Confidential „Reklamační kauzy“ z pohledu Skanska a.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zásahy do investice Ústí nad Labem 25.září 2013 Mgr. Vladimír Skála 1
Advertisements

I/42 BRNO, VMO DOBROVSKÉHO B MOST HRADECKÁ
Podpora meziobecní spolupráce
Co je důležité znát pro realizaci projektu?
Organizace a řízení výstavbových projektů v praxi
Fakulta stavební Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava 17. listopadu 15, Ostrava – Poruba.
Fakulta stavební Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava 17. listopadu 15, Ostrava – Poruba.
Struktura stavebního zákona č. 183/2006 Sb. ČÁST PRVNÍ ÚVODNÍ USTANOVENÍ Předmět úpravy, Základní pojmy ČÁST DRUHÁ VÝKON VEŘEJNÉ SPRÁVY HLAVA I ÚVODNÍ.
Facility management ČSN EN
Value Engineering a Risk Management v přípravě dopravních staveb Ing. František Benč, Ph.D. Zajištění kvality projektu při snížení.
Proces řízení projektu
Možnosti kontroly veřejných zakázek Oživení, o. s.
Člen USBS ČR a SP ČR Unie soukromých bezpečnostních služeb ČR Svaz průmyslu a dopravy České Republiky
PRAHA PRO AFRIKU Projekt podpory rozvoje města a venkova v Etiopii.
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
Malá Chuchle – Lahovice
Plány Ředitelství silnic a dálnic na rok 2007 Tisková konference Pondělí Praha.
Program zahájení - Petr Pavlinec, KÚ role systémového integrátora - Martin Vimr, PH organizace projektu - Vladimír Kvarda, PH obsazení projektového týmu.
Představení projektu Rozvoj strojnické výroby - KOVO UNI s.r.o.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
CRR ČR pobočka Olomouc 1 pobočka CRR ČR pro NUTS II Střední Morava se sídlem v Olomouci Centrum pro regionální.
Systém kontrolní činnosti SEI
Schéma procesu vstupy Průběh procesu výstupy činnost ZDROJE.
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
VZTAH SOUDNICTVÍ OBECNÉHO A ROZHODČÍHO PŘEDNÁŠKA Č. 4.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Shrnutí programu IS INTERREG III A ČR–Polsko ve Slezském vojvodství Závěrečná konference Interreg III A ČR – Polsko 2004 – , Olomouc Seminář.
ŘÍZENÍ STAVEBNÍHO DÍLA I Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Aspe® systém pro řízení stavebně investičních projektů.
Valná hromada Svazku vodovodů a kanalizací Ivančice Svazek vodovodů a kanalizací Ivančice B.M. Kuldy 20, Ivančice IČ DIČ CZ
Deregulace nájemného v bytech RPG Deregulace nájemného v bytech RPG.
Stav realizace a přípravy dálnice D11 na území České republiky Ing. Jan Kroupa Generální ředitel ŘSD ČR.
Vodní hospodářství (2014–2016) Aleš Kendík náměstek pro řízení sekce vodního hospodářství
„Rekonstrukce chodníku podél silnice III/01152(II/474) km 0,222-0,840“ Tento projekt byl financován výhradně z prostředků obce Investor: Obec Mosty u Jablunkova.
Změny v průběhu kontrol (kontrolní řád) kpt. Mgr. Blanka Kliková Oddělení stavební prevence, kontrolních činností a ZPP HZS Karlovarského kraje kpt. Mgr.
Veřejné zakázky Statistika Rok 2014 a vývoj ÚRS PRAHA, a.s. – inženýrská a poradenská organizace.
PŘÍPADOVÁ STUDIE: SCHŮZKA S KLIENTEM – ZJIŠTĚNÍ VSTUPNÍCH INFORMACÍ V průběhu kampaní je pečlivě dbáno na maximální účinnost a kvalitu poskytovaných.
Závěrečné shrnutí projektu „ Podpora a rozvoj poskytovatelů sociálních služeb v Hodoníně formou vzdělávání jejich zaměstnanců“
Příprava a organizace atletických soutěží Přípravná etapa cca 12 – 1 měsíc před konáním Realizace soutěže Závěrečná etapa cca do 1 měsíce po ukončení soutěže.
Jednání řídícího výboru - Modernizace KNL
„Rekonstrukce chodníku podél silnice III/01152(II/474)“ 2. úsek: Bezbariérový chodník a autobusová zastávka 3. úsek: „Tunel – konec zastavěného území“
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 3 – Udržitelné využívání.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 3 – Udržitelné využívání.
Obytný soubor Za Školkou
Jednání řídícího výboru - Modernizace KNL
Rotary Club Karlovy Vary Předkládá: Petr BENEŠ, prezident RC Karlovy Vary 2011/2012 Vybudování zahradního pavilonu - DOP – HC s.r.o., Dolní Rychnov.
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Jednání řídícího výboru - Modernizace KNL
Jednání řídícího výboru - Modernizace KNL
Schválením žádosti projekt nekončí
Došlo v Rakousku k uzavření smlouvy?
Diskusní příspěvek k tématu Kdo zastaví propad českého stavebnictví?
VYJÁDŘENÍ K DOPISU ZE DNE DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE K PROJEKTU
Střední škola služeb a cestovního ruchu, Varnsdorf
Údržba Jablunkovských šancí
8. řádná schůze - shromáždění vlastníků jednotek Společenství pro budovu Hugo – Biografy Barrandov úterý od 18:00 hodin.
Chytré obce Výzva č. 12/2016 Likvidace nepotřebných vrtů
Staveniště a zařízení staveniště
LOKALITY SE STAROU EKOLOGICKOU ZÁTĚŽÍ NA ÚZEMÍ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE, JEJICHŽ NABYVATELÉ MAJÍ UZAVŘENOU EKOLOGICKOU SMLOUVU Mgr. Eva Moučková.
XIV. KONFERENCE SAMOSPRÁV
Obec Sibřina Plán investičních a provozních záměrů obce 2018 – 2022
Program na podporu lesních ekosystémů
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Výsledky auditu OVAK-A
Současný počet tramvají v evidenci DPMO a. s.
Transkript prezentace:

Confidential „Reklamační kauzy“ z pohledu Skanska a.s.

D11 K pochopení toho, jak jsou rozděleny odpovědnosti za postavení tohoto úseku dálnice na nestabilním podloží, je nutné se blíže seznámit s pravidly průběhu plánování investice, její přípravy a realizace.

D11 Z tohoto schématu jasně vyplývá, že o tom, kudy povede dálnice, rozhoduje stát/investor. ŘSD a jím řízené organizace odpovídají za přípravu investice před zahájením prací zhotovitele. S výsledkem nezávislé expertízy byli zástupci ŘSD a Skanska seznámeni Expertíza potvrdila rozdělení odpovědnost mezi všechny zainteresované (nikoli však podíl odpovědnosti). Jedná se o cca 200 metrů vozovky, řekli jsme dříve, že podle nás jsou maximální představitelné náklady na opravu do 50 milionů Kč. Nyní se hledá optimální technické řešení s cílem opravit D11 co nejdříve – to je priorita všech zúčastněných stran.

I/42 Brno VMO MÚK Dobrovského – Svitavská radiála Stavba probíhá, ještě není dokončena, proto tedy nemůže být a ani není reklamována. Zde skutečně nechápeme, proč ŘSD vůbec o reklamacích hovoří. Průběžná kontrola kvality probíhá podle uzavřené smlouvy a drobné závady jsou odstraňovány nejen společností Skanska, ale také ostatními členy sdružení, které je zhotovitelem stavby. (Skanska 34%, Eurovia 33%, OHL ŽS 33%). Aktuální stav: standardní postup v průběhu stavby (návrh řešení a investorem písemně odsouhlasený postup – izolační nátěr).

D1 Svodidla Toto je komplikovaný případ, především administrativně. Nicméně rozhodně můžeme odmítnout tvrzení že se jedná o hrozbu bezpečnosti provozu na komunikaci že kvůli tomu bylo nutné omezit rychlost na 100 km/hod. že problém reprezentuje astronomické náklady že s investorem nekomunikujeme Stavba byla před uvedením do provozu řádně převzata odpovědnými zástupci ŘSD. Společně s nimi proběhl audit všech prvků svodidel a proběhlo jeho vyhodnocení na TDS (Technický dozor stavby). Až , jsme dostali reklamační dopis s požadavkem na výměnu některých špatně značených dílů. Přestože nejsme přesvědčeni, že jsme pochybili a na dodané díly máme certifikáty, provedli jsme výměnu Od první profilace případu ŘSD v médiích až do výměny svodidel došlo k podstatnému omezení rozsahu reklamovaných dílů, Skanska tedy měnila jen zlomek původní „reklamace“. Náklady na tuto akci jsou v řádu desítek až stovek tisíc Kč. V této věci je angažováno více členů sdružení i subdodavatelů.

+ specifikace

Sesuv Bílov První reklamace v této věci nám byla doručena až , deset dnů po vystoupení ministra Bárty v Otázkách VM. Při výstavbě Dálnice D47, 4706 Hladké Životice – Bílovec došlo k sesuvu svahu vzhledem k průchodu přivaděče dálnice přes nevhodné geologické území. Trasování je odpovědností investora stavby, ŘSD, respektive jeho projektanta. V říjnu roku 2008 byla zjištěna první porucha svahu, investorem byla klasifikována jako havárie, a ŘSD nás vyzvalo k zahájení prací na odstranění této havárie. V roce 2009 proběhlo JŘBÚ (jednací řízení bez uveřejnění), kde byla Skanska oslovena investorem k ocenění sanace svahu a následně podepsala Skanska s ŘSD smlouvu na tuto sanaci. Před termínem dokončení sanace (07/2010) došlo k dalšímu nepředvídatelnému pohybu svahu a Skanska byla správcem stavby vyzvána k pokračování sanace, aby nedošlo k dalším škodám. Práce na této druhé etapě pokračují dodnes. Skanska provedené práce fakturovala v 08/2010. Shrnutí: ŘSD již dávno uznalo, že sesuv rozhodně nebyl naší chybou. Důkazem je vystavení nové smlouvy na opravu. De facto klient nyní účelově, podle staré smlouvy, reklamuje něco z dávné minulosti, co sám uznal za svou chybu. Skanska odmítla reklamaci jako neoprávněnou, práce pokračují, faktura dosud nebyla proplacena. Nutnost konsolidace přes zimu - probíhají jednání o dodatku na prodloužení termínu do 06/2012. Pozn. pod čarou: ŘSD si najalo na supervizi největšího specialistu v ČR na sesuvy.