Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Advertisements

NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Kamarádství, přátelství. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Desatero on-line bezpečnosti Vypracoval: Mgr. Rostislav Jančar ZŠ Na Planině 1393, Praha 4.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Veronika Mikšíková E-(NE)BEZPEČÍ. SOCIÁLNÍ SÍTĚ Nyní rozšířená forma zábavy a komunikace mezi mladými i staršími, nejvíce však nebezpečí hrozí u mladších.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Bezpečnost na internetu zpracovala: Lada Kuksová.
Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo výzvy: 34 Předmět: Občanská výchova Ročník:
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VY_52_INOVACE_05_12_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_02_PC_a_zdraví TEMA:HARDWARE A SOFTWARE.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Registrační číslo: CZ.1.07/2.4.00/ O PROJEKTU Cílem projektu E-SYNERGIE je vytvořit funkční vědeckovýzkumnou, aplikační, komunikační a vzdělávací.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
KYBERŠIKANA.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Miroslava Tomanová
Univerzita Palackého, Olomouc Petra Martináková
Inf Počítač a lidé s handicapem
Název vzdělávacího materiálu
Název vzdělávacího materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
POTŘEBY DUM _13.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
Název vzdělávacího materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
KYBERŠIKANA výukový materiál 4. základní školy – INFORMATIKA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
POVOLÁNÍ I. VY_32_INOVACE_3A_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Informační a komunikační technologie Informatika
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Kyberšikana Autor: Mgr. Jana Votavová VY_32_INOVACE_11_2_4

Kyberšikana VY_32_INOVACE_11_2 _4 Mgr. Jana Votavová Obr.1

diskuse Co si představíte pod pojmem kyberšikana? Setkali jste se někdy se zneužitím počítačových technologií? Obr.2

Kyberšikana zneužití ICT (informačních komunikačních technologií), zejména pak mobilních telefonů a internetu, k takovým činnostem, které mají někoho záměrně ohrozit, ublížit mu.

Jak může vypadat - úkol Práce ve skupinách - jakým způsobem lze zneužít  mobil  počítač facebook

Jak může vypadat Nadávky a různé výhrůžky přes SMS, mail nebo chat. Telefonický teror: neustále někdo telefonuje, prozvání nebo různě vyhrožuje. Filmy a fotky, které ponižují. Dostávají se do ruky dalším a dalším lidem nebo se objevují na Internetu. Maily nebo SMS se soukromými informacemi. Nepřátelské stránky nebo skupiny, které mají jediný cíl: zesměšnit a ponížit. Ignorování: v různých skupinách na internetových fórech nebo v online hrách.

Oběť kyberšikany Často se stávají obětí děti, které jsou na internetu nebo mobilním telefonu závislé. Sociální kontakty navazují především ve virtuálním světě, ve skutečném světě nemají příliš kamarádů.

Proč to pachatelé dělají Vysvětlete si jednotlivé pojmy Uvolnění Uznání Posílení pocitu sounáležitosti Demonstrace síly Strach

Jak se bránit - úkol Brainstorming Navrhněte pravidla jak se bránit útokům Diskuse O navržených pravidlech diskutujte a vyberte nejvhodnější Zpracování Návrhy zpracujte do letáku, který poskytnete spolužákům

Jak se bránit – možné zpracování Zůstaň v pohodě! Nepochybuj o sobě. Jsi v pořádku takový/á, jaký/á jsi a není na tobě nic divného. Zablokuj lidi, co tě otravují! Neodpovídej! Nereaguj na zprávy, které tě obtěžují nebo provokují - přesně na to totiž agresor čeká. Zajisti si důkazy!. Mluv o tom! Se svými problémy se obrať na dospělé, kterým věříš: na rodiče, učitele, nebo vychovatele. Nahlašuj problémy! To, že tě někdo na internetu otravuje, není normální! Okamžitě informuj provozovatele webu. Pomáhej obětem! Chraň si své soukromí!

Další nebezpečné jevy Kyberstalking – pronásledování prostřednictvím moderních technologií. Zahrnuje opakované a intenzivní telefonování, psaní SMS, ů, vzkazů na sociálních sítích apod. Kybergrooming – nebezpečné chování dospělých osob, které se prostřednictvím manipulativních technik a navázáním „přátelství“ v internetovém prostoru snaží dostat své oběti na schůzku v reálném světě. Cílem jejich počínání bývá sexuální zneužití. Happy Slapping – volně přeloženo jako „veselé fackování“. Jde o obětí nevyprovokovaný útok, kdy útočník využije momentu překvapení náhodně vybrané osoby (v parku, na ulici, v metru…), kterou následně zbije. Komplic vše natáčí na mobilní telefon a video se rvačkou je poté umístěno na internet, např. na YouTube.  Sexting – distribuce fotografií a videomateriálů intimního charakteru bez souhlasu zobrazené osoby.

Vyber co je projevem kyberšikany A) zasílání výhružných SMS B) stahování filmů nebo hudby C) sledování pornografických stránek D) rozesílání ponižujících fotek E) Hraní her po internetu F) opakované telefonování, prozvánění G) ignorování při online hrách

Vyber co je projevem kyberšikany - řešení A) zasílání výhružných SMS B) stahování filmů nebo hudby C) sledování pornografických stránek D) rozesílání ponižujících fotek E) Hraní her po internetu F) opakované telefonování, prozvánění G) ignorování při online hrách

Spoj správně pojmy Kyberstalking Kybergrooming Happy Slapping Sexting Rozesílání intimních fotografií Fyzické napadání oběti a natáčení útoku Lákání obětí na schůzky, manipulace Pronásledování přes mobil, internet

Spoj správně pojmy Kyberstalking Kybergrooming Happy Slapping Sexting Rozesílání intimních fotografií Fyzické napadání oběti a natáčení útoku Lákání obětí na schůzky, manipulace Pronásledování přes mobil, internet

Obr. 1 – PETR KRATOCHVÍL. Žena za laptop. Publicdomainpictures.net [online]. [cit ]. Dostupné z: laptop&large=1, jako public domainhttp:// laptop&large=1 Obr. 2 - At Computer silloette Clip Art. Pdclipart.org [online]. [cit ]. Dostupné z: jako public domain Surfuj bezpečně. Bezpecne-online.cz [online]. [cit ]. Dostupné z: Dokument MŠMT č.j.: 21291/ Metodické doporučení k primární prevenci rizikového chování u dětí a mládeže, Msmt.cz [online]. [cit ]. Dostupné z:

VY_32_INOVACE_11_2 _4 Téma sady: Výchova ke zdraví Vzdělávací obor:Biologie Název materiálu: Kyberšikana Autor:Jana Votavová Rok vytvoření materiálu: 2012 Jazyk:čeština Druh učebního materiálu:prezentace s aktivizací žáka Cílová skupina:žák Stupeň a typ vzdělávání:základní – 2. stupeň, nižší stupeň víceletá gymnázia Typická věková skupina: let Klíčová slova:kyberšikana, oběť, SMS, počítač Očekávaný výstup Žák vysvětlí co znamená pojem kyberšikana, orientuje se v projevech kyberšikany, je schopný navrhnout bezpečnostní opatření a rozpoznat nebezpečí kyberšikany Anotace Prezentace je určená k výkladu problematiky kyberšikany, především se zaměřením na rozpoznání nebezpečí a možností obrany. Pokyny pro práci s materiálem Prezentace je založena především na aktivním zapojení žáků. V úvodní diskusi si vysvětlí pojem kyberšikana, ve skupinové práci zpracují její projevy. Jak se bránit může být zpracováno formou brainstormingu a následně diskuse, jako výsledek žáci vypracují leták s pravidly, výsledné práce je vhodné vystavit, použít v rámci prevence. Prezentaci uzavírají dva úkoly na zopakování a ověření pochopení problematiky.