního plánu Zlínského kraje Ing
Pracovní skupina č. 2: Strategický skelet
Program rozvoje Jihomoravského kraje 2018–2021
Centrum společných služeb
Regionální politika Mgr. Oldřich Hájek.
Členská schůze MAS Nepomuk,
Programový rámec: Integrovaný regionální operační program
Aktuální témata v oblasti Evropských strukturálních a investičních fondů JUDr. Olga Letáčková, náměstkyně pro řízení sekce koordinace evropských fondů.
„IOP – šance pro váš rozvoj“
Pracovní skupina č. 2: Strategický skelet
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Koordinační výbory Národního strategického referenčního rámce
Akční plán Strategie MAS, Programové rámce, Fische
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
4. setkání pracovníků ORP v oblasti regionálního rozvoje se zástupci kraje a CEP 2. BLOK Centrum evropského projektování Krajský úřad KHK 2. 7.
Regionální politika a regionální rozvoj
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
KOMUNITNÍ PLÁN PRO MĚSTO NOVÝ BYDŽOV (NOVOBYDŽOVSKO)
Regionální akční plán / ITI
Projekt „Vazby národní politiky ČR a EU se zaměřením na politiku HSÚS“
Příprava programového období 2014–2020
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 5. prosince 2011.
Výzva pro samosprávné celky OPZ odbor regionální politiky duben 2017
ČINNOST UNO OK V OBDOBÍ 2014+
Program rozvoje Jihomoravského kraje 2018–2021
METODICKÁ PODPORA ŘÍZENÍ KVALITY V ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELCÍCH
Centralizované rozvojové projekty 2017
ITI Ústecko-chomutovské aglomerace
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 28. listopadu 2011.
Informace z MMR Liberec, 26. června 2017.
Vyhodnocení naplňování Strategií komunitně vedeného místního rozvoje Místních akčních skupin působících na území Ústeckého kraje a Integrované strategie.
Odbor regionální politiky
Klíčové aktivity projektu
Národní akční plán čisté mobility
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
IX. Konference Finance pro města a obce
Transkript prezentace:

Program rozvoje Ústeckého kraje

Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory Představení systému implementace Stanovení dalšího postupu, zpracování akčních plánů

Východiska Legislativní ZÁKON 129/2000Sb., o krajích ZÁKON č. 248/2000Sb., o podpoře regionálního rozvoje Věcná Strategie regionálního rozvoje ČR Strategie udržitelného rozvoje ÚK

Účel zpracování Definování rozvojových cílů a priorit Ústeckého kraje Podklad pro přípravu projektů a aktivit Ústeckého kraje Podpora rozvojových potřeb a záměrů kraje při přípravě operačních programů SF Podklad pro uplatňování zájmů rozvoje kraje v národní regionální politice V rámci implementace operačních programů jako podklad při hodnocení přínosů předkládaných projektů pro rozvoj kraje

PRÚK obsah Analytická část– studnice informací Návrhová část Implementační část

Analýza Postup zpracování v čase Rozvojová vize Problém. okruhy Dílčí problémy Priority OpatřeníSpecifické cíle Globální cíle Analytická část Návrhová část Kroky Výstupy Návrh rozvojové vize Identifikace rozvojových problémů Stanovení cílů Návrh priorit, opatření a aktivit Výstupy analytické části AktivityAkční plán Implementační část Návrh implementace a akčního plánu Systém implementace a monitoringu plnění priorit a opatření

Analytická část Profil kraje Analýza názorů významných subjektů Analýza vnějších faktorů SWOT analýza

Návrhová část Strategická vize 2020 Identifikace rozvojových problémů Stanovení cílů Návrh prioritních os a opatření

Strategická vize Hospodářský rozvoj provázaný sociální soudržností a posílením lidského kapitálu Infrastruktura, vybavenost a životní prostředí

Návrhová část - priority Priorita 1: Konkurenceschopná a stabilizovaná ekonomika Priorita 2: Sociální kapitál a kvalita veřejných služeb Priorita 3: Infrastruktura a životní prostředí Priorita 4: Atraktivní města Priorita 5: Životaschopné venkovské části kraje

Struktura opatření Cíl opatření Aktivity a intervence naplňující opatření aktivity ÚK okruhy aktivit jiných subjektů Monitorovací ukazatele Nositelé opatření Územní dopad opatření

P1 Konkurenceschopná a stabilizovaná ekonomika Opatření Konkurenceschopnost subjektů regionální ekonomiky Význam a efektivita výzkumu a vývoje Efektivita regionálního trhu práce

P2 Sociální kapitál a kvalita veřejných služeb Opatření Eliminace a prevence sociálního vyloučení Zefektivnění vzdělávacího systému Sociální a zdravotnické služby Kultura, sport a volný čas Veřejná správa

Opatření 2.5 Veřejná správa Cíl Opatření: Zvýšit kvalitu a efektivitu veřejné správy Aktivity: Definovat společný cíl a strategii krajského úřadu Rozvoj partnerství na úrovni kraje, ČR a zahraničí Využívání moderních komunikačních nástrojů a metod řízení při výkonu práce i komunikace s veřejností Zvyšování kvalifikace zaměstnanců Zefektivnění systému krizového řízení

P3 Infrastruktura a životní prostředí Opatření Páteřní infrastruktura kraje Dostupnost periferních částí kraje Zásobování energiemi a infrastruktura životního prostředí Kvalita životního prostředí Revitalizace devastovaných částí kraje

P4 Atraktivní města Opatření Veřejná prostranství a občanská vybavenost Revitalizace městských brownfieldů Revitalizace upadajících rezidenčních lokalit Environmentálně šetrnější doprava ve městech

P5 Životaschopné venkovské části kraje Opatření Hospodářská aktivita na venkově Služby a veřejná vybavenost na venkově Zemědělství a péče o krajinu Udržitelný cestovní ruch

Indikátorová soustava Ukazatele dopadu Ukazatele výsledku Ukazatele výstupu priority opatření globální cíle specifické cíle indikátory dopadu projektycíle projektů indikátory výsledku indikátory výstupu specifické obecné

Implementační část Akční plán Vyhodnocování a monitoring PRÚK

Základní body implementace Rozdělení kompetencí při implementaci dokumentu PRÚK mezi orgány kraje a krajského úřadu Vyhodnocování a monitoring realizace PRÚK s využitím monitorovacích indikátorů Návrh oblastí vhodných pro územně či tematicky integrovaná řešení Průběžné hledání vhodných finančních zdrojů pro realizaci jednotlivých opatření a projektů vč. postupně upřesňované podoby kohezní politiky EU pro období Vazba PRÚK na další strategické dokumenty kraje Realizace projektových záměrů

Příprava a realizace akčního plánu Úloha akčního plánu: nástroj pro plánování aktivit, zdrojů a harmonogramu realizace projektů, věcný podklad pro sestavení návrhu rozpočtu a úpravu rozpočtového výhledu, nástroj pro realizaci, monitorování a hodnocení PRÚK.

Akční plán Akční plán bude obsahovat: název projektového záměru opatření PRÚK období realizace přibližné náklady na přípravu a realizaci záměru předpokládané finanční zdroje nositele záměru indikátory výstupu území realizace dle ORP

Děkujeme za pozornost Ing. Josef Svoboda Ing. Jan Kadraba